- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Films op Belgische commerciële stations
Films op Belgische commerciële stations
Adrenal
-
- 1381 berichten
- 0 stemmen
Over die film is niet veel te vinden volgens IMDb is het zelfs een TV serie. "Hua Mulan" (1998) - imdb.com
Dat is een andere Hua Mulan, dit was een ZEER slechte animatiefilm.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Hier weer een overzicht van de komende week. Gedaan met de voetbal, dus gelukkig ook wat films tijdens de week. 
VRIJDAG 27 FEBRUARI
20.35 - VijfTV - While the children sleep
Geen idee wat ik van de film moet denken. Scoort niet slecht op MM, heeft een leuke poster maar twijfel aan het thrillergehalte als ze deze al op dit vroege uur op VijfTV draaien. Met een moordzuchtige babysitter...
20.40 - VTM - The devil wears prada
Tragikomedie met Meryl Streep als modebewuste redactrice naar het gelijknamige boek. Zeer gesmaakt door de vrouwelijke kijkers.
20.40 - VT4 - The ant bully
Animatiefilm die eens niet uit de Disneystal komt. Met mieren natuurlijk, zoals de titel al zegt.
20.40 - 2BE - Fantastic four
SF-film, al is het meer een tienerstripfilm met een groepje actiehelden. The A-team voor de next generation. Met Jessica Alba omdat het oog ook wat wil, al is ze regelmatig onzichtbaar helaas...
22.15 - VT4 - The Patriot
Oorlogsdrama met Mel Gibson en de overleden Heath Ledger. Ik raad Million Dollar Baby aan op 2BE, maar als je die al gezien hebt of een film kan opnemen is deze zeker ook niet slecht.
22.35 - 2BE - Million Dollar Baby
Aanrader van de avond, geregisseerd en gespeeld door Clint Eastwood, al is het vooral Hilary Swank die de ster is in deze boksfilm met Swank als ambitieuze bokster. Verder nog Morgan Freeman te zien. Nummer 153 in de top 250 op MM.

23.40 - EEN - Signs
Een mindere film van M. Night Shyamalan die nadien nooit meer de verwachtingen van Sixth sense of Unbreakable kon inlossen. Met Mel Gibson en Joaquin Phoenix.
00.00 - VTM - Autofocus
Biodrama over acteur Bob Crane. Net geen 3*, maar op dat uur maakt het wat minder uit denk ik.
ZATERDAG 28 FEBRUARI
14.15 - VTM - Silverado
Western uit 1985 met Kevin Costner.
15.00 - Ketnet - 10+2: het grote geheim
Animatiefilmpje voor de kleinste kijkers met een muis. 9 kansen op 10 in het Nederlands gesproken.
19.00 - 2BE - Jurassic Park II
Opnieuw van Steven Spielberg met nog meer dinosaurussen.
19.30 - VijfTV - Chasing Liberty
Romantische komedie (uiteraard) met Mandy Moore.
21.20 - 2BE - Gothika
Halle Berry als psychiater in een instelling die zelf het noorden kwijt is als ze beschuldigd wordt van moord op haar echtgenoot.
21.20 - VT4 - Hannibal
Vervolg op Silence of the lambs. Deze is wel uit 2000, een hele tijd na Silence of the lambs dus. Wel terug met Anthony Hopkins als Hannibal Lecter.
22.15 - CANVAS - Varg Veum - Begraven honden
Film uit de reeks rond Varg Veum.
23.00 - VT4 - Gladiator
Actiefilm, maar niet te verwarren met de grote eposfilm van Ridley Scott.
23.45 - CANVAS - Shortbus
Geen echt goeie film, maar wel besproken seks- en relatiekomedie.
ZONDAG 1 MAART
14.05 - EEN - Becket
Historisch drama met Richard Burton en Peter O'Toole. Scoort hoog op MM en lijkt me wel ene gezellig zondagmiddag film.

