- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Betancur als kluns is wel link, want ik denk dat hij niet uitrijdt
Maar dat zijn dan ook wel de enige 100 punten die je tegen zal krijgen dan.
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Ik ga op vakantie, dus tot donderdag geen updates. Doei.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Waarde Vuelta-volgers, miezerige sportpoolsfanaten! Uw zeer gewaardeerde hoofdreporter kon zich niet over het verlies van zijn favoriete renner van gisteren heen zetten, en heeft tijdelijk het stokje overgedragen aan naastgetekende, uw nederige hulpreporter (die overigens ook de huidige leider is in de pool, maar daarover wil hij zich verder niet op de borst kloppen). Afijn, een vlak ritje vandaag dat eindigde in het hart van het warmbloedige Andalusië, smeltkroes van culturen, bakermat van de flamenco enzovoorts enzovoorts. Maar er werd ook nog gefietst, hoewel de gemoederen pas op 10 km van de streep in beroering werden gebracht toen de regerend wereldkampioen op de weg, Philippe Gilbert, op oorlogspad trok samen met Zdanek "Stybi" Stybar, voormalig wereldkampioen veldrijden. Stybar speelde een spelletje Tjechisch blufpokeren en troefde op de meet Gilbert net af. Het peloton ondertussen had bij loting bepaald welke renner derde mocht worden, dit bij gebrek aan sprinters. Goed, dan de pool, hoe staat het daarmee? Justus18 pakte een overtuigende dagzege met Stybar, Jan Anton Pijl en Bo Hagen, in de ontregelde sprint erachter sprokkelde citybird wat puntjes:
1. Justus18 - 51 punten
2. citybird - 37 punten
3. mjk87 - 30 punten
4. eRCee - 27 punten
5. AHWA - 24 punten
In het algemeen klassement wist leider eRCee zijn voorsprong uit te bouwen, hoewel de marge allerminst geruststellend is gezien het parcours dat de teams nog voor de wielen krijgen. Maar "Carpe diem" en "Cave canem", of hoe die Spaanse uitdrukkingen ook gaan, dus voorlopig staat hij trots te stralen en kleurt het heilige rood fraai bij zijn gezond blozende wangen:
1. eRCee - 292 punten
2. lucdecoster - 276 punten
3. Paap - 257 punten
4. McSavah - 252 punten
5. Justus18 - 252 punten
De subleage consolideert op een 5e stek, en degene die daar tot zijn schande helemaal niks aan bijdraagt is nog steeds Timmy, die het voorlopig moet stellen met 36 punten.
Morgen gaat het serieuze werk beginnen; de finish ligt op een klim van 1e categorie (14,5 kilometer lengte met een stijgingspercentage van 6,6%) Wie van de favorieten gaat door het ijs zakken en wie pakt er eens stevig uit? Morgen zien we het, dus Hasta Mañana!
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik zal er eens een EPO kuurtje tegenaan gooien
.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
D. Martin is niet van start gegaan na zijn valpartij gisteren. Ben zeker weer de enige die hem gespeeld heeft? 
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Denk het wel ja. 
Vandaag lijkt Valverde me de favoriet.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dat dacht ik al ja. Een valpartij veroorzaken was ook de enige manier om mij de eindzege te ontzeggen.
Piti zou wel de meest logische winnaar zijn inderdaad, maar ik laat me graag verrassen. Wellicht dat een Ulissi nog eens uit zijn slof kan schieten.
