- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Ah, het jaarlijkse dopinggeval net voor de Tour is er dus ook weer. Dat kan toch geen toeval zijn?
Fijn dat ze in 2014 eindelijk opmerken dat er verdachte waarden waren in 2011 en 2012...
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Nog nooit zoveel moeite gehad om Sportpools in te vullen. Er is dit jaar ook geen echt goede kluns (met zwarte punten). En welke sprinters neem je (erg sterk veld)? Veel 5-punters.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Huh? Juist dit jaar is er een superkluns voorradig...
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Dat zeg je ieder jaar.
Ik ga je nu een geheim verklappen: een kluns scoort minpunten voor je team.

otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
een kluns scoort minpunten voor je team.
Die van mij niet 
Maar serieus: in een soort frenzy het sportpools team in 3 minuten ingevuld, supertevreden over. Dit wordt mijn jaar, al is het maar om de afgang in het andere WielerSpel te compenseren...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Daryl Impey is de volgende. Positief getest op probenecide. Geen Tour dus voor hem. Ook Atapuma is een probleem, hij heeft nog altijd geen visum
Ik adviseer vooral veel reserves aan te wijzen in het sportpools spel want ik ben er nu al vier kwijt (Rohan Dennis, Sam Bennett, Eduardo Sepulveda en evt Darwin Atapuma). We puzzelen gewoon verder...
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Alejandro?
Ik vind juist dat er een super SW aanwezig is dit keer.
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Ik gok dat hij Nibali als kluns heeft.
starbright boy (moderator films)
-
- 22415 berichten
- 5120 stemmen
2010: Spanje won het WK, Spanje won Wimbledon, Spanje won (voor de twijfelachtige uitsluiting) de Tour
2014: Spanje vliegt vroeg uit het WK, Nadal is op Wimbledon al naar huis, zal Contador ook gaan tegenvallen?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
2014: Mollema wint Tour en Nederland wereldkampioen? Onze enige hoop in Londen is Rojer 
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
2010: Spanje won het WK, Spanje won Wimbledon, Spanje won (voor de twijfelachtige uitsluiting) de Tour
2014: Spanje vliegt vroeg uit het WK, Nadal is op Wimbledon al naar huis, zal Contador ook gaan tegenvallen?
Nooit eerder won Oranje op ...
Ik zie maar één redelijkerwijs prima kluns met zwarte-lijst punten, dus die zal otherfool ook wel bedoelen. Als je Valverde of Nibali invult ben je nu al kansloos.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Er zijn er wel meer toch?
Ten Dam, Fuglsang, Roche, Viviani, Gallopin, Rojas en Scarponi gaan geen van allen meer dan 30 punten halen. Bij de 2-punters zijn Rolland, JVDB en Mollema nog te overwegen en eventueel Rodriguez maar die kon wel eens voor de bergtrui gaan dit jaar.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
De kluns die ik bedoel heeft meer dan slechts één zwarte-lijst punt. Bij de één-punters zitten inderdaad meerdere goeie opties.
Overigens heb ik twee van de namen die je noemt in m'n reguliere team zitten...
starbright boy (moderator films)
-
- 22415 berichten
- 5120 stemmen
Matthews na val onzeker voor Tour de France - Wielernieuws op WielerFlits.nl
Voor dat de teams definitief worden...
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Er zijn er wel meer toch?
Ten Dam, Fuglsang, Roche, Viviani, Gallopin, Rojas en Scarponi gaan geen van allen meer dan 30 punten halen. Bij de 2-punters zijn Rolland, JVDB en Mollema nog te overwegen en eventueel Rodriguez maar die kon wel eens voor de bergtrui gaan dit jaar.
What?
Rojas gaat voor groen en sprint altijd wel mee (sowieso sprinters als kluns, succes), dus ook gevaarlijk om Viviani te kiezen. Rolland is moe van Giro dus gaat niet voor klassement, maar juist voor etappes en wellicht bollen.
Mollema en VDB zijn in uitstekende vorm, en daarnaast valt VDB elk jaar in de Tour dus hele gevaarlijke kluns.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Rojas scoort wel meer dan 30 punten denk ik... Sprint dit jaar weer wat beter.
Ik zie hier Valverde als kluns voorbijkomen, huh? Overal waar hij start dit jaar eindigt hij bijna in de top-5. Hij rijdt alleen veel minder maar piekt voorlopig perfect. Zou me niks verbazen, moest hij podium halen. Al zie ik hem eerder een 6/7-tal keer top-3 eindigen en een top-5 klassement ofzo. Mollema (alhoewel...) en VDB gaan makkelijk genoeg punten pakken. Rolland lijkt me wel een goede kluns met al een ronde in de benen (van de 2 punters).
