- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Hoi, natuurlijk had ik geen Scarponi
Joaquin Rodriguez Oliver 5
Alejandro Valverde Belmonte 5
Carlos Alberto Betancur Gomez 3
Daniel Moreno 2
Sergio Luis Henao Montoya 2
Gianni Meersman 2
Igor Anton Hernandez 1
Daniel Martin 1
Ivan Basso 1
Lloyd Mondory 0
Michael Matthews 0
Wouter Poels 0
Mikel Landa Meana 0
Secret Weapon
Kluns
Jakob Fuglsang 2
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Echt wel - die heb je gewoon gewijzigd. 
Paap
-
- 133 berichten
- 25 stemmen
Ja, hier kunnen we natuurlijk eeuwig over doorzeuren 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Nee hoor, dat zou ik zonde van m'n tijd vinden. 
Anton ook lang over getwijfeld. Die zal wel hoog scoren in het bergklassement.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ben ik nou de enige die vertrouwen in Thibautje heeft gehouden?
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Ook heel even aan getwijfeld. Lijkt beter te dalen dan in de Tour, maar dat kan ook niet anders. En veel aankomsten bergop, wat in zijn voordeel is.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Zo te zien ben ik de enige zonder Rodriguez. De mannen die bij mij het verschil moeten gaan maken zijn D. Moreno, Stybar, Tyler Farrar en, jawel, Chris Horner. Die laatste dicht zichzelf zelfs winstkansen toe, dat moet denk ik met een korrel zout worden genomen, maar waarom niet top-5?
Redenen om Purito niet te nemen zijn drieërlei:
1. Ik ben bepaald geen fan.
2. Zware Tour in de benen, en ik denk dat Valverde (die ik als een completer renner beschouw) dat beter verteert dan Purito.
3. Bij Sporza roepen ze al het hele jaar dat Rodriguez voor de Tour en het WK gaat, en dat hij in de Vuelta voor D. Moreno zou gaan rijden. Zoals het nu lijkt is hij wel degelijk kopman, maar mocht het niet helemaal top lopen dan zie ik Rodriguez snel de bakens verleggen naar het WK.
Parcours is natuurlijk wel volledig op zijn maat, maar goed, we zullen zien.
Edit: Pinot heb ik natuurlijk ook, nog steeds een gruwelijk talent.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Ja, de enige reden dat ik voor Rodri ben gegaan ipv Valverde is door het parcours. Zoveel steile, redelijk korte klimmetjes aan het einde. Ligt hem als gegoten. Ben ook meer fan van Valverde dus die mag het ook wel goed doen.
Stybar zit natuurlijk wel met Meersman, vandaar dat ik twijfelde. Wie heb je nog, eRCee? Hagen ook? Ik verkoos Hagen boven Farrar (ook al was ie duurder). Als Farrar rijdt zoals hij al 2 jaar doet, gaat hij er vaak niet meer bijzitten aan het einde denk ik (zoals Bos ook als hij zou starten). Al kan hij dan nog wel een rit of 2 winnen in dit veld.
Pinot vond ik een groot vraagteken. Heb hem bij enkele spelletjes maar niet overal (ook niet bij SP dus).
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
El Purito werd steeds beter in de Tour. Die lijn gaat hij doortrekken in de Vuelta.
En dat je in die praatjes van Horner trapt.
Die heeft nog nooit wat gepresteerd in een grote ronde (vooruit, keertje top 10 in de Tour). Er is zelfs een syndroom naar hem vernoemt.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Sinds Hagen bij Sky rijdt geloof ik niet meer zo in hem als sprinter. Hoewel hij het in de Tour natuurlijk een paar keer goed deed. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Farrar op de weg terug is, deze Vuelta komt denk ik voor hem op het juiste moment.
Even kijken, mijn team:
1. Nibali.
2. Valverde.
3. Betancour.
4. Henao.
5. D. Moreno.
6. Horner.
7. Pinot.
8. Winner Anacona (jawel)
9. Stybar.
10. Ratto.
11. Matthews.
12. Farrar.
13. Meersman.
Kluns: LTD.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
En dat je in die praatjes van Horner trapt.
Die heeft nog nooit wat gepresteerd in een grote ronde.
Zegt de man met Janez Brajkovic in zijn team. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Ik ben Mondory vergeten, zie ik nu.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Zijn pech is op, dat kan niet anders. Ik heb er tenminste geen punt voor betaald. 
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Ik ben Mondory vergeten, zie ik nu.
Mondory rijdt ook al het hele jaar geen deuk in een pakje boter. Ratto ben je vergeten.
