- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
R.I.P. Betty Ford
Hiaat in mijn kennis, maar nu ik het een en ander over haar lees is dit zeker een bewonderenswaardige dame.
Haar naam kende ik natuurlijk wel al 
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Home Alone-acteur Roberts Blossom overleden

Roberts Blossom, ook wel bekend als buurman Marley in de film Home Alone, is op 87-jarige leeftijd overleden.
Roberts overleed vrijdag in Santa Monica. Dit heeft zijn dochter Deborah bevestigd aan New York Post. Roberts stierf een natuurlijke dood.
De acteur werd bekend door zijn rollen in Home Alone, The Great Gatsby, Escape from Alcatraz en Close Encounters of the Third Kind.
Eind jaren '90 zette Roberts na twintig jaar een punt acter zijn acteercarrière, omdat hij zich wilde ontwikkelen als dichter.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP Roberts Blossom
Ontroerende rol in Home Alone.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Vond hem altijd zo lief in Home Alone
R.I.P Roberts Blossom.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2375 stemmen
Ik vond hem vooral eng in Home Alone. 
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Het lijkt wel de dag van gisteren dat ik hem met zijn sneeuwschep zag rondlopen. Hij had een leuke rol in Home Alome.
R.I.P.
soom
-
- 24923 berichten
- 2755 stemmen
In Memoriam Roberts Blossom. Pracht rol in Home Alone natuurlijk
.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Leuke rol in Home Alone, vooral een ontroerend einde!
R.I.P.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Sterkte aan de familie. Een gemis in de film wereld is het uiteraard niet. Leuke bijrol in Home Alone natuurlijk, maar er is geen groots acteur heen gegaan.
De man heeft een mooie leeftijd behaald. Had het idee dat hij in die film al zo oud was.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Had het idee dat hij in die film al zo oud was.
Haha inderdaad! Hij was toen 'pas' 67, maar leek veel ouder.
Hij leek me echt een sympathieke vent, zonder sterallures. Gewoon, een lieverd. 
Dhr. Blossom speelde onder meer ook in Deranged ('n zeldzame hoofdrol!), The Great Gatsby, Close Encounters of the Third Kind, Escape from Alcatraz, Christine, Doc Hollywood en The Quick and the Dead. Toch wel een aardig lijstje.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
In Escape from Alcatraz speelt hij die schilder toch? Mooie rol.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7282 stemmen
Ik vond hem vooral eng in Home Alone.
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
De Britse voormalige filmster Georgette Lizette 'Googie' Withers, bekend door haar rol in de film The Lady Vanishes van regisseur Alfred Hitchcock, is overleden op 94-jarige leeftijd. Dat heeft een Australische theaterproducent vandaag gemeld.

Withers, die een Nederlandse moeder en Engelse vader had, maakte veel oorlogsfilms in de jaren veertig. Ze was getrouwd met de Australische acteur John McCallum. Die overleed vorig jaar.
Googie Withers acteerde vanaf haar 12e jaar. Ze is in haar slaap overleden.

Whiters werd geboren in Karachi, in het toenmalige Brits- India. De bijnaam 'Googie' kreeg ze op jonge leeftijd van haar kindermeisje. Het betekent 'klein duifje'. (ANP/ Redactie)

Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen

AMSTERDAM - John Kraaijkamp sr. is gistermiddag te midden van zijn kinderen op 86-jarige leeftijd in het Rosa Spier Huis in Amsterdam gestorven. "Hij is vredig ingeslapen”, laat woordvoerder Sidney Brandeis namens de familie weten aan de Telegraaf. "John wist dat zijn einde naderde en heeft van zijn dierbaren afscheid kunnen nemen. Precies zoals hij dat graag wilde.”
Kraaijkamp werd in de jaren vijftig ontdekt door Rijk de Gooyer met wie hij vervolgens het nummer Twee jongens en een gitaar opnam. Hun samenwerking mondde uit in de legendarische Johnny en Rijk-shows die in de jaren zestig en zeventig werden uitgezonden. Kraaijkamp speelde in diverse musicalproducties als De Man van La Mancha en schitterde hij naast o.a. Adèle Bloemendaal en Sacco van der Made in AVRO-serie De Brekers.
Maar ook heeft hij zijn sporen verdiend in het serieuze toneel. In 2007 was John voor het laatst als acteur op televisie te zien in een gastrol in de serie Kinderen geen bezwaar.
Een aantal jaren kampte de gevierde artiest met zijn gezondheid. Brandeis: "Bij hoge uitzondering kwam hij de deur uit, zoals bij de jaarlijkse uitreiking van de John Kraaijkamp Musical Awards. Daar genoot hij altijd bijzonder van.” De afgelopen weken verslechterde de conditie van ’de oude Kraaij’ zoals hij liefkozend werd genoemd, snel. "En zaterdag werd duidelijk dat zijn laatste reis aanstaande was.”
Brix
-
- 19702 berichten
- 5137 stemmen
R.I.P. Johnny. (en bedankt voor alle "lach-vitamientjes", en serieus acteerwerk dat je net zo goed aankon)
Echt een monument.
Als ik het mij goed herinner waren de liedjes "Ik ben zo Blij", en "Wij zijn twee eenzame cowboys", van Johnny en Rijk,de eerste liedjes die ik volledig mee kon zingen als klein jochie.
Johnny was er min of meer altijd...ergens.
Een rare gewaarwording dat dat nu niet meer zo is.
Joy4ever
-
- 4627 berichten
- 1851 stemmen
Ik vond de beste man totaal niet grappig maar uiteraard wel: RIP
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
RIP Lieve Ouwe, Gekke Kraaij. Ik heb altijd van je genoten. In de Johnny en Rijk Show en Laat maar zitten vond ik je echt ZO leuk ! Je was altijd een heel leuk en markante aanwezigheid als je op tv was.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP John Kraaijkamp. Fenomeen. Laatst was er een terugblik op zijn carrière op tv. Toen zag ik pas wat hij allemaal gedaan heeft en hoe hij van invloed is geweest op anderen. En dat hij met de toekenning van de Louis d'Or zich eindelijk gewaardeerd voelde als serieus acteur (wat enorm belangrijk voor hem was). Dat hij er nu niet meer is, is een groot gemis voor de Nederlandse amusementswereld.
tommykonijn
-
- 5157 berichten
- 2370 stemmen
R.I.P. Johnny Kraaijkamp sr. Ik vond het altijd een leuker acteur (Het Zonnetje in Huis).
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
R.I.P. Johnny Kraaijkam, die oude Kraaij heeft veel betekent voor de Nederlandse televisie, we zullen hem nooit vergeten.
Mescaline
-
- 7100 berichten
- 3282 stemmen
R.I.P. Johnny, was net weer begonnen alle afleveringen van Zonnetje in Huis te kijken en dan hoor ik vandaag dit nieuws.
Was een man met veel talent en mag zeker 1 van de betere van Nederland genoemd worden, we hebben van je genoten.
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2247 stemmen
R.I.P Roberts Blossom en Johnny Kraaijkamp sr. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.