- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Ik denk niet dat Giant-Alpacin mijn droomkluns gaat meenemen naar de Tour. Dat is dus een flinke streep door de rekening. Hopen dat ze daar toch nog vallen voor het "wens-vader-van-de-gedachte"-principe.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Tovenaar wint de tijdrit en Teunnis wint Suisse voor Matthijs en Luuk!
Suisse 9
1. tovenaar 150
2. MatthijsGr00t 100
3. LuukRamaker 60
Suisse eindstand
1 Teunnis 1083 
2 MatthijsGr00t 639 
3 LuukRamaker 472 
4 Montorsi 457
5 McSavah 355
6 tovenaar 354
7 david bohm 338
8 Knisper 242
9 otherfool 234
10 Finisterra 174
11 Outsiders 0
Totaal
1 david bohm 4201
2 Montorsi 3934
3 McSavah 3859
4 MatthijsGr00t 3493
5 otherfool 3324
6 LuukRamaker 3256
7 Teunnis 3248
8 tovenaar 3171
9 Knisper 3007
10 Finisterra 2696
11 Outsiders 832
De bezemwagen zit achter mij aan.. Gelukkig haalt Kittel straks zijn minimale 400 punten in de Tour! Of wacht ...
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Ruim 1000 punten in 9 daagjes 
Team otherfool is nog lang niet klaar voor de Tour, zoveel moge duidelijk zijn.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Spilak is echt wel een topkeuze van tovenaar als 9e pick! Normaal was die altijd maar goed t/m Romandië maar dit jaar kennelijk toch langer.
Zelf heb ik veel te veel gegokt dit jaar. Betancur was een gok, Formolo, Chaves, A Yates eigenlijk ook als potentiële doorbraaktalentjes. En dan Kelderman, Meersman en vooral Kittel die lopen te prutsen dit jaar (duidelijk de grootste reden voor het falen).
Volgend jaar maar eerst wat zekerheidjes neerplanten. Al dacht ik toch dat Kittel, Meersman en Kelderman dat wel waren op die plekken...
stinissen (crew films & series)
-
- 23467 berichten
- 76974 stemmen
Naast sportpools kun je hier ook mee doen telegraaf tour spel sub league moviemeter
david bohm
-
- 3077 berichten
- 3445 stemmen
Ai ai ai geen Bouhanni in de Tour.
Slecht nieuws voor team bohm.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
'Mijn' outsider Roux probeert de concurrentie uit te schakelen 
Erg zonde natuurlijk en wederom geen Tour voor Bouhanni. Hij was ook nog eens net zo in vorm. Moet mijn winnende SP-selectie nu ook nog gaan aanpassen.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Hoewel ik alle vertrouwen heb in m'n mannen en ik denk dat de selectie reeds in een definitieve plooi is gevallen, verander ik dit jaar toch van tactiek: ik durf eerlijk niet te zeggen dat ik de winnende selectie heb. Als je twee van de vier kanshebbers op de eindzege selecteert en net de twee anderen bovenaan eindigen staat niemand raar te kijken maar heb je sportpool-technisch wel een dik probleem. Nederig erken ik dan ook dat de factor geluk een rol zal moeten spelen dit jaar, wil ik de hoogste plaats op het ereschavot kunnen betreden. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Hoeveel kostte Bouhanni? Heb het parcours nog maar eventjes bekeken maar met 4-5 sprintetappes zou ik niet teveel sprinters nemen. Zeker niet eentje voor meer dan 2 sterren, en dan nog.
De factor 'geluk' speelt vaak een rol bij budgetspellen. Wielerprono is ook al onmogelijk. Vandaar dat de Hoofdcompetitie en Dagcompetitie van Cyclingfever by far de leuke spellen zijn voor de echte wielerkenner. 
Verder zie ik maar 3 relevante toppers voor de eindzege, tenzij er eentje aan de snoepjes heeft gezeten. Valt nog goed mee dus. 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Bouhanni is natuurlijk een verkapte heuvelrenner, dus die zou samen met Sagan (en wellicht Degenkolb) de strijd voor de groene trui aan zijn gegaan.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Op het eerste zicht zag ik niet zoveel (extra) kansen voor de heuvelsprinters. Zeker niet als ze zo rijden als in de Dauphiné. Een super Sagan heeft wel veel meer kansen, maar daar komen die andere renners niet zomaar aan.
Maar ik moet het parcours nog eens echt bekijken dus misschien zit ik fout.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Bouhanni had huisgehouden op de Muur van Hoei, maar zolang hij niet aan de Waalse Pijl deelneemt gaan we dat helaas niet meer meemaken 
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Bouhanni is natuurlijk een verkapte heuvelrenner, dus die zou samen met Sagan (en wellicht Degenkolb) de strijd voor de groene trui aan zijn gegaan.
