• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.977 gebruikers
  • 9.370.487 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Na "brazillie" is het ineens "perez" die af moet leiden van datgene waar het daadwerkelijk over gaat?

Het was de auto, het is de auto, en het zal de auto zijn die in de prijzen valt.

Juist in Brazilië was het de coureur die het werk deed. Je snapt er echt helemaal niets van.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Verstappen is gewoon een uitstekend coureur. Ieder ander had in het tweede deel met deze auto het verschil uit handen gegeven.

Verstappen was in de positie van Norris met die McLaren wel kampioen geworden. Perez is ook geen koekenbakkers natuurlijk. Als je ziet wat hij er een potje van maakt.

Antoon

• 120 berichten
  • 5298 stemmen

"Hoe dan ook, de titel voor de beste auto van het seizoen is daar vanwege de eerste 10 races"

De titel voor de beste auto moet nog vergeven worden en heet: constructeurstitel. In dit gevecht heeft de RB20 al afgehaakt en gaat het nu tussen McLaren en Ferrari.

De RB20 was in het begin van het seizoen inderdaad de beste auto, maar de verschillen met andere topteams waren toen al kleiner dan verwacht. Gaandeweg het seizoen viel de RB20 terug tot in sommige races het vierde beste team. Over het hele seizoen genomen was de Red Bull het derde team. Daarom is deze vierde Wereldtitel bij de coureurs heel bijzonder en indrukwekkend dankzij het ongekende talent van Max Verstappen. Ik zeg altijd maar: als er niemand in zit, staat de auto stil, hoe goed die ook is.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Juist in Brazilië was het de coureur die het werk deed. Je snapt er echt helemaal niets van.

Ja precies daar ja, "brazillie". Dat de week ervoor en een week later verstappen in de subtop reed en andere pionnen de shine pakten doet er natuurlijk niet toe...

pion norris beschikte vanaf race 11 uiteindelijk over de beste auto, maar dat verschil is fractioneel gebleken tov de auto van verstappen (en een aantal andere renstallen) de eerste 10 races.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Ja precies daar ja, "brazillie". Dat de week ervoor en een week later verstappen in de subtop reed en andere pionnen de shine pakten doet er natuurlijk niet toe...

Nee, dat doet er niet toe. Het zijn al maandenlang 4 auto's en 7 coureurs die samen de top uitmaken. Als je die allemaal wilt wegzetten als 'subtop', wees dan zo fair om te verklaren wie volgens jou tot de top horen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Nee, dat doet er niet toe. Het zijn al maandenlang 4 auto's en 7 coureurs die samen de top uitmaken. Als je die allemaal wilt wegzetten als 'subtop', wees dan zo fair om te verklaren wie volgens jou tot de top horen.

De auto. De auto. En de auto. Wie precies in de auto zit is van ondergeschikt belang. Het is safe to say dat het verschil tussen de twee auto's van red bull groter is dan het verschil tussen verstappen en perez.

De toppers dit seizoen: de eerste 10 wedstrijden de auto van verstappen. Vanaf race 11 een (flink) aantal auto's waaronder de auto van max verstappen. Overall: de auto van max verstappen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

De auto. De auto. En de auto. Wie precies in de auto zit is van ondergeschikt belang. Het is safe to say dat het verschil tussen de twee auto's van red bull groter is dan het verschil tussen verstappen en perez.

De toppers dit seizoen: de eerste 10 wedstrijden de auto van verstappen. Vanaf race 11 een (flink) aantal auto's waaronder de auto van max verstappen. Overall: de auto van max verstappen.

En waarom Perez in dezelfde auto niet kan presteren, daar hoor je Splinters niet over, want dat past niet in zijn fantasie.

Het moet en zal niet aan Verstappen liggen, het is de auto... de auto... de auto...

Splinters heeft duidelijk gemaakt zijn beweringen niet te kunnen staven met feiten, maar alleen met nieuwe beweringen. De feiten heb ik geleverd, maar die tellen niet volgens Splinters. Zijn beweringen zijn beleringen geworden.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Volgens mij rijden perez en verstappen allebei in een andere auto, maar goed. Twee pionnetjes van de pak m beet 20 pionnetjes in letterlijk allesbepalende machines. Waarbij voldoende duidelijk mag zijn dat naar de ene machine wat meer centjes gaan dan naar de andere, de wereld in een notendop.

Overigens heb ik nergens feiten gelezen. Ik lees vooral terug dat het ene pionnetje heel goed is en het andere pionnetje er geen reet van kan. Of zoiets.

Fine by me, mijn standpunt daarover is vermoedelijk wel duidelijk.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Overigens heb ik nergens feiten gelezen.

