• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.048 acteurs
  • 199.238 gebruikers
  • 9.387.400 stemmen

Films op Belgische commerciële stations

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Film Pegasus schreef:

De nachtfilms van VijfTV staan er nu ook mee tussen. Alleen die van donderdagnacht (volgende week dus) heb ik nog niet. Die zal later bekend worden.

03.30 - VijfTV - The Mask 2: Son of the Mask

Prima filmweek lijkt me dit.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

03.30 - VijfTV - The Mask 2: Son of the Mask

Prima filmweek lijkt me dit.

Bedankt, dan is de filmweek compleet.

Ieperman

• 527 berichten
  • 1936 stemmen

Inderdaad een mooie filmweek. Zal zien ( opnemen ) naar 2 fast 2 furious, Von Ryan's Express, Any given Sunday en Sea of love.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

vanavond ga ik zeker "Cidade de deus" opnemen, ben zeer benieuwd naar deze film

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Ik heb gisteren The wind that shakes the Barley gezien vandaag lijkt Identity wel iets.

-Alvast een overzicht voor vrijdag 10/04:

20.40u.-VTM- Step up ***,5

23.45u.-VTM- The Man from Elysian Fields ***

20.40u.-2Be- Man of the House **,5

22.35u.-2Be- Diabolique **,5

23.35u.-Eén- A Lot Like Love ***

20.40u.-VT4- The Mask ***

22.30u.-VT4- Gladiator ****

(afbeelding)

13.35u.-Vijftv- Recess: Taking the Fifth Grade (nog geen stemmen op MM)

20.30u.-Vijftv- Point of Entry **

22.15u.-Vijftv- Hanging up **

03.30u.-Vijftv- Teaching Mrs. Tingle **

14.25u.-Vitaya- The Musketeer **

Ieperman

• 527 berichten
  • 1936 stemmen

Zal morgen Diabolique opnemen en ondertussen kijken naar Gladiator. Heb beiden nog nooit gezien.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Ieperman schreef:

Zal morgen Diabolique opnemen en ondertussen kijken naar Gladiator. Heb beiden nog nooit gezien.

Gladiator is een echt pareltje

maar ik heb hem ondertussen al zo veel gezien dat ik hem morgen overslaag...

voor vanavond staat Identity op het programma, lijkt me geen slechte film

Ieperman

• 527 berichten
  • 1936 stemmen

Kr!kke schreef:

voor vanavond staat Identity op het programma, lijkt me geen slechte film

Is een goeie film, heb hem onlangs gezien en 3,5 gegeven.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Ieperman schreef:

(quote)

Is een goeie film, heb hem onlangs gezien en 3,5 gegeven.

mooi, des te beter

voor morgenavond weet ik het niet goed... aangezien ik niet thuis ben zal ik een keuze moeten maken welke film ik ga opnemen...

Ben aan het twijfelen tussen Man of the House (hoewel deze geen hoog gemiddelde krijgt op MM) en The Mask

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Kr!kke schreef:

(quote)

mooi, des te beter

voor morgenavond weet ik het niet goed... aangezien ik niet thuis ben zal ik een keuze moeten maken welke film ik ga opnemen...

Ben aan het twijfelen tussen Man of the House (hoewel deze geen hoog gemiddelde krijgt op MM) en The Mask

Identity heb ik net ook gezien.

Voor morgen: ik heb The Mask al gezien dus ik kies vermoedelijk voor Man of the House. Vind je de humor van Jim Carrey leuk? Als je hem niet kan uitstaan zou ik The Mask niet zien. Maar van Man of the House zou ik ook niet té veel verwachten. Op VTM is er ook de prèmiere van Step up die ik overigens ook nog niet heb gezien.

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Voor vrijdag is er het mooie overzicht van Reservoir Dogs. M'n persoonlijke favorieten zijn Gladiator en voor de gelukkigen die niet moeten gaan werken The Musketeer om 14.25 op Vitaya. Zeker geen slechte film! Hier is het verdere overzicht:

ZATERDAG 11 APRIL

13.35 - EEN - The Rookie

Drama naar waargebeurde feiten met Dennis Quaid. Niet te verwarren met de gelijknamige film van en met Clint Eastwood.

13.50 - VijfTV - Herbie goes Bananas

Na het gedrocht met Lindsay Lohan kan je nu je kinderen laten kennismaken met één van de originele films. Deze komt uit 1980.