19.40 - 2BE - Ace ventura: pet detective
Eerste film van Ace Ventura met smoelentrekker Jim Carrey in topvorm.
21.55 - CANVAS - Valentin
Psychologisch drama uit Argentinië in samenwerking met Nederland. Won oa een Gouden Kalf.
MAANDAG 2 MAART
21.35 - 2BE - Striking distance
Actiefilm met Bruce Willis.
DINSDAG 3 MAART
20.35 - 2BE - Anacondas: the hunt for the blood orchid
2e film uit de reeks, met opnieuw een grote slang die (bijna) iedereen opeet.
22.25 - 2BE - Maximum Risk
Actiefilm met Jean-Claude Van Damme
WOENSDAG 4 MAART
20.40 - 2BE - Mona Lisa Smile
Een hoop mooi vrouwelijk volk als Kirsten Dunst, Julia Roberts en Julia Stiles. Toch geen hoge score hier, dus een must is het niet. Ik ga vanavond naar toneel, dus mij maakt het niet uit. 
22.45 - 2BE - The Guru
Onozele humor voor de liefhebbers. Geen aanrader, maar beter alternatieven zijn er helaas niet.
DONDERDAG 5 MAART
21.35 - 2BE - Stealth
Weer een middelmatige actiefilm op 2BE, al is het beter dan niks zeker? Met Jessica Biel al is het dit keer het vliegtuig dat onzichtbaar wordt en niet Biel zelf zoals Alba in Fantastic Four...
Niet zoveel aanraders, maar we hopen op beterschap.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Million Dollar Baby, Hannibal, Silverado en Striking Distance (omdat ik een Willis-fan ben
) ga ik zeker opnemen (of ineens zien), de rest zegt me niet veel
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Nee inderdaad, veel titels die me echt aanspreken zitten er niet tussen.
Wel denk ik dat ik voor de leut wel eens naar Ace Ventura ga kijken.
Die is al bij al nog wel vermakelijk. 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Pff vanavond weer geen goede film op tv, hopelijk is het volgende week een beter aanbod 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Geen dvd's meer in voorraad liggen?
Nee, helaas niet
. heb gezien dat je al dvd's via de site van de FRS hebt gekocht, hoeveel betaal je dan aan verzendingskosten? (ik heb deze vraag ook al in het plaatselijke topic geplaatst, maar hier zul je het zeker te lezen krijgen
)
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
ah je hebt het al in het FRS topic gevonden
, merci voor het snelle antwoord 
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Graag gedaan. (heb er trouwens nog eentje gepost.)
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Pff vanavond weer geen goede film op tv, hopelijk is het volgende week een beter aanbod 
Vrijdag op VT4 Shark Tale om 20:40u. daarna Lethal Weapon om 22:15u. het gaat de goede kant op..
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
de eerste Lethal Weapon?
Ja.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vrijdag is het ook World Trade Center, ga ik misschien ook eens zien
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Voorlopige lijst van Vandaag: vrijdag 6 maart
VT4:
Shark Tale 20.40u. (Animatie)
Lethal Weapon 22:15u. (Actie)
2Be:
Bicentennial Man 20.40u. (Sf-drama)
Taboo 23.00u. (Horrorfilm)
VTM:
World Trade Center 20.40u. (Drama)
Eén:
tatort: blutdiamanten 23.45u. (Politiefilm)
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Voor de rest van de week spelen ze bijna niets heb ik gezien (voetbal op 2BE en verschillende series op de vt4)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Aanvullend op het overzicht van Reservoir dogs, de films nog eens op een rijtje:
20.40 - VTM - World Trade Center
Een datum die niemand vergeet in een film die in de vergeethoek geraakt. Naar Stones normen niet gedurfd genoeg imo, al blijven de beelden van de vliegtuiginslag uiteraard op het netvlies gebrand. Met Nicolas Cage. Geen aanrader, maar eigenlijk ook niet zo slecht.
20.40 - 2BE - Bicentennial man
Futuristisch sprookje met Robin Williams. Scoort niet hoog in de reeks, maar dat komt omdat het niet echt een doorsnee film is. Hangt van je smaak af waarschijnlijk.
20.40 - VT4 - Shark Tale
Leuke animatiefilm, die ideaal is voor de kinderen. Geen hoogstaande film, maar wel leuk voor een vrijdagavond.
22.20 - VT4 - Lethal Weapon
Actiefilm met één van de bekendste duo's uit de actiefilmwereld: Mel Gibson en Danny Glover als Martin Riggs en Roger Murtaugh. Elkaars tegenpolen en zo explosief als dynamiet. Ook qua humor. 
22.20 - VijfTV - Keeping the faith
Ben Stiller, Edward Norton en Jenna Elfman in een sterke komedie met een pastoor, rabbi en bloedmooie zakenvrouw in een soort driekhoeksrelatie.
23.40 - EEN - Tatort: Blutdiamanten
Film met de bekende tvheld Tatort. Voor liefhebbers van de reeks.
00.20 - VTM - Karakter
Nederlands drama met Vlaanderens grootste acteur Jan Decleir in één van zijn beste filmrollen. Prachtige film die je zeker moet zien.

