- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Verslavingen
Verslavingen
Lui (crew films)
-
- 3490 berichten
- 11862 stemmen
Masturberen. 
Die zat er wel een keer aan te komen 
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
ik weet niet zeker of ik het als een verslaving kan zien maar als ik een boek zie over een seriemoordenaar moet ik die meteen hebben.
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Zoals bij Conspiracy Theory. Die kerel moest telkens the Catcher in the Rye kopen. (Wel een meesterlijk boek hoor.)
dvd-me
-
- 329 berichten
- 418 stemmen
DVD'S kijken, Gamen (op dit moment niet, geen leuke games)
Muziek luisteren.
En de filmvalley (NL-talig film tijdschrift) als die in de bus ligt, moet ik hem van voor naar achter en visa versa lezen!! 
sinterklaas
-
- 11813 berichten
- 3316 stemmen
Masturberen. 
Same here. 
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
Muziek luisteren en films kijken. Te veel. Ongezond. En die sites van Jordy zijn bepaald niet behulpzaam bij het afkicken. 
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Films kijken in de verste verte niet, maar ik kan echt niet zonder muziek. Overal en altijd.
dvd-me
-
- 329 berichten
- 418 stemmen
Bij mij even op een rijtje:
- Films kijken
- Gamen
- Muziek luisteren
- Roken (ik stop binnenkort, niet met O&N...
dat is te cliché)
Dat is het wel zo een beetje
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
- Roken
Komaan je bent 14 jaar (jeugd van tegenwoordig..)
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
kan hoor, vorig jaar op mijn school was er een jongen in het eerste middelbaar die al aan het roken was. De pubers van tegenwoordig denken dat het cool is om te roken, ofwel om de aandacht te trekken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
De pubers van tegenwoordig roken veel minder dan die van 10, 20 jaar terug hoor. En helemaal dan die van nog wat langer terug. Erg braaf zijn ze. 
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5739 stemmen
Komaan je bent 14 jaar (jeugd van tegenwoordig..)
Je bent zelf 15 
kan hoor, vorig jaar op mijn school was er een jongen in het eerste middelbaar die al aan het roken was. De pubers van tegenwoordig denken dat het cool is om te roken, ofwel om de aandacht te trekken.
lame excuus van anti-rokers. Er zijn ook andere redenen om ermee te beginnen.
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Ik ben zelf ook begonnen toen ik 15 was. De voornaamste reden is dat je door te roken (al vinden sommige mensen het niet leuk om te horen) je wel sneller vrienden maakt. Ik stond een beetje bekend als een nerd, maar sinds ik rook zien mensen mij wel anders en dat zorgt ervoor dat ik sneller vrienden maak en meer zelf vertrouwen heb gekregen.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Mwoah, ik heb niks tegen het hier en daar opsteken van een sigaretje om welke reden dan ook, maar op je 14e verslaafd zijn gaat mij te ver.
Ik maak niet echt deel uit van "de jeugd van tegenwoordig" waar ik het over heb, ik doel op de ruim 80 procent die dagelijks gangsters kijkt op MTV en enkel muziek uit 2008 luistert, en ik kan het weten.
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Ik ken zat mensen van 14 die al aan coke en dat soort zooi verslaafd zijn. Dat gaat pas echt te ver.
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Ik maak niet echt deel uit van "de jeugd van tegenwoordig" waar ik het over heb, ik doel op de ruim 80 procent die dagelijks gangsters kijkt op MTV en enkel muziek uit 2008 luistert, en ik kan het weten.
Ik heb geluk dat ik er een beetje tussen in kan zitten. Ik heb wel maten die echt hard drug doen enzo, maar ook maten die heel erg anti drugs en roken enzo zijn.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Ik ken zat mensen van 14 die al aan coke en dat soort zooi verslaafd zijn. Dat gaat pas echt te ver.
Stelletje losers
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Dat valt eigenlijk nog best wel mee. Ik dacht vroeger ook zo, maar sins ik ook met dat soort mensen om ga blijkt het toch wel mee te vallen. Het zijn zelfs vaak hele toffe gasten, daar kun je net zo goed jezelf zijn, maar je moet wel een betje in hun straatje passen. Je kunt er vaak wel heel goed mee lachen. Toch een beetje het idee van The Breakfast Club. Iedereen heeft goede kanten. Ook al zul je daar van veel mensen niet achter komen omdat je ze geen kans geeft. Ook dat soort mensen hebben goede kanten. Ze zijn dom bezig, dat is alles. Ik heb er trouwens niks tegen als ze het een keer proberen. Ik wil zelf ook nog wel met wat meer drugs experimenteren. Op het moment blow ik alleen maar, maar als ik wat ouder ben wil ik wel een keer xtc, paddo's, coke en speed proberen.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Tuurlijk hebben ze goede kanten, wie niet? Maar ik zie Drugsverslaving als een zwakte, van de gebruikers die ik ken (aardig wat) is iedereen begonnen om er bij te horen en om "respect" te krijgen (wat ze dan ook krijgen). Maar als je regelmatig blowt, je eigen kweek hebt, raak je er aan gewend en wil je een ultiemere "trip" en je gaat hard-drugs "uitproberen", niet eens meer om aanzien te krijgen maar voor de kick en vanwege nieuwsgierigheid, zo raken mensen verslaafd.
Dit begint met hunkering naar aandacht/aanzien. Het constant bezig zijn met wat andere mensen van jou denken zie ik als zwakte nr. 1.
Iemand wil op dit punt altijd meer, heeft ie mooie kleding dan wil nog mooiere, heeft ie geld wil ie meer, heeft ie een mooie auto, dan baalt ie als de buurman een betere heeft.
Drugsverslaving is hier dus een vorm van, dus een zwakte, daarom noem ik die cokeverslaafden een stelletje losers.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Verslavingen zijn inderdaad "gevaarlijk". Maar experimenteren met ... kan nooit geen kwaad mijns inziens. Wel oppassen dat je discipline genoeg hebt zodat experimentjes niet ontaarden in een verslaving.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
...
Het hangt er voor mij maar net van af wat er op deze 3 puntjes staat.
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Je hebt wel gelijk, maar jij hebt zelf ook wel zwakke punten. Dan zou jij ook een lozer zijn. Zodra je er iets aandoet en het 'overwint' (al is het maar door te roken) vind ik dat je geen lozer bent.
Ik ken bovendien ook veel mensen die al rond de 25 zijn en wel hebben geexperimenteerd met veel spul, maar het nogsteeds bij blowen houden.
En er zijn drugs als opium waarmee je gewoon niet moet experimenteren, want daar ben je gewoon meteen aan verslaafd.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Alles.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Je hebt wel gelijk, maar jij hebt zelf ook wel zwakke punten. Dan zou jij ook een lozer zijn.
Ik ken (net als iedereen) een groot deel van mijn zwaktes, de rest word ik ook graag op aangesproken, of het nou als loser is of op een andere manier. Het leven zou ook een beetje saai zijn zonder zwaktes 
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Maar ik zie Drugsverslaving als een zwakte, van de gebruikers die ik ken (aardig wat) is iedereen begonnen om er bij te horen en om "respect" te krijgen (wat ze dan ook krijgen).
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Het experimenteren gebruik van hard-drugs komt over het algemeen niet voort uit hunkering naar respect, wat ik zonet ook al aangaf. Ik gebruikte de term "respect" om terug te komen op de jeugd van tegenwoordig/MTV-generatie.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het is geen hunkering naar respect, maar zeer dikwijls een vraag naar aandacht.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen