- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Hehe, heb net in een uurtje tijd nog een WP en SP klaargezet. Denk dat ik vooral sprinters mis in beide spellen dus we zullen zien... Vooral op gevoel samengesteld deze keer. 
Mijn WP team:
Valverde, Contador, Kittel, Talansky, VDB, Modolo, Van Poppel, Keukeleire, Yates, F. Schleck en S; Chavanel.
Damn...Ik wou net nog iets veranderen omdat SP nog niet dicht was... Heb geen geldig team
Om 10 na 12 was het nog open... Achja, eigen schuld zeker.
Dit zou het team geweest zijn: Contador 5, Valverde 3, Nibali 3, Talansky 2, Mollema 2, Kristoff 2, Kwiatkowski 2, Bardet 1, Costa 1, Modolo 1, S. Dumoulin 0, Haussler 0, Frank 0. SW: T. Dumoulin 0 en kluns Rolland 2.
Pff, balen...
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Oei Rolland is wel een gevaarlijke keuze (hoop ik
)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Met de Giro in de benen verwacht ik geen klassement van hem. Wellicht probeert hij een ritzege en de bergtrui maar dat moet ook nog maar lukken...
Een punt of 30/40 zie ik hem misschien wel halen ja maar voor 2 zwarte punten...
stinissen (crew films & series)
-
- 23466 berichten
- 76973 stemmen
Niet zo heel veel verstand van maar hier mijn team Peter Sagan, John Degenkolb, Alexander Kristoff, Joaquím Rodriguez Oliver, Michal Kwiatkowski, Arnaud Demare, Tony Martin, Bryan Coquard, José Joaquin Rojas Gil, Andy Schleck, Thibaut Pinot, Andrew Talansky, Daniele Bennati en als kluns Alejandro Valverde Belmonte
Kunnen de kenners me vertellen of dit een beetje redelijk is??
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Degenkolb zit met Kittel dus gaat niet zoveel kansen krijgen om te sprinten (al zal hij zeker wel wat scoren). Rodriguez is zwaar gevallen in de Giro en mikt op ritzeges en bergtrui ipv klassement (kan alsnog goed uitpakken). Pinot is zo wisselvallig en rijdt dit jaar niet echt sterk. Bennati gaat volgens mij gewoon wegkapitein zijn van de ploeg Contador en sprint zelden nog mee. De andere namen zijn wel goed, op Andy na natuurlijk. Van die laatste verwacht ik helemaal niets meer.
Hm, Valverde als kluns. Ik verwacht minstens 150-200 punten van Valverde dus... 
david bohm
-
- 3077 berichten
- 3445 stemmen
Vind het wel een sterk team stinissen. Wel wat veel sprinters naar mijn idee en Valverde als kluns is nogal een risico.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Toch had ik Andy tot het laatst als SW (uiteindelijk toch maar vervangen).
En Nibali is natuurlijk de ultieme kluns deze Tour 
stinissen (crew films & series)
-
- 23466 berichten
- 76973 stemmen
Bedankt we zullen het zien
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
De renners van de MM jaarcompetitie in de Tour hebben een geel kadertje gekregen. Aantal renners aan de start:
david bohm: 9
McSavah: 9
AHWA: 14
Pitakaas: 11
Finisterra: 6
Montorsi: 6
MatthijsGr00t: 13
LuukRamaker: 11
otherfool: 9
Knisper: 9
Outsiders: 8
Nice! Ik doe blijkbaar toch mee bij SP met Costa erbij.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Finisterra, jouw team op Sportpools is nu gewoon hetzelfde als het team dat je net noemde? 
edit: het is dus inderdaad opgelost. Maar had je Costa in eerste instantie niet dan?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Twitter: Sportpools.net @Sportpoolsnet 27 sec. Vertaling weergeven Meest gekozen kluns: M. Scarponi 1zw (246x), P. Rolland 2zw (244x), Bram Tankink 0 zw (198x).