Kristoff en Cocquard doen natuurlijk ook nog mee. Toch de nummer twee en drie van het puntenklassement van vorig jaar. Wat mij betreft is Sagan huizenhoog favoriet, daarna Kristoff en Degenkolb.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Bouhanni dan misschien toch van start. Die zal de eerste week geen punten halen met die blessure en daarna heeft hij nog één of twee kansjes. Groene trui punten zullen er dus ook niet bij gaan komen. Leuke nieuwe kluns.
Rojas en Nieve starten allebei niet dus die kunnen ook doorgestreept worden. Nu nog wachten op Orica (Albasini!) en Garmin (Navardauskas!) en we kunnen echt gaan puzzelen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Navar komt dit jaar nog niet echt vooruit helaas. Toch niet in de WT.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Voor de pooltjes wel weer een lastige, want kan ik het over mijn hart verkrijgen om Nacer niet te selecteren? 
Helaas König in de Tourselectie opgenomen. Kan weer een heuvel punten schelen ten opzichte van het rijden van de Vuelta voor het MM-jaarspel.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Jep, ik heb dan geluk met Henao. Die doet wellicht het omgekeerde gelukkig.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Toch slordig weer die tennispools bij Sportpools. Altijd traag met updaten en nu kun je nog zelfs dingen veranderen terwijl Wimbledon al begonnen is. Bij het wielrennen gaat dat toch beter.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Zo zo, een SP in elkaar gedraaid zonder sprinter! Met 4x 4-punten, 1x 3 2 en 1 punten. De kluns is een makkie nu.
En nu nog 25x veranderen in de komende 4 dagen... Het is echt lastig. Je moet echt veel potentieel goede renners skippen. En de vorm van enkele renners is ook nog een twijfelgeval. Redelijk wat interessante 0-punters ook. Denk niet dat ik dit durf laten staan. 
En ik blijf erbij: weinig extra kansen voor de heuvelsprinters. Veel dingen lijken me te zwaar (behalve voor de Sagan van Suisse) of wordt eerder een vlucht. Erg tof parcours dit jaar. Veel variatie. Ik krijg er al zin in. Blijft toch iets speciaals die Tour, met alles er rond ook.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Team otherfool is al in de beslissende plooi gevallen, ik denk niet dat ik nog ga wijzigen. Even moeten herpakken na het wegvallen van Kluns Kuifje Kittel maar gelukkig zat er nóg een MegaKluns tussen (die zal iedereen nu wel hebben, dat dan weer wel). De (eventuele) keuzes tussen de Grote Vier gaan interessant worden, maar ik heb een serieus goed gevoel bij de mijne...
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Ook ik heb mijn team (in concept) klaar staan. In dit team heb ik het volste vertrouwen om mijn naam te 'zuiveren' van de beschamende laatste plaats in de Giro 2015;p
Vooral sprinters vind ik erg moeilijk dit jaar, ze krijgen naar verwachting weinig kansen en zijn vrij duur.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Jammer dat ik dan weer geen flauw idee heb wie die kluns is waar iedereen het over heeft.
Ach, ik gok weer op een positie in het groepje achter het podium.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Volgens mij heeft bijna iedereen Peraud als kluns momenteel. Bouhanni zou een goede tweede kunnen zijn. Cavendish is bijna zeker 100 minpunten maar dan heb je wel vier extra punten te besteden. Bij de 1-punters natuurlijk vooral Laurens ten Dam en Tyler Farrar.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik vind trouwens dat ze bij de tennispools een andere kluns-systeem moeten kiezen.
Volgens mij kiest 99% de tegenstander van de hoogste geplaatste spelers.
Justus18
-
- 696 berichten
- 79 stemmen
Door Jack Sock als kluns te kiezen kon ik Isner nog opstellen. Dat had ik goed gezien. Mijn 0-punters deden het helaas vreselijk.
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Volgens mij heeft bijna iedereen Peraud als kluns momenteel. Bouhanni zou een goede tweede kunnen zijn. Cavendish is bijna zeker 100 minpunten maar dan heb je wel vier extra punten te besteden. Bij de 1-punters natuurlijk vooral Laurens ten Dam en Tyler Farrar.
Ik verwacht niet dat Bouhanni Parijs gaat halen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
De lijn van mijn team zet zich gewoon verder. Kelderman al tegen de grond tijdens een training voor de Tour! 
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Paar schaafwondjes. Dus niks aan het handje.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Lekkere avatar, otherfool. 
Al 32 deelnemers voor de subleage. Recordje? Zou mooi zijn als we Wielerflits nog eens kunnen verslaan in Le Grande Boucle.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.