En morgen Valdepeñas de Jaén, prachtige aankomst 
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Godver ik heb ook Martin. Groeten uit Zuid-Limburg
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Godver ik heb ook Martin. Groeten uit Zuid-Limburg
Oeps, dat is waar. We zullen het leed samen moeten delen.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Hola, volgers van de Vuelta! We bevinden ons in het uiterste zuiden van Spanje, bij Estepona en omstreken, en het peloton toog (zieltoog voor sommigen) naar hoge witte rotsen, bijgenaamd de Altos Peñas Blancas. Wederom lieten de grote matadoren het afweten; ze hielden elkaar op het tweede plan in de wurggreep, terwijl Leopold Konig de vijfde van het nietige NettApp een majestueuze overwinning boekte. Daarachter maakte vooral Ivan Basso indruk. Met de bekende serafijnse grimlach op het gelaat raspte hij onverstoorbaar wat van zijn achterstand in het algemeen klassement af. In onze subleage deed Paap hetzelfde: hij speelde de juiste namen en wist de in de slotfase nog opstomende lucdecoster succesvol af te houden:
1. Paap - 60 punten
2. lucdecoster - 56 punten
3. Teunis - 52 punten
4. McSavah - 52 punten
5. eRCee - 50 punten
Rangaanvoerder eRCee sloop haast ongemerkt mee in het kielzog van zijn concurrenten en wist zijn leiderstrui nog een dag veilig te stellen. Zijn wangen vertonen echter een blos, die weliswaar nog steeds goed kleurt bij het maglia roja maar vandaag ook wat koortsachtig aandoet:
1. eRCee - 342 punten
2. lucdecoster - 332 punten
3. Paap - 312 punten
4. McSavah - 299 punten
5. Teunnis - 297 punten
De subleage rukte verder op en manoeuvreerde zichzelf knap op het virtuele podium, waar toch maar zo weinig plek is, hoewel de achterstand op de nummers 1 en 2 aanzienlijk (doch niet onoverkomelijk) genoemd mag worden. Onderin is Timmy nog steeds aan de sukkel, hij weet maar nauwelijks wat van zijn achterstand goed te maken, en de vraag is of hij de ronde wel uit zal rijden.
Kijken we naar morgen, dan zien we een listig ritje door het Spaanse middengebergte, waar het voor de mannen in vorm goed toeven is, maar waar voor hen die zich minder goed hebben voorbereid dromen kunnen sneuvelen. Als je het niet wil missen, dan zeg ik hasta mañana!
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Hola, volgers van de Vuelta! Het doel van vandaag was de klim van Valdepeñas de Jaén, met percentages van meer dan 25% een niet te missen pukkel voor de routebouwers van de ronde van Spanje. Man in vorm is Daniel Moreno, een aangezien hij nodig moest plassen besloot hij er vanaf de voet flink de sokken in te zetten. Bovenaan bleek hij iedereen los gereden te hebben, en nadat hij kwiek de finishlijn passeerde verloste de dopingcontroleur hem van zijn nijpend ongemak. Daarachter bleken voormalig teammaats Valverde en Rodriguez nog steeds geen genoeg van elkaar te kunnen krijgen. Een tip voor de heren; get a room!
In onze subleage is Paap, die in de vlakkere ritten ronduit teleurstelt, bergop de te kloppen man, en ook vandaag toonde hij zich de sterkste. Champagne is zijn deel, maar met het oog op morgen blijft het advies slechts met mate te genieten:
1. Paap - 77 punten
2. McSavah - 66 punten
3. Sir Tinus - 62 punten
4. AHWA - 62 punten
5. Timmy - 62 punten
In het algemeen klassement houdt leider eRCee nog onvervaard stand; de subfebriele temperatuur van gisteren heeft zich niet doorgezet, zodat we zijn appelwangetjes weer konden zien stralen op het podium, terwijl de rondemissen hem met zichtbaar genoegen het strakke maillot rojo in hesen:
1. eRCee - 400 punten
2. Paap - 389 punten
3. lucdecoster - 387 punten
4. McSavah - 365 punten
5. Teunnis - 354 punten
Onderin verdubbelde Timmy zijn puntentotaal. Weliswaar hielp dat hem voorlopig nog niet van de laatste plaats af, maar in elk geval heeft hij de aansluiting weer gevonden met de staart van het veld. De subleage doet het nog steeds zeer goed en houdt zich moeiteloos staande op de derde plek in de voorlopige rangschikking.
