- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
Hopen dat ze die les trekken uit de afgelopen WK
we zitten in ieder geval in een makkelijke poule
en de eerste 2 kwalificeren zich meteen, zonder extra ronde
Nederland
Roemenië
Bulgarije
Slovenië
Albanië
Wit-Rusland
Luxemburg
Meneer i love pole dancers
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Dan heb jij dit WK niet goed opgelet. Robben ging inderdaad te vaak zelf door maar Van Persie speelde de bal erg vaak af.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hij speelde de bal vaker af dan Robben maar ging te vaak nog voor eigen glorie, of dan wilt hij het weer iets te mooi afronden. Dat moet er gewoon uit.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Na al het gezeik op de Portugezen, het gezeik over de kaarten, de onterechte "Nederland verdiende meer" argumenten en het beschermen van Van Basten eindelijk eeen man die zegt waar het op staat en dat verwahct je ook van zijn objectieve visie. Hugo Borst.
.
Wat heeft Hugo Borst dan allemaal gezegd want ik was weer am Titisee bij Villa BvD 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Teveel flower power, dat je de moeilijke types nodig hebt om beter te presteren, dat de kaarten argumenten ook pure onzin is omdat Portugal ook genoeg kaarten kregen, dat je aan de scheids al kon opmaken dat je je wat moet inhouden, Boulahrouz had geluk dat hij er in de 7e minuut geen rood kreeg, dat van Basten erg dom was Boulahrouz niet te wisselen want een kaart weerhoudt hem niet om scherp te blijven spelen (zelfde geldt voor Mark), dat de unfair play van Heitinga een erg domme zet was waardoor je Portugal de oorlog verklaard (wat ze in de wedstrijd al drie keer eerder hadden gedaan) dat je dan toch echt eigen glazen ingooit, dat de kritiek van San Marco op van Nistelrooy ook niet echt klopte omdat hij amper kan presteren omdat hij op een eiland stond (amper ondersteuning van het middenveld, Robin en Arjen die voor eigen succes gaan, dan kan je hem weinig verwijten.
Om maar wat op te noemen. 
Ik formuleer het wat rommelig maar deze zaken kwamen o.a. aan bod. Ook had een mannetje zoals Davids gister heel goed van pas gekomen en dat hij het ook nog wel ziet geburen dat hij van Bommel en van Nistelrooy misshcien helemaal niet eens in zijn selectie opneemt in de toekomst (dat zal wel heel dom zijn). Davids moet terugkomen!
Zoals i kzei wel erg rommelig geformuleerd, puzzelze! 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2896 stemmen
Robben vNistelrooy vPersie
Cocu Bergkamp Kuyt
Gio Ooijer Boulahrouz vBommel
vdSar
Als van Basten nou zo had gespeeld had hij nog een kans gehad om ver te komen. Eventueel inclusief een optie met Seedorf en Davids op het middenveld samen met Bergkamp.
Scheitinga en Lamzaat hadden in ieder geval uit de selectie gemoeten, die gasten hebben niet eens genoeg kwaliteit om bij een eerste divisie club op de bank te mogen zitten.
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
jammer dat hij het niet over het falen van Kuyt heeft gehad
Scheitinga en Lamzaat hadden in ieder geval uit de selectie gemoeten, die gasten hebben niet eens genoeg kwaliteit om bij een eerste divisie club op de bank te mogen zitten.
als er voorin niet gescoord wordt....
Heitinga en Landzaat gingen niet in de fout bij die goal van Portugal
Landzaat/Heitinga speelden niet eens in de basis in de VERLOREN wedstrijd
dus waarop baseer je je afkeer?
je richt je woede echt op de verkeerde spelers
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2896 stemmen
Van Bommel als rechtsback?
Tja je moet improviseren als je zo weinig goede verdedigers hebt.
Ik heb geen woede, ik ben tenslotte voor Italia. Maar het is duidelijk dat Lamzaat en Scheitinga gewoon zwaar kwaliteit te kort komen voor dit niveau. Wellicht als ze van nationaliteit wisselen dat ze bij Trinidad aan de bak kunnen.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Robben vNistelrooy vPersie
Cocu Bergkamp Kuyt
Gio Ooijer Boulahrouz vBommel
vdSar
Als van Basten nou zo had gespeeld had hij nog een kans gehad om ver te komen. Eventueel inclusief een optie met Seedorf en Davids op het middenveld samen met Bergkamp.