14.35 - Vitaya - Der Blaue Vogel (2/2)

2e deel van deze tv-film.

14.55 - VTM - The italian job

De originele versie met Michael Caine uit 1969.

19.15 - 2BE - Small Soldiers

Tienerfilm met speelgoed dat tot leven komt. Van Joe Dante, die ook bekend is van The Gremlins.

19.30 - VijfTV - Au Pair III: adventure in Paradise

Zeer recente komedie uit 2009. Voor een idee te hebben kan je best deel 1 opzoeken.

21.05 - VijfTV - Bogus

Een komedie die even erg is als de titel klinkt. Met Whoopi Goldberg en Gérard Depardieu.

21.15 - 2BE - Eragon

Imo een verschrikkelijke film, maar voor de liefhebbers is deze avonturenfilm best wel leuk. De enige die goed acteert is de draak trouwens.

21.15 - VT4 - Happy Feet

Een hoop schattige pinguins is niet altijd genoeg en deze animatie heeft wat te lijden aan een gebrek aan een goei verhaal en leuke humor. Al zullen de kinderen er wel van genieten.

21.35 - VTM - Jersey Girl

Tragikomedie met de verschrikkelijke combinatie van Ben Affleck en Jennifer Lopez, een duo dat nooit goed samen ging in de filmwereld. U bent gewaarschuwd. Al kan het voor de liefhebbers nog wel meevallen.

23.10 - 2BE - One night at McCools

Doorsnee komedie met John Goodman, Liv Tyler en Matt Dillon.

23.15 - VT4 - Tigerland

Oorlogsdrama over een training voor Vietnam. Met Colin Farrell in de hoofdrol.

23.35 - CANVAS - Lantana

Psychologisch drama met een hoop affaires. Ideaal voor een zaterdagavond.

00.00 - VTM - The babysitter's seduction

Thriller over een babysitter die verdacht wordt van moord op de moeder van 't gezin.

03.30 - VijfTV - House of secrets

Thriller over een vrouw die samen met een voormalige minnares haar man wil van kant maken.

ZONDAG 12 APRIL - PASEN

14.05 - EEN - Notre Dame de Paris

Het verhaal van de klokkenluider Quasimode met Anthony Quinn en Gina Lollobrigida in de hoofdrol. De film dateert van 1956, maar mag zeker gezien worden.

(afbeelding)

14.40 - VijfTV - Jiminy Criket's Christmas

Een kerstfilm met Pasen, daar moet je voor bij VijfTV zijn. Een Disney animatie met de krekel van Pinocchio.

15.20 - VTM - Ghosts of the Abyss

Enkele jaren na Titanic maakte James Cameron deze documentaire of het bekende schip.

18.00 - KETNET - Higschool Musical 1

Wie hield van deel 3 in de bioscoop, moet zeker deze zien. De rest kan altijd het journaal opzetten of zo.

19.45 - 2BE - Hot Shots!

Vergeet films als Scary Movie. Het genre was tenminste nog groot ten tijde van Airplane en deze Hot Shots. Met Charlie Sheen en een hoop parodies.

20.30 - JimTV - Edward Scissorhands

Fantasyfilm met Johnny Depp als de man met de schaarhanden. Visueel omkaderd door Tim Burton.

21.15 - VijfTV - Try Seventeen

Romantische komedie met Elijah Wood, Franka Potenta en Mandy Moore.

21.55 - CANVAS - Heaven's door

Marrokaans drama met drie verhaallijnen die in elkaar verweven zijn.

03.10 - VijfTV - Where the heart is

Komisch drama met Ashley Judd en Natalie Portman.

MAANDAG 13 APRIL

14.25 - Vitaya - Mary Higgins Clark: try to remember

TV-thriller rond Mary Higgins Clark.

20.30 - VijfTV - Summer House

Thriller van Jean-Claude Lord. Staat nog niet op de site.

03.30 - VijfTV - Hypercube

2e Cube-film, met deels een herhaling van de eerste Cube.

DINSDAG 14 APRIL

14.35 - Vitaya - Wide Awake

Komedie van M.Night Shyamalan (The village, Signs, Sixth sense), al is de vraag of Shyamalan en sportende non wel een goeie combinatie is...

