• 154.234 films
  • 9.115 series
  • 27.211 seizoenen
  • 602.597 acteurs
  • 339.265 gebruikers
  • 8.710.216 stemmen

Dr. Horrible's Sing-Along Blog

zoeken in:

bazillion

• 253 berichten
  • 1209 stemmen

Een nieuwe productie van Joss Whedon. Schijnbaar verveelde het brein achter Buffy, Angel en Firefly zich want tijdens de schrijversstaking in Amerika heeft hij een driedelige musical geproduceerd. Hierbij omzeilt hij de censurerende televisienetwerken door het online gratis beschikbaar te stellen. Het duurt aproxx. 45 min.

Een low-budget musical gevuld met sci-fi, romantiek en humor.

Heeft iemand dit al gezien? Echt een aanrader voor de liefhebbers.

http://www.drhorrible.com/

niethie

• 7304 berichten
  • 6262 stemmen

Zal morgen of uhm vanmiddag eventjes kijken, ben wel benieuwd want ja-

Joss Whedon he (dat zou opzicht al genoeg moeten zeggen).

Donkerwoud

• 7597 berichten
  • 3397 stemmen

Ouch, wat slecht. Ik ben niet eens zo tegen musicals, maar als ze zo slecht in gezongen worden...:D

Het zal best grappig zijn, maar niet helemaal mijn ding.

bazillion

• 253 berichten
  • 1209 stemmen

Vocaal was het niet helemaal zuiver idd. Desalniettemin voor mij niet storend.

Niethie, heb jij hem al gezien inmiddels?

niethie

• 7304 berichten
  • 6262 stemmen

Nee nog niet . Zal zodadelijk eventjes doen.

dulcinea

• 923 berichten
  • 818 stemmen

Ik heb vorige week gekeken en ik vond het zalig! Je moet dit niet bekijken als een echt afgewerkt product om op tv uitgezonden te worden natuurlijk, dan hadden ze wel betere zangers kunnen uitkiezen. Maar Nathan Fillion mag van mij nog zoveel onzuivere noten zingen als hij wil, dan zou ik toch nog hem verkiezen in deze rol! Het verhaaltje is weer typisch Joss Whedon, en weeral moet het meisje er dus aan geloven!de dialogen en humor zijn niet allemaal even sterk maar ik heb bij momenten toch wel plat gelegen. the Hammer is my penis, schitterend! en ik vond het zelfs af en toe aangrijpend.
Fans van Josh Whedon zullen dit zeker weten te appreciëren

niethie

• 7304 berichten
  • 6262 stemmen

Wil ook kijken maar mijn pc kan het op een of andere manier niet afspelen.

Zodadelijk maar even op de andere (pc) proberen en dan maar hopen dat het wel lukt.

Donkerwoud

• 7597 berichten
  • 3397 stemmen

Ik zeur...zoals gewoonlijk. Ben wel weer helemaal weg van de southpark-deuntjes, en om nou te zeggen dat die zo goed zijn.

niethie

• 7304 berichten
  • 6262 stemmen

Nou toch nog even kunnen ziet zonet en ik vond het ge-wel-dig had er niet zoveel verwachtingen van, wist tot op gister niet eens dat het bestond tot bazillion het plaatste (ja zo'n fan ben ik nou ) Anyway ontzettend grappig (heerlijk die onzin en zelfspot) Blijf me er na zeven seizoenen Buffy en vijf seizoenen Angel over verbazen hoe geniaal (Whedon) is en hoeveel orgineels hij kan stoppen in een kleine drie kwartier. Echt petje af, kijk echt met veel enthousiasme uit naar zijn toekomstige werk.

Gizzmann

• 5607 berichten
  • 2476 stemmen

Heerlijk zulke creatieve projectjes!

bazillion

• 253 berichten
  • 1209 stemmen

dulcinea schreef:

Je moet dit niet bekijken als een echt afgewerkt product om op tv uitgezonden te worden natuurlijk, dan hadden ze wel betere zangers kunnen uitkiezen. Maar Nathan Fillion mag van mij nog zoveel onzuivere noten zingen als hij wil, dan zou ik toch nog hem verkiezen in deze rol!

Helemaal mee eens. Maar ik zou naar alles kijken waar Nathan Fillion in speelt.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Om dit niet te zien als volwaardig project, doet het wat te kort.

Leuke, onzinnige,vooral fout en cheesy bedoelde musical. Erg gelachen om de dialogen en niets om het lijf hebbende gebeurtenissen. In tegenstelling tot anderen, vond ik de zangpartijen erg meevallen en de parts van Billy\Horrible waren soms zelfs erg knap gedaan.

Groot pluspunt zijn ook de extra's, met als hoogtepunt The Commentary Musical. Een audiotrack als 'commentaartrack' bij de film, die ook maar geen moment over de film zelf gaat. Lekker onzinnig. Hier is de humor nog zelfbewuster en meer cheesy, dan in de film.

Op internet, vooral torrentboards en bij amerikaanse fans, is de film al een tijdje een kleine hype. Terecht, lekker fout spul, dat bovendien weet hoe fout het is. Bij niet fans (de meeste mensen), gaat het een beetje ongemerkt voorbij. Het is denk ik maar goed ook, dit soort half camp is niet voor iedereen.

Dat er maar meer van dit soort projecten komen. Ik zie het 10x liever dan de gemiddelde zooi, die er dagelijks te zien is.

Lu2k

• 58 berichten
  • 17 stemmen

Geweldige klein filmpje, aanstekelijke nummers, en natuurlijk Neil Patrick Harris die overal de show steelt, wat een heerlijke acteur.

davidov

• 3381 berichten
  • 1786 stemmen

Vandaag nog maar eens een keer opgezet. Wederom erg genoten. Mooi om te zien wat men kan maken met een laag budget en weinig medewerking. Erg scherp geschreven soms (subtiele grapjes) en leuk vorm gegeven. Voor mij is het een klein pareltje tussen de vele bagger die uit amerika kwam vorig jaar

En dr. horrible kan stiekem wel in het rijtje van m'n vreemde "helden"

Is trouwens online ontiegelijk goed ontvangen deze short. Veel prijzen gewonnen, heeft een dvd release dacht ik gekregen en er zit momenteel zelfs een echte verfilming in de pijpleiding als er niks tussen komt.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Gisteren sinds lang nog eens gekeken. De introductie van Captain Hammer blijft toch geweldig om te zien, die heerlijke kop van Fillion maakt het dan ook af.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.