- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter Awards 2003
MovieMeter Awards 2003

Jorick
-
- 8776 berichten
- 2304 stemmen
The Return of The King heeft in mijn ogen terrecht de meeste prijzen binnen gehaald. Uiteraard was het niet onverwacht dat hij tot beste film uit 2003 is verkozen.

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Nee. Niet verrassend inderdaad. [beste cinematografie voor LOTR mijn kont!]

feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1764 stemmen
Dat is inderdaad onterecht(zeg zelfs ik). Had Spring... moeten zijn.

Jorick
-
- 8776 berichten
- 2304 stemmen
Nee. Niet verrassend inderdaad. [beste cinematografie voor LOTR mijn kont!]
Cinematogrofie had wat mij betreft ook naar een andere film mogen gaan, maar de categorie beste film vind ik persoonlijk terrecht.

neo
-
- 15421 berichten
- 9956 stemmen
De winnaar van Beste Muziek 2003 is geworden :
LORD OF THE RINGS : RETURN OF THE KING
Lord of the Rings : Return of the King - 12
Kill Bill, vol. 1 - 10
Any Way the Wind Blows - 5
Pirates of the Carribean - 2
Lost in Translation - 1

moviefreak#1
-
- 14374 berichten
- 24504 stemmen
Jij had liever Don Davis gezien denk ik ?

neo
-
- 15421 berichten
- 9956 stemmen
Naast Revolutions en Reloaded zou ik mijn favorieten van 2003 kunnen vullen met meesterwerken als Igor Leonardi's Rezervni Deli, Fons Merkies's De Tweeling en
Rolfe Kent's About Schmidt. Waarop gestemd is zijn allemaal nogal matig, met een mix tussen score van een componist en bij elkaar geraapte songs (twee categorieen?) Er had dan op zijn minst ook nog wel even de naam van de componist vermeld worden bij de winnaar, ook al is deze totaal een verkeerde keuze

moviefreak#1
-
- 14374 berichten
- 24504 stemmen
Tja wat je zegt over de naam vermelden, daar heb je een goed punt. Dat was ook mijn idee maar als je dat doet moet je ook gaan uitzoeken wie de scriptschrijvers, cinematografen e.d. zijn en dat is me teveel werk.
Verder vind ik het vreemd dat je de score van Cloaca niet noemt of is dat juist logisch ? Ik heb het hele album niet gehoord maar in de film viel het mij op dat ik de muziek erg mooi vond. Weet jij of de score daarvan te krijgen is ?

Onderhond
-
- 87475 berichten
- 12561 stemmen
Soundtrack van Any Way The Wind Blows is echt allebehalve matig. Eén van de weinige films waar film = muziek en muziek = film.
Laat het dan maar wat bij elkaar geraapte songs zijn.

feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1764 stemmen
Bij een volgende editie zou ik het niet erg vinden wat namen op te zoeken. (als er een nieuwe editie komt dan )

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik behoor tot een van de weinige die LotR wel een waardige winnaar vind. Enige 5-sterren film van het jaar en ook de enige die ik echt waardig vond om te winnen (en ja, ik heb 4 van de 5 genomineerden gezien). En Depp voor Pirates of the Caribean is net zo terecht .
Maar ik kijk nu uit naar 2002, in elk opzicht een beter jaar voor mij.
En Moviefreak, gefeliciteerd met het volbrengen van deze zware taak

moviefreak#1
-
- 14374 berichten
- 24504 stemmen
Gaan we 2002 ook nog doen ?
Dat laat ik dan even aan me voorbij gaan als jullie het niet erg vinden

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
O, ik dacht dat dat al afgesproken was. Maar als niemand anders dat gaat regelen, laat maar zitten.

Jorick
-
- 8776 berichten
- 2304 stemmen
O, ik dacht dat dat al afgesproken was. Maar als niemand anders dat gaat regelen, laat maar zitten.
Dat wil ik wel op me nemen, als jullie dat goed vinden!

feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1764 stemmen
Tuurlijk, leuk Ik wil ook best nog een keertje mijn bescheiden taakje uitvoeren(en namen uitzoeken van alle genomineerden
) Maar zullen we dan een paar weekjes wachten..

Bas17
-
- 986 berichten
- 1010 stemmen
:S Niet verwonderlijk dat Lord of The rings veel wint, maar ik ben het er niet mee eens S:

Jorick
-
- 8776 berichten
- 2304 stemmen
Tuurlijk, leuk Ik wil ook best nog een keertje mijn bescheiden taakje uitvoeren(en namen uitzoeken van alle genomineerden
) Maar zullen we dan een paar weekjes wachten..
Prima. Ik ga van 16 tm 26 februari op wintersport, dus dan zal ik eind februari of begin maart beginnen.

moviefreak#1
-
- 14374 berichten
- 24504 stemmen
En als dat te lang duurt voor de rest wil ik best de nominatieronde voor je doen, als jij dan de eindronde doet

Jorick
-
- 8776 berichten
- 2304 stemmen
Dat vind ik ook goed. Ik kan op z'n vroegst op 27 februari beginnen met de nominatieronde.

moviefreak#1
-
- 14374 berichten
- 24504 stemmen
Wat we dan kunnen doen is dat we gelijk aan 2002 beginnen met de nominatieronde, dan kun jij ook nog stemmen voordat je op wintersport gaat en dan kunnen we als je terug bent aan de eindronde beginnen.
Maar het is natuurlijk aan feanaro surion om zulke beslissingen te nemen

Jorick
-
- 8776 berichten
- 2304 stemmen
Ik vind het in ieder geval een prima idee.

Doom
-
- 8212 berichten
- 1524 stemmen
Anders wil ik eventueel het tellen van de stemmen ook wel overnemen. Kleine moeite. Uiteraard mag Moviefreak#1 zijn taak wel weer opeisen wanneer die terug is van wintersport.

Jorick
-
- 8776 berichten
- 2304 stemmen
Uiteraard mag Moviefreak#1 zijn taak wel weer opeisen wanneer die terug is van wintersport.
Dit keer is de bedoeling dat ik het ga doen.

Doom
-
- 8212 berichten
- 1524 stemmen
Dit keer is de bedoeling dat ik het ga doen.
Ja oke, sorry ik lees het nu ook. Dan geld het natuurlijk precies hetzelfde voor jou.
Dus ik hoor wel wanneer mijn hulp gewenst is

moviefreak#1
-
- 14374 berichten
- 24504 stemmen
Dat vind ik zelfs nog beter, blijft de vaart er een beetje in en hoef ik daar zelf niet veel voor te doen
Feanaro Surion geef het startschot maar zou ik zeggen

feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1764 stemmen
Oke, veel plezier weer iedereen Ik open zo een topic

SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2884 stemmen
Return of the KIng
Depp
Een goed geslaagde awards dit keer.
Enige minpuntje is de beetje lage waardering die de briljante Angela Schijf kreeg met maar 2 stemmen (waaronder de mijne) voor haar meesterlijke bijrol in Van God Los. Maar je kunt niet alles hebben.

Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
De winnaar van Beste Actrice 2003 is geworden :
SCARLETT JOHANSSON - LOST IN TRANSLATION
Scarlett Johansson / Lost in Translation - 10