Wat bedoel je net, McSavah? Dat was mijn team dat ik wilde, maar ik wisselde pas net na de deadline Keukeleire voor Costa (en kluns Scarponi voor Rolland). De klunswissel lukte nog, maar ik kreeg Costa niet meer aangeklikt. Toen waren ze aan het verwerken en stond er dat m'n team niet geldig was. Maar blijkbaar is Costa er dus toch ingekomen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Rolland had ik ook de hele tijd als kluns, maar paar minuten voor de deadline voor Ten Dam gekozen omdat ik een 1-punter voor een 2-punter had gewisseld.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Nu begrijp ik het
Ik dacht dat Sportpools automatisch een 0-punter zou toevoegen om je ploeg weer geldig te maken of zo.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Ik zie dat ik het in de breedte ga moeten doen tegen de meerdere 5-punters van velen. Heb zelf alleen Contador. Twijfelde erg lang met Froome en Sagan (Cav en Kittel leken me nooit 5 punten waard). Valverde voor 3 punten leek me echter een koopje en ik geloof erg in Talansky. Kwiat is de grootste gok hier, omdat hij niet in vorm was, maar potentieel heeft 'ie zeker. En top-3 in de jongerentrui is een leuke extra.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Sterk team wel. Sagan had ik wel altijd genomen, zou dan eerder Contador er buiten hebben gelaten. Kwiat was dus inderdaad een twistpunt. Slagter was ook niet meer zo in vorm in Zwitserland, dus dat is in mijn team een gokje. Een soort Kwiat light 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Zou best kunnen dat ik Sagan beter had genomen. Vooral ook omdat bergritten toch geregeld naar vluchters gaan, dus dan scoren Froome en Contador niet zoveel. Maar ik vond het erg moeilijk om vooraf in te schatten wie van die 3 het meest zou scoren. Vandaar dat ik maar gewoon de Tourwinnaar genomen heb... 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Sagan is bij Sportpools eigenlijk altijd een no-brainer voor mij. Kwiat trouwens toch nog door meer dan duizend man gekozen. Hopelijk wordt dat geen kostbare.
En chapeau voor de kleurtjes, Finisterra. Mijn laatste twee man zullen geen rol van betekenis gaan spelen, maar van de andere zeven verwacht ik wel een beetje vuurwerk. Jammer alleen dat Bennett, Lobato en Gavazzi, die in de voorselectie zaten, niet zijn geselecteerd. Vooral Bennett die nu geen grote ronde gaat rijden, en had toch echt op de Tour gerekend toen ik hem koos. Lastig om een favoriet voor de Tour aan te wijzen. AHWA heeft dus de meeste renners, maar heeft er geen echte sprinter tussen zitten, vooral vrijbuiters. MatthijsGr00t is zoals altijd in de breedte sterk en heeft veel klassementsmannen en sterke vluchters. De toppers zijn voor de rest natuurlijk wel over de teams verdeeld. Pitakaas heeft zijn Zwitserse renners ook naar de Tour gestuurd en zie ik ook bovenin meedraaien.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Sagan scoort de laatste drie jaar volgens mij structureel meer dan 220 punten. Vorig jaar dacht ik dat z'n sprintsnelheid wat was afgenomen en had ik hem niet, wat ik heb moeten bezuren.
Verder denk ik dat deze Tour een epische strijd gaat opleveren tussen Froome en Contador, en dat deze twee heren erg veel punten gaan rapen. Derhalve drie vijf-punters in m'n team (i.t.t. vorig jaar, toen had ik er één).
Had daarom wel wat meer risico nodig bij de kluns-keuze (Rolland), maar ik geloof niet dat je zonder topvorm de bollentrui kan pakken, ook niet als je Rolland ben. Ergens top-5 in een ritje en wellicht een 8e plek in het bergklassement is zo'n beetje m'n inschatting.
Andere overwegingen: Valverde had ik graag gewild, geen ruimte voor, zelfde geldt voor Demare. Talansky heeft misschien wel iets te vroeg gepiekt in de Dauphinee, tenminste, dat is m'n redenering. Mollema haalde vorig jaar nog geen 100 punten en ik moet nog zien of hij die 6e plek kan verbeteren in dit veld. Kwiatkowski heb ik echt geen seconde over nagedacht, voor 2 punten met z'n laatste vormpeil is dat een veel te groot risico.
@ otherfool: hoe krijg je het voor elkaar weer met je kluns. Je weet dat deze keuze niet je eigen klunzigheid uit moet drukken he?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
En wie van de 3 5-punters gaat het meest scoren volgens jou, eRCee? Vind Richeze wel gek in je team. Die is dit hele jaar toch al gewoon aantrekker van Modolo?