Joh, je grapje met hun namen is nu wel uitgewerkt hoor, grow up! En Bergkamp wilde iedereen wel, maar ja die had dan gewoon eerder moeten aangeven dat ie mee wilde. Snap ook niet waarom Bommel ineens rechtsback zou moeten worden, je hebt er duidelijk de ballen verstand van.
Enne moviefreak, om 1110 wordt sportzomer herhaald! Kun je zelf zien wat Borst zei.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Die penalty's. De ene nog slechter dan de ander.
Ik vond het ook leuk. Het waren net Nederlanders die bezig waren.

Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Helaas krijgen we nooit te zien of die Belgen penalty's kunnen nemen, want ze kwalificeren zicht nooit. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Helaas krijgen we nooit te zien of die Belgen penalty's kunnen nemen, want ze kwalificeren zicht nooit.
Ik ga het op zijn Vlaams zeggen: "Zeveren kunde van in uw bedde".

België heeft zich al meer geplaatst dan de Nederlanders.
België was er al bij op het eerste WK in Uruguay in 1930.
Vervolgens speelden zij ook nog in 1934, 1938, 1954, 1970, 1982, 1986, 1990, 1994, 1998 en 2002.
Nederland in 1934, 1938, 1974, 1978, 1990, 1994, 1998 en 2006, wat er nog altijd drie minder zijn dan de Belgen.
En België heeft zich zelfs zes maal na elkaar geplaatst (van 1982 tot 2002), iets wat enkel de drie van de grootste gedaan hebben: Brazilië, Italie en Argentinië. Daar kan men ook Duitsland bijtellen als men geen rekening houdt met de Oost-West-toestanden.
En geen penaltys kunnen nemen? Remember onderandere de veldslagen in Mexico 1986. Eerst na verlengingen én penaltys de Spanjaarden eruit en daarna de toenmalige Sovjet-Unie met hun wereldploeg in de kwart finales van hetzelfde laken een broek.
Rare jongens die Nederlanders. Winnen ze, ze zijn de beste van de wereld en spelen ze slecht is het de schuld van de scheidsrechter, de Duitsers of de Belgen (nu ook de Portugezen)
O ja, ze hebben de tekst op de bus van het Nederlandse team veranderd. Er stond: WIJ GAAN NAAR GOUD, nu heeft men er een A bijgezet, WIJ GAAN NAAR GOUDA... 
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
maar hoe kijk jij nu naar het WK eigenlijk Speedy? 4 jaar geleden hadden wij enigszins Zuid-korea nog, maar welk team houdt/hield jij nauwlettend in de gaten?
En wat betreft België..jammer dat ze er niet bij waren, maar het was deze keer wel terecht.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Het gaat er dan ook om wat je met die tijd doet dat je op het WK speelt. Ik denk dat Nederland toch iets meer indruk maakt dan België op dat gebied.
Die penaltys waren inderdaad wel hilarisch. Leuk dat anderen landen nog slechter zijn in het nemen van die dingen. Zwitserland eruit zonder tegendoelpunt, het is wat.
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Ik vind het wel erg voor Van Der Sar en Van Istelrooy , 2 spelers die ik wel apprecieerde ( zeker Van der Sar ) en die misschien wel hun laatste echte interland spelen ? (hopelijk niet). De grootste fout vond ik na die van Boularouz trouwens liggen bij Portugal met die dreun tegen Van der Sar's hoofd. Wat betreft Belgïe , nou deden we inderdaad verdiend niet mee maar ik hoop toch op een nieuwe lichting die tegen het EK z'n kunnen kan tonen ...En België heeft toch wel in Mexico de halve finale gespeeld
.... De druk bij Penaltys is steeds ontzettend groot , die jonge Oekraïner wist hem er in te schoppen met een "pisballetje" nadat de keeper had gedoken , dat moet je durven en koel zijn is een vereiste ..
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
maar hoe kijk jij nu naar het WK eigenlijk Speedy? 4 jaar geleden hadden wij enigszins Zuid-korea nog, maar welk team houdt/hield jij nauwlettend in de gaten?
Nederland, Duitsland en de 'underdogs' T & T, Ghana, Togo...
Heel terecht. Als je ziet wat de Servië-Montenegro uit de groep van België gepresteert heeft. Stel je dan de Belgische ploeg voor maar dan nog wat slechter.
Maar er is licht aan het einde van de tunnel...
Ik persoonlijk heb voor België altijd voorgesteld om een buitenlandse trainer te nemen.
Men moet hier rekening houden met de Vlamingen, Walen en Brusselse clubs. Ik had graag iemand gehad zoals Hiddink, iemand die een ploeg weet te 'kneden' en geen rekening hoeft te houden met al die vriendjespolitek.