De rest van het overzicht volgt nog wel. Hou deze al vast in het oog:
Zaterdag:
21.20 - 2BE - Borat (de tv-première)
23.10 - VT4 - U-turn
Zondag:
15.10 - VTM - Ghostbusters
Woensdag:
21.10 - Canvas - The constant gardener
Donderdag:
20.35 - 2BE - The game
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik heb Tatort: Blutdiamanten proberen toe te voegen maar Knisper heeft hem afgekeurd en verwijderd. Volgens hem is het een tv-serie.
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Dan kunnen we het hier nog altijd vermelden. Is volgens mijn bron een film, maar kan onder een tvfilm-serie vallen natuurlijk.
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Voor de mensen die Meteor: Path to Destruction (2009) hebben gevolgd op VT4 kunnen hier stemmen. Meteor: Path to Destruction (2009)
De mensen die Wild Fire (2003) hebben gezien op 2Be kunnen hier stemmen. Wild Fire (2003)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Hier is de rest van de filmweek:
ZATERDAG 7 MAART
14.05 - EEN - 101 Dalmatians
De filmversie met Glenn Close.
14.45 - VTM - The Blue Lagoon
2 kinderen stranden op een onbewoond eiland na een schipbreuk. Ze leren overleven, maar moeten zelf alles leren en ontdekken. Met de mooie Brooke Shields.
19.40 - 2BE - Jurassic Park III
3e film met nog meer dino's in beeld. Niet het beste van de reeks, maar op zich niet zo slecht.
21.20 - 2BE - Borat
tv-première van de film, al is de humor niet door iedereen geliefd. In elk geval een film die zeker hier vernoemd moet worden. Kwestie van smaak.
21.20 - VT4 - Little Man
Wat mij betreft een flop-film, maar er zijn blijkbaar toch enkele liefhebbers van deze komedie. Over een lilliputter die zich voordoet als kind om zich te verschuilen voor de politie.
21.20 - VTM - Intolerable cruelty
Net geen 3 sterren, maar toch voor de liefhebbers. Een romantische komedie met George Clonney en Catherine Zeta-Jones. Raar maar waar van Joel Coon, de man achter Fargo, The Big Lebowski en het recente No Country for Old Man.
21.10 - VijfTV - Soccer mom
Tienerfilm over een voetballende moeder die zich voordoet als voetbalster om haar dochter te coachen.
23.10 - VT4- U-turn
Stevige thriller met Sean Penn die komt vast te zitten in een dorpje. Al zijn de bewoners daar niet altijd wat ze lijken. Ook nog met Jennifer Lopez. Een aanrader deze film van Oliver Stone.

0.25 - CANVAS - Personal Velocity
Drama over drie vrouwen die in een keerpunt komen in hun leven.
ZONDAG 8 MAART
15.10 - VTM - Ghostbusters
Nostalgie met deze 80's film over de bekendste spokenjagers uit de filmwereld.
19.35 - 2BE - Ace Ventura 2: when nature calls
Vervolg met de dierendetective (Jim Carrey), maar dit keer in Afrikaans gebied.
21.15 - VijfTV - Thriller
Thriller met in elk geval een coole poster op MM. Te weinig stemmen om een oordeel te kunnen vellen over de film zelf.
21.55 - CANVAS - Meduzot
Israëlische film over drie vrouwen in Tel Aviv. Voorlopig nog weinig stemmen, maar toch steeds goeie commentaar. Eentje die wat opwaardering verdient op MM.
MAANDAG 9 MAART
20.30 - VijfTV - Murder on her mind
TV-drama met Annabeth Gish.
DINSDAG 10 MAART
20.30 - VijfTV - Love sicks: secrets of a sex addict
Tv-drama met Sally Pressman
WOENSDAG 11 MAART
21.10 - CANVAS - The Constant Gardener
Romantisch drama met Ralph Fiennes en Rachel Weisz. Weisz werd vermoord in Kenia en echtgenoot Fiennes wil de ware toedracht kennen van haar overlijden. Hij maakt er een persoonlijke queste van met gevaar voor eigen leven. Een zeer prachtige film die gerust een plaats in de top 250 verdient naar mijn smaak.