Hm, misschien volgende keer toch eens kijken naar de punten van vorige jaren. Mollema geen 100 met een 6e plek is eigenlijk echt mager.
Waar staat ergens de lijst met meest gekozen renners? SP ligt plat hier dus kan voorlopig niet zoeken.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Dertien renners in de tour! Hopelijk kan ik een paar mooie etappezeges binnenhalen met mijn klassementsmannen of een mooie vlucht:) Ik verwacht dat de strijd om het geel zal gaan tussen McSavah AHWA en Pitakaas.
Mijn team op sportpools is trouwens:
Contador
Valverde
Talansky
Bardet
Costa
Frank
Reichenbach
Peraud
T. Dumoulin
Kristoff
Demare
Modolo
Sagan
kluns: Rolland
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
M'n sympathie ligt bij Contador, dus die plaats ik dan maar op één, maar zou het eerlijk niet weten.
Richeze, tsja, beetje body geven aan m'n sprintafdeling dacht ik. Ik geloof sowieso niet in Modolo als massa-sprinter, zeker niet in de Tour (hopeloze plaatsing), dus verwacht dat Richeze wel kansen zal krijgen op dat vlak.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Voor de MM competitie is het heel jammer dat Matthews gevallen is deze week. Mits goede vorm (zoals in de Giro) zag ik die wel een aantal keer uitpakken. Nu zal alles moeten komen van een super-Valverde en hopelijk ook Pinot en VDB.
Er was ook lang sprake van Bouhanni in de Tour door z'n zeer sterke Giro, maar wellicht heeft McSavah daar een stokje voor gestoken. 
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
@ otherfool: hoe krijg je het voor elkaar weer met je kluns. Je weet dat deze keuze niet je eigen klunzigheid uit moet drukken he?
Een onderscheidende klunskeuze is de weg naar succes, zeg ik altijd maar 
Buiten dat, De Haai heeft me geen moment kunnen imponeren in de Dauphiné.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Sportpools doet het weer:
Meest gekozen totaal: Sagan, Rui Costa, Froome, Contador, Mollema
Meest gekozen 0-punters: Frank, Dumoulin, Navarro, Riblon, F. Schleck
Meest gekozen kluns: Scarponi, Rolland, Tankink, Ten Dam, Nibali
Toch minder onderscheidend dan gedacht dus met Nibali als kluns...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Purito en Horner doen het alvast lekker rustig aan. Prima, voor de MM competitie telt het klassement toch niet mee 
Richeze krijgt denk ik nog wel zijn kansen inderdaad. En ze hebben daar ook nog Cimolai. Meestal sprint Lampre ook met meerdere mensen, in plaats van één iemand een hoge notering te bezorgen.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Een onderscheidende klunskeuze is de weg naar succes, zeg ik altijd maar
Op zich een plausibele hypothese, maar als je die toetst door naar de resultaten van de laatste jaren te kijken, zal je zien dat hij toch niet klopt. 
Meest gekozen 0-punters: Frank, Dumoulin, Navarro, Riblon, F. Schleck
Frank en Navarro lijken me typisch van die in de achtergrond van het klassement meefietsende renners die een punt of 25 pakken. Niet nemen dus.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
En dan nog de klunzen van de MoMeSubLiga:
Rolland 5, Ten Dam 5, Degenkolb 3, Scarponi 3, Van Den Broeck 2, Nibali 2, Roche, Kittel, Valverde, Fuglsang, Horner, Tankink, Pinot, Vanmarcke, Leezer, A. Schleck, Bennati, F. Schleck.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Renaat en De Cauwer hebben het er net over. 1 sprinter bij Lampre: Modolo. 
Denk dat Richeze ook best kan sprinten maar in 2014 deed hij dit amper (volgens mij alleen in Turkije, waar Modolo niet aanwezig was). Volgens mij staat ook de Vuelta op z'n programma waar hij wél z'n eigen kans mag gaan.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Een koudje is zo gevat en een kasseitje ligt zomaar wat schever dan je verwacht. Kortom: we zullen zien...
Overigens: weinig vertrouwen in Froompie in onze subleage, zo te zien. Opmerkelijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.