- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Lekkere avatar, otherfool.
Mijn vertrouwen in De Vlinder van Maastricht is net zo groot als in de MoMeSubLiga!
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Absoluut een topavatar:) Ik hoop echt dat hij morgen het geel kan pakken. Het begint nu toch allemaal wel te kriebelen. Ik heb mij ook maar aangemeld bij het telegraaf tourspel, alleen is daar de animo een stuk minder dan bij sportpools.
Mijn selectie op sportpools is klaar. Ik heb maar vooral gekozen met m'n hart (op één renner na die volgens mij een 'must' is voor alle spellen) en dat betekent dan al snel geen sprinters. Ik hoop dat het goed uitpakt. Verder hoop ik dat de uiteindelijke winnaar niet in mijn selectie zit (Contador:)).
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Izagirre gaat iedereen kapotrijden.
Niet me de fiets dan zeker?
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
De Tour staat te beginnen, tijd om me weer eens te melden. Vanaf de dag dat de Sportpools inschrijving is geopend heb ik al een team, wat inmiddels alweer 1000x is gewijzigd. Elk interviewtje/artikel doet me weer schuiven. Ben blij als het begonnen is, want dan is die stress ook weer weg. Geen Nederlanders in de ploeg, en geen Astana in de ploeg (net als bij de Giro, en toen ging dat heel fout. Ik leer niet snel van mijn fouten).
Hoe dan ook, veel succes allemaal.
Dat Cavendish maar anoniem Parijs mag bereiken...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Heel herkenbaar. Ik ga deze keer echt voor extra plezier tijdens de vele heuvel- en bergetappes. Ik neem geen enkele sprinter mee. Ik ben sowieso helemaal "over the moon" met die nieuwe Dimension Data waarmee ik tijdens de bergetappes precies kan zien waar alle renners rijden. Wie moeten er lossen, wie zit er mee en wie is op de weg terug naar de groep der favorieten. Herbert Dijkstra hoeft het niet meer te vragen want ook de commentatoren kunnen via deze data precies zien waar Gesink en Mollema zich bevinden. Heerlijk, dat was vroeger mijn natte droom tijdens de Tour en nu kan het gewoon!
Enfin, ik zal mijn titel ongetwijfeld niet fatsoenlijk verdedigen dit jaar maar ik zal zeker plezier hebben tijdens deze Tour. Iedereen alvast veel plezier toegewenst 
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Geen sprinters, dat durf ik wel gewaagd te noemen. Daarnaast: zit de rest van je team elkaar dan niet in de weg?
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Ik zit overigens enkel op scorito. Meerdere spelletjes wordt me tijdens deze lamme zomerdagen te veel. Ik ga voor Nibali, Quintana, Valverde en Pinot als klassementsrenners. Verder in het gebergte: Majka, Kwiatkowski, Bardet, Konig, Barguil en Anacona.
Ook nog Simon Yates, Tony Martin, Malori en Sagan. Kristoff en Degenkolb voor het vlakke. Rui Costa, Cyril Gauties, Izagirre en Durasek als vrijbuiters.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Basken alles kapot
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Geen sprinters, dat durf ik wel gewaagd te noemen. Daarnaast: zit de rest van je team elkaar dan niet in de weg?
Er zijn zoveel etappes waar de klimmers punten gaan halen tegenover vier voor de pure sprinters en dat is als ze er niet worden afgereden in Zeeland. Voor de rest zijn etappe vijf, zeven en de laatste in Parijs de etappes voor de heren sprinters. Wellicht dat Sagan. Kristoff. Degenkolb en Matthews nog in andere ritten meedoen maar de kans dat ze veel meer dan 100 punten halen (incl. truipunten) is te verwaarlozen.
Kijk even naar de top 20 renners op Sportpools tijdens de laatste Vuelta (vergelijkbaar in het aantal sprintersetappes).
Alleen Degenkolb (vijf ritwinsten), Matthews, Stuyven, Bouhanni en Ferrari haalden 50 punten of meer. Tegenover 16 pure klimmers die boven de 50 uitkwamen. In de top 10 van de groene trui stonden alleen Degenkolb (1e), Matthews (6e) en Stuyven (10e).
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Oke, dan zal ik ook alvast uit de school klappen: ik stel voor het eerst in 3 jaar Sagan niet op. Tot nog toe haalde hij altijd meer dan 200 punten, en ik denk eerlijk gezegd dat hij dat dit jaar weer kan halen, maar ik gok er op dat hij bij Tinkoff toch meer gaat moeten knechten en zich niet op het groen richt. Die gedachte is echter uit nood geboren, omdat ik simpelweg geen ruimte heb in m'n team... 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Uiteraard tot aan het einde toe aan m'n pool zitten kloten en nog niet tevreden, maar nu moet ik er maar van afblijven.