Morgen dan, de eerste echte bergrit van deze ronde (echt waar), met een klim van eerste en één van buitencategorie. Veel, zo niet alles, zal duidelijk worden. Hasta mañana!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4715 stemmen
Moreno missen is dodelijk. Presteert voorlopig toch ook wel iets boven verwachting (zelfs als hij in vorm zou zijn). Benieuwd of hij dit vol houdt in de wat stevigere bergritten.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4715 stemmen
Balen, König blijkbaar ziek. Dat wordt ook niets meer dus. Zubie hard gevallen.
david bohm
-
- 3081 berichten
- 3447 stemmen
Aantal uitvallers door die valpartij waaronder Bart de Clerq en Thomas de Gendt.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Oei, Piti nu al op breken.
edit: toch niet, maar zag er niet helemaal lekker uit.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Horner dus, ik krijg er een naar gevoel van.
Mwoah. Hij heeft in het verleden nogal wat pech gehad, en heeft dit jaar al bewezen in goede vorm te zijn. Daarbij één van de meest frisse renners. (Als je bijvoorbeeld kijkt naar dat achtervolgende groepje en hoe Nicholas Roche daar toch telkens bij terug kon komen, dan ging het gewoon niet ontzettend hard).
Ik heb in elk geval niks gezien wat niet kan.
Horner. 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Volgens mij worden we weer eens bedonderd....
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Hola, volgers van de Vuelta! Langs het fenomenale Alhambra, met daarbinnen de magische Palacios Nazaríes, reed het peloton vandaag recht de Sierra Nevada in. Nog voordat we zover waren verloren we echter reeds zes renners; vier moesten gekwetst de ronde verlaten na een massale valpartij in de neutralisatie, en twee werden vervolgens uit koers genomen vanwege stayeren achter de auto's. We hebben wel eens een tammer begin gezien. Op de brute slotklim ontbond Christopher Horner, door de rondemissen ook wel liefkozend Horny genoemd, zijn duivels en als een jonge god reed hij weg bij de overige favorieten om een klinkende overwinning te boeken. Sterker nog, we kunnen er het woord 'dubbelslag' weer eens in slingeren, want de 41-jarige Horner pakte ook de leiderstrui. Daarover gesproken; in de sportpools subleage voerde rangaanvoerder eRCee een fraai nummer op door de volledige top-3 te spelen, de rest van het veld op apegapen achterlatend:
1. eRCee - 79 punten
2. Timmy - 64 punten
3. Paap - 60 punten
4. mjk87 - 58 punten
5. Sir Tinus / AHWA - 55 punten
Opperaap op de rots en alpha male pure sang is dus nog steeds eRCee, die zijn uit graniet gebeitelde wangen vandaag nauwelijks uit de plooi liet komen terwijl hij op het podium minzaam de huldeblijken in ontvangst nam:
1. eRCee - 479 punten
2. Paap - 449 punten
3. lucdecoster - 417 punten
4. McSavah - 415 punten
5. Teunnis - 396 punten
Voor de tweede maal op rij finishte Timmy in de top-5 van de daguitslag, en dat werpt zijn vruchten af, we mogen zelfs wel spreken van een indrukwekkende opmars. De gehate linterna rojo verwisselt derhalve van eigenaar, en bengelt nu aan de zadelpen van LuukRamaker, zo voor extra ballast zorgend. De subleage dan, die moest een plaatsje toegeven en hiervoor mogen we lucdecoster aansprakelijk stellen, die het in zijn hoofd halen om Vincenzo Nibali als kluns op te stellen. Bedankt luc!
