• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.983 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.103 stemmen

TCM - Turner Classic Movies

zoeken in:

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Daar ben ik soms nog wel blij voor, wij nemen regelmatig iets op maar vaak lopen er twee zaken doorheen dus als TCM die film een andere dag uitzend ben ik een gelukkig man Wat me wel opviel is dat ze verschillende keren How the West Was Won zogezegd uitzonden maar dat het elke keer een andere film was, in ieder geval tot ik een mail heb gestuurd en ze de film wel uitzonden

Prudh

• 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Karl van H. schreef:

maar toch, 'n gegeven paard zal ik maar niet in de bek kijken.

Ik betaal ervoor, dus ik zal zelfs nog in de laatste rotte kies van dat paard gaan porren! Daar ben ik Nederlander voor

Rick18

• 232 berichten
  • 5294 stemmen

Als je van racen houd dan kan je deze misschien eens zien.

Grand Prix (1966)

YouTube - Grand-Prix 1966, monza

Met ook nog races in monaco en zandvoort

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Fantastisch, nu heeft TCM altijd in het basispakket van Belgacom tv gezeten maar hebben ze blijkbaar vanaf 1 april nieuwe pakketten samen gesteld waardoor TCM (en Extreme Channel, Eurosport 2 en talloze andere) nu 5€ extra per maand is per pakket. Ze proberen dit dan mooi voor te stellen maar ondertussen zetten ze verschillende mensen gewoon in het zak. Wij hebben Belgacom gekozen omdat ze TCM hadden maar dat valt nu weg.

Kutbelgacom!

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Metalfist schreef:

Fantastisch, nu heeft TCM altijd in het basispakket van Belgacom tv gezeten maar hebben ze blijkbaar vanaf 1 april nieuwe pakketten samen gesteld waardoor TCM (en Extreme Channel, Eurosport 2 en talloze andere) nu 5€ extra per maand is per pakket. Ze proberen dit dan mooi voor te stellen maar ondertussen zetten ze verschillende mensen gewoon in het zak. Wij hebben Belgacom gekozen omdat ze TCM hadden maar dat valt nu weg.

Kutbelgacom!

Jup, ik heb hier op dezelfde manier op gevloekt!

Vooral de brief die je dan krijgt: "Goed nieuws, vanaf nu televisie op uw maat!". Wat er op neer komt dat je extra moet bijbetalen... Ik haat het en vrees dat dergelijke dingen in de toekomst met digitale televisie meer en meer gaan gebeuren: Televisie op maat, dus elk programma dat je bekijkt betaal je voor...

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Dan heb je ook het probleem dat elke film die je ooit van TCM of eender welke zender die nu weg is niet meer kunt afspelen?

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4553 stemmen

Metalfist schreef:

Dan heb je ook het probleem dat elke film die je ooit van TCM of eender welke zender die nu weg is niet meer kunt afspelen?

ja inderdaad. Er stonden nog drie film op de digibox en die kan ik niet meer afspelen. Ik denk er wel aan het pakket Entertainment te nemen. Je kan het zes maanden gratis krijgen en nadien eventueel te verlengen voor € 5 per maand. De andere zenders uit dat pakket ken ik wel niet zo goed. Geen idee dus of die de moeite zijn?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik doe het niet, puur uit principe.

zzfredzz

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben in Engeland en heb TCM het UK. Het is veel slechter hier dan nergens anders. Wij krijgen commerciële onderbrekingen tijdens de films. Voor een specifiek filmkanaal is dit sacrilege!

Vergeef mijn slecht Nederlands, maar ik gebruik een online vertaler!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

6 oktober 21.00 2001: A Space Odyssey

Denk zeg het nog maar even.

tvvanavond

• 1 berichten
  • 0 stemmen

[Quote = "Ieperman"] [quote = "Karl H."] Did you recently have a good classic pass by that station, that your fellow film lovers with peace of mind to you recommend? Let us know! [/ Quote]

North by Northwest and White Heat! As said it is unfortunate that many of the same films show my [/ quote]

Hey gewoon proberen de tv-vanavond.nl ze hebben lijst van alle programma's van tv vanavond

--------------

tv vanavond

Dordogne

Huis Kopen in Frankrijk

Vakantie Beoordelingen

Online Itunes Store

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Martin Van K schreef:

.Ik denk er wel aan het pakket Entertainment te nemen. Je kan het zes maanden gratis krijgen en nadien eventueel te verlengen voor € 5 per maand. De andere zenders uit dat pakket ken ik wel niet zo goed. Geen idee dus of die de moeite zijn?

Ik heb hetzefde pakket en het bevat TMC NL, MGM NL, Hallmark Channe NL, 13th Street NL, SyFy NL, het Engelse BBC Entertainment en de Franstalige filmzender Action.

Voor de vijf euro per maand ben je er nooit aan bedrogen vind ik.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Martin Van K schreef:

Ik denk er wel aan het pakket Entertainment te nemen. Je kan het zes maanden gratis krijgen en nadien eventueel te verlengen voor € 5 per maand. De andere zenders uit dat pakket ken ik wel niet zo goed. Geen idee dus of die de moeite zijn?

