menu

Overig / Televisie / Roots (1977)

zoeken in:
Roots (1977)
Verenigde Staten
Drama
573 minuten (tv-serie, 8 delen)

geregisseerd door Marvin J. Chomsky, John Erman, David Greene en Gilbert Moses
met LeVar Burton, Lorne Greene en Ben Vereen

Kunta Kinte wordt ontvoerd uit zijn dorpje in Afrika, verkocht aan slavenhandelaren en naar Amerika verscheept. Hij tracht te ontsnappen, maar het is tevergeefs. Op de plantage waar hij werkt volgen we zijn leven, liefde, vriendschap en ontberingen, die beinvloed worden door onder meer revoluties, de Burgeroorlog en slaven opstanden.

------------------------------------------------------------

Een hele mooie miniserie. 4,5*

FX
You're name is Toby! What's your name?
-My name is Kunta Kinte...

klets, klets (zweepslagen)!
Zeer aangrijpend...

FX
FX schreef:
You're name is Toby! What's your name?

:O
Ontdek net mijn dramatische spelfout: you're=your

V

Je hebt het in ieder geval zelf ontdekt, dat scheelt

Heb het boek gelezen en de miniserie 2 x geizne. De miniserie start zeer goed. Ik kon me goed vinden in de jonge kunta kinte. Maar dan word hij ouder en is er wel een hele matige verandering van het persoon. Hij lijkt in geen opzich op zijn jongere zelf. Ook werd de serie sinds dat moment ook iets saaier aangezien hij steeds maar weer hetzelfde zei en wilde gaan doen. (i'm kunta kinte mandika warrior of the blablaba). Maar het blijft een zeer gevoelige drama serie en 1 van de beste miniseries ooit. 4.5 *

Ik ben het volledig met Salvatore eens en ik geef daarom 3 sterren!

er is ook n vervolg hier op uit ,op dvd roots the next generation

Het is echt een mooie film, ook erg mooi gemaakt! Ik ga echt op in het verhaal!

hele goede film.

ik vind het onderwerp de slavernij al heel interessant dus ik wou heel graag deze film zien.
het begin vind ik ook heel goed, wanneer hij dus gepakt wordt en op het schip en de slavenmarkt, maar wanneer hij ouder wordt word hij toch niet slechter. wel heel anders, en dan krijgt hij wel gewoon een leven.
maar goed, kort om ik vind deze film heel sterk..

4

In 1 woord " Briljant "

4 ster

Meeslepend, ontoerend , en soms behoorlijk onbegrijpelijk dat deze taferelen hebben afgespeeld
Een boeiend drama.

4*

silverfaustx schreef:

heb jij die serie toevallig

ik heb de hele serie liggen. van het begin to het end.
en roots gaat door tot de 4e generatie van zijn familie volgens mij. en ook tot en met het einde van de slavenhandel.

Hele mooi indrukwekkende film, 1 van mijn beste ooit gezien..!!!

Als er ooit iets op film is vastgezet dat een verhaal te vertellen had, dan is het wel dit: een familie-kroniek die een periode van zo'n 150 jaar beslaat en met zo ongelooflijk veel goeie personages,muziek en verhaallijnen dat hij gemakkelijk 10 uur kan boeien: 4,5* ster welverdiend.

Probeer alles zo snel mogelijk achter elkaar te zien want Roots werkt beter als film imo.

Wat heb ik genoten van deze serie. Geen enkele serie kan aan deze tippen, het verhaal is perfect verteld en verveeld geen minuut. Al heeft hij wel 1 minpuntje vond ik en dat is dat de zwarten altijd pech hebben in deze film. Het was waarschijnlijk vroeger ook zo maar soms was het ietsje teveel en ook voorspelbaar. Voor de rest een bijna perfecte serie.

4,5*

silverfaustx schreef:
Hoi
zou je me kunnen vertellen waar je het vervolg Roots the next generation kunt krijgen op dvd want ik kan die nergens vinden., in ieder geval geen nederlandse release.

Mooie serie overigens en heb serie 1 ook op dvd.

Next Generation en Roots: The Gift komen deze maand in R1 uit.

Next generation is toch met brando??

juist. Hij won er zelfs een Emmy voor.

prachtig!!!

Het was interessant om deze serie nog eens terug te zien, juist rondom de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Wat een prachtige en boeiende serie. Jammer dat op deze site geen sterren toegekend kunnen worden.

Interessant om terug te zien, maar qua regie erg gedateerd. Het leven in Juffure (eerste deel dat zich afspeelt in Gambia) kan zo in de foldertjes van een reisbureau.

en waar zou ik deze serie of film (nog) kunnen vinden

kan iemand mij vertellen waar ik deze serie kan vinden? Er schijnt in /2001 een jubileumeditie uitgebracht te zijn!!

Merci!!

Gast
geplaatst: vandaag om 09:21 uur

geplaatst: vandaag om 09:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.