- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Roots (1977)
Roots (1977)

Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Roots (1977)
Verenigde Staten
Drama
573 minuten (tv-serie, 8 delen)
geregisseerd door Marvin J. Chomsky, John Erman, David Greene en Gilbert Moses
met LeVar Burton, Lorne Greene en Ben Vereen
Kunta Kinte wordt ontvoerd uit zijn dorpje in Afrika, verkocht aan slavenhandelaren en naar Amerika verscheept. Hij tracht te ontsnappen, maar het is tevergeefs. Op de plantage waar hij werkt volgen we zijn leven, liefde, vriendschap en ontberingen, die beinvloed worden door onder meer revoluties, de Burgeroorlog en slaven opstanden.
------------------------------------------------------------
Een hele mooie miniserie. 4,5*

FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
You're name is Toby! What's your name?
-My name is Kunta Kinte...
klets, klets (zweepslagen)!
Zeer aangrijpend...

FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
You're name is Toby! What's your name?
:O
Ontdek net mijn dramatische spelfout: you're=your

V
-
- 8369 berichten
- 3246 stemmen
Je hebt het in ieder geval zelf ontdekt, dat scheelt

salvatore
-
- 1936 berichten
- 3025 stemmen
Heb het boek gelezen en de miniserie 2 x geizne. De miniserie start zeer goed. Ik kon me goed vinden in de jonge kunta kinte. Maar dan word hij ouder en is er wel een hele matige verandering van het persoon. Hij lijkt in geen opzich op zijn jongere zelf. Ook werd de serie sinds dat moment ook iets saaier aangezien hij steeds maar weer hetzelfde zei en wilde gaan doen. (i'm kunta kinte mandika warrior of the blablaba). Maar het blijft een zeer gevoelige drama serie en 1 van de beste miniseries ooit. 4.5 *

filmo
-
- 159 berichten
- 266 stemmen
Ik ben het volledig met Salvatore eens en ik geef daarom 3 sterren!

silverfaustx
-
- 521 berichten
- 770 stemmen
er is ook n vervolg hier op uit ,op dvd roots the next generation

-Jennifer-
-
- 61 berichten
- 529 stemmen
Het is echt een mooie film, ook erg mooi gemaakt! Ik ga echt op in het verhaal!

lottetje
-
- 284 berichten
- 215 stemmen
hele goede film.
ik vind het onderwerp de slavernij al heel interessant dus ik wou heel graag deze film zien.
het begin vind ik ook heel goed, wanneer hij dus gepakt wordt en op het schip en de slavenmarkt, maar wanneer hij ouder wordt word hij toch niet slechter. wel heel anders, en dan krijgt hij wel gewoon een leven.
maar goed, kort om ik vind deze film heel sterk..
4

Waku
-
- 5003 berichten
- 6163 stemmen
Meeslepend, ontoerend , en soms behoorlijk onbegrijpelijk dat deze taferelen hebben afgespeeld
Een boeiend drama.
4*

esther06
-
- 2 berichten
- 3 stemmen
heb jij die serie toevallig

lottetje
-
- 284 berichten
- 215 stemmen
ik heb de hele serie liggen. van het begin to het end.
en roots gaat door tot de 4e generatie van zijn familie volgens mij. en ook tot en met het einde van de slavenhandel.

Brotherband
-
- 45 berichten
- 108 stemmen
Hele mooi indrukwekkende film, 1 van mijn beste ooit gezien..!!!

J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Als er ooit iets op film is vastgezet dat een verhaal te vertellen had, dan is het wel dit: een familie-kroniek die een periode van zo'n 150 jaar beslaat en met zo ongelooflijk veel goeie personages,muziek en verhaallijnen dat hij gemakkelijk 10 uur kan boeien: 4,5* ster welverdiend.
Probeer alles zo snel mogelijk achter elkaar te zien want Roots werkt beter als film imo.

fabbyke
-
- 392 berichten
- 1489 stemmen
Wat heb ik genoten van deze serie. Geen enkele serie kan aan deze tippen, het verhaal is perfect verteld en verveeld geen minuut. Al heeft hij wel 1 minpuntje vond ik en dat is dat de zwarten altijd pech hebben in deze film. Het was waarschijnlijk vroeger ook zo maar soms was het ietsje teveel en ook voorspelbaar. Voor de rest een bijna perfecte serie.
4,5*

Twiggertje
-
- 167 berichten
- 453 stemmen
zou je me kunnen vertellen waar je het vervolg Roots the next generation kunt krijgen op dvd want ik kan die nergens vinden., in ieder geval geen nederlandse release.
Mooie serie overigens en heb serie 1 ook op dvd.

streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Next Generation en Roots: The Gift komen deze maand in R1 uit.

niethie
-
- 7304 berichten
- 6311 stemmen
Next generation is toch met brando??

streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
juist. Hij won er zelfs een Emmy voor.

gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Het was interessant om deze serie nog eens terug te zien, juist rondom de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Wat een prachtige en boeiende serie. Jammer dat op deze site geen sterren toegekend kunnen worden.

domuslucis
-
- 49 berichten
- 169 stemmen
Interessant om terug te zien, maar qua regie erg gedateerd. Het leven in Juffure (eerste deel dat zich afspeelt in Gambia) kan zo in de foldertjes van een reisbureau.

patvgent
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
en waar zou ik deze serie of film (nog) kunnen vinden

Queen-Bee
-
- 157 berichten
- 886 stemmen
kan iemand mij vertellen waar ik deze serie kan vinden? Er schijnt in /2001 een jubileumeditie uitgebracht te zijn!!

Locutus
-
- 606 berichten
- 5571 stemmen
Voor de liefhebbers: Roots (miniserie) (1977) - TvMeter.nl