• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.271 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2562 stemmen

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Goddelijke plaat!

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2562 stemmen

TornadoEF5 schreef:

(embed)

Goddelijke plaat!

Zeker niet verkeerd

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Dank je.

Deze plaat vond ik erg goed en beluisterde ik veel op het einde van vorig jaar en bijna heel het begin van vorig jaar (bijna dagelijks tot mei).

Magistrale drop rond 1.10 met prachtige opbouw. Weer die dromerige muziek maar toch actief en aanstekelijke en prachtige vocals. Hier trap, vorige plaat was drum & bass. Dat is ook mijn lievelingsgenre. (vele drum & bass artiesten doen nu trap, aangezien trap in de mode is). Verder is ook Future House (Tchami & Oliver Heldens) in de mode, dat beluister ik ook veel. Deep House zoals van jongs af aan, ook nog altijd erg veel. Gewone House met momenten ook. Hardstyle ben ik minder in mee, vind ik veel te vaak van hetzelfde en iedereen zit toch maar als een zombie daarop te dansen.

Ook heerlijke song, met allemaal samples van voices, vandaar de titel.

Hier ook van een Poolse groep, erg goede muziek. Ook weer trap.

Nu voor alle duidelijkheid, ik ben echt wel van alle markten thuis. Ik hoor alles graag! Ook Jazz, klassiek, rock, heavy metal, rap enzovoort. Zelfs Justin Bieber maakt tegenwoordig goede muziek of toch betere muziek dan vroeger.

Intelligente electro van James Holden, wordt het best gewaardeerd van alle EDM-artiesten, maar desondanks toch niet echt overdreven bekend.

Gewone house dit, maar ben echter een grote fan van de Japanees Shingo Nakamura. Maakt gewoon bazenmuziek joch.

Ook weer die dromerige muziek. Zou ik zo mee in slaap kunnen vallen, brengt je tot rust. Ook erg goede song dit.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3122 stemmen

oldy's maar geweldig om eens terug te horen. Hoewel die tweede wel erg fout is natuurlijk.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Anna von Hausswolff heeft haar nieuwe album met behulp van een enorm pijporgel (9.000 pijpen) opgenomen wat haar muziek nog verder richting de drone en doom duwt. De eerste single is alvast erg gaaf:

En een oudje:

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Nooit van gehoord maar verdikkeme dat klinkt fraai!

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Volgende maand live te zien in Den Haag en Groningen!

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Amai, gewoon in ons aller Vera, daar ben ik bij!

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Hey dat is wel erg lekker, meteen even joetoepen die Anna. Dank voor de tip

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

meteen even joetoepen die Anna.

Nog een kleine tip: check de Deathbed-video niet op je werk, is héél lichtelijk NSFW... Heb hem hier ook maar even niet gedeeld.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Weirde muziek en clip, weet niet wat ik er van moet denken.

Al is track of time stukke beter.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

606 schreef:

Al is track of time stukke beter.

Dat hele debuutalbum (Singing From The Grave) is sowieso toegankelijker, doet velen denken aan Kate Bush (hoewel Diamanda Galás meer in de buurt komt).

Bij opvolger Ceremony ging ze echt al richting Wolves In The Throne Room-achtige doom/drone, minus de stevige blackmetalstukken dan. Die band is overigens ook een dikke aanrader voor wie het nog niet kent:

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Thx voor je uitleg.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Geweldige youtube-comment: these dudes revived the postpunk revival.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik ben een fan van alle muziek, misschien al een paar keer gezegd maar goed. Ik ben fan van (bijna) alle metal genres, rock, 80's, 90's, 00's, reggae en gaa zo maar door. Ben nu ook erg verliefd op een nummer van Slipknot, zal misschien bij velen een kots neiging vormen maar ik, ik vind het wel vet!

Vind persoonlijk de Spotify versie beter om te beluisteren, maar sommige mafketels als HALVE TAMME. hebben dat niet, natuurlijk ook niet erg. Maar voor de mensen met spotify:

Ik klleed en gedraag mij niet zoals op de video of deze gasten, muziek daar doe ik het voor!

