• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.992 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.973 stemmen

Oppassen!!!

zoeken in:

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Weer zo'n leuke serie van vroeger. Zat zo'n jaar of tien trouw voor de buis en heb het tot het einde gekeken. Ik kon vooral altijd erg hard lachen om de situaties tussen de twee opa's flink en hulsman. Ook de bijrollen van onder andere fred vaasen tering he en hans boskamp waren altijd erg leuk. Met de jaren bleef de serie altijd erg leuk, tot dat heel onverwachts coen flink overleed toen hadden ze van mij mogen stoppen de serie ging hierna alleen maar achteruit tot dat het uiteindelijk stopte. Hierna werd de serie nog gevolgt door het verschrikkelijke bergen binnen wat gelukkig al snel van de buis werd gehaalt. Ik hoop dat er gauw een dvd box uitgebracht wordt met de eerste paar seizoenen van oppassen want die heb ik nooit gezien. Meer fans??

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Echt een fan ben ik niet van oppassen, maar ik heb het altijd wel met veel plezier gekeken. Hopelijk komen binnenkort weer eens wat herhalingen van deze serie op tv, want dan zap ik niet snel door naar een andere zender. Altijd wel vermakelijk namelijk.

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Fan was inderdaad een groot woord, maar ik heb altijd met veel plezier gekeken.

rob-1983

• 72 berichten
  • 36 stemmen

Ik heb het ook altijd met plezier gekeken. ik vind het ook jammer dat ze gestopt zijn. hoewel het de laatste seizoen(en) wat minder werd vond ik het nog altijd leuk om naar te kijken.

Ook jammer dat ze geen herhalingen meer uitzenden.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Heb het jarenlang gekeken maar zonder opa Harry en de echte Rik en Anna enzo was het niet meer zo leuk. Vond dit vroeger erg leuk. Nu is het truttig en oudbollig als je het terug zou zien.

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Truttig en outbollig? Nee, ik zou het nog steeds erg vermakelijk vinden. Daar ben ik van overtuigd.

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Idem

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Weet iemand misschien of er plannen zijn om dit op dvd uit te brengen ??

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Lijkt me wel leuk als het op dvd komt !

Vroeger vaak gekeken.. al weet ik er weinig meer van..

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Heb er nog videobanden mee vol staan al heb ik die afleveringen sinds ik een jaar of vier was al duidenden keren gekeken dus het is niet meer van al te beste kwaliteit.

robertus65

• 1130 berichten
  • 0 stemmen

Leuke serie dit Oppassen, veel beter dan Kinderen geen bezwaar. Maar hier zijn toch meer dan 200 afleveringen van gemaakt, dus het lijkt mij sterk dat ze allemaal op dvd zullen verschijnen.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

robertus65 schreef:

Leuke serie dit Oppassen, veel beter dan Kinderen geen bezwaar. Maar hier zijn toch meer dan 200 afleveringen van gemaakt, dus het lijkt mij sterk dat ze allemaal op dvd zullen verschijnen.

Beter dan Kinderen geen bezwaar..?

Nee vind ik zeker niet.. ongeveer het zelfde niveau..

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Kinderen geen bezwaar is van een aanzienlijk lager niveau.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Vooral ongrappig, zoals bij bijna alle komedie in Nederland...

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Er zijn weldegelijk goede nederlandse komedie series alleen vind niet iedereen ze leuk.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Het grootste probleem in Nederland op het gebied vna Komedie is geld. Komedie vraagt om goede schrijvers, goede acteurs en veel tijd (en dus geld) (danwel in de voorbereiding, danwel tijdens het draaien zelf). Vooral dat laatste is er voor Nederlandse komedie te weinig.

Ik kan maar weinig Nederlandse komedie series noemen de afgelopen jaren, die echt grappig waren. Amerikaanse dan weer wel...

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Dat klopt opzicht wel maar ik heb het dan ook over oppassen en dan vooral in de periode 1990 t/m 97 en series als toen was geluk heel gewoon en kees en co vond ik ook altijd hillarisch maar ja datis mijn mening.

robertus65

• 1130 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben het eens nientie, er zijn genoeg leuke Nederlandse komedies gemaakt, denk maar aan bv. Vrienden voor het leven, Flodder, Zeg eens AAA, Mijn dochter en ik. Van Amerikaanse series hou ik dus helemaal niet van. Erg overacting, lach machines, kinderachtig, stereotype. Als ik zo zou praten als een van die gasten, zou ik toch echt rijp zijn voor het gekkenhuis. Zo overdreven allemaal.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

niethie schreef:

Kinderen geen bezwaar is van een aanzienlijk lager niveau.

Is jou mening.. vind zelf van niet.

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Dat kan, iedereen heeft natuurlijk recht op zijn eigen mening hier.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

robertus65 schreef:

Ik ben het eens nientie, er zijn genoeg leuke Nederlandse komedies gemaakt, denk maar aan bv. Vrienden voor het leven, Flodder, Zeg eens AAA, Mijn dochter en ik.

Grotendeels allemaal series die lelijk gedraaid zijn, zowel bordkartonnen decors alswel personages hebben en vooral qua timing ernstig tekort schieten.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Inderdaad, ik kan me zo alleen die serie met Rijk de Gooyer herinneren als leuke komische Nederlandse serie.

En We Zijn weer Thuis uiteraard. .

Verder vooral erg veel ellende.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb bij Annette Barlow op sgool gezeten!

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Hopelijk heeft zij wel opgelet...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Hahaha

Mr. Chiel

• 1384 berichten
  • 3844 stemmen

3 jaar geleden waren er nog herhalingen, helaas deze zomer niet (wel All stars). Toch jammer... Misschien komt het nog eens op hilversum best

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Men schijnt bezig te zijn een dvd-release voor te bereiden. Of dit een best-of zal gaan worden of complete seizoenen is nog onduidelijk. (onder voorbehoud natuurlijk)

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Ik hoop het zo, oppassen is voor mij echt jeugdsentiment en misschien wel de leukste nederlandse komedie serie ik zou het heerlijk vinden om het weer eens te zien.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Vanaf 10 mei te koop: de 24 afleveringen uit het seizoen 1991-1992. (dit is het complete eerste seizoen?)

niethie

• 7319 berichten
  • 7240 stemmen

Al enig idee wat de vraagprijs gaat worden. ??

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.