- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Animosh
-
- 4665 berichten
- 520 stemmen
het wordt toch wat eentonig.
Ik zou nog even volhouden. Het derde seizoen kan inderdaad een beetje als een herhaling van zetten voelen (dat gevoel had ik ook), maar het vierde seizoen neemt een veel breder perspectief waarin niet alleen de politie maar ook andere instituties (het onderwijs en de politiek) die medeverantwoordelijk zijn voor de problemen in de serie onder het vergrootglas komen te liggen, en de cast wordt uitgebreid met enkele van de meest memorabele (en tragische) personages. Dat seizoen brengt dus de nodige innovatie, en het bredere perspectief vond ik persoonlijk erg verfrissend. Met afstand het beste seizoen imo.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
John Milton Animosh Sorry, ik had beter kunnen zeggen dat het stroef loopt in plaats van vast, want ik ben zeker nog van plan verder te kijken. Raar dat de afgelopen 2/3 afleveringen me ineens zo tegen werken, maar The Wire heeft me op zich al overtuigd helemaal uit te gaan kijken. Heb op dit moment alleen meer de nijging voor een filmpje te gaan hahah.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Snap ik best, het is een pittige serie. En een die redelijk wat kijkerparticipatie vereist. En wellicht ook interesse in de getoonde problematiek (zo vond ik de Carcetti plotlijn wat saai worden, ik ben geen political animal)
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Ik heb doorgaans juist geen zin/tijd voor niet serieuze series.
Ieder zijn meug natuurlijk, maar Een sitcom van begin tot eind kijken, lukt me zelden. Bij The Big Bang theory was ik er ook bij beide pogingen na 2-3 seizoenen toch wel klaar mee, en was de lol er wat af. Two and a half men kon ik helemaal niet kijken. Niet mijn humor, mede door Sheen.
Friends is een uitzondering.
Seizoenen van liefst 10 afleveringen van een uur, met season story arcs en groter, waarbij er ruimte is voor grote ontwikkelingen, karakterverdieping/characterarcs, en waarbij de spanning en het drama door je binding extra voelbaar zijn. En uiteraard met grote acteurs en fijne dialogen. Wanna.
maar ik kijk al genoeg serieuze films, en aangezien ik komedie in films niets vind, leg ik een sitcom op voor dat ik ga slapen (werkt ook goed, ik kan goed inslapen rond een uur of vier in de nacht).
Two and a half men heb ik nog nooit gezien, maar een maat zegt dat ik het moet volgen, dus dan doen we dat
Ik loop enorm achter op vlak van series en muziek, ivgl met films (op vlak van wat je moet gezien en geluisterd hebben).
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Och zo zou ik het niet zien, 'er is nog van alles te ontdekken' klinkt beter
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Ik heb gewoon geen tijd, er is veel te veel. Ik heb nog 1000 films die ik NU wil zien. Ik kom ziek van die watchlist. En ik heb meestal wel genoeg aan één film per dag. Ik kan daar niet bepaald een serie bij nemen, een sitcom wel.
En Friends is eigenlijk wel het beste dat ik ooit gezien heb, samen met Lost. En ook wel Prison Break en The Big Bang Theory, maar die hebben seizoenen die een pak minder zijn, en ik erger me te veel aan Bernadette in TBBT. Totaal niet grappig, waar in Friends iedereen grappig is.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Bijna door season 1 van The Mist (Netflix) heen. Kijkt een beetje als een combinatie van The Leftovers (metafisisch mysterie/thriller) en The Walking Dead (het survivor en groepjes aspect). Geen extreem hoge kwaliteit, maar wel vermakelijk en soms redelijk creepy.
Kijk ook nog season 3 van Fargo, maar op een laag pitje. Vrij grove tegenvaller. Aflevering 1 vond ik wel grandioos, maar daarna gaat het snel bergafwaards en wordt het vooral rommelig en niet urgent. En dan te bedenken dat season 2 misschien up there is met het beste dat ik ooit in series gezien heb!
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
The vergelijking tussen The Leftovers en The Mist had ik niet zien aankomen...
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Serie al gaan zien? Zo vergezocht is hij nou ook weer niet hoor. Er is wel een nogal grote kwaliteitskloof tussen beide series overigens...
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ik hoorde dat hij best ruk was, dus nee, nog niet gezien. Ik heb The Mist hoog in het aanzien, dus als ze dat lopen te verkloten dan word ik snel knorrig, vrees ik
Maar wie weet, ik sluit het niet uit...
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1716 stemmen
Op het moment
Twin Peaks: het nieuwe seizoen, moest er even inkomen maar man wat is dit geweldig. Vooral zelf en met andere kijkers dingen analyseren, terugkijken en teruglezen in het naslagwerk geeft series kijken een heel nieuwe dimensie.
