- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Taken (2002)
Taken (2002)
Pascal A
-
- 213 berichten
- 0 stemmen
Geweldige geloofwaardige serie alleen jammer dat het na de 6e aflevering wat langdradig begint te worden, maar het totaal plaatje van de serie is top.
4 sterren
Ook leuk is dat het afwisselen van regiseurs overeen komt met het afwisselen van akteurs en jaartal waarin het afspeeld.
FDIG
-
- 5 berichten
- 5 stemmen
Geweldig geen minuut verveeld! Ik hoop dat er een Part II komt? Weet iemand of er een deel II komt?
Blanky
-
- 61 berichten
- 56 stemmen
Heb de serie maar weer eens uit de kast gehaald. Heb er weer van zitten genieten. Je moet wel even blijven opletten wie ook al weer hoe in de familie zit maar de terugblikken aan het begin van elk deel helpen je aardig op weg. Fantastische serie! Krijgt van mij 5*****
armand 1
-
- 178 berichten
- 5376 stemmen
Ik vindt deze reeks goed ,zijn er meer dan 5 dvd's van.
Deze reeks krijgt van mij een 4.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Dit is toch met dat vervelende schreeuwkind Dakota Fanning?
Donkerwoud
-
- 8149 berichten
- 3675 stemmen
Mooie reeks, maar het is wel een beetje vermoeiend dat het bol staat van de Amerikaanse sentimenten. Het einde valt ook enorm tegen.
***1/2
Thorak
-
- 6327 berichten
- 1839 stemmen
Ik heb net aflevering 10 gezien. Als je de eerste aflevering al niet geweldig vond neem dan zeker niet de moeite om het te gaan volgen, het word alleen maar slechter. Al met al waren de eerste 4 afleveringen redelijk 5 t/m 10 slecht. Ik zal niet op het verhaal in gaan maar wil wel even kwijt dat er in het verhaal gaten zitten waar je een complete vlóót UFO's in kwijt kan! De eerste 4 a 5 afleveringen skippen ook steeds zo'n 10 jaar, iets dat opzich wel kan, maar dan niet op de manier zoals het hier gebeurt... Een score van 7,2 op iMDB vind ik persoonlijk vrij hoog (er vanuit gaande dat dat voor de hele serie in z'n geheel is), Ik zal het zelf maxiamaal een magere 4 geven. Heather Donahue werkt ook gigantisch op de zenuwen in deze serie.
Deze serie is Tobe Hooper en Steven Spielberg (die hier overigens alleen producent is) onwaardig!
Thorak
-
- 6327 berichten
- 1839 stemmen
Oh ik zag net dat Tobe Hooper alleen maar de eerste aflevering heeft gemaakt...
miespet
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
hele mooie serie prachtige special effect echt spielberg compl....
alleen jammer dat er verder niks hier over te vinden is miespet
Stephan
-
- 7805 berichten
- 1364 stemmen
Zoals al velen constateerden... de eerste 4-5 afleveringen zijn boeiend, maar daarna is het huilen met de pet op.
Zelden zo'n draak van een einde gezien. Fanning is bijzonder maar ook zij kan de laatste twee afleveringen niet meer trekken. Nee.. gemiste kansen, magere SFX, een budget dat na de pilot al op was en een zoetigheid waar je glazuur van de tanden springt.
Kortom... Wil je een briljante SF serie zien die van aflevering 1 tot 73 blijft boeien, relevante vragen stelt en intelligente antwoorden geeft?
-
- 342 berichten
- 418 stemmen
Destijds toen de serie op dvd verscheen (alleen engelse ondertitels) meteen gekocht en vond het een zeer toffe serie. Het is niet mijn sterkste punt om een film of serie met alleen Engelse subs te volgen, maar dit was zeer goed te doen en kan me niet herinneren dat ik het saai vond oid. Integendeel.
Het enige nadeel is dat je de serie niet zomeer even opzet, aangezien het afleveringen van speelfilmlengte (90 minuten) zijn.
Dus samen met je partner even een afleveringetje kijken zit er niet in. Maar ik wil hem graag nog eens zien.
Curry
-
- 303 berichten
- 99 stemmen
ik heb deze ook op een 6DVD set liggen en ga binnenkort weer eens kijken. Hoewel het misschien traag gaat blijf je het wel volgen (al ben ik het met velen eens dat vooral de laatste 4 delen veel minder interessant zijn).
Sloom wil ik het zeker niet noemen want er zit 1 deel bij waar ik me tig keer rot schrok en wat behoorlijk creepy was (met een bos en een hybride alien), weet zo even niet meer welke-ook de zwarte ogen vond ik akelig (die af en toe opduiken)
pmeester
-
- 72 berichten
- 88 stemmen
Ik kijk deze serie zeker 1 keer per jaar al gedurende een jaar of 5. Het blijft me boeien maar dat zal te maken hebben met mijn UFO verslaving. De serie zit goed in elkaar en is doorspekt met historische gebeurtenissen die werkelijk hebben plaatsgevonden. Als je veel hebt gelezen over UFO's en doofpotaffaires dan begrijp je dat dit hier in beeld wordt gebracht en dat het allemaal klopt. Laatste DVD wordt erg gedramatiseerd en dat is jammer maar desondanks vind ik het geweldig.
Curry
-
- 303 berichten
- 99 stemmen
ben weer begonnen met herbekijken, de eerste aflevering sleept je meteen binnen en dan wil je meer en meer weten.
Aflevering 4 is de supercreepy part, dat deel zit vol met enge momenten
hkoster16
-
- 368 berichten
- 10782 stemmen
Zoals al velen constateerden... de eerste 4-5 afleveringen zijn boeiend, maar daarna is het huilen met de pet op.
Zelden zo'n draak van een einde gezien. Fanning is bijzonder maar ook zij kan de laatste twee afleveringen niet meer trekken. Nee.. gemiste kansen, magere SFX, een budget dat na de pilot al op was en een zoetigheid waar je glazuur van de tanden springt.
Kortom... Wil je een briljante SF serie zien die van aflevering 1 tot 73 blijft boeien, relevante vragen stelt en intelligente antwoorden geeft?