• 12.674 nieuwsartikelen
  • 167.952 films
  • 10.904 series
  • 31.283 seizoenen
  • 626.326 acteurs
  • 195.672 gebruikers
  • 9.159.729 stemmen

Nightmares and Dreamscapes: From the Stories of Stephen King (2006)

zoeken in:

Justice4All

• 2152 berichten
  • 457 stemmen

Nightmares and Dreamscapes: From the Stories of Stephen King (2006):

Australië / Verenigde Staten

Horror / Drama

480 minuten (miniserie)

geregisseerd door Rob Bowman, Mark Haber, Brian Henson, Sergio Mimica-Gezzan, Mike Robe en Mikael Salomon

met William Hurt, William H. Macy en Eion Bailey

Een mini-serie bestaand uit adaptaties van korte verhalen uit Stephen King's 'Nightmares and Dreamscapes'. De volgende verhalen passeren de revue: 'The End of the Whole Mess', 'The Road Virus Heads North', 'Crouch End', 'Battleground', 'You Know They Got a Hell of a Band', 'The Fifth Quarter', en 'Umney's Last Case'.

Eindelijk!!! Weer een SK film. Weet iemand wanneer deze film in NL uitkomt. Ik kan nl niet wachten.

Sinner

• 37 berichten
  • 25 stemmen

Geen film. Mini-serie met allemaal losse, korte verhalen in de trend van Masters Of Horror. Dvd's volgen wellicht als de serie volledig is uitgezonden in de VS, en dat kan nog wel een tijdje duren dus.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3193 stemmen

Het boek is een leuke verzameling verhalen. Jammer dat ze The Moving Finger niet verfilmen, dat was verreweg de grappigste. Dit lijkt me best aardig allemaal, goede acteurs en een 7.7 (echte score) op IMDb.

Overigens is The Night Flier uit deze bundel al ooit best aardig verfilmd.

Sinner

• 37 berichten
  • 25 stemmen

Naar het schijnt is het overigens de bedoeling om ook een tweede "seizoen" te doen mits dit succesvol genoeg is. Er zijn dan ook nog genoeg prima King kortverhalen (over de verschillende bundelingen verdeelt) die de moeite zijn om te verfilmen. Van mij mag het, hoewel ik hier nog niet één van heb gezien. (bij Masters Of Horror werkte het in ieder geval geweldig - en daar komt wel een tweede seizoen).

BobdH

• 495 berichten
  • 2387 stemmen

Ik moet bekennen dat ik The Road Virus Heads North, uit de bundel Everything's Eventual, toch wel flink griezelig vond... Ben best benieuwd hoe ze dat verfilmd hebben.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Zijn ze nog delen aan het filmen? Ik heb trouwens End of The Whole Mess en The Road Virus Heads North gezien, zag er redelijk uit.

Sinner

• 37 berichten
  • 25 stemmen

Neen. Alles is reeds volledig ingeblikt. De DVD staat in het buitenland gepland voor 24 oktober. (region 1) Geen idee wanneer hij bij ons verschijnt, hoeveel DVD's er in de box zitten en wat voor extra's je kan verwachten.

henkula

• 934 berichten
  • 4990 stemmen

Het is leuk als je de sfeer uit de boeken van King kunt herkennen in de speelfilm, maar lees en kijk ze dan ook zonder vertaling.

Deze serie komt er weer dicht bij, maar niet zoals It, dat was wel de beste verfilming.

moviefreak#1

• 14331 berichten
  • 23046 stemmen

Hierboven staan maar 7 delen, het zijn er echter 8. "Autopsy Room Four" hoort er ook nog bij .

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3074 stemmen

Is al een tijdje te huur hoor

moviemike

• 1216 berichten
  • 5505 stemmen

Heb de eerste twee afleveringen gezien ('battleground' en 'crouch end') en ben toch wel aangenaam verrast. Ongelooflijk hoe goed de sfeer en de ziel van het verhaal is overgezet van boek naar film.

Pi2

• 36 berichten
  • 534 stemmen

In Film > Overige films > Nightmares and dreamscapes:

Heeft één van jullie deze bundel van korte films naar de verhalen van Stephen King al gezien en zo ja...wat vonden jullie ervan.

moviemike

• 1216 berichten
  • 5505 stemmen

Heb nu ook de andere afleveringen gezien en die vond ik al heel wat minder

'Battleground' is mijn favoriet

Spartaan1986

• 3595 berichten
  • 2095 stemmen

Ik heb 5 van de 8 verhalen gezien

Battleground: Erg grappig maar niet origineel en spannend. 2,5*

Crouch End: Begint lekker mysterieus maar de laatste 10 minuen sloegen echt nergens op. Creepy sfeertje verdwijnt als sneeuw voor de zon. 2*

Umney's Last Case: Origineel en goed geacteerd maar ook in dit verhaal ontbreekt de echte spanning 3*

Autopsy Room Four: Komische misverstanden volgen elkaar in rap tempo op. Maar ook voor deze geld: spanning is ver te zoeken 3*

You Know They Got A Hell Of A Band: De laatste die ik zag was ook meteen de beste. Steven Weber en Kim Delaney belanden in een gestoord stadje waar veel beroemdheden op duiken. 3,5*

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3193 stemmen

Leuke serie. Hier hadden ze best een tweede seizoen van kunnen maken, genoeg korte verhalen van King die het verfilmen waard zijn.