"Na die eerste tien wedstrijden, toen Max inderdaad nog de beste auto had, zijn er twaalf races geweest waarin Max zeker niet de beste auto had. Het is de verdienste van Max dat zowel Norris als Leclerc daar eigenlijk niet van konden profiteren. In die laatste 12 races heeft Max, met een auto die minder was dan de McLaren of de Ferrari, toch nog 162 punten behaald, tegenover Norris (in de superieure McLaren) 166 en Leclerd (in de iets minder superieure Ferrari) 157."

Is één en al feit. Max presteerde met dat subtopautootje van jou nog gewoon erg top. Maar dat zul je dan wel niet gelezen hebben. Misschien teveel letters.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Dat jij zelf hebt bedacht, al dan niet op basis van clickbait, dat de auto van verstappen vanaf race 12 minder was dan die andere auto's maakt het nog geen feit.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Zoals verwacht kan Griekspoor het niet bolwerken tegen Sinner. Toch een mooi toernooi van een paar goede/prima landen gewonnen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Dat jij zelf hebt bedacht, al dan niet op basis van clickbait, dat de auto van verstappen vanaf race 12 minder was dan die andere auto's maakt het nog geen feit.

Dat 'clickbait' jouw nieuw digitale vriendinnetje is, waar je graag over praat, dat is jouw zaak.

Als je eerst roept dat Max de eerste tien races de beste auto heeft, en vervolgens sinds race tien een subtop-auto heeft, dat maakt dat er dus sinds race tien een betere auto, of betere auto's was/waren.

Logica is geen clickbait, Spinners, logica kun je niet sneaky aanpassen aan je eigen wensen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

Zoals verwacht kan Griekspoor het niet bolwerken tegen Sinner. Toch een mooi toernooi van een paar goede/prima landen gewonnen.

Ja, het had ook te mooi geweest. Maar de winst is dat we de finale gehaald hebben, en dat dus weer kunnen doen. Het verlies is dat er nu nog 50 landen zijn die weten dat ze het kunnen .

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dat 'clickbait' jouw nieuw digitale vriendinnetje is, waar je graag over praat, dat is jouw zaak.

Als je eerst roept dat Max de eerste tien races de beste auto heeft, en vervolgens sinds race tien een subtop-auto heeft, dat maakt dat er dus sinds race tien een betere auto, of betere auto's was/waren.

Logica is geen clickbait, Spinners, logica kun je niet sneaky aanpassen aan je eigen wensen.

Logica zoals de puntentotalen over deel II versus deel I van het seizoen? Puntentotalen die je hier nota bene zelf hebt gedeeld en waar je zelf bij hebt verzonnen dat max verstappen eigenlijk een mindere auto onder zn reet had dan de rest die over deel II van het seizoen ongeveer vergelijkbare cijfers kunnen overleggen?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Logica zoals de puntentotalen over deel II versus deel I van het seizoen? Puntentotalen die je hier nota bene zelf hebt gedeeld en waar je zelf bij hebt verzonnen dat max verstappen eigenlijk een mindere auto onder zn reet had dan de rest die over deel II van het seizoen ongeveer vergelijkbare cijfers kunnen overleggen?

Soms doe je me denken aan iets dat ik maar beter niet hier in het openbaar kan zeggen, maar als je er benieuwd naar bent kan ik je het wel via een pm sturen.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)
Soms doe je me denken aan iets dat ik maar beter niet hier in het openbaar kan zeggen, maar als je er benieuwd naar bent kan ik je het wel via een pm sturen.

Weinig zin in pm-verkeer, het is wel mooi zo.

Duidelijk mag zijn dat jij denkt dat verstappen in deel II van dit seizoen tov de concurrentie bijzondere dingen heeft gedaan terwijl ik zeg dat verstappen weinig bijzonders heeft gedaan maar dat de kwaliteit van zijn auto in dat 2e deel van het seizoen ongeveer vergelijkbaar was met de kwaliteit van de auto's van zijn concurrenten.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Duidelijk mag zijn dat jij denkt dat

Ik heb niet de minste reden om aan te nemen dat het voor jou duidelijk is wat ik denk.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Splinters schreef:

Weinig zin in pm-verkeer, het is wel mooi zo.

Fair enough overigens, dit kan ik me wel voorstellen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Max had gisteren weer eens de beste auto onder zijn reet. Dan kan George nog zo hard zaniken over niks, maar de pole was aan hem ook niet besteed. Max is The Max.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nog twee potjes in de schaaktweekamp om het Wereldkampioenschap.

