- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Wilfred Genee
-
- 1173 berichten
- 669 stemmen
Inderdaad ook niet eens zo heel veel boeken van gelezen, maar toch bekend als auteur.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP Harry Mulisch, de laatste van de grote drie is heengegaan. De Aanslag zal altijd een van mijn favoriete boeken blijven.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1704 stemmen
Verrek! Heb toevallig diens boek Twee Vrouwen eergisteren nog gelezen. Geweldige beeldspraken.
R.I.P. Harry Mulisch.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Zijn eigen woorden. Een ieder heeft een vaste, geestelijke leeftijd; de zijne was 17.
Klopt, Hij zei ook dat iedereen het meest wordt gevormd tussen je 12e en je 17e. Volgens hem is er daarom een verschil tussen hem enerzijds en Reve en Hermans anderzijds. Mullisch heeft zijn belangrijkste jaren tijdens de bevrijding en de wederopbouw meegemaakt. Reve en Hermans tijdens de jaren van oorlog en onderdrukking.
Ik had altijd een dubbel gevoel bij zijn boeken. Vindt Archibald Strohalm eigenlijk nog het best omdat dat echt leest als een noodzakelijke uitroep van een jonge verwarde schrijver/kunstenaar, waardoor die emotie en woede echt voelbaar wordt.
Hoogste Tijd wil ik nog altijd een keer lezen, vind de film geweldig namelijk.
En die ruzies met Gerard Reve vond ik ook altijd wel grappig om te volgen.
R.I.P. Harry Mullisch
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2290 stemmen
Vanavond "Harry Mulisch en de Bevlieging" op Nederland 2!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Hier een overzicht van de werken van Mulisch die verfilmd zijn:
Hopelijk zenden ze binnenkort een van deze films nog eens uit. Zag De Aanslag twee (?) jaar geleden in de bioscoop, en die maakte toen veel meer indruk dan de eerste keer op tv.
narva77 (crew films)
-
- 12741 berichten
- 6543 stemmen
R.I.P. Harry Mullisch !!! Een GROOT schrijver is heengegaan.
Mulisch op het witte doek
By Guido Franken– 31 oktober 2010
Dat heb je snel geschreven Quido, hulde daarvoor!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
R.I.P. Harry Mullisch. Alleen De Aanslag gelezen. Dat smaakte wel naar meer.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2548 stemmen
Abella, een 32-jarige Filippijnse acteur, is gedood op de filmset.
Hier voor meer nieuws
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2376 stemmen
Gisteren, in een grote boekenwinkel in Rotterdam, keek ik naar de schappen en zocht naar boeken van Mulisch. Ik dacht nog, ongelooflijk dat ze geen boeken van hem hebben, maar zag niet veel later, helemaal bovenaan, op een plank, een gapend gat. Toen drong tot me door dat alle boeken van hem natuurlijk uitverkocht waren. Bijzonder fenomeen toch, dat, als iemand overlijdt, direct alles verkocht wordt van degene die naar de andere kant van het gras vertrekt.
kos
-
- 46733 berichten
- 8888 stemmen
Ja, zo zou je nog een flinke financiele klapper kunnen maken als uitgerangeerd artiest. 
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2376 stemmen
Hopelijk zijn er binnenkort geen cd's meer te vinden van Dries Roelvink in de cd-winkels. 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3633 stemmen
Gelukkig heb ik dan wel zijn film nog! 
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2376 stemmen
En z'n gele slip. Toch, Eline?
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Wat moet Dries Roelvink hier wel niet van denken dan...
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3633 stemmen
En z'n gele slip. Toch, Eline?
Daar snuffel ik nog steeds elke nacht voor het slapen gaan aan. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Gatverdamme, nou kan ik weer niet slapen of eten of eigenlijk kan ik helemaal niks meer na deze gedachte. GATVERDAMME.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2107 stemmen
Bijzonder fenomeen toch, dat, als iemand overlijdt, direct alles verkocht wordt van degene die naar de andere kant van het gras vertrekt.
Yes. Net als met Jackson. Mulisch is sindsdien ook de meest gezochte term op Bol.com. Het zal psychologisch allemaal wel verklaarbaar zijn, maar ik snap er echt niks van.
Maar ach, uitgevers etc hebben altijd wel profijt van het overlijden van een beroemdheid.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zelfs met Kamerling gebeurde dat. Enige dat ik kan bedenken is dat kunst na honderd jaar of langer na de dood van de kunstenaar veel waard kan worden. Als zo'n boek van generatie op generatie overgaat en je hebt ook nog een vroege druk dan is dat in 2100 veel waard denk ik.
Nicolage Rico
-
- 20225 berichten
- 2376 stemmen
Het klinkt raar, maar de dood van iemand is tevens reclame voor diegene.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Zo ook Jezus, die na zijn dood weer opstond om vervolgens nog meer reclame te gaan maken.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3633 stemmen
Hij ziet er alleen uit als een reeds overleden en weggerot mormel.
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Hij is inderdaad geen mooiboy.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.