21.20 - VijfTV - Breaking and entering
Romantische drama met Jude Law en Juliette Binoche.
DONDERDAG 12 MAART
20.35 - 2BE - The Game
Thriller met een schatrijke Michael Douglas die door z'n jongere broer in een spel terechtkomt om de sleur in z'n leven wat te breken. Al is het geen gewoon spel waar meer achter blijkt te zitten. Van David Fincher (Fight Club, Se7en, Alien 3, Panic Room, Zodiac en The Curious Case of Benjamin Button) met verder nog Sean Penn en Deborah Kara Unger. Staat nummer 190 in de top 250 van MM.

Ieperman
-
- 527 berichten
- 1936 stemmen
Blijkbaar geen U-turn vanavond op VT4 maar Temptation Island. Jammer, ging normaal kijken ernaar maar zal naar iets anders moeten zien.
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Weer veel voetbal op tv... 
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ja maar nu is het Juventus dus dat vind ik niet erg 
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ben op de moment 'Ace Ventura 2' aant opneme, voor de rest van de week lijkt me enkel 'The Game' de moeite waard. De rest vd dagen kijk ik wel naar de CL 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Ik denk dat ik vandaag maar eens naar The Game ga kijken.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ik denk dat ik vandaag maar eens naar The Game ga kijken.
Ben ik ook van plan
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Hier is weer het overzicht van komende week. Benieuwd of dit binnenkort onder het algemene tv-overzicht zal vallen.
VRIJDAG 13 MAART
14.25 - Vitaya - Simone
Geen topper, maar toch één van de weinig films die bijna aan de drie sterren geraakt. Het is me wat triestig vandaag moet ik zeggen.
20.40 - VTM - You, me and Dupree
Geen topper, maar op vrijdag lijkt VTM de rol van VijfTV te hebben overgenomen met melige komedies. Tijd om op café te gaan dus. De rest kan genieten van deze film met Owen Wilson, Kate Hudson en Matt Dillon.
20.40 - 2BE - Con Air
De beste film van de avond komt van 2BE, al is dit een tijdje geleden nog op VT4 geweest geloof ik. Met Nicolas Cage en een vliegtuig vol criminelen.
20.40 - VT4 - Spider-Man
Avonturenfilm over Spiderman in z'n eerste film waar hij de krachten leert ontdekken.
22.20 - VijfTV - Striptease
Afrader van de week als het ware.
Staat 99 in de flop 100 op MM. Oordeel zelf of deze film met Demi Moore daar terecht in staat.
23.00 - VT4 - Scary Movie
Geen vrijdag de 13e zonder griezel, dus daarom deze horrorkomedie. Al had een stevige horrorfilm ook niet misplaatst geweest. Deze 1e film valt best nog mee.
00.05 - VTM - New Best Friend
Na de VijfTV-film om 20.40, nu een Vitayafilm met een waargebeurd drama. In de hoofdrol Mia Kirschner, bekend van 70's show.
ZATERDAG 14 MAART
14.35 - VTM - Cleopatra
Historisch epos over de bekende Egyptische leidster met in de titelrol Elisabeth Taylor. Door de lengte en de 15 reclameblokken (of scheelt toch niet veel) is het in 2 delen. Ander deel op zondag om 15.25.

