- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Nacht van de Wansmaak
Nacht van de Wansmaak

Bloompje
-
- 609 berichten
- 387 stemmen
Lieve mensen,
Op 14 januari om 22u wordt in het Louis Hartlooper Complex in Utrecht de Nacht van de Wansmaak georganiseerd. Kaartjes zijn 15euro.
Meer informatie: www.louishartloopercomplex.nl[/url]

Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Wansmaak.. klinkt nu niet echt uitnodigend....

Bloompje
-
- 609 berichten
- 387 stemmen
Is echt leuk voor filmstudenten en fans van slechte smaak

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8451 stemmen
Heb de dvd ervan, die is iig erg leuk

starbright boy (moderator films)
-
- 22030 berichten
- 4831 stemmen
Ben ooit bij zo'n nacht geweest. Op lowlands was dat. Heel erg leuk. De Dvd is ook erg geinig.

Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1004 stemmen
Wat voor foute films kun je daar verwachten?

speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen

Bloompje
-
- 609 berichten
- 387 stemmen
Deze Nacht van de Wansmaak is wat kleiner. Er zijn maar 208 plaatsen.

Darius
-
- 18 berichten
- 56 stemmen
Ik ben present! Is er nog een andere MM'er die er vanavond ook naartoe gaat toevallig?

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
De vijfde editie van de Nacht van de Wansmaak is in aantocht, net als de tweede dvd [die komt uit op 3 oktober].
Premiere nieuwe (en wellicht laatste!) editie: Capitole Gent (B), 13 oktober.
Belgische data heb ik niet... [check later de website http://www.denachtvandewansmaak.nl die op dit moment blijkbaar nog niet bestaat, leve de persberichten]
De Nederlandse:
Zo 29 oktober, 21.30 uur
1e Leids Film Festival
LEIDEN
Trianon Theater
Vr 4 november, 22.00 uur
GRONINGEN
MustSee Euroborg
Vr 10 en za 11 november, 24.00 uur
UTRECHT
City Movies
Vr 17 en za 18 november, 22.00 uur
AMSTERDAM
Filmmuseum Cinerama
Za 24 november, 22.30 uur
TILBURG
Midi
Za 25 november, 22.30 uur
ENSCHEDE
Cinestar
Vr 1 december, 22.30 uur
ROTTERDAM
Pathé Schouwburgplein
Za 2 december, 22.30 uur
MAASTRICHT
Minerva
Alleen voor de liefhebbers.

-
- 22030 berichten
- 4831 stemmen
Denk er sterk over om weer te gaan.

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Iemand een idee van de Belgische data?

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11749 berichten
- 5146 stemmen
Ik wil er nu echt eindelijk eens een keer heen!

feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1760 stemmen
Een meet tijdens die in A'dam?

citybird
-
- 4964 berichten
- 4109 stemmen
alle info en data op http://www.denachtvandewansmaak.be/

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Heb m'n ticketje gekocht voor zaterdag 28 oktober in Metropolis Antwerpen!

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8451 stemmen
Ik ga denk ik 2 december in Maastricht

as
-
- 3548 berichten
- 5932 stemmen
Kreeg een vrij-kaartje van Jan Doense (Mr. Horror himself)na een interview die ik met hem had op de lokale radio. Erg aardige vent die veel te vertellen had over Nacht van de Wansmaak en de manier waarop hij het geheel samen stelt. Kan ook leuk vertellen en het enthousiaste spatte er van af.

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Wat is nou precies het programma? Wil eindelijk eens naar zo'n nacht van de Wansmaak toe maar ik word niet veel wijzer van de site. Beetje onduidelijk allemaal.

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Op het programma staan geloof ik 3 volledige films (waarvan de titels op de site staan) en voor de rest massa's trailers van andere onzinfilms. Heb je ooit de eerste DVD bekeken? Dan heb je een goed idee van wat je te wachten staat... En ik vermoed dat er ondertussen ook commentaarstukjes voorzien worden door Jan Doense en Jan Verheyen.

