menu

Film / Festivals en evenementen / Cannes

zoeken in:
geplaatst:
en ten slotte Cannes Classics:

Eerbetonen:
Easy Rider (1969, 1h35, États-Unis) Dennis Hopper
The Shining (Shining) Stanley Kubrick (1980, 2h26, Royaume-Uni / États-Unis)
La Cité de la peur, une comédie familiale (1994, 1h39, France) Alain Berbérian
Los Olvidados (The Young and the Damned) (1950, 1h20, Mexique) Luis Buñuel
Nazarín (1958, 1h34, Mexique) Luis Buñuel
L’Âge d’or (The Golden Age) (1930, 1h, France) Luis Buñuel
Pasqualino Settebellezze (Pasqualino / Seven Beauties) (1975, 1h56, Italie) Lina Wertmüller
Miracolo a Milano (Miracle à Milan / Miracle in Milan) (1951, 1h40, Italie) Vittorio De Sica
Lásky jedné plavovlásky (Les Amours d’une blonde / Loves of a Blonde) (1965, 1h21, République tchèque) Milos Forman
Forman vs. Forman (République tchèque / France, 1h17) Helena Trestikova et Jakub Hejna

Restauraties:
Toni de Jean Renoir (1934, 1h22, France)
Le Ciel est à vous (1943, 1h45, France) Jean Grémillon
Moulin Rouge (1952, 1h59, Royaume-Uni) John Huston
Kanal (Ils aimaient la vie / They Loved Life) (1957, 1h34, Pologne) Andrzej Wajda
Hu shi ri ji (Diary of a Nurse) (1957, 1h37, Chine) Tao Jin
Hakujaden (Le Serpent blanc / The White Snake Enchantress) (1958, 1h18, Japon) Taiji
Yabushita (ivm 100 jaar Japanse animatie)
125 Rue Montmartre (1959, 1h25, France) Gilles Grangier
A tanú (Le Témoin / The Witness) (1969, 1h52, Hongrie) Péter Bacsó
Tetri karavani (La Caravane blanche / The White Caravan) (1964, 1h37, Géorgie) Eldar Shengelaia en Tamaz Meliava
Plogoff, des pierres contre des fusils Nicole Le Garrec (1980, 1h48, France)
Caméra d’Afrique (20 ans de cinéma africain / 20 Years of African Cinema) Férid Boughedir (1983, 1h38, Tunisie / France)
Dao ma zei (The Horse Thief / Le Voleur de chevaux) (1986, 1h28, Chine) Tian Zhuangzhuang et Peicheng Pan
The Doors (Les Doors) (1991, 2h20, États-Unis) Oliver Stone

Documentaires
Making Waves: The Art of Cinematic Sound (États-Unis, 1h34) Midge Costin
Les Silences de Johnny (55mn, France) Pierre-William Glenn
La Passione di Anna Magnani (1h, Italie / France) Enrico Cerasuolo
Cinecittà – I mestieri del cinema (Italie, 55mn) Mario Sesti

geplaatst:
Additions to the competition:

Once upon a time in Hollywood - Quentin Tarantino (165')
Mektoub, My Love (intermezzo) - Abdellatif Kechiche (240')

Addition to Midnight Screenings:
Lux Æterna - Gaspar Noé (50')

Addition to Un Certain Regard:
La famosa invasione degli orsi in Sicilia by Lorenzo Mattotti (82')
Odnazhdy v Trubchevske by Larissa Sadilova (90')

Addition to Special Screenings:
Chicuarotes by Gael García Bernal (95')
La Cordillera de los sueños by Patricio Guzmán (84')
Ice on Fire by Leila Conners (98')
5B by Dan Krauss (93')

geplaatst:
Kechiche!

Magnum opus in 3 delen?

geplaatst:
En de nieuwe Pedro Costa zou de UCR openen. Wat een line-up!

Fijn dat Tarantino is toegevoegd tot de hoofdcompetitie. Dan kan Reichardt na zoveel jaar eindelijk met hem afrekenen. Tarantino vond Meek’s Cutoff namelijk de slechtste film die die in 2010 zag. Dat jaar was hij jurypresident van het Filmfestival van Venetië.

Kechiche zijn trilogie rondom Mektoub zou ruim 10 uur gaan duren.

geplaatst:
Is er een volledige lijst van alle films te vinden?

geplaatst:
Verhoeven schreef:
Kechiche zijn trilogie rondom Mektoub zou ruim 10 uur gaan duren.
de 4 uur die we nu krijgen zijn in 2017 opgenomen met de eerste film, neem ik aan? Weet jij toevallig of dat ook voor de geplande derde titel geldt?

geplaatst:
dimi303 schreef:
Is er een volledige lijst van alle films te vinden?

Cannes Film Festival (2019) - IMDb

Extreem sterke competitie dit jaar . Hier moet wel minstens 1 meesterwerk tussen zitten .