20.30 - VijfTV- The Note

Na een vliegtuigongeluk ontdekt een journalist een briefje en ze onderzoekt voor wie dat bedoeld was.

03.25 - VijfTV - Two Moon Junction

Erotisch drama over een rijke vrouw die haar toekomstige ontmoet op een kermis, en daar kunnen de ouders niet mee lachen. 't Is dan ook een drama natuurlijk.

WOENSDAG 15 APRIL

13.10 - VijfTV - Ernest saves christmas

Omdat het paasvakantie is gooit VijfTV er nog eens een kerstfilm tegenaan.

14.30 - Vitaya - A second honeymoon

Romantische tv-komedie.

21.20 - VijfTV - Miss Congeniality 2

2e film met Sandra Bullock als brutte FBI-agente die infiltreert in een schoonheidswedstrijd.

21.25 - CANVAS - Crash

Oscarwinnend drama met een cocktail van verhaallijnen rond ethische onderwerpen als cultuur en rassen. Nr. 133 in de top 250 van MM.

(afbeelding)

03.30 - VijfTV - 3: The Dale Earnhardt Story

Waargebeurd drama rond een formule 1-racer.

DONDERDAG 16 APRIL

14.25 - Vitaya - Infidelity

Tv-drama met een dramatisch tv-verhaal.

20.30 - VijfTV - Slap her, she's French

Romantische komedie met een titel die de fans van M!LF al doet glimlachen. MEt ind e hoofdrol Piper Perabo.

21.20 - 2BE - Out of reach

Actiefilmpje met Steven Seagal. Hij wil het 14-jarige weeskindje helpen waar hij al jaren met correspondeert. Hoe ontroerend...

03.35 - VijfTV - Blast

Actiefilm met komiek (hm) Breckin Meyer en actieheld Vinnie Jones.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

(Voor mij) geen goede filmweek ...

vanavond ga ik Man of the House opnemen, en morgen Tigerland, voor de rest is er weinig dat me aanspreekt

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Kr!kke schreef:

(Voor mij) geen goede filmweek ...

vanavond ga ik Man of the House opnemen, en morgen Tigerland, voor de rest is er weinig dat me aanspreekt

Step up al gezien?

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Reservoir Dogs schreef:

(quote)

Step up al gezien?

nee, maar hij zegt me niet zoveel

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Step up is net als z'n opvolger enkel leuk als je houdt van dans omdat er wel enkele mooie choreografieën in zitten. Maar verder is het gewoon anderhalf uur MTV zonder een grootse verhaallijn. Een film die wel wat gebruikers zal smaken, maar je moet wel voor het genre zijn.

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Film Pegasus schreef:

Step up is net als z'n opvolger enkel leuk als je houdt van dans omdat er wel enkele mooie choreografieën in zitten. Maar verder is het gewoon anderhalf uur MTV zonder een grootse verhaallijn. Een film die wel wat gebruikers zal smaken, maar je moet wel voor het genre zijn.

Geen filmweek met toppers lijkt me, alleen Crash ga ik proberen te zien.

doodah

• 1538 berichten
  • 1236 stemmen

Een weekje weggeweest en toch wel wat gemist, vind ik.

Maar deze zondag en volgende week, lijkt er me hier en daar wel een goed filmpje tussen te zitten.

En anders kijk ik wel een dvd, heb er nog genoeg liggen.

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Edward Scissorhands is ook nog de moeite. Crash moet je zeker zien. En ben zelf benieuwd naar Notre Dame de Paris. Maar verder is het idd maar stil.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Vandaag toch proberen om Notre Dame de Paris te zien of op te nemen.

doodah

• 1538 berichten
  • 1236 stemmen

Film Pegasus schreef:

Edward Scissorhands is ook nog de moeite. Crash moet je zeker zien. En ben zelf benieuwd naar Notre Dame de Paris. Maar verder is het idd maar stil.

Vooral Edward Scissorhands spreekt me aan.

Crash is inderdaad een film die je gezien moet hebben, maar ik heb hem onlangs nog gezien, maar misschien zie ik hem nog wel eens.

Die twee zwarte criminelen zijn echt hilarisch in het begin .

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Vergis ik me nu of kwam Ali nu niet op tv? Ik dacht dat ik het in het tévé blad had zien staan maar vind er nergens iets van terug

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Hier alvast een overzicht voor vrijdag:

VRIJDAG 17 APRIL

13.10 - VijfTV - Model Behavior

tv-komedie uit 2000

14.30 - Vitaya - Camilla

Drama met Jessica Tandy.

