- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste Franse films
Beste Franse films
zanacht
-
- 62 berichten
- 3264 stemmen
Ik ben op zoek naar wat goede franse films.
Weet er iemand wat aanraders?
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Enkele goeie franse films waar ik zo meteen aan denk zijn:
Les Sous-doués
Le Magnifique
La Soupe aux choux
L'Union Sacrée
Les Aventures de Rabbi Jacob
Pour la Peau d'un Flic
Les Valseuses
Les Bidasses en Folie
Léon
Les Vacances de Mr Hulot
Mon Oncle
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
lancelot du lac
perceval le Gaullois
l`enfant sauvage
orphee
la grande illusion
Le Samouraï
-
- 12 berichten
- 117 stemmen
check iig alles van melville en godard verder amelie
en kijk dan verder 
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Jean de Floret en Manon des Sources
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Jean de Floret en Manon des Sources
Jean de Florette en Manon des Sources staan heel hoog op mijn kijklijstje. Wil ik heel graag zien
En om weer terug te komen op de vraag in dit topic. Ik kan je de films van Jeunet aanbevelen. En in dat lijstje van Quentin staan uiteraard ook prachtige titels. Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre is een leuke film, ook een aanrader wat mij betreft.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
Jean de Florette en Manon des Sources staan heel hoog op mijn kijklijstje. Wil ik heel graag zien
En om weer terug te komen op de vraag in dit topic. Ik kan je de films van Jeunet aanbevelen. En in dat lijstje van Quentin staan uiteraard ook prachtige titels. Astérix & Obélix: Mission Cléopâtre is een leuke film, ook een aanrader wat mij betreft.
Wellicht is dit dan een interessante aanbieding voor je. Ik heb de box zelf ook gekocht. Het is een koopje, aangezien 'Manon des Sources' en 'Jean de Florette' samen al iets van €40,- kosten.
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Wellicht is dit dan een interessante aanbieding voor je. Ik heb heb de box zelf ook gekocht. Het is een koopje aangezien 'Manon des Sources' en 'Jean de Florette' samen al iets van €40,- kosten.
Die boxen stonden al op mijn aanschaflijstje
Het is zeker een mooie aanbieding
Ik denk dat ik nu maar eens tot aanschaf overga. Hoe ziet die box er eigenlijk uit? Zitten er bijvoorbeeld keepcases in of is het een box die je zeg maar kan uitklappen?
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
Het is een uitklapbox. Op dvd's zelf staan mooie stills gedrukt/geprint. Er zit ook een klein boekje bij met daarin een beschrijving van elke film. Er zitten geen extra's of iets dergelijks bij de films.
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Dat klinkt goed!
Wel jammer van de extra's maar voor de rest lijkt mij dit een prima box. Ik ga hem maar eens even bestellen 
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
Dat klinkt goed!
Wel jammer van de extra's maar voor de rest lijkt mij dit een prima box. Ik ga hem maar eens even bestellen 
Lijkt me verstandig
. Je hebt hem bovendien erg rap binnen.
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Dat ben ik wel gewend van Bol. Dan is dit alvast een mooi kerstcadeau. Ik was trouwens nog een aanrader vergeten te noemen, namelijk Irréversible.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2398 stemmen
Het is een uitklapbox. Op dvd's zelf staan mooie stills gedrukt/geprint. Er zit ook een klein boekje bij met daarin een beschrijving van elke film. Er zitten geen extra's of iets dergelijks bij de films.
Ik zie trouwens net dat er wel enige extra's bijzitten
, voornamelijk trailers en cast info. Bij Hiroshima Mon Amour zit ook een korte documentaire.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13393 stemmen
Bij Hiroshima Mon Amour zit ook een korte documentaire.
Een vrij belabberde korte documentaire (staat ook op de Quality Film editie). De film lomt overigens binnenkort op Ned. 3 bij de NPS.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Le comte de Monte Cristo(1998)
Ik vind dit één van de mooiste films die ik gezien heb. 
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
l'appartement.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Les Choses de la Vie.
Un Coeur en Hiver.
L' Armée des Ombres.
Le Samouraï.
Playtime.
Le Corniaud.
Quai des Orfèvres.
Le Salaire de la Peur.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Irréversible, overduidelijk.
Juist! 
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Amélie. Cliché, maar overduidelijk
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Zeker duidelijk. Met Irréversible als goede tweede.