Tsja, ben ook nooit zo'n believer geweest in Horner, maar eerlijk is eerlijk, in de Tirreno reed hij verbazingwekkend goed en dankzij pech is hij nu helemaal fit. Plus zeer gretig, omdat hij nog een jaar door wil fietsen. Ik ziet het wel gebeuren.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Ratto slechts een seconde overwogen. Richeze er gisteren wel uitgeflikkerd.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Richeze verliest zelfs nog een één-op-één sprint met Stybar, dus dan weet je het wel.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Waarom heb je Winner eigenlijk? Die presteerde vorige week helemaal niets.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Richeze is naast Farrar en Hagen nochtans de enige sprinter die al een rit in een grote ronde won in het verleden.
En is aardig in vorm natuurlijk. Was ook 4e in die andere sprint in Eneco in een sterk veld.
En Ratto wordt inderdaad een gemis voor velen ja.
david bohm
-
- 3078 berichten
- 3446 stemmen
Vincenzo Nibali 5
Rigoberto Uran 3
Samuel Sanchez Gonzalez 2
Roman Kreuziger 2
Lloyd Mondory
Eros Capecchi
Sylvester Szmyd
Giampaolo Caruso
Winner Anacona Gomez
Gorka Verdugo Marcotegui
Kluns: Lau
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Waarom heb je Winner eigenlijk? Die presteerde vorige week helemaal niets.
Omdat Winner in de Eneco Tour werkelijk niks te winnen had. Denk dat hij gewoon wat koershardheid wilde opdoen, ik zou daar geen conclusies aan durven verbinden voor zijn vermogen bergop.
Vuelta is zijn hoofddoel dit jaar, vorig jaar heeft hij al bewezen dat aan te kunnen en hij is fris (iets wat denk ik heel belangrijk gaat worden, daarom bijvoorbeeld ook geen Poels geselecteerd). Vraag blijft natuurlijk of hij al genoeg op niveau is.
Oja, de plusminus 20-28 gratis punten die hij krijgt voor het jongerenklassement zijn natuurlijk ook nog mooi meegenomen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
De tour zonder vijfpunters ging niet al te best, dan maar een andere tactiek. Nauwelijks sprinters, aangezien er maar vijf etappes daarvoor zijn en ook het klassement straks gewoon voor klimmers zal zijn (al zijn de klimmers vaak weer duur)
Vincenzo Nibali 5
Alejandro Valverde Belmonte 5
Nikias Arndt 0
Anthony Roux 0
Wouter Poels 0
Edvald Boasson Hagen 2
Rafal Majka 2
Reinardt Janse van Rensburg 0
Salvatore Puccio 0
Maximiliano Richeze 0
Juan Antonio Flecha 0
Kluns: Fuglsang
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Goed team hoor, maar vooral Henao lijkt me eigenlijk een must voor die 2 zwarte punten. Zie hem wel op het podium eindigen.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Ik tel al 5 sprinters, dat is meer dan de meesten hebben.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Rigoberto Uran 3
Samuel Sanchez Gonzalez 2
Rafal Majka 2
Bauke Mollema 2
Daniel Martin 1
Thibaut Pinot 1
Diego Ulissi 1
Winner Anacona Gomez 0 (onmisbaar)
Mikel Landa Meana 0
Wouter Poels 0
Kluns: Benat Intxausti Elorriaga 2
Hup Colombia!
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Oja, de plusminus 20-28 gratis punten die hij krijgt voor het jongerenklassement zijn natuurlijk ook nog mooi meegenomen.
Dat was de grootste reden om hem te nemen, maar de kans is vrij redelijk dat dat zelfs minder dan 20 punten gaat worden.
eRCee
-
- 13448 berichten
- 1980 stemmen
Ulissi vond ik ook een aantrekkelijke optie ja. Kon er helaas niet meer bij maar die gaat zeker in het begin wel wat punten rapen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Ja, die Landa leek me daardoor ook interessant maar stelde vorig jaar toch teleur en zit nog met Sanchez, Nieve en Anton.
Waarom is Majka niks? Heeft 'ie moeten lossen in de TTT?
Majka eindigt gewoon 6-7e in het klassement en heeft ook een aardige sprong op de heuvel/klimaankomsten dus dat komt wel goed. En pakt ook nog eens andere truipunten. Zekerheidje. 
Ulissi gaat redelijk wat etappepunten pakken (in het begin inderdaad) maar ging naar eigen zeggen helemaal niet voor een klassement. Vandaar dus niet genomen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.