Ik heb het ook en moet zeggen dat ik er eigenlijk maar erg weinig naar kijk. Komt vooral omdat ik er geen programmaoverzicht van heb en dus bijna bij toeval op een leuke film moet stuiten. Met gids keek ik vermoedelijk veel meer.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Ik heb het ook, ben vooral blij met MGM.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Weet er iemand een goede televisie gids voor TCM (en Hallmark, 13th Street, Syfy en MGM) waar je kunt makkelijk kunt zien van wie de film is en met welke acteurs? Ik neem erg vaak films op doordat er acteurs in meespelen die ik graag zie spelen maar aan de titel alleen weet ik dat natuurlijk niet. Het televisiegids systeem van Belgacom vind ik te slecht voor woorden dus ik zoek daarom een alternatief.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

http://www.tcm.com/schedule...

Voor TCM toch genoeg info?

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Dat zou inderdaad goed zijn, ware het niet dat ze compleet andere films spelen op de Nederlandse versie.. Op de moment speelt Grand Prix en komt straks Spinout

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Kijk eens hier. Op TeVe-blad kan men een tv-selectie aanmaken en een e-mailselectie aanmaken (krijg je je keuzes op het door jou gewenste uur in je mailbox) Gratis en niet registreren. Ik heb deze selecties al een jaar of zes.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

speedy, je bent een held! Erg handig overzicht.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Metalfist schreef:

speedy, je bent een held! Erg handig overzicht.

(afbeelding)

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Om blij van te worden

Bedankt Speedy

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Metalfist schreef:

Weet er iemand een goede televisie gids voor TCM (en Hallmark, 13th Street, Syfy en MGM) waar je kunt makkelijk kunt zien van wie de film is en met welke acteurs? Ik neem erg vaak films op doordat er acteurs in meespelen die ik graag zie spelen maar aan de titel alleen weet ik dat natuurlijk niet. Het televisiegids systeem van Belgacom vind ik te slecht voor woorden dus ik zoek daarom een alternatief.

je kan gewoon op de ok-toets duwen bij een programma, dan 'samenvatting' klikken. tegenwoordig zie je dan ook de acteurs en regisseur van een film... op mgm ten minste.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ja dat klopt maar ik vind dat systeem echt zo irritant! Vroeger kon je gewoon 1x op info knop duwen wanneer je in de televisiegids zat en via de pijltjes kon je dan simpel opzij gaan. Nu zit alles gepropt in een menu van nog geen 10 cm breed en word ik vaak uit de televisiegids gekickt zonder enige reden.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Metalfist schreef:

Dat zou inderdaad goed zijn, ware het niet dat ze compleet andere films spelen op de Nederlandse versie.. Op de moment speelt Grand Prix en komt straks Spinout

dat klopt, en niet alleen met TCM, want bij muziekzenders is dat ook. De MTV die je hier in nederland ziet is totaal anders dan MTV in andere landen of regios. Ze passen het aan de smaak van die land.

Voor TCM is er een Benelux versie:

http://www.tcmeurope.com/nl/index.php

Deze zender heeft dan totaal andere films dan bijv. TCM UK, TCM Duitsland of TCM in de VS

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Slecht nieuws voor de UPC-kijkers: TCM verdwijnt daar vanaf 4 juli uit het pakket. Volgens UPC doordat de kijkers de zender slecht waardeerden in onderzoeken. Smoesjes.

Overigens is TCM UK en vooral TCM US echt een stuk interessanter dan de NL versie. Helaas passen ze het volgens mij niet zozeer aan aan de smaak, maar is er voor NL gewoon een veel kleiner budget, waardoor er aanzienlijk minder variatie is.. Neemgt niet weg dat ik de zender toch erg graag had behouden. Misschien iets ondernemen?

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

Inderdaad een gigantisch verschil in aanbod tussen de verschillende TCM versies.

Hopelijk besluit Ziggo niet ook om TCM eraf te halen.

Ondanks de vele herhalingen toch een van de leukere zenders.

MGM ook heel fijn.

Hier haalt Ziggo Hallmark eraf binnenkort, en krijgen we er een "misdaad" thema zender bij (niet Misdaadnet, want die zit er al bij)

Verdwijnen van TCM en MGM zou voor mij een reden kunnen zijn mijn abonnement op te zeggen, en over te stappen naar schotelantenne.

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Hallmark verdwijnt overigens overal, dat komt omdat ze simpelweg stoppen met die zender in onze regio.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Turner Classic Movies brengt filmliefhebbers TCM Select, een selectie van nieuwe filmklassiekers, die iedere zondagavond om 21:00 uur uitgezonden worden.

6 mei 21:00 Dead Calm (1989)

13 mei 21:00 Klute (1971)

20 mei 21:00 Dirty Harry (1971)

27 mei 21:00 What's Up, Doc? (1972)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nieuwe filmklassiekers? Deze hebben ze op TCM vroeger al grijsgedraaid. Ik ben, en dat als liefhebber van gouwe ouwe, deze zender kostbeu. Het zijn al jaren dezelfde films de de revue passeren. Ze zouden beter wat investeren in aankoop van de rechten van andere klassieke films. Het hoeven daarom geen grote films te zijn. Als ze maar lekker oud zijn.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Soms zie je nog wel nieuwe films hoor, maar inderdaad over het algemeen wel veel het zelfde.

Ach hoe dan ook, heb meer dan 20 films opgenomen van tcm die ik nog moet zien

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.