20.30 - VijfTV - A woman's rage

Tv-drama met Cynthia Preston en nog een hoop andere mensen.

20.40 - VTM - 50 first dates

Adam Sandler moet 50 keer z'n vriendin opnieuw versieren omdat die door geheugenproblemen de dag voordien vergeten was. Lijkt me soms wel praktisch, vooral bij dit soort films. Al valt het voor een Sandlerfilm nog vrij goed mee. Beauty van dienst is Drew Barrymore.

20.40 - VT4 - Over the hedge

Een wasbeer die met enkele dieren eten verzameld voor een wintervoorraad. De animatie is niet echt zo sterk, maar de humor valt best wel mee. Aangename familiefilm.

20.40 - 2BE - Armageddon

Wie deze film nog altijd niet gezien heeft (wordt al moeilijk na de talrijke uitzendingen) kan nog maar eens genieten van deze rampenfilm waarin Bruce Willis met z'n team de aarde red van een asteroïdenramp, maar z'n dochter (Liv Tyler) ondertussen wel tijd vindt om Ben Affleck (boehoe) te versieren. Wa wilt ge, het einde is immers nabij...

22.10 - VT4 - The mummy returns

De mummy keert terug, zoals de titel zegt, in deze 2e film met opnieuw Brendan Fraser en Rachel Weisz.

22.15 - VijfTV - Three to tango

Romantische komedie met Matthew Perry en Neve Campbell.

23.20 - 2BE - Hangman's Curse

Horrorfilm over een spookschool. Achterdocht tussen leraars, spanningen, leerlingen die gewond raken, ... Tegenwoordig helaas bijna standaard, maar in deze film steken ze het op spoken.

23.35 - EEN - Insomnia

Misdaadfilm van Christopher Nolan (The prestige, Memento en de recentste 2 Batmanfilms) met Al Pacino, Robin Williams en Hilary Swank. Sterke film en een absolute aanrader.

(afbeelding)

23.50 - VTM - Io non ho paura

Met een titel als dit wil VTM precies concurreren met Canvas. Een niet-Engelstalige titel op de commerciële zender is nog altijd raar. Italiaans drama uit 2003. Toch 3.71* op MM!

(afbeelding)

03.30 - VijfTV - Swing Vote

Drama met Andy Garcia en Harry Belafonte

De rest volgt nog wel. Dit moet je toch al zeker onthouden:

Zaterdag:

14.55 - VTM - The man who would be king (met Sean Connery)

23.35 - Canvas - Elephant (van Gus van Sant)

Zondag:

14.05 - EEN - Tarzan and his mate (met Johnny Weismuller)

19.35 - 2BE - Hot shots 2

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Film Pegasus schreef:

20.40 - 2BE - Armageddon

Wie deze film nog altijd niet gezien heeft (wordt al moeilijk na de talrijke uitzendingen) kan nog maar eens genieten van deze rampenfilm

nog niet gezien, deze staat dus op het programma vanavond !

doodah

• 1538 berichten
  • 1236 stemmen

Ik ga Io Non Ho Paura zien denk ik. Overlaats hebben we er een stukje van gezien in school, en zag er mij wel goed uit.

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Zaterdag 18 april:

VT4-21:15u.- Flightplan

Thriller over een jonge weduwe die tijdens een vliegreis van Berlijn naar New York haar zesjarige dochtertje kwijtraakt. ***

VT4-22:55u.- Austin Powers: The Spy Who Shagged Me

Wie de humor van Austin Powers wel kan smaken moet deze zeker kijken! (Al blijft het natuurlijk op eigen risico) ***

2Be-19:15u.- Bounce

Drama over Buddy die z'n vliegticket ruilt met medepassagier Greg, zodat Greg op tijd thuis kan zijn voor z'n zoon. Het vliegtuig crasht echter. Buddy besluit na een tijdje de weduwe van Greg op te zoeken, en hij wordt verliefd. **

2Be-21:10u.- Spider-Man 2

2de deel dit keer weer met Tobey Maguire die Peter Parker speelt, een sympathieke student, part-time fotograaf en in zijn vrije tijd een superheld. ***,5

(afbeelding)

2Be-23:35u.- Inhabited

Horror thriller over de Familie Russel die denken dat ze hun droomhuis hebben gevonden, maar een reeks van verontrustende gebeurtenissen zet hen op andere gedachte. (Nog geen stemmen op MM.)