Game of Thrones: Loop anderhalf seizoen achter en kom er moeilijk doorheen, maar met alle spoilers die op social media bijna niet te ontlopen zijn toch maar even snel een inhaalslag aan het maken.
Rick and Morty: Heerlijke absurde shit.
Luke Cage en Stranger Things moet ik even afronden want ben er destijds zonder echte reden mee gestopt.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Nu:
Zoo: s01e01 begonnen. Fascinerend idee, maar redelijk problematisch om uit te voeren natuurlijk (het is nogal politiek incorrect om massaal katten, honden en leeuwen af te slachten, zoals je dat wel met zombies kan). Verder is de uitwerking weer eens nogal b-serie..
Rick and Morty: paar afleveringen vond ik heel leuk, maar het is vrij snel too much ofzo. Ga het zeker verder kijken, maar veel haast voel ik niet..
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Tip: TV-Meter: https://www.tvmeter.nl/
AC1
-
- 5760 berichten
- 899 stemmen
ik ben weer aan Narcos (S3) maar mis wel een figuur als Pablo Escobar (geweldig gespeeld door Wagner Moura) .
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Zoo maar snel naast me neergelegd. Overgestapt op The Handmaid's Tale. Pak beter in ieder geval! Niet helemaal de showstopper waarop ik had gehoopt na het zien van dit. Maar alsnog vrij impressive. Wel vind ik tot nu toe s01e07 het best - gek genoeg speelt Moss daarin geen rol.
Op de agenda:
- GoT S07 binchewatch. Alhoewel ik me erg weinig van seizoen 6 herinner moet ik bekennen. Hebben andere daar ook last van?
- En eindelijk eens écht beginnen aan Twin Peaks - all seasons. Hopelijk kan ik me nu wel door die eerste paar eps van season 01 heenzetten!
Onweersvlieg
-
- 161 berichten
- 308 stemmen
Waarom worden series niet net als films toegevoegd hier?
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Waarom worden series niet net als films toegevoegd hier?
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
met oog op een binge watch van seizoen 3 deze winter nog eens herbegonnen aan Twin Peaks. Zit aan einde seizoen 2, vind het nu wel echt kabbelen...
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Eerste seizoen vond ik erg sterk, maar Bloodline is een slow-burner. Moet je wel van houden. Eersteklas acteerwerk.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10801 berichten
- 2730 stemmen
Is bloodline een aanrader?
Eerste 2 seizoenen gezien en die waren best goed. 2e iets minder wel.
GoodOldJack
-
- 1206 berichten
- 4492 stemmen
Ik ben normaal veel minder een "seriemens" dan een "filmmens" maar Rick & Morty is zo één van die uitzonderingen waar ik doorheen vlieg.
De Mad Max achtige aflevering vond ik iets minder en in seizoen één ofzo was er ook één mindere aflevering maar al de rest gaat van briljant tot beter dan briljant.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 3924 stemmen
Recent gezien:
Reply 1997 (K-drama)
Archer S5
Casual S3 (iemand nog tips voor vergelijkbare series?)
Twin Peaks: The Return
Wrecked S2
Nu:
Tabboo
En wellicht ga ik The Deuce wekelijks bekijken, al is opsparen wat meer mijn ding.
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
Net Orphan Black en Bates Motel laatste seizoenen gezien. Nu met Luke Cage bezig.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
The Wire een tijdelijke break gegeven tot ik Shooter af heb, van laatstgenoemde nog 3 afleveringen te gaan. Niet zo goed als het eerste seizoen maar nog zeker vermakelijk.
Pecore
-
- 922 berichten
- 1662 stemmen
Na drie seizoenen van The Wire beginnen sommige karakters karikaturen van zichzelf te worden. De 'avonturen' van bijvoorbeeld Omar, McNulty, Herc en Carter worden steeds flauwer. Jammer, want het eerste seizoen vind ik grandioos.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
McNulty, Herc en Carter vind ik juist nog leuk. Vind die nieuwe flapdrol, Petyr in GOT, en dat politieke gelul zo langdradig, haalt het tempo er helemaal uit.
Pecore
-
- 922 berichten
- 1662 stemmen
De politieke inslag stemt mij ook nog niet heel positief, maar ik heb pas drie afleveringen achter de rug van seizoen drie, wellicht iets te weinig om daar een oordeel over te vellen.
Maar bijvoorbeeld scènes als die met McNulty die de daad weer zo nodig bij het woord moet voegen bij de inval in het bordeel of Omar die verkleed als opa de zoveelste raid zet op een drugsdepot van String beginnen mij lichtelijk te vermoeien. Hopelijk verandert dat snel, ik heb de hoop nog niet opgegeven. De verwachtingen voor seizoen vier zijn ook hooggespannen.