- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Sopranos
The Sopranos
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Tony, Paulie, Phil, Johnny (Sack) en Silvio zijn nog altijd mijn favorieten.
Furio vond ik in ieder geval juist erg vervelend.
Vito Corleone
-
- 198 berichten
- 0 stemmen
Favoriete Characters:
-Silvio Dante (o.a. die imitaties).
-Paulie Wallnuts (bijv. scene bij die helderziende en dat betoog van de veters).
-Corrado 'Junior' Soprano (zo droog soms: "I'm not a cat, I'm not gonna piss in a box", en met die hand in dat afvoerputje, gewoon lachwekkend.
-Tony Soprano (complex geval en goede leider).
Minst Favoriete Characters (irriterend):
-Janice Soprano
-Big Pussy
-Artie Bucco
-Matt Bevilaqua en Sean Gismonte
-Jackie Aprile Junior
Dit is het voorlopig. Ik heb gezien tot en met afl. 3 van het derde seizoen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ah jongens wat is er mis met Pussy !?
geweldige vent toch ? buiten het feit dat hij een verrader is dan
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Leuke aflevering weer, jammer van Johnny Sack, die acteur, weet even z'n naam niet- speelde hem altijd erg goed.
Wanneer kunnen we Cleaver toevoegen op MM? 
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Ah jongens wat is er mis met Pussy !?
geweldige vent toch ? buiten het feit dat hij een verrader is dan
Omdat Pussy de kluit belazert. Stiekem kiezen we toch partij voor de gangsters
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Natuurlijk , maar de man hemzelfde was gewoon geweldig.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Prachtig begin van seizoen 6 overgens.
Corrado die Tony zomaar neerschiet en zich in de kast verstopt.
Geweldig!
Nis
-
- 60 berichten
- 172 stemmen
Natuurlijk , maar de man hemzelfde was gewoon geweldig.
Hou toch op man, een lui, sneaky varken is het.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Ik vind het jammer dat Steve Buscemi eruit is. Zijn personage was toch het allerleukst
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Hou toch op man, een lui, sneaky varken is het.
Dat was juist het mooie aan hem !
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ik vind het jammer dat Steve Buscemi eruit is. Zijn personage was toch het allerleukst
Ook wel jammer ja , maar hij voegde niet zo gek veel toe aan het geheel.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Ik denk ook niet dat dat de bedoeling was, gewoon een guest star-rolletje voor een seizoen. In bijna elk seizoen zit er zo eentje in.
Heb net de tweede aflevering van seizoen 6 gezien zeg, en die suckt behoorlijk. De coma-droom van Soprano is zeer storend en voegt niks toe aan het verhaal.
Aflevering 1 vond ik wel grandioos, dat gedoe met pussy Malenga zeg
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Erg jammer dat Johnny 'Sack' dood is.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Why are you here?
Johnny Sack: 'I'm being accused of being part of a certain Italian-American subculture'.
.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Toch wel het beetje extra wat de serie zo geweldig maakt 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Is dat AJ die daar ligt? Heilige poep. Is dat de poster van komende zondag?
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Saai personage is dat die psychiator
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Juist niet. Die sessies zijn altijd heel indrukwekkend en zitten vol lagen. Ze doet wat ze moet doen!
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Is dat AJ die daar ligt? Heilige poep. Is dat de poster van komende zondag?
Nee. Gewoon een mooie foto, kende 'm niet. Volgens mij uit een artikel ofzo.
Ja die sessies met Melfi zijn juist altijd geweldig. Vooral wanneer Tony daar 't advies krijgt ouderen 't gevoel van macht te geven en vervolgens Junior boss maakt.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
De volgende wordt er een met flashbacks zo te zien:
Johnny Soprano & Uncle Junior

Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Juist niet. Die sessies zijn altijd heel indrukwekkend en zitten vol lagen. Ze doet wat ze moet doen!
Dat laatste klopt maar indrukwekkend vind ik het nooit. Het duurt te lang zeg maar
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Ai, beetje mindere aflevering. En toch zou ik ook deze aflevering gewoon weer 6 keer kunnen kijken, al is het alleen maar vanwege de verschillende karakters c.q. karikaturen.
Beetje medelijden met Johnny Sac. Geen enkel bezoek van z'n 'vrienden' en oneerloos gestorven terwijl hij een echte grote was in ''the good old days''.
Wat mooi dat Chrissy toch z'n film gekregen heeft. En hoe dat dan doorwerkt op het mafiawereldje. Leugens, geweld, list & bedrog alom.
En Phil met z'n toespraak. Leotardo komt van Leonardo, maar er was iets verkeerd gegaan bij de inschrijving van z'n grootouders. Uit welke film komt dit ook alweer?
Verder zoals ik al eerder zei: het verhaal is gewoon verteld. Deze afleveringen zijn een beetje als de kers op het toetje, of als de puntjes op de i zettend.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
^ Ik zou zeggen The Godfather, waar Andolini wordt veranderd in Corleone op Ellis Island. Komt ook al een keer eerder voor in The Sopranos, wanneer een schoolhoofd ofzo aan Carmella vertelt dat 'ie eigenlijk Rosetti heette, maar dat "Ross" werd.
De aflevering was op zich wel goed, vooral die moord op Jerry was mooi gedaan.
Maar het was een beetje een ratjetoe van gebeurtenissen, zowat elk personage kwam aan bod. Jammer van Johnny Sack, hij was een van de besten in The Sopranos.
Mooi hoe TOny van Carmella moet horen die film op hem gebaseerd is. Er ontstaat aardig wrijving nu tussen Tony en Chris lijkt het
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2167 stemmen
Weet iemand wanneer de laatste serie in NL op de buis komt?
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Weet iemand wanneer de laatste serie in NL op de buis komt?
Ik denk pas tegen de winter , of begin 2008.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ondanks dat ik weer verschrikkelijk zit te genieten van de nieuwe afleveringen, mis ik toch een beetje een spanningsboog. Het lijkt een beetje een soap, wat gebeurde er deze week weer met Tony en z'n vriendjes. Ik ben bang dat er straks een heel random einde aan gebreid gaat worden (niet iets waar mooi 6 jaar naar toegewerkt is), en dat was het dan...
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2480 stemmen
Ik ben bang dat er straks een heel random einde aan gebreid gaat worden (niet iets waar mooi 6 jaar naar toegewerkt is), en dat was het dan...
Ik denk dat er juist een letterlijk einde aan de Soprtano dynastie komt. Een confrontatie met 'New York' of een grote oproloperatie van de FBI zit er wel aan te komen.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ik ben het wel eens met Jordy. Wat dat betreft is het ook echt wel mooi geweest nu. Deze afleveringen zie ik gewoon als een soort toetje.