Leno
-
- 5922 berichten
- 4458 stemmen
Rare jongens die Belgen. Zijn ze er niet bij dan kraken ze constant Nederland af. Je hebt wel gelijk hoor Speedy, maar als ik de vele reacties vanuit Belgie hoor, dan moet ik ook vaak lachen. Ze balen zo dat Nederland de laatste jaren voetballend veel meer brengt dan Belgie (ook clubvoetbal). Ook mooi hoe de VRT altijd de negatieve quotes van de NOS analysten op hun teletekst zetten. Ook al zeggen ze maar één negatief punt, het wordt overgenomen!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
En dat terwijl zowat elke Belg voor Nederland zit te supporteren als ze tegen Portugal spelen
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
[Ze balen zo dat Nederland de laatste jaren voetballend veel meer brengt dan Belgie (ook clubvoetbal).
Als een ander beter is is het normaal dat men 'baalt'.
En het is niet alleen de laatste jaren dat de Nederlanders beter voetbal brengen. Dat is met uitzondering van de tachtiger jaren altijd al zo geweest.
En wat betreft clubvoetbal: ik ben altijd al een hevige fan van een Nederlands/Belgische competitie geweest. Op termijn zou dit voor beide landen resulteren in betere spelers en meer toeschouwers. Maar dat is een heel andere discussie en off topic. 
En dat terwijl zowat elke Belg voor Nederland zit te supporteren als ze tegen Portugal spelen
.
Misschien wel, misschien niet... :evil
Leno
-
- 5922 berichten
- 4458 stemmen
.
haha yeah right..
Laten we het WK over een aantal jaar (wordt over nagedacht) naar NL en Belgie halen, wellicht dat het dan weer wat verbroederd.. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Zou naar het schijnt niet kunnen aangezien de huidige FIFA-leiding geen WK meer in twee verschillende landen wil organiseren. Heb ik ergens opgevangen, maar wat er nu van waar is weet ik niet precies.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Dat heeft Sep Blatter enkele weken geleden in een interview verklaard. Hij zij er nog bij dat het WK in Japan/Korea één uitzondering was.
Maar als men die topmannen van de FIFA genoeg geld toeschuift is alles mogelijk. Wie zondag jongstleden de BBC-reportage Corruption and the World Cup (Hoe proper zijn de handen van de FIFA?) op Canvas gezien heeft begrijpt zeker wat ik bedoel. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
De arbitrage maakt weer een superindruk. De roep om technische hulpmiddelen wordt steeds sterker. Slim bedacht van de FIFA. 

gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Wie zondag jongstleden de BBC-reportage Corruption and the World Cup (Hoe proper zijn de handen van de FIFA?) op Canvas gezien heeft begrijpt zeker wat ik bedoel.
Wordt ie herhaald dat je weet, is het een documentaire die ook op Discovery of National Geographic kan komen ooit ofzo? Kan me voorstellen dat deze doc leuk is, de FIFA is echt een baggerorganisatie en die vieze nare vent van een Blatter bovenal. Waait met elke wind mee, verdiend bakken geld en betekent geen flikker voor de organisatie. Kaffert elke foute scheidsrechter uit terwijl hij met zijn macht toch kan zorgen dat die slechte scheidsrechters geeneens mogen fluiten op een WK.
Jammer dat NL er uit ligt hoor, absoluut, maar wie had ze ver zien komen voor aanvang van het toernooi? Maximaal kwartfinale, dacht ik althans. De loting was niet optimaal maar ze waren gewoon iets minder dan Portugal. Want ehm, wat zei die commentator bij Zwitserland-Oekraine gister ook alweer? Owja, zoiets als... "om te winnen moet je scoren". En hij kwam nog geeneens van Cruijff, die quote. 
Dat gedoe over Belgen en Nederlanders, Duitsers en Nederlanders en voor en anti komt me ook altijd mijn strot uit. Beetje pesten en plagen over en weer, maar uiteindelijk zijn veel Belgen stiekem toch voor Nederland als ze spelen. Denk ik dan toch?
Vier jaar terug keek ik elke wedstrijd van de Belgen op de BRT hoor. Gezellig, ze hadden echt een leuk programma rond de wedstrijden van de Rode Duivels, echt een uur voorbeschouwing met een gezellige studio vol gasten, en wat zo leuk was: altijd waren er fans van de tegenpartij aanwezig.