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Ik heb Sagan voor het eerst in jaaren er ook buiten gelaten.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Bonjour, waarde volgers van de Tour, een hartelijk welkom bij een nieuwe ronde nieuwe kansen in de 102e Ronde van Frankrijk. Een ronde waarin we twee belangrijke vragen beantwoord gaan zien worden: wie oh wie wordt de opvolger van Vincenzo 'de Haai' Nibali en, minstens zo gewichtig, wie gaat jeroen dn urste opvolgen als Gele Winnaar in de MoMeSubLiga van het gezaghebbende SportPoolsTourPoolSpel?!
Om te beginnen maar eens een kort tijdritje door het bepaald zonnige Utrecht, waar de toeschouwers en masse Tom 'de Vlinder' Dumoulin naar de winst trachten te schreeuwen, om tot hun ontgoocheling en ontzetting na 14 kilometer te moeten constateren dat de noeste Limburger voorbij werd gestoken door Fabian 'Spartacus' Cancellara, Tony 'der Panzerwagen' Martin en de toch wel lichtelijk verrassende winnaar Rohan Dennis.
In de MoMeSubLiga hadden zich ondertussen maar liefst 38 kenners aangemeld, en aan de kop zien we een paar nieuwe namen die meteen hun ongekende wielerinzicht te gelde maakten. Team Leanna bleek daarbij uiteindelijk het best geprepareerd aan de start te komen: met Cancellara, Martin én Dumoulin mag hier gerust gesproken worden van een team vol notoire hardrijders. Timmy en SergioMalick completeren het podium, zij het reeds op enige achterstand:
1 Leanna 61
2 Timmy 50
3 SergioMalick 43
4 Kos 36
5 stinissen 29
6 citybird 28
7 tovenaar 25
8 Arjan_Hanse 24
. L_T_B 24
10 De Willies 23
Welke uiteraard en gezien een gebrek aan uitvallers meteen ook het algemeen klassement is. Maar liefst 12 helden pakten nog geen puntjes, en aangezien er slechts 1 lanterne rouge is te vergeven wachten we daar nog maar even mee. De SubLiga begon rustig aan de Ronde zonder al te veel ruimte prijs te geven: een 8e plek is het verdict. Morgen een koers richting de zee waarin het peloton de hitte, de wind en de waaiers zal moeten doorstaan. Graag à demain!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Sagan was veel te duur voor 4 punten door het parcours en ondergeschikte rol in het team, tenzij Contador snel kansloos is.
Ben in Barcelona tot maandag dus even geen tijd voor updates. Had ook amper tijd vr de pools. Quinty en Froome lijken me de beste 4 punters. Conta gaat niet mee strijden tot het einde. Verwacht zelf ook veel van Pinot en Purito (heb ik die laatste eig?). En dan een reeks 1-punters. Degenkolb en Hagen de enige sprinters.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Sagan was veel te duur voor 4 punten door het parcours en ondergeschikte rol in het team, tenzij Contador snel kansloos is.
Ben in Barcelona tot maandag dus even geen tijd voor updates. Had ook amper tijd vr de pools. Quinty en Froome lijken me de beste 4 punters. Conta gaat niet mee strijden tot het einde. Verwacht zelf ook veel van Pinot en Purito (heb ik die laatste eig?). En dan een reeks 1-punters. Degenkolb en Hagen de enige sprinters.
Ja die heb je ja;p Ikzelf verwacht ook veel van Pinot en Rodriguez. Het zou mij heel erg verbazen als zij hun zwarte punten niet gaan waarmaken. Pinot verwacht ik zelfs op het podium. Mijn grootste gok is Kwiatkowski..
Verder zijn Quintana (2416) en Froome (2143) verreweg het vaakst gekozen. Ook in de subleague is dat het geval voor zover ik dat zo snel kon zien.
En Peraud is verreweg het vaakst gekozen als kluns, al kon dat ook niet missen. Cavendish heb ik ook overwogen maar vond ik toch te gevaarlijk. Die kan zo maar een aantal etappes winnen en top 3 groene trui halen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Had de hele tijd Cav als kluns waardoor ik ook nog Sagan kon nemen. Uiteindelijk toch Cav verwisseld met Peraud en in plaats van Sagan Purito en een eenpunter minder. Ben in ieder geval niet zeker van het falen van Peraud. Heeft dit jaar ook een paar keer wel gepresteerd en kan zich er misschien weer in vast gaan bijten. AG2R is trouwens altijd erg slecht in de ploegentijdrit. Bardet heeft in de proloog ook meteen een grote tik gekregen.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Tot de ploegentijdrit kan hij gewoon weer zeven keer top-10 rijden lijkt me, of misschien zes. Dus het parcours alleen is bij mij niet de reden om Sagan niet te nemen. Ik snap daarom ook niet waarom mensen Kristoff kiezen boven Sagan.