19.20 - 2BE - The league of extraordinary gentlemen
Actiefilm met literaire helden. Al zullen veel filmkijkertjes de boeken helaas niet kennen. Met Sean Connery in één van z'n laatste rollen.
21.20 - 2BE - 16 blocks
Bruce Willis moet een gevangene 16 woonblokken verder vervoeren. Daar doen ze in deze film 105 minuten over en dat ligt niet aan de files op de baan...
21.20 - VTM - Message in a bottle
Weer een melige komedie die niet boven een deftig gemiddelde komt. Met Kevin Costner en Paul Newman. Hugh Grant en Richard Gere zullen ziek geweest zijn die moment. 
21.20 - VT4 - Open Season
Voor de kinderen is er deze animatiefilm over dieren in het bos tijdens het jachtseizoen.
23.10 - 2BE - Highlander III
Zoals de III zegt is dit de 3e uit de reeks rond de onsterfelijke MacLeod. Nog steeds met Christopher Lambert in de hoofdrol.
23.40 - CANVAS - 5x2
Romantisch drama van François Ozon, die we ook kennen van Swimming Pool en 8 femmes. Mooi verhaal over 5 fasen van een relatie. 5 x 2...
ZONDAG 15 MAART
14.05 - VijfTV - Sleepover
Leuke tienerkomedie met Alexa Vega (spykids). Ideaal voor uw tieners bezig te houden als het een regenachtige zondag moest worden.
15.25 - VTM - Cleopatra
Vervolg van zaterdag. Commentaar: zie ook zaterdag. 'k Ga ni alles blijven herhalen he. 
20.30 - JimTV - The new guy
Komedie over een jongen die tips krijgt om cool te zijn en die succesvol toepast op z'n nieuwe school. Tot iemand hem herkent uit z'n belabberde verleden.
21.20 - VijfTV - Touched by a killer
Psychologische thriler die op dit moment 1 stem heeft op MM. En met 2.5* alle kanten uit kan.
Oordeel zelf zou ik zeggen.
21.55 - CANVAS - Three Seasons
Drama uit Vietnam met een poster die op zich al doet verlangen om de film te zien. Ben benieuwd, maar dit lijkt me best wel een stevige aanrader. En mag met slechts 30 stemmen gerust wat meer volk trekken op MM.

MAANDAG 16 MAART
20.30 - VijfTV - Amber Frey
Geen echte aanrader, maar er is niets beters op tv. Je moet al naar ARTE gaan met Le grand bleu om een deftige film te kunnen zien.
22.15 - ZDF - Mörder ohne Erinnerung
Wat komt deze Duitse zender hier doen zal je je wel afvragen. Leek me wel een leuke tip dit. De film is niets anders dan Zaak Alzheimer van Erik Van Looy. 
DINSDAG 17 MAART
20.35 - 2BE - A time to kill
Rechtbankthriller van topschrijver John Grisham (The firm, The Client, Runaway Jury, Pelican brief, ...) van regisseur Joel Schumacher met Sandra Bullock, Kevin Spacey, Matthew McConaughey en Samuel L. Jackson. Lijkt me zeker een tip waard.

WOENSDAG 18 MAART
20.40 - 2BE - Anger Management
Een film die me persoonlijk meer irriteerde dan entertainde. Met Adam Sandler en Jack Nicholson, wat niet mijn idee is van een ideale komedie. Maar voor de liefhebbers kan dit wel leuk zijn natuurlijk en het blijft een kwestie van smaak.
21.20 - VijfTV - Carolina
Romantische komedie met Julia Stiles in de hoofdrol.
21.25 - Canvas - The Matrix
De film die vooral bekend is vanwege een trage kogel. Een halve cultfilm geworden die zeker voor de fans een absolute aanrader is. Met Keaunu Reeves in de hoofdrol.
22.35 - 2BE - Cruel intentions 3
3e film uit de thriller-reeks. Het zelfde maar met een ander sausje.
DONDERDAG 19 MAART
20.35 - 2BE - 15 minutes
Thriller met Robert De Niro waarbij 2 Tsjechen hun overval verfilmen en zo hun 15 minutes of fame verzilveren. Lijkt simpel op het eerste zicht, maar dat is zonder De Niro gerekend.
Tot zover deze week en benieuwd naar de week daarop natuurlijk. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.