menu

Overig / Televisie / Buurman & Buurman

zoeken in:
In Nederland wordt gewerkt aan een Buurman & Buurman-film.

De Amsterdamse studio Lemming Film maakte vandaag bekend dat het aan een animatiefilm over Buurman & Buurman werkt. Het grappige poppenduo (ook wel bekend als Pat & Mat) werd wereldberoemd door de gelijknamige tv-serie waarvan meer dan tachtig afleveringen werden gemaakt.

De stop-motionanimatieserie van Tsjechische bodem werd bedacht door Lubomír Beneš en Vladimír Jiránek en verscheen voor het eerst in 1976 op de buis.

Kees Prins (die een van de twee stemmen insprak voor de Nederlandse versie van de tv-serie) en Patrick Stoof schrijven momenteel aan het scenario voor de avondvullende prent. Buurman & Buurman de Film zal ongeveer tachtig minuten duren.

“Wij zijn buitengewoon trots dat we de internationale rechten hebben verworven om de speelfilm te maken over deze eigenzinnige buurmannen. De serie is aan bijna twintig landen verkocht en er is momenteel grote internationale interesse voor de film”, vertelt Lemming-producent Derk-Jan Warrink in het persbericht.

“Kees en Patrick werken volop aan het script. Eén tipje van de sluier: de Buurmannen gaan op reis. Het wordt een echte roadmovie met veel pech onderweg, maar gelukkig weten de vrienden altijd een oplossing te vinden – A je to!”

Het resultaat wordt in 2015 in de Nederlandse bioscopen verwacht.

Bron: MovieMeter. Film voor Buurman & Buurman | Animatie

@TheLionKingFan

(ze hebben wel mijn iedee gestolen; ik wou later ook een Buurman-film maken )

Ik ben benieuwd

Een Nederlandse theatershow is er al.

Brix schreef:
Een Nederlandse theatershow is er al.

Klopt, heb ik gezien. (tot nu toe de enige musical waar ik niet van moet overgeven)

Hahaha Schitterend !

Mug
Hopelijk blijft het dan ook stop-motion poppenanimatie ipv art uit een paar laptops.

Nieuwe afleveringen!

ze zijn terug! - VPRO

Mug schreef:
Hopelijk blijft het dan ook stop-motion poppenanimatie ipv art uit een paar laptops.

Hoop ik ook! Als ze het lef hebben om een CGI Buurman te maken ga ik de makers persoonlijk stenigen! ( )

Ik vraag me af of ze de expertise in huis hebben voor stop-motion.
Joop Geesink's Dollywood studio had het wel aangekund.

Brix schreef:
Joop Geesink's Dollywood studio had het wel aangekund.

Jazeker! Maar de Toonder Studio's ook. Tegenwoordig is er ook nog Pedri Animation (sinds de toonder studio's failliet gingen zijn alle werknemers een eigen bedrijf begonnen) die maakt onder andere de Nijntje films.

Aha, goed om te horen.
Ik blijf benieuwd.

Het nieuws is net aangekondigd: het wordt een stop-motion film, net als in de originele filmpjes. Hallelujah,

TheLionKingFan schreef:
Het nieuws is net aangekondigd: het wordt een stop-motion film, net als in de originele filmpjes. Hallelujah,

Gistermiddag lagen mijn zoontje en ik weer een uur lang in een deuk. Het waren zowaar echt 8 goednieuwe afleveringen zie zelfs wij als echte buurman en buurman-die hards nog niet hadden gezien.

Huh?
Nieuwe afleveringen?

Of zijn het die beruchte verloren gewaande afleveringen, die later (in 2009) toch teruggevonden werden, en uitgebracht op DVD?
Dat zijn wel 13 afleveringen in totaal.

Nee, echte nieuwe.
Ik heb thuis een 6 DVD box met "alle" (64) afleveringen.
Daarna kwam er nog een aanvulling met (13) "nieuwe" afleveringen (teruggevonden), die ik ook gekocht heb.

Gisteren kwamen er gewoon 8 gloednieuwe nooit geziene afleveringen op de buis! Ze zijn ook niet op DVD verkrijgbaar. Meer info over hoe en waarom

Aááhgrl !, Gemist !!

Die beide DVD boxen heb ik zelf ook.

In ieder geval dank voor de info.

Deze maand op DVD ! Geweldig !!

Het leukste nieuws sinds tijden Hannibal

Well alle!!
Ik ben vergeten ze op te nemen!! Ik hoop dat ze ook op DVD uitkomen
Geweldig die nieuwe afleveringen

starbright boy (moderator)
Viel er al zappend in en helemaal uitgekeken natuurlijk. Zijn nog steeds erg leuk.

De marathon was inderdaad geweldig. Mijn 4-jarige neefje is fan, en we hebben ons erg vermaakt met de nieuwe afleveringen, die nog steeds de kwaliteit halen van de oudere afleveringen. Ga zo door, Zapp(elin)!

Aanrader die nieuwe film. Waarom staat ie eigenlijk niet op de site?

kappeuter (crew)
Sven Vermant schreef:
Aanrader die nieuwe film. Waarom staat ie eigenlijk niet op de site?

We hebben de regels m.b.t. compilatiefilms wat versoepeld, deze bioscoopfilms staan nu alsnog op MM:

Pat a Mat ve Filmu (2016)
'Buurman & Buurman - Al 40 Jaar Beste Vrienden!'

Pat a Mat Znovu v Akci (2018)
'Buurman & Buurman Hebben een Nieuw Huis'

Pat a Mat: Zimní Radovánky (2018)
'Buurman & Buurman: Winterpret'

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=278izqLFnYQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=u_trYZ65dRY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kappeuter (crew)
Deze Buurman en Buurman films zijn nu te zien via NPO Start:

Pat a Mat Znovu v Akci (2018)
NPO Start link: Buurman en Buurman hebben een nieuw huis

Pat a Mat ve Filmu (2016)
NPO Start link: Buurman en Buurman: Al 40 jaar beste vrienden!

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=SJTI4esDI3g

Pat a Mat: Kutilské Trampoty (2019) - vanaf 21 november in de bioscoop

Gast
geplaatst: vandaag om 03:01 uur

geplaatst: vandaag om 03:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.