Wat Peraud betreft: ik ben ook allerminst zeker, maar top-5 zie ik hem echt niet rijden. En ik kon gewoon niemand meer uit m'n team verwijderen, dus die twee zwarte punten waren gewoon nodig.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Wel eens. Sagan was de 3e 4 punter die er een tijdje in stond. Zeker boven Kristoff. Maar denk toch niet dat hij meer zou scoren samen met een 0 punter dan pakweg Pinot+Costa of Bardet+Degenkolb.
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Heb Sagan er ook een hele tijd in m´n team gehad. Toch wel een garantie voor 175-225 punten. Maar voor zoveel puntjes kun je veel andere mooie renners kiezen - en 175 punten is te weinig voor een 4-punter.
Maar goed, heb zoveel renners in m'n team gehad.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
en 175 punten is te weinig voor een 4-punter.
Dat vind ik nog wel meevallen. Normaal is Sagan ook 5 punten, net zoals de topfavoriet(en) voor het algemeen klassement.
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Niet als je met 2-punters of 1-punters 100 punten kan pakken. 
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Ben in Barcelona tot maandag dus even geen tijd voor updates.
Bij geen tegenbericht ga ik vandaag dankzij Rohan (en Gesink) mijn mooie gele LottoJumbo trui showen 
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4524 stemmen
Ach ja, eens zal je kluns een keer een goede keuze moeten zijn 
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Danteske taferelen, waarde volgers van de Tour, richting het pittoreske Neeltje Jans waar wind en regen het peloton in mootjes hakte waardoor menig ambitie alweer de grond werd ingeboord. Terwijl in de achtergrond de onzen op minuten werden gezet en ook pretendenten als Nibali en Quintana om hun moeder riepen, was het aan de kop van de koers Andre Greipel, de Gorilla van Lotto Soudal, die zijn apendansje op het podium op mocht voeren: hij haalde het vóór de Tourminator en Spartacus.
In de MoMeSubLiga was het uiteraard ook een nerveuze bedoening in het schone Zeeuwse: het was SergioMalick die daar optimaal van profiteerde, er vol tegen de wind in van onder muisde en met een team vol krachtpatsers als Greipel, Sagan, Van Avermaet, Dumoulin, Froome en Martin solo aan de meet kwam, de rest van het peloton volgde werkelijk op minuten:
1 SergioMalick 87
2 lucdecoster 57
3 Arduano 53
. Leanna 53
5 citybird 52
6 El Conquistador 51
7 L_T_B 49
8 De Willies 48
. otherfool 48
10 stinissen 44
Gevoegd bij de uitstekende proloog pakte SergioMalick met zijn monsterscore ook meteen de leiderstrui over van Leanna. Daar weer achter vult Timmy het laatste plekje op het podium, zoekt u verder uw persoonlijke favorieten:
1 SergioMalick 130
2 Leanna 114
3 Timmy 87
4 citybird 80
5 lucdecoster 77
6 stinissen 73
. L_T_B 73
8 De Willies 71
9 Arduano 71
10 Arjan_Hanse 67
Onderin zag jeroen dn urste kluns Cavendish scoren wat de hallucinante score van -6 na 2 etappes oplevert voor de Maillot Jaune van vorig jaar: de Lanterne Rouge is dan een ander paar mouwen. De SubLiga handhaaft zich rustig in de top 10 op een 9e plek. Morgen, uy uy uy, gaan we naar de muur van Huy. Spektakel gegarandeerd, derhalve graag à demain!
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Iemand als Cancellara heb ik volgens mij nog nooit in m'n team gehad, terwijl je toch weet dat die ook buiten de tijdrit gaat scoren. Nu al spijt van m'n keuze voor Boasson Hagen.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Zo dat is beter dan verwacht, slechts -6 na de eerste twee etappes. Morgen op de Muur van Huy gaan mijn mannen hun slag slaan. Rodriguez, Valverde, Dan Martin, Sammy Sanchez, Nibali, Froome, Quintana, Pinot, Rolland, Vuillermoz én Wellens. Nu maar hopen dat de mannen van Orica stilvallen.
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Iemand als Cancellara heb ik volgens mij nog nooit in m'n team gehad, terwijl je toch weet dat die ook buiten de tijdrit gaat scoren. Nu al spijt van m'n keuze voor Boasson Hagen.
Hoezo spijt van BH? Die gaat de puntjes nog wel pakken hoor.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.