Ja, iedereen in de schaakwereld is het wel eens dat Magnus Carlsen nog steeds de sterkste is, maar als die weigert om zijn titel te verdedigen, dan is het niet fair om de twee spelers die wel voor de titel spelen te neerspelen. Doe ik dus ook niet.

Gewoon hulde aan de Wereldkampioen Ding Liren (of Liren Ding), uit China, en zijn uitdager (Dommarashu Gukesh) uit India. Gukesh is nog maar 18 jaar oud, en zou de jongste wereldkampioen ooit kunnen worden (een record dat volgens mij nooit meer gebroken gaat worden).

De match gaat over 14 partijen. Ding won de eerste, Gukesh de derde, en toen bleef het remises regenen. Na 10 partijen was de stand 5 tegen 5.

Gukesh won toen zomaar de elfde pot, doordat Ding gewoon niet heel goed speelde. Alle kenners natuurlijk helemaal dol enzo en ze wisten allemaal dat Ding nu gebroken was.

Nou ja, Ding won de twaalfde partij op magistrale wijze. De stand is dus weer gelijk. Nog twee potjes. Als die gelijk blijven, dan gaan de mannen rapid schaken. Als dat nog gelijk blijft, dan volgt blitz schaken.

Voor de duidelijkheid:

bij het normale tempo staat Gukesh nummer 5 op de wereldranglijst, en Ding nummer 17.

bij het rapid tempo staat Gukesh nummer 44 op de wereldranglijst en Ding nummer 2.

bij het blitz tempo staat Gukesh nummer 86 op de wereldranglijst en Ding nummer 6.

Lijkt me dat Gukesh liever het pleit beslecht bij normaal tempo. Maar er zijn nog maar twee potjes, en Ding is wel een koele kikker als het moet.

Zelf ben ik voorstander van Ding, ik hoop dat hij de titel behoudt.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Gelukkig ook goed nieuws. Lefefre (of hoe spel je dat) stopt ermee. De wielerploeg onder zijn leiding is weer vrij.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Pogacar gaat een behoorlijk stevig seizoen rijden. Dit wil hij gaan doen:

UAE tour, Strade Bianci, Milaan San Remo, E3 Prijs, Gent Wevelgem, Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race, Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik, Dauphiné, Tour de France en WK. Daarnaast ook nog Giro of Vuelta (die tweede lijkt me veel waarschijnlijker, maar hij laat het parcours het schijnbaar beslissen). En hij denkt dat hij niet Parijs-Roubaix gaat rijden, maar gooit die deur nog niet helemaal dicht.

Pogacar lijkt ook elk jaar wedstrijden te willen winnen die hij nog niet heeft. Daarom denk ik dat de voorkeur bij de Vuelta gaat liggen.

Ik denk dat Vingegaard te voorzichtig is om de Giro te doen en zie Evenepoel daar ook niet heen gaan. Roglic zou me niet verbazen. Al zou het ook weleens een editie kunnen worden zonder ex-grote ronde winnaars erin met een winnaar die niemand nu ziet aankomen.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Pogacar is gewoon een held hoor. Ja, hij heeft een surplus aan talent, maar hij is ook niet bang dat uit te buiten. Gewoon pakken wat je pakken kan. Soms loopt dat net minder, maar vaak levert het wat je wilt.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Zo, weer vuur in de schaakwereld. Gukesh is gisteren wereldkampioen geworden. Ik had liever Ding gezien, maar het is Gukesh dus: Van Harte Gefeliciteerd, Gukesh! De helden moeten geëerd worden.

Het was best een heftige match, met nogal wat cruciale momenten, de laatste natuurlijk aan het eind van de laatste partij, waar Ding door een toch wel ernstige fout de remise uit handen gaf, en daarmee de titel. Let wel: bij remise had hij de titel niet behouden, dan zou er een tie-break volgen.

Overigens is Gukesh met zijn 18 jaar by far de jongste wereldkampioen schaken ooit. Tenminste, als we die clownstoernooitjes tussen 1997 en 2002 niet meetellen. (Dat waren knockout-fluttoernooien, en niemand erkent eigenlijk die kampioenen als Khalifman, Ponomariov en Kasimdzanof. Alleen Anand wel, maar die werd later dan ook echt kampioen).

Carlsen en Kasparov, de Statler en Waldorf van het schaken, waren al een tijdje aan het zeuren dat het niveau van de partijen niet hoog genoeg was (daar valt nog genoeg over te melden, maar dat doe ik niet), maar uiteindelijk heeft Kasparov zijn felicitaties aan Gukesh gegeven. Carlsen ben ik nog niet helemaal zeker van.