VTM-14:55u.- The Man Who Would Be King

Daniel Davrot en Peachy Carnehan zijn twee ex-sergeanten van het Britse leger, die nu een avontuurlijk en erg ongeregeld leventje leiden. Maar hun bestaan is hen nog niet avontuurlijk genoeg, en ze willen het kruiden met een even ambitieuze als stoutmoedige onderneming. ***,5

(afbeelding)

VTM-23:25u.- The Stranger Beside Me

Ann Rule is een voormalige agente die werkt bij een hulplijn in Seattle. Daarnaast verdient ze de kost met het schrijven van misdaadverhalen die op ware gebeurtenissen gebaseerd zijn. Ze heeft een dochter, een leuk leven en een goede vriend, Ted Bundy. ***

Eén-13:35u.- Azur et Asmar

Lang geleden werden twee kinderen verzorgd en grootgebracht door dezelfde vrouw. Azur, blond met blauwe ogen, zoon van de kasteelheer, en Asmar, bruin met zwarte ogen, zoon van de min. De kinderen, die opgroeien als broers, worden brutaal gescheiden. ***

(Nog maar 5 stemmen op MM.)

Eén-21:45u.- La main blanche

Vierdelige Franse misdaadreeks. Deel 1

In een oude zoutmijn wordt een menselijke hand teruggevonden. Franck Mercoeur, kapitein bij de gerechtelijke politie van Saint-Nazaire, onderzoekt de zaak. (Nog geen stemmen op MM, nu staat de film nog in de wachtrij)

Vijftv-14:25u.- Stitch: The Movie

Stitch, die eerst experiment 626 heette, leeft nu op aarde samen met Lilo en Nani. Door een ongeluk komen de andere 625 experimenten op aarde. Lilo en Stitch moeten zorgen dat alles weer goed komt. **,5

Vijftv-19:30u.- 101 Dalmatians

De gemene Cruella de Vil is een mode-gigante met een gevaarlijke liefde voor bont. Cruella's mode-ontwerpster Anita en haar echtgenoot Roger zijn dolblij als hun dalmatiërs Pongo en Perdita de trotse ouders worden van een nest schattige puppies. **,5

Vijftv-21:20u.- Surrender Dorothy

Wanneer Sara, de dochter van Natalie Swedlow, plotseling overlijdt, reist ze naar het zomerhuisje waar zij en Sara normaal gesproken geregeld naar toe gaan. *** (Nog maar 1 stem op MM.)

Vijftv-03:00u.- Cape Fear

Max Cady komt na 14 jaar voor mishandeling vrij en zoekt de advocaat op die toen bewijzen heeft achtergehouden die hem vrij hadden kunnen pleiten. ***,5

(afbeelding)

Canvas-23:35u.- Elephant

Alex speelt klassieke piano, Eric is bezeten van videospelletjes en verder houden ze zich met gewone dingen bezig. Maar die dag komen ze naar school met een rugzak vol wapens die ze op internet hebben besteld. Ze botsen er op John en waarschuwen hem dat er iets ergs gaat gebeuren, maar dat maakt nog weinig uit... (Zeer mooie film van Gus van Sant) ***,5

(afbeelding)

Ik heb dit 2 maal mogen typen omdat ik opeens werdt uitgelogd op de site

Jammer trouwens dat de meeste toppers zo laat beginnen...

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

Cape Fear lijkt me het interessantste, voor de rest is er niet veel dat me aanspreekt

Ieperman

• 527 berichten
  • 1936 stemmen

Zal dit weekend zien naar Insomnia voor de rest niet veel soeps. Cape Fear is wel een aanrader vind ik! Van mij kreeg hij een 4.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

aangezien er voor de rest van de week niet veel soeps is, ga ik vanavond ook flightplan opnemen (alhoewel hij mij niet veel zegt, maar ja we zien wel, dan kan ik hem volgende week eens zien). Nog vanavond (of zeer maar vannacht): Cape Fear

doodah

• 1538 berichten
  • 1236 stemmen

Vanavond allemaal Austin Powers zien natuurlijk. Wat anders?

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Ik heb gisteren het eerste deel gezien van La main blanche.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.