Heb nog helemaal geen team. Hopelijk heb ik zaterdag nog wat tijd want voorlopig komt het er niet van... Had even gekeken maar kreeg niet snel iets goed bijeen. Wielerprono spelen sommigen hier ook? Dat is echt helemaal onmogelijk dit jaar met alle toppers boven de 1000+ (of zelfs 2000+)...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Wielerprono(.be) is inderdaad nog belachelijker dan voorgaande jaren. Wat betreft Sportpools is het wel of geen Kwiat. Piti is natuurlijk een zekere pick. Majka moet ook een goede 1-punt kluns zijn. Aan de 2-punt klunzen kan je Pinot nog toevoegen. En de lage verwachtingen van Rojas zijn vooral gebaseerd op een statement dat zijn eerste doel het helpen van Piti zal zijn en niet het sprinten en de groene trui. Maar vaak blijkt dat in de praktijk toch anders te werken.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
De Tour gaat bijna beginnen en ik heb er zin in. Ik verwacht enorm veel spektakel! Ik doe ook mee aan het spel op sportpools maar dat is nog een moeilijke klus om een evenwichtig team samen te stellen. Wanneer maak je de goede keuze he... Valverde/Nibali, Contador/Froome, welke sprinters en zijn Kwiatkowski en Rodriguez de twee punten waard. Ik weet het nog niet:)
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Piti is natuurlijk een zekere pick.
Ja? Hoe goed is hij na zijn val? Gaat niet voor het klassement. Ziet de Tour vooral al opwarmertje voor de Vuelta. Zal wel 1 of 2 ritwinsten pakken en voor de bollen gaan. Maar of hij dan ruim boven de 100 punten uitkomt?
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Heeft Quim zelf iets gezegd over de bollentrui als doel? Want ik lees dat overal, maar het lijkt me voor een renner van zijn kaliber niet echt interessant. Denk eerder dat hij voor etappezeges zal gaan, evt. in de derde week kijken of een klassement er nog in zit, en vooral voorbereiden voor de Vuelta.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Met Piti bedoel ik Valverde, al moet ik wel eens stoppen met die naam te gebruiken (het was/is de naam van zijn hond, en zou door Fuentes als codenaam zijn gebruikt). Van Purito verwacht ik sowieso een aanvallende tour. Door de hopelijk aanvallende instelling zullen de nodige bergpuntjes wel opgeschreven kunnen worden, maar denk inderdaad niet dat hij echt voor het bergklassement zal gaan. Een goed algemeen klassement lijkt me verder wel uitgesloten.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Rolland wellicht voor de bollen?
Die is te moe voor een AK lijkt mij.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zit nog helemaal in de WK-sfeer, maar verheug me ook altijd op de Tour. Ik heb het dit jaar totaal niet gevolgd, dus ik heb maar een team op goed geluk samengesteld.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Ja? Hoe goed is hij na zijn val? Gaat niet voor het klassement. Ziet de Tour vooral al opwarmertje voor de Vuelta. Zal wel 1 of 2 ritwinsten pakken en voor de bollen gaan. Maar of hij dan ruim boven de 100 punten uitkomt?
Wanneer is Valverde gevallen en wat waren de gevolgen? Duidelijk dat ik het niet echt volg de laatste maand... 
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Met Piti bedoel ik Valverde, al moet ik wel eens stoppen met die naam te gebruiken (het was/is de naam van zijn hond, en zou door Fuentes als codenaam zijn gebruikt). Van Purito verwacht ik sowieso een aanvallende tour. Door de hopelijk aanvallende instelling zullen de nodige bergpuntjes wel opgeschreven kunnen worden, maar denk inderdaad niet dat hij echt voor het bergklassement zal gaan. Een goed algemeen klassement lijkt me verder wel uitgesloten.
Aha. Piti. Zijn hond. Dat soort dingen hou ik niet bij. 
Waarom ik dacht dat je Purito bedoelde; geen idee. Waarschijnlijk omdat ik zelf over hem twijfelde. 
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Zit nog helemaal in de WK-sfeer, maar verheug me ook altijd op de Tour. Ik heb het dit jaar totaal niet gevolgd, dus ik heb maar een team op goed geluk samengesteld.
Net zoals elk jaar dus. 
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Finisterra is zich ook lekker aan het indekken. Daar trappen wij niet in, Fini! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.