Weet niet meer tegen wie ze ookweer allemaal moesten, maar tegen Tunesie waren de Tunesiers (uit Belgie dan he, Tunesische Belgen dus of andersom) aanwezig, tegen Brazilie Vlaamssprekende Brazilianen enzovoort. Was hartstikke leuk toch? En altijd lekker eten, het water kwam uit mn bek soms. En altijd een analist of zes, waarvan eentje uit Nederland kwam hahah (dat vond ik echt grappig, hij was een soort joker ofzo, ff aangeven dat NL toch echt niet, geen enkele dag, aanwezig was op de WK of zoiets). Dat was een 2e-rangs cabaretier ofzo, weet niemeer wie.
Of Belgie er over 2 jaar bij is? Ze zitten in een verdomd zware poule, met Finland en drie WK-gangers waaronder Portugal en Servie (maar: het is dan zonder Montenegro).
Dit toernooi, WK 2006? Matig helaas. Weer slechte scheidsrechters soms (we zijn WK 2002 alweer vergeten, maar er wordt net zo slecht gefloten als toen helaas!), geen ploeg op Argentina na die echt aanspraak mag maken op de titel en dubieuze beslissingen die op het corrupte af zijn, met als absolute dieptepunt Italia-Australia gisteren. Bah! Natuurlijk moet Italie door, dat levert toch veel meer kijkcijfers en fans op?!
FIFA en Fair Play - het gaat zo goed samen. 
Toekomst NL elftal, ach er komen wat leuke goede jonkies aan. Snap die beslissingen van de onaantastbaar geachte (volgens velen) Marco niet, een briljant "people manager" als Hiddink is het absoluut niet, echt slecht hoe hij met Van Bommel, Van Nistelrooij, Opdam en vele anderen is omgegaan. In de leer bij Guus dan maar!
Stijn Schaars had ik best in de selectie willen zien trouwens, als je kijkt naar de uiteindelijke selectie. Kiest Marco niet voor Davids of Seedorf, dan had ie toch Schaars kunnen proberen? Die was scherp en fit, vol vertrouwen na dat EK -21.
Anyway, over 2 jaar verder. En ik heb 2 jaar de tijd om te wennen aan de onaantastbare (noujaa, beter nu is het woord onnavolgbare) San Marco. Even kijken of we dan meer vertrouwen hebben in zijn coachingkwaliteiten.
Als we winnen van Bulgarije, Slovenie en Luxemburg, tenminste. 
Nee, dit WK is niet je van het, op elk gebied eigenlijk. Ik smacht echt naar de Tour die de mooiste sinds 10 jaar ofzo moet worden. 
Owja, en die Milevski moet spelen tegen Italia!!
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
gelukkig spelen Brazilie en Duitsland eindelijk tegen een tegenstander van formaat in de kwartfinale....
De loting is hen tot nu toe echt zooooo goed gezind
Ghana....speelt weer precies zoals je verwacht van Afrikanen......naief....
keihard naar voren rennen, maar verdedigen ho maar
wat een k*twedstrijd zeg 
kappeuter (crew films)
-
- 74739 berichten
- 5988 stemmen
En altijd een analist of zes, waarvan eentje uit Nederland kwam hahah (dat vond ik echt grappig, hij was een soort joker ofzo, ff aangeven dat NL toch echt niet, geen enkele dag, aanwezig was op de WK of zoiets). Dat was een 2e-rangs cabaretier ofzo, weet niemeer wie.
Geen cabaretier maar Rick de Leeuw. Ex-zanger van Tröckener Kecks.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Geen cabaretier maar Rick de Leeuw. Ex-zanger van Tröckener Kecks.
Nee hoor, vond het wel leuk dus. Was blijkbaar niet de enige Ollander die de Belg opzocht die dagen.PS: de echte anti-climax van dit matige toernooi moet nog komen: echt zo k*t dat we gewoon weer Brazilie zien winnen van Duitsland in de finale (1-0).
Allez, ik koester nog een beetje hoop, zet mn lichtblauw-witte pet op, zet mezelf naast Diego op de tribune en schreeuw keihard:
"Forza Argentina!" 
PS: ik las nog iets grappigs eergister in een krant ofzo, over ons middenveld:
Het Kabouter Plop-middenveld (Sneijder & vd Vaart).
Die houden we er in!
LaRusso
-
- 175 berichten
- 0 stemmen
Trouwens ligt het aan mij of zongen de Duitse supporters net tijdens Brazilie-Ghana
Ohne Holland wir fahren zu Berlin?? 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Schijnen ze bij meer wedstrijden te doen. Kan me dat soort dingen niet herinneren bij het EK 2 jaar terug.
Was Hiddink niet bondscoach in 1996?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.