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Op welke site zit jij dan? Ik zie echt nergens een programma staan...

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
=> Home, en dan al die titeltjes met "Zie..."

ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7623 stemmen
Als er nog mensen zijn die vrijdag 4 november naar de Nacht vd Wansmaak willen in Groningen, stuur maar even een pm, reserveer ik wat mooie plekjes (ik werk in die bios). Het is erg leuk dit, aanradertje

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Er wordt echt maar 1 volledige wansmakelijke film vertoond... De rest fragmenten uit wansmakelijke films met commentaar van de heren. De film is nog een verrassing/raadsel.
[die drie films waar Halcyon het over heeft zijn de drie nieuwe releases n.a.v. De Nacht van de Wansmaak....Blood Feast en zo]

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
[die drie films waar Halcyon het over heeft zijn de drie nieuwe releases n.a.v. De Nacht van de Wansmaak....Blood Feast en zo]
Zijn niet de films die ik bedoel hoor... Die releases zijn geloof ik Blood Feast, 2000 Maniacs, Double Agent 73, Deadly Weapons, Intensive Care en The Mighty Peking Man. En als ik me niet vergis stonden er andere films op het programma van de wansmaak. Heb enkele dagen geleden nog een interview op televisie gezien met Jan Verheyen waarin hij wat info gaf. Volgens het FRS-magazine zijn de films die getoond worden op De Nacht Van De Wansmaak: een Koreaanse King-Kong rip-off, All Women Have Periods en een Scandinavische seks-documentaire.
Nuja, ik ga er niet over discussiëren en wil je ook best geloven, maar ik zeg maar wat ik elders gelezen/gehoord heb.

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ja, afkomstig van het persbericht:
Laat u meeslepen in een parallelle dimensie met de vele hoogtepunten (of dieptepunten, zo u wilt) uit het nieuwe programma, waaronder een waarlijk hallucinant Koreaans King Kong-plagiaat, de niet minder dan verbijsterende Amerikaanse voorlichtingsfilm All Women Have Periods, een afdaling in de netherworld van de Scandinavische seks'documentaire' en nog veel meer absoluut uniek materiaal. Dit alles op smeuïge wijze live geanimeerd door de Goeroe van de Wansmaak Max Rockatansky, terzijde gestaan door zijn al even gestoorde kompaan Mr. Horror.
Waarvan ik uitga dat de drie genoemde voorbeelden ook fragmenten zijn... [en The Mighty Peking Man is cool]

-
- 22030 berichten
- 4831 stemmen
Ik ben in februari geweest (op het IFFR) en daar werd The Mighty Peking Man helemaal vertoond. Van die Koreaanse King-Kong film zagen we een paar fragmenten, van de scandinavische seksfilm ook. All Women have periods zagen we helemaal, maar die film duurt een minuut of acht schat ik.
Voor de rest krijg je een flinke hoeveelheid trailers en fragmenten, hetgeen veel leuker is dan volledige film.

psychonaatje
-
- 40 berichten
- 551 stemmen
De twee dvd's van De Nacht van de Wansmaak zijn voor 4,99 euro per stuk te koop bij de Free Record Shop (of is dit vloeken in de kerk?)

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ben gisteren geweest en heb me erg goed geamuseerd.
Het programma bestond inderdaad uit trailers en fragmenten...
Weinig gore, maar des te meer overacting en slechte special effects gezien. Toppunten waren de voorlichtingsfilm "All Women Have Periods" en het hilarische King Kong plagiaat "Ape". Verder werd ook alles mooi aaneengepraat door Jan Verheyen hetgeen het programma echt wel compleet maakte.
Mooi zo.

Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ben zeer benieuwd. Kaartjes voor aanstaande vrijdagnacht in Utrecht zijn reeds gereserveerd.
Werd er nog een film aan het eind vertoond [ik wil niet weten welke, enige verrassing moet er zijn], of is het deze keer alleen maar wansmakelijke fragmenten en trailers?