Hou The Whistlers (2019) van Corneliu Porumboiu ( Politist, adjectiv (2009) ) in de gaten .

geplaatst:
John Milton schreef:
de 4 uur die we nu krijgen zijn in 2017 opgenomen met de eerste film, neem ik aan? Weet jij toevallig of dat ook voor de geplande derde titel geldt?
Beiden vragen kan ik helaas niet beantwoorden. Tot voor kort dacht ik dat het een double bill zou worden maar opeens was er een half jaar geleden een gerucht dat het om een trilogie gaat. Zoiets vermoed ik:

- Mektoub, My Love: Canto Uno
- Mektoub, My Love: Intermezzo
- Mektoub, My Love: Canto Duo

Na de 'buitenkant' hoop ik nu wel dat we de 'binnenkant' van Mektoub leren kennen. En duimen dat de film een distributeur vind die hem durft uit te brengen. Het eerste deel was nu niet bepaald een succes.

geplaatst:
Verhoeven schreef:
En duimen dat de film een distributeur vind die hem durft uit te brengen. Het eerste deel was nu niet bepaald een succes.
Zelfs als, ik voelde me in de bios wat ongemakkelijk met de zwaar ademende, wild ritselende senior naast me, terwijl Ophelietje passioneel gegrepen werd.

Dat houd ik geen 4 uur vol in het Utrechtse filmhuisje. Dan misschien toch liever thuis...

geplaatst:
Toch als je naar het aantal stemmen kijkt op Moviemeter is dat toch prima voor een arthouse film? Heeft ook geen al te grote release gehad volgens mij, tenminste, in mijn eigen woonplaats is 'ie uberhaupt niet langsgekomen.

geplaatst:
Wie gaat de Gouden Palm winnen? Durft er nog iemand een vriendschappelijke weddenschap aan?

Deze drie gebruikers zetten hun DVD's in op:
Kevin_vp = Mati Diop
Wolfmanrene = Xavier Dolan
Verhoeven = Terrence Malick

geplaatst:
Verhoeven schreef:
Wie gaat de Gouden Palm winnen? Durft er nog iemand een vriendschappelijke weddenschap aan?

Deze drie gebruikers zetten hun DVD's in op:
Kevin_vp = Mati Diop
Wolfmanrene = Xavier Dolan
Verhoeven = Terrence Malick

Ik doen niet mee want ik heb geen DVD's of BD's en ik wil ook geen DVD's .

Ik hoop Marco Bellocchio of Ken Loach . Maar ik denk dat de kans erg klein is dat zij iets winnen .

Vorig jaar heeft al een Aziatische film gewonnen . Aziatische films vallen dus ook af .

Ik heb de films niet gezien en het is dus eigenlijk onmogelijk om daar iets zinnig over te vermelden . Meestal gaat de prijs naar een film die ik niet verwacht . Als de films van Dolan of Corneliu Porumboiu echt goed zijn , dan hebben ze beiden echt echt een grote kans om een grote prijs te winnen . Maar ik gok op Bacurau (2019) van Kleber Mendonça Filho en Juliano Dornelles .

xgogax = Kleber Mendonça Filho & Juliano Dornelles .

geplaatst:
Erg benieuwd hoe de nieuwe Malick gaat ontvangen worden, die beschreven wordt als de terugkeer naar zijn jaren 70 roots en de meer “narrarieve film”... Met zijn veteranen status zou dit zomaar zijn 2e Palm kunnen zijn. En met Inarritu als hoofdjury zie ik het echt nog gebeuren.

geplaatst:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=lBCT_v9kH2A

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Postergirls, lievelingen en pure kunst | Topics.nl

De posters van het Filmfestival van Cannes, veelal met afbeeldingen die verwijzen naar historische speelfilms, zijn altijd goed voor discussie. Journalist en wandelende filmencyclopedie Ab Zagt duikt in de archieven.

geplaatst:
WTF! Hoe verzin je het?

geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=asji9m4eec4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Vandaag is de première!

geplaatst:
Laten we het erop houden dat Malick in ieder geval stijlvast is.

geplaatst:
Kreeg staande ovatie, en het wordt door de eerste recensenten betiteld als z'n beste film sinds Tree of Life. Hij had al aangekondigd om weer een wat meer narratieve film te te maken, ben benieuwd hoe dat is uitgepakt.

geplaatst:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/60469264_10218817391936458_2655299952351117312_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=5c627e3e254e6d377989845e6dc8481d&oe=5D54D0FB

Malick maakte de afgelopen paar dagen zelf de geluidsinstellingen in het theater Lumière van Cannes. En de operateur kreeg de volgende melding:

"Director Terrence Malick advises A Hidden Life to be played LOUD."

geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=xCC_BP6nILA

Dé vraag der vragen werd uiteraard ook gesteld.

geplaatst:
nummer2 schreef:
Kreeg staande ovatie

Quasi elke film toch?

Dat gejuich en geapplaudisseer. Het zal allemaal wel. De helft van dat sjiek uitgedoste volk kan waarschijnlijk niet wachten tot ze uit de muffe zaal kunnen ontsnappen.

geplaatst:
Column van de enige echte:
Ted Chiaradia

geplaatst:
Mektoub, My Love wordt dit een trilogie?

geplaatst:
Ja. Of het ook gedistribueerd wordt is een tweede.

geplaatst:
timmienoelie schreef:
(quote)

Quasi elke film toch?

Ah, daar was ik niet mee bekend. Maar zou me idd niks verbazen als iedereen daar gewoon zit om elkaar lekker veren in de reet te steken. Toch had ik zelf door het filmpje van minuten lang staande ovatie toch de indruk dat er wel iets bijzonders was gebeurd.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:46 uur

geplaatst: vandaag om 01:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.