Maar dan is daar ook nog Kramnik, de wereldkampioen van 2000- 2006. Die was al heel negatief, en is nu zelfs niet eens bereid de winnaar van de match als wereldkampioen te erkennen. Die is echt heel boos hoor. Nou ja, dat kan ook, daar lach je ook om.

Wat daar nog boven gaat is de Russische Schaak Federatie. Die heeft officieel een aanklacht ingediend en eist dat de wereldschaakbond (FIDE) een onderzoek instelt naar de laatste partij, omdat volgens die Russischie Schaak Federatie de laatste partij door Ding *expres* verloren is.

Over twee jaar weer een WK-match, tot die tijd nog genoeg te beleven op het schaakfront.

Eerst volgende maand het TATA-Steel Schaaktoernooi in Wijk aan Zee. Met deelname van o.a. de kersverse wereldkampioen schaken Dommaraju Gukesh!!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

happie vandaag de start van het WK darts. Ga je weer kijken? Zou leuk zijn als er hier wat berichten komen. Ik schakel zelf ook geregeld wel in.

Denk dat het simpel is, grote favoriete zijn de beide Luke's. Daarna pas van Gerwen, Anderson, Price.

Ik las 16 Nederlanders, ben benieuwd. Hoop dat van Barneveld nog eens kan verrassen, maar het kan ook gewoon een roemloze exit zijn in de 1e ronde.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

happie vandaag de start van het WK darts. Ga je weer kijken? Zou leuk zijn als er hier wat berichten komen. Ik schakel zelf ook geregeld wel in.

Denk dat het simpel is, grote favoriete zijn de beide Luke's. Daarna pas van Gerwen, Anderson, Price.

Ik las 16 Nederlanders, ben benieuwd. Hoop dat van Barneveld nog eens kan verrassen, maar het kan ook gewoon een roemloze exit zijn in de 1e ronde.

Zeker. Luke en Luke inderdaad de grote favorieten. Zit een hele grote groep achter vind ik, omdat het zeer wisselvallig is.

Daar zit Price niet direct bij, want die heeft een slecht jaar en oogt niet echt gemotiveerd.

Luke en Luke kan niet de finale worden, die komen elkaar al tegen in de halve finale. Makkelijk om te zeggen, dat dit MvG of Anderson word aan de andere kant, die komen elkaar dan tegen in de vierde ronde. Michael Smith zit ook aan die kant.

De best presterende dit jaar in die helft is Dimitri. Daarnaast heb je ook veel outsiders daar. Benieuwd naar een aantal Nederlanders van de Top 5 vooral van Veen en daarnaast ook naar Plaisier, Nijman en Wattimena.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ja leuk, darts WK begint weer. De officieuze start van de Feestdagen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Wattimena wint ijzersterk de eerste twee rondes. Wade met 3-0 naar huis gestuurd. Vierde ronde tegen Humphries lijkt me een mooi doel en dan vrijuit spelen. Met dit niveau wat hij al een half jaar heeft is ie nooit kansloos.

Vanavond Zonneveld nog en ik gok een pijnlijke uitschakeling tegen Barry voor Price.

IH88

• 9727 berichten
  • 3182 stemmen

Negendarter gooien en toch uitgeschakeld worden. Gebeurd vaker natuurlijk maar blijft sneu. Wel een aardig geldbedrag voor Kist

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

IH88 schreef:

Negendarter gooien en toch uitgeschakeld worden. Gebeurd vaker natuurlijk maar blijft sneu. Wel een aardig geldbedrag voor Kist

Inderdaad sneu. Bizar ook hoe hard hij zakte in set 2 en 3 met zijn gemiddelde om vervolgens weer wat te stijgen in set 4. Veel te veel matige scores tussendoor. Ook in die eerste set een aantal. Mooie anekdotes van de Ruiter, die tijdens zijn BDO WK (die Kist won) de tolk was voor Kist en dat ie gewoon lekker doorzakte de avond voor zijn wedstrijden omdat hij er niks van verwachtte.

Verder nog geen uitzonderlijk niveau dit WK, maar dat is vaker in de eerste twee rondes. Uitschieters zijn voorlopig Wattimena en Scutt. Toch ook al twee verrassingen met de uitschakelingen van Wade en de Decker. Alhoewel die laatste vooral zo hoog staat door de WGP voor de rest is het ook maar summier bij hem. Lijkt me ook dat hij afvalt voor de PL.

Nog naar uit te kijken voor de kerst in ronde 1 en 2: Heta vs Scutt, Cullen tegen waarschijnlijk Nijman en Noppert - Joyce. Hopelijk ook leuke verrassingen zoals Doets tegen M. Smith.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.