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

De nieuwe Bowie. OMG, WTF en ga zo nog maar even door...

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Op het moment heb ik er een nieuwe band bij gevonden : Stick to Your Guns - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org.

Muziek is gaaf, je moet er nogmaals van houden!

Youtube gebruikers:

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

Prachtig nummer van Kim Carnes, Bette Davis Eyes is een

van de soundtracks uit de film: The Final Girls (2015). .

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2562 stemmen

HALVE TAMME. schreef:

Prachtig nummer van Kim Carnes, Bette Davis Eyes is een

van de soundtracks uit de film: The Final Girls (2015). .

(embed)

Nice oldschool song

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Nederlandse muziek (engelstalig wel), niet zo bekend.

Psychedelische rockmuziek. Elephant en Let It Happen zijn ook aanraders.

Liedje dat echt "geil" is, als je het zo kan noemen. Knappe vrouw, en een prachtige stem. Mooi karakter ook. Vind ik de beste popartiest van het moment. Mijn guilty pleasure dus

Zal je niet kennen, maar het deuntje dus wel. Echt mooi liedje ook. Wat psychedelisch.

Zelfde artiest, maar nog psychedelischer.

Cultmuziek, maar wel geniaal en knap gedaan.

Metal, maar hoor ik dus graag dit. Ook Rammstein en Within Temptation vond ik vooral vroeger mooi. Van de groep is ook Empire een goede song. Zoek ook eens op: Blue Stahli - Scrape en Corner. Twee liedjes waar ik me op kan afreageren als ik kwaad ben.

Rustgevend

Favoriete soundtrack. (Gevolgd de westernsoundtracks en Amélie)

Mooi liedje. Arsenal heeft nog wel wat andere goede liedjes. Ook Goose is een aanrader in het genre. Soort van elektrorock

Heerlijke Belgisch liedje. Typisch iets voor onze leeftijd.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Snoop Dogg maakt goede muziek vind ik.

Lekker rustgevende ochtendmuziek. Ook Sensimilia is erg goed. Of UB40 - Red Red Wine (vrij bekend). Alle Bob Marley-liedjes zijn goed. Vooral Zimbabwe, Three Little Birds en Could You Be Loved, maar de grootste hit is nog altijd Bobbie McFerrin - Don't Worry, be happy. Mijn levensmotto ook.

Country is ook een goed genre. Ook I love a rainy night raad ik iedereen aan om eens te luisteren.

Topmuziek dit

Een persoonlijke favoriet van me.

Jazz is ook een genre dat ik heel erg graag hoor. Dit is een topper. Ook Herbie Hancock en John Coltrane raad ik aan voor de mensen die dit mooi vinden. Ik vind de random vrolijke deuntjes altijd erg plezant. Liefst wel zonder voice-overs.

De poolse dubstegroep Xilent is een heel erg goede groep. Ook Step One en beide Choose Me's zijn heel erg goed.

Een favoriete housegroep van me. Verslavende muziek. Ook Alone with You, Strobe, Raise Your Weapon, Faxing Berlin, Move For Me en Not Exactly zijn geniaal.

Estse Drum&Bass groep obv een heel hoge vrouwenstem. Ook Last Time is een aanrader.

En dan nu...

Mijn favoriet liedje aller tijden van de Slowaakse groep B-Complex

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Woow.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Begin beetje bij beetje fan te worden van Years & Years.

King, de eerste plaat die ik van ze hoorde, was al érg goed. Toen ik hun YouTube kanaal afging blijkt eigenlijk heel veel mooi. Vooral Desire & Shine.

Meer fans?

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Voor 08 - 06 - 2016 ga ik naar het concert van Iron Maiden met een maatje van mij. Ook wel the Book of Souls tour! Ben nu al een aantal dagen hun album aan het beluisteren!

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Op onverwachte wijze nog wat langer in de Sinterklaasstemming blijven:

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.