Niet elke aflevering is even sterk maar dat is het bronmateriaal ook niet. De beste afleveringen zijn Battleground (grappig dat er geen woord in gesproken wordt), The Fifth Quarter (geen horror maar wel een sterk verteld verhaal) en Autopsy Room Four (echte horror, grappig en het loopt zowaar goed af).

AmazingPP

• 2500 berichten
  • 1844 stemmen

Ik heb deze drie DVD's dan nu eindelijk eens bekeken. Ik had ze al een poosje in de kast liggen en het kwam er maar niet van. En ik moet zeggen dat hier best een paar interessante dingen tussen zaten. Niet alles was even goed, maar het is zeer zeker een goed verzorgde productie. Persoonlijk vond ik Battleground (zoals zovelen) ook de sterkste, zeker omdat er geen woord in gesproken word. Erg gedurfd. Daarnaast vond ik het verhaal met Henry Thomas ook erg goed gedaan. Het slechtse verhaal vond ik zeker Crouch End, waar eigenlijk niets gebeurd en waarvan je ook niet weet waarom het gebeurd. Al met al heb ik me zeer zeker een paar avond flink vermaakt met deze serie. 4*

Vascago

• 4786 berichten
  • 3525 stemmen

Geweldige serie. Een paar steken er nog iets bovenuit maar ik vind ze allemaal goed en erg sfeervol.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2370 stemmen

Om de een of andere reden de serie destijds gemist blijkbaar, maar heb de 8 delen deze week alsnog gekeken. Hierbij mijn beoordeling:

1.) Battleground - Leuk eerste deel. De moordenaar van een speelgoedfabrikant wordt belaagd door tot leven gekomen speelgoedsoldaatjes. Erg grappig, leuke effecten en een sfeervolle setting. Acteerwerk was niet van belang, want de film bevat geen dialoog. 3,5*

2.) Crouch End - Bijzonder matig tweede deel over een stelletje dat verdwaalt in een demonen dimensie. De montage en effecten zijn van een bedroevend niveau. Ongetwijfeld is het boek beter, want deze film faalt vooral op de technische aspecten en weet nauwelijks spanning te creëren. 1,5*

3.) Umney's Last Case - Weinig beter dan deel 2, al lag dat hier vooral aan het verhaal. Een schrijver is zijn leven zat en ruilt met zijn hoofdpersoon uit een een detectivereeks. Hoe wordt niet duidelijk, wel het waarom. En dat is gewoon zwak. Van echte horror kun je bovendien niet spreken. 2**

4.) The End of the Whole Mess - Apocalyptische horror met een redelijk origineel idee (geen zombies of aliens!). Desondanks is het niet echt spannend, eerder sentimenteel. De flashback vertelwijze verpest veel. Met dit materiaal had meer gedaan moeten worden. 2,5*

5.) The Road Virus Heads North - Redelijk luguber vijfde deel over een griezelig schilderij dat een eigen leven leidt. Ondanks zowaar een echte moord, had het dodental hier wat hoger mogen zijn. Nu blijft het net wat slapjes, al is het open einde niet gek. 3***

6.) The Fifth Quarter - Vreselijk cliché misdaadverhaaltje over een heist die uit de hand is gelopen. Heeft werkelijk niets met horror te maken en brengt verder ook niets nieuws. Het mag dan van King zijn, het hoort er wat mij betreft niet in thuis. 1*

7.) Autopsy Room Four - Dit deel gooit het puur over de komische boeg. Een man raakt verlamd, maar wordt doodverklaard. Als hij bij bewustzijn komt ligt hij - nog steeds volledig verlamd - op een autopsie tafel. Na een aantal onnozele misverstanden en bijna ongelukken loopt het alsnog goed af. Niet hoogstaand, maar ik kon er wel om lachen. 2,5*

8.) You Know They Got a Hell of a Band - Semi grappig deel over een koppel dat verdwaalt in een iets te perfect dorpje vol dode rock & roll artiesten. De regisseur weet een unheimisch sfeertje te creëren, dat je ook tegenkomt in bv. The Stepford Wives (origineel) of in sommige Twilight Zone delen. Je weet dat er iets mis is en bent benieuwd wat. De uitwerking is helaas net te braaf. 3***

Samenvattend kan ik concluderen dat het geen hoogstaande serie was. Deel 1 was gelijk het leukste deel en daarna was het soms taai om doorheen te komen. De Masters of Horror serie uit diezelfde tijd is een stuk beter en weet, op een enkel deel na, veel meer te vermaken. Het verbaast me dan ook niets dat het bij één seizoen is gebleven. Gemiddeld cijfer: 2,5*

umbra

• 3873 berichten
  • 3590 stemmen

Aah deze reeks, waarvan ik vooral 'Batteground' heerlijk vond. Die speelgoed soldaatjes die er een heerlijk gevecht van maken, zat ook gewoon leuk ineen en vond William Hurt z'n rol echt goed neerzetten. Het 2de verhaal met die dimensies en slechte effecten was dan weer pure crap, hoe het niveau zo kan dalen. De rest kank me ni echt meer herinneren.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.