Morgen is het rustdag, en maken we ons alvast op voor de tijdrit van woensdag. Uw vaste reporter is inmiddels over de teleurstelling van afgelopen donderdag heen en zal het stokje weer overnemen; hij is vast overtuigd van een klinkende overwinning van Tony Martin Brute Held, hoewel het parcours en de vorm van de dag in het voordeel lijken te spreken van de Beer van Bern. Voor mij zit het erop, ik dank u voor de aandacht, en zeg; hasta la próxima vez!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Hartelijk woensdag, Vuelta volgers, het is een waarlijk genoegen me weer in het warme bad van dit topic te begeven voor de onverbiddelijke dagelijkse update van de verrichtingen van de MoMeSubLiga in het onovertroffen, maar daarom niet minder frustrerende, SportPoolsSpel. Het genoegen kan echter onmogelijk geheel wederzijds zijn, aangezien eRCee op buitengewoon erudiete en bovenal deskundige wijze de afgelopen dagen de verrichtingen van het peloton heeft geduid, ik weet niet hoe het met u zit, maar ik mis hem nu al. Enfin, tot zover de navelstaarderij!
Er werd natuurlijk vandaag ook gefietst, en nog wel tegen het klokje dat de secondes en minuten weer genadeloos weg liet tikken tot frustratie van menig held op twee wielen. De verwachte titanenstrijd tussen Spartacus en de Panzerwagen werd in het voordeel van de eerste beslist, terwijl de Haai het rood opnieuw op mocht komen halen na een teleurstellende tijdrit van opa Horner. In de MoMeSubLiga pakte LuukRamaker vandaag uit als nooit tevoren: door het spelen van alle drie bovengenoemde tenoren zette hij, ondanks de zwaarwegende lantirna roja aan het frame, de tegenstand op het equivalent van minuten:
1 LuukRamaker 74
2 Timmy 50
3 Arjan_Hanse 48
4 Justus18 43
5 Finisterra 39
6 AHWA 37
7 Sir Tinus 35
8 II Grillo 33
9 De Willies 30
10 VivaLaHop 29
In het algemeen klassement zag eRCee de voorsprong op naaste concurrenten Paap, McSavah en lucdecoster groeien, waardoor de kloeke boy en gewaardeerd collega ook morgen de maglia roja om de ranke schouders krijgt hangen:
1 eRCee 506
2 Paap 459
3 McSavah 426
4 lucdecoster 423
5 AHWA 418
6 Justus18 415
7 Knisper 407
8 Teunnis 399
9 mjk87 374
10 Finisterra 369
De subleague zit inmiddels op plekje 7 te koersen, terwijl de lantirna roja na het huzarenstukje van LuukRamaker overging op El Loco: 167 punten is het verdict. Morgen zowaar weer eens een kans voor de sprinters, met allicht nieuwe namen aan het front; ik zeg u graag hasta mañana!
Joy4ever
-
- 4617 berichten
- 1840 stemmen

En eRCee dank voor waarnemen honneurs 
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
No problema.
Vandaag hoop ik toch wel een punt of 60 te pakken. Tijd voor Farrar om eens uit zijn pijp te komen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
De updates zijn weer genieten inderdaad.
Is dit een rit voor Farrar? De Alto del Rat Penat is een lastig ding hoor, daarna wel nog wat kilometers om het goed te maken. De laatste 400 meter lopen ook omhoog. Hopelijk geen vluchtersetappe maar een Moreno-etappe.
In 2010 had je ongeveer dezelfde rit en toen won Erviti in, inderdaad, een vluchtersetappe. Farrar kwam toen binnen in de bus op 16:38 
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
H'm, ik zag dit gewoon als een sprintersetappe. Loopt wel iets op inderdaad, misschien maken Matthews en Meersman dan meer kans (hoewel Farrar dit jaar nog derde werd in een sprintje heuvelop in de Ronde van Zwitserland).
Voor Moreno lijkt me dit, voor zover je dat kan beoordelen op de vuelta-site, niet steil genoeg.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Excuus, ik keek naar het profiel van de etappe van morgen. Gebeurt me deze Vuelta wel vaker. Dit is inderdaad gewoon te doen voor de sprinters.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.