- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Films op Belgische commerciële stations
Films op Belgische commerciële stations
yeyo
-
- 6355 berichten
- 4624 stemmen
Woensdag 26 augustus: Barton Fink op Canvas!
Bossy3
-
- 42 berichten
- 1216 stemmen
Woensdag 26 augustus: Barton Fink op Canvas!
Die ga ik zeker zien!
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
ZONDAG 23 AUGUSTUS
14:40u.-VTM- Ciske De Rat ***
Drama van Guido Pieters (Nederland 1984)
21:25u.-VTM- Max **,5
Komedie van Freddy Coppens (B 1994)
19:20u.-2Be- Biloxi Blues ***
Tragikomedie van Mike Nichols (VS 1988)
03:25u.-Vijftv- American Psycho ***
Horrorfilm van Mary Harron (VS 2000)
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
't Is gene vette op tv vandaag. Dat wordt Crime Night op vt4 dan maar
.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Wordt weer een dvd'tje.
inderdaad.
Ik ben wel van plan om American Psycho op te nemen, deze krijgt toch een redelijk goede score op MM.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Ik volg Kr!kke en neem American Psycho ook op.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
inderdaad.
Ik ben wel van plan om American Psycho op te nemen, deze krijgt toch een redelijk goede score op MM.
Geniale zwarte komedie, behoorlijk ondergewaardeerd op MM.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
lijkt me geen zwarte komedie te zijn... 
Bossy3
-
- 42 berichten
- 1216 stemmen
lijkt me geen zwarte komedie te zijn...
Juist wel! Omwille van de absurdistische moordscènes en de ironie in de stem van Bateman (Christian Bale). Feit blijft wel dat American Psycho moeilijk in te delen is in een genre. Maar een echte horror film is het zeker niet.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vanavond een triestige filmavond (in de zin van hoeveelheid), maar ja ik ging toch zoiezo naar Lost kijken.
Op VijfTV zou Human Trafficking wel eens goed kunnen meevallen.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Vanavond kijk ik Evil Dead op dvd en daarna kijk ik wel nog een dvd'tje.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vanavond voetbal, en hopen dat rsca het wat beter als vorige week doet 
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
Woensdag is het Barton Fink en vrijdag Babel, voor de rest is er niet veel soeps.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Vanavond voetbal, en hopen dat rsca het wat beter als vorige week doet
Een dramafilm dus. 
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Een dramafilm dus.
eerder een tragikomedie...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Na een drukke zomer met mooi weer, maar ook die irritante keuzefilms op VT4 (zodat je nooit op voorhand weet wat er komt) ben ik er weer met een overzichtje. Hopelijk komen er vanaf september ook terug nieuwe films, en niet het gamma herhalingen dat we voorbije 2 maand hebben gezien.
Omdat je overal wel een tv overzicht kan vinden, zet ik gewoon de aanrader van de dag extra in de verf. Met de vermelding gewoon van andere films die ook nog te doen zijn.
Elke voorstel of promotie van een andere film is uiteraard welkom.
WOENSDAG 26 AUGUSTUS

BARTON FINK: Canvas - 20.40
Film van de broers Coen met oa John Turturro, Steve Buscemi en John Goodman. 3.68 * op MM !!
Ook nog: She's the man (VijfTV)
DONDERDAG 27 AUGUSTUS

PRIME: VijfTV - 20.45
Romantische komedie met Uma Thurman. Met 3.18* zowat de hoogste score voor een film op tv vanavond. Verder enkel doorsnee blockbusters.
Ook nog: White noise (2BE), Lara Croft: Tomb Raider (VT4), 10 things I hate about you (VT4)
VRIJDAG 28 AUGUSTUS

BABEL: VTM - 20.40
Net één sterretje minder dan Barton Fink met 3.67* Al is hij voor mij persoonlijk wel DE aanrader van de komende filmweek. Een klassieker met prachtige muziek. Verwacht geen blockbuster door de namen Brad Pitt en Kate Blanchett, maar wel een pareltje met een diepe achtergrond.
Ook nog: Bruce Almighty (EEN), Singing Detective (VTM), The big empty (2BE), Harry Potter & the Sorcerer's stone (VT4), The hard way (VT4), Above Suspicion (VijfTV)
ZATERDAG 29 AUGUSTUS

Interstate 60: Episodes of The Road: 2BE - 22.25
Ik had hier nog nooit van gehoord, maar zowel in het tv-bladje als op MM (met toch 3.51*)- scoort de film vrij hoog. Een avonturenkomedie met oa Gary Oldman.
Ook nog: Kinky Boots (EEN), Wedding Crashers (EEN), The hanging garden (CANVAS), Taxi 4 (2BE), Mr & Mrs Smith (VT4), The Jackal (VT4), Bring it on: all or nothing (VijfTV)
ZONDAG 30 AUGUSTUS

