• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.883 acteurs
  • 198.951 gebruikers
  • 9.369.697 stemmen

Mel Blanc: The Man of a Thousand Voices

zoeken in:

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Voor cartoonliefhebbers een aanrader, complete Docu op YouTube. Mel Blanc was de man achter de stem van Barney Rubble, Bugs Bunny, Daffy Duck, Marvin the Martian, Porky Pig, Speedy Gonzales, Sylvester, Tweety, Wile E. Coyote, Woody Woodpecker, Yosemite Sam en vele, vele anderen. De man heeft 1038 credits op zijn filmografie staan tussen 1937 en 1990, meer dan welke acteur dan ook(?). Deze docu laat zien wat een bijzondere (en getalenteerde) kerel dit was.

De docu op IMDB is helaas niet toevoegbaar aangezien hij hier niet op tv is geweest of op filmfestivals heeft gedraaid. Hij zat wel in de Looney Tunes Golden Collect... en is geregisserd door Carl Jordan, al staat dat laatste niet op IMDb.

zeer de moeite om te kijken of desnoods even doorheen te skippen op Youtube! Het is wel lekker Amerikaans, maar goed, daar moet dan maar even omheen gekeken worden!

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

John Milton schreef:

De docu op IMDB is helaas niet toevoegbaar aangezien hij hier niet op tv is geweest of op filmfestivals heeft gedraaid. Hij zat wel in de Looney Tunes Golden Collect... en is geregisserd door Carl Jordan, al staat dat laatste niet op IMDb.

Ik heb hem wel op tv gezien, ik dacht op de BBC, een aantal jaren terug. Ik heb er zelfs op gestemd bij IMDb. Dan is er een ander reden.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Toevoegingstopic meldde dat hij op Nederlandse of Vlaamse omroep te zien moet zijn geweest, al zie ik dat zo niet op de wiki terug. Dan nog moet ik aan kunnen tonen dat hij op de BBC oid te zien is geweest en dat is misschien lastig....

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.