• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.969 gebruikers
  • 9.370.280 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Het bevat elementen van Garage, hiphop, dnb en dancehall.

Dizzy is overigens vrij mainstream welles waar vanaf het begin aanwezig maar al snel een overstap maakte naar het pop circuit. Beetje rondhangen met Jay-Z

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

Tja, het beestje moet een naam hebben anders kan men het moeilijk verkopen

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Danny Brown vind ik juist een heerlijke diverse rapper, vooral hoe hij binnen een nummer zijn stijl kan veranderen. Kendrick Lamar wordt breed omarmd en heeft gewoon veel memorabele nummers met geweldige instrumentatie. Als het in de mainstream komt hoeft het nog geen meuk te zijn.

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

Raffael77 schreef:

(quote)

Zeker nooit van Giant Panda of Kero One gehoord.

Het is jammer dat die gast meer aan het oplezen is dan daadwerkelijk rapt over de beat. Wel vreselijke productie overigens.

Neen van Giant Panda (lekker) of Kero One (niks voor mij) had ik nog nooit gehoord. Maar wat hebben die vandoen met die track die ik deelde???

En om te oordelen over de productie moet je wel even naar een audio CD luiseren i.p.v. een yt-clipje.

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

MACH1.67 met o.a Sogo Ishii en Tadanobu Asano

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

McSavah schreef:

Danny Brown vind ik juist een heerlijke diverse rapper, vooral hoe hij binnen een nummer zijn stijl kan veranderen. Kendrick Lamar wordt breed omarmd en heeft gewoon veel memorabele nummers met geweldige instrumentatie. Als het in de mainstream komt hoeft het nog geen meuk te zijn.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

McSavah schreef:

Kwaliteit is anders. Over het algemeen is het gros van de fans jong. Dezelfde lui die ik ook Lil Wayne aanbidden of 50 ct. Lamar en Brown hebben inhoudelijk meer te zeggen dan die andere twee maar brengen het veel zwak. De hype rond deze gasten doet mij verbazend veel denken aan Snoop Dogg destijds. In mens populair maar uiteindelijk een middelmatige rapper die het vooral van de producties moest hebben.

Mainstream is muziek dat gemaakt is voor de massa. Wetenschappelijk aangetoond dat dat simpele muziek is om het toegankelijk te maken om er zoveel mogelijk van te kunnen verkopen. Tegenwoordig is middelmatig de standaard geworden en telt kwaliteit niet meer mee.

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

Oh! Nooit geweten dat Tadanobu Asano ooit even heeft meegedaan met Joujouka.

Discogs

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Cellulord schreef:

(quote)

Neen van Giant Panda (lekker) of Kero One (niks voor mij) had ik nog nooit gehoord. Maar wat hebben die vandoen met die track die ik deelde???

En om te oordelen over de productie moet je wel even naar een audio CD luiseren i.p.v. een yt-clipje.

Alsof dat uitmaakt. Je kan globaal opmaken hoe het klinkt anders was Spotify ook nooit een succes geweest met al die mp3 fanboys

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

Als het even kan heb ik toch liever een CD'tje. Spotify, Soundcloud, Bandcamp,YT,etc...zijn wel leuk/gemakkelijk en leuk om nieuwe dingen te ontdekken, maar als je een redelijke geluidsinstallatie heb is er wel een wereld van verschil.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Cellulord schreef:

Als het even kan heb ik toch liever een CD'tje. Spotify, Soundcloud, Bandcamp,YT,etc...zijn wel leuk/gemakkelijk en leuk om nieuwe dingen te ontdekken, maar als je een redelijke geluidsinstallatie heb is er wel een wereld van verschil.

Dat is logisch toch. Ik gebruik alleen flac, wav en cd's. Ik gebruik een audio interface in combinatie met monitoren en AKG headset. Helaas geen audio systeem meer maar ik gebruik het ook om muziek te maken.

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

Oh, geen "Vinyl"?

Moet toegeven dat ik de laatste jaren voornamelijk mp3 & flac luister. Maar ja, ik heb geen vaste woonplaats dus is zo'n mp3-spelertje wel handig. Als ik nog eens op bezoek ga in België dan haal ik wel onmiddellijk de CD's dozen en neem een diepe duik in de audiozee.

In de jaren 80 was dat toch andere koek. De halve rugzak gevuld met cassettes (-+40 stuks) en nog een grootte boombox erbij . Bij de mensen die ik tegenwoordig onderweg tegenkom word bijna alle muziek via youtube beluisterd.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

How can music be this good:

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

sufjan stevens,

eindelijk.

Filmkriebel

• 9953 berichten
  • 4646 stemmen

Ik wou gewoon even deze video delen... wijze clip... de link met film is snel gelegd

NENA - Oldschool

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Grappige clip.

joyce.b

• 712 berichten
  • 0 stemmen

Zit er een samp-le in van CCCP met "made in russia"?

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2364 stemmen

Geschreven voor De Wereld Alzheimerdag. En we hebben het nummer voorgedragen aan een aantal echtparen die met deze ziekte kampen.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Of het goed is laat ik aan de kenners over, maar je hoort er niet aan af dat het Belgisch is. Sint-Niklaas, een zucht en een veld groter dan Mustergeleen.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Niet echt mijn ding maar idd net Amerikaans.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ein-de-lijk is het debuutalbum van Meg Myers uit na twee uitstekende ep's, een van de grootste talenten van het moment. Bij vlagen lekker rauw, maar toch ook prachtig uitgebalanceerd.

Single van het album:

Nummer van haar vorige ep:

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Zwolle84 schreef:

Ein-de-lijk is het debuutalbum van Meg Myers uit na twee uitstekende ep's, een van de grootste talenten van het moment. Bij vlagen lekker rauw, maar toch ook prachtig uitgebalanceerd.

Single van het album:

(embed)

Nummer van haar vorige ep:

(embed)

Daar ga ik zeker achteraan. Één van de weinige die zo divers is in haar muziek keuze. Prachtig dynamische stem. Ik vind haar eerste EP geweldig en tweede mag er ook zijn. Het albums is wel kort en helaas staan er drie nummers van haar tweede EP ook op haar debuut.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Raffael77 schreef:

en helaas staan er drie nummers van haar tweede EP ook op haar debuut.

Klopt, maar het stoort niet. Qua stijl sluit het prima op elkaar aan en het album is goed in evenwicht.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.