KOKO FLANEL: VTM - 21.20
Ok, een echte aanrader is het niet met amper 2.44* op MM. Maar dit is tenslotte de film die jaren lang de meest bekeken (meest lucratieve) Vlaamse film was voor hij verslagen werd door Loft. En ook omdat er verder niets op tv te zien is vandaag. 
Ook nog: Ballet shoes (Vitaya) voor de liefhebbers
MAANDAG 31 AUGUSTUS

THE BLUES BROTHERS: VijfTV - 12.10
Een onmogelijk uur, maar je moet er wat voor overhebben. Met de coolste zonnebrillen uit de filmwereld (als je Terminator op vakantie stuurt). Met 3.59* zeker geen slechte film.
Ook nog: Scheepjongens van Bontekoe (KETNET), Girl positive (VijfTV)
DINSDAG 1 SEPTEMBER

WHEN HARRY MET SALLY: VijfTV - 20.50
Met de bekendste restaurantscène denk ik uit de filmwereld. Billy Crystal en Meg Ryan in een romantische komedie, maar dan wel één van de betere met 3.39* op MM.
Ook nog: 2 fast 2 furious (2BE), Ghost (VijfTV)
WOENSDAG 2 SEPTEMBER

THE QUEEN: CANVAS - 20.40
Biografische film over het leven de Engelse koningin Elizabeth II met een sterke Helen Mirren in de hoofdrol. Over de koninklijke familie ten tijde van de dood van Lady Di. 3.54* op MM.
Ook nog: S.W.A.T. (2BE), Premonition (VijfTV)
DONDERDAG 3 SEPTEMBER

24: REDEMPTION: 2BE - 22.00
De film naar de bekende tv-reeks rond Jack Bauer. Met Kiefer Sutherland en Jon Voight in deze film uit 2008. Misschien alleen voor de fans, maar dat laat ik in het midden. 3.11* op MM.
Ook nog: The perfect man (VijfTV), P.S. (Vitaya)
Bossy3
-
- 42 berichten
- 1216 stemmen
Bedankt voor het mooie filmoverzicht Film Pegasus.
Films waar ik naar uit kijk zijn Barton Fink, Babel en The Blues Brothers.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Inderdaad, een mooi overzicht. Ik kijk vooral uit naar Babel.
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2319 stemmen
Inderdaad, een mooi overzicht. Ik kijk vooral uit naar Babel.
Ik ook. Mijn verwachten voor Babel liggen enorm hoog. De rest van de films zijn toch wat minder, gelukkig heb ik nog 2 ongeziene dvd'tjes liggen. Tv, huurfilm en dvd daarmee moet ik het toch redden tot 1 september. Vanaf dan wordt mijn leven weer een stuk saaier.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Ik ook. Mijn verwachten voor Babel liggen enorm hoog. De rest van de films zijn toch wat minder, gelukkig heb ik nog 2 ongeziene dvd'tjes liggen. Tv, huurfilm en dvd daarmee moet ik het toch redden tot 1 september. Vanaf dan wordt mijn leven weer een stuk saaier.
ai, terug naar school... Ik pas eind september (er toch even inwrijven
)
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
zoals eerder gezegd: vanavond Babel!
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1901 stemmen
Babel is idd een echte aanrader, het laatste deel van het meesterlijke drieluik van Alejandro González Iñárritu. De twee voorgangers zijn de twee top 250-films: Amores Perros en 21 Grams.
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Niks speciaals voor mij vanavond. Dus dat wordt een filmpje vanop de dvdrecorder.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
voor morgen geef ik nog een aanvulling op het overzicht van Film Pegasus: Bridge on the River Kwai, The (1957)
(morgenmiddag op de VTM)
Voor de liefhebbers van het genre is het een echte aanrader!
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
voor morgen geef ik nog een aanvulling op het overzicht van Film Pegasus: Bridge on the River Kwai, The (1957)
(morgenmiddag op de VTM)
Zal hem opnemen. 
Zal dan 's avonds rechtstreeks zien naar Episodes of The Road 60.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
(morgenmiddag op de VTM)
Heb ik blijkbaar over het hoofd gezien. Dit is inderdaad best een sterke oorlogsfilm. Wie morgenmiddag niets te doen heeft: zeker kijken!
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Voor vanavond weet ik het nog niet goed, de films die mij het meest interesseren heb ik al gezien, al zou Episodes of The Road 60 misschien wel kunnen meevallen. Anders wordt het een filmpje van de recorder 
Ieperman
-
- 527 berichten
- 1937 stemmen
Ik zal alvast zien naar Episodes of The Road 60 en zal daarna zien na de Bridge on the River Kwai die ik deze namiddag heb opgenomen.
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Vanavond ga ik Koko Flanel eens proberen 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.