- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Entourage (HBO)
Entourage (HBO)

DBTim
-
- 854 berichten
- 1146 stemmen
Zesde seizoen is juist één van mijn favoriete seizoenen, vond het echt tof om te zien dat Turtle een keer de man was

maxcomthrilla
-
- 15552 berichten
- 2701 stemmen
Ik ben helaas niet zo positief gestemd over deze serie. Alhoewel ik deze serie wel na moet geven dat hij elke vorm van drama goed uit de weg weet te gaan en een mooi luchtig sfeertje na weet te streven.
De personages en dan met name het hoofdpersonage waar alles om draait vind ik alleen erg vervelend. Alhoewel inherent aan het leuke uitgangspunt, stoorde ik mij teveel aan al die slechte (rap)muziek en wannabe personages als Turtle & Johnny Drama. Eric is dan weer saai, charismaloos en onzichtbaar. Terwijl de ster om wie alles draait vooral heel erg lui en onsympathiek is. ( Part of the joke maybe, but it didn `t work out for me ).
Op zich geen verkeerd tijdverdrijf mocht je niets te doen hebben, maar voor mij gewoon een complete filler. Dat kleine beetje tijd dat ik aan series kan besteden besteed ik liever op een andere manier. Ik kan mij weinig momenten gedurende seizoen 1 herinneren waarbij ik enigzins moest glimlachen. Slechts Ari zorgt nog voor wat pit en humor in deze veel te brave serie.
De laatste 2 afleveringen waren iets beter dan het begin van seizoen 1, maar eenmaal Eric op het einde toch besloot om met de jongens mee naar New York te vliegen werd mijn gevoel bevestigd: ik kreeg geen yes! of een warm gevoel.
Heel misschien ga ik seizoen 2 nog wel een keer proberen, maar voorlopig gaat Entourage in de ijskast.
Teleurstellend!

Justinw
-
- 5376 berichten
- 1615 stemmen
Die drama die ze in seizoen 1 uit de weg gaan zoeken ze later weer op. Iets wat ik juist niet vond passen in deze serie.

AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Nee, zodra Entourage de serieuze kant op ging, werd het stukken minder.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad, al was Sasha Grey wel een enorm grote pleister op die wond.

DBTim
-
- 854 berichten
- 1146 stemmen
Seizoen 1 is ook wel het minste seizoen vind ik, elk karakter moet daar nog een beetje z'n vorm zien te vinden. Seizoen 2 is al stukken beter, maar vanaf seizoen 3 wordt het echt goed. De chemie is vanaf dan perfect, en de one-liners vliegen je om de oren. Met Ari en Drama als hoogtepunt

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
S1 vond ik dan niet zo, maar S2 en S3 zeker de beste seizoenen.

GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Over de hele lijn een hilarische serie. Jeremy Piven wringt echt iedereen de nek om qua acteerwerk. Drama is dan zeker wel m'n tweede favoriet. Fantastisch die man.

milannn
-
- 119 berichten
- 1574 stemmen
De hele verhaallijn rond Medellin vond ik weinig aan. Ik weet niet meer precies in welk(e) seizoen(en) dat was, maar ik geloof in seizoen 4. Seizoen 8 was ook niet al te sterk, maar voor de rest een ontzettend relaxte serie, echt heerlijk om te kijken. Ari is voor mij de echte ster, samen met Drama. Ook Turtle vond ik een leuk personage, maar op een gegeven moment wordt het wel wat veel van hetzelfde. Ook heel apart dat hij het laatste seizoen ineens skinny was. Eric vond ik dan weer nogal saai en ook Vince vond ik niet geweldig, maar ook weer zeker niet slecht.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3112 stemmen
Dit is wel echt een serie die flink moet opstarten. Seizoen 1 is best geinig maar veel meer ook niet. Ik bleef vooral kijken vanwege Jeremy Piven die Ari Gold erg goed neerzet. Gelukkig wordt er daarna veel meer aandacht besteed aan het verhaal waardoor het een stuk beter wordt.

Respekked
-
- 6279 berichten
- 1186 stemmen
Piven twitterde dat de film dan nu eindelijk echt gemaakt gaat worden.
Tijd voor een klassiekertje, misschien wel het leukste stukje Entourage ooit.

Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2195 stemmen
Benieuwd naar de film. Altijd gevaarlijk natuurlijk en zeker geen garantie op succes. Maar zolang Ari Gold genoeg screentime krijgt ben ik al lang tevreden.

merijn82
-
- 1842 berichten
- 400 stemmen
Inderdaad niet iets waar ik op zit te wachten, van welke serie dan ook.

Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Denk dat sommige series er geschikter voor zijn dan andere. Zo lijkt me Entourage nu juist wel geschikt voor een film. Het is allemaal niet al te gecompliceerd en voor elk karakter is wel een leuke verhaal te bedenken. Kijk er dan ook naar uit!

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zie de meerwaarde echt niet van een film. Laat Entourage gewoon rusten, film zal de serie meer fout dan goed doen. Geef dan series a la Carnivale maar een "film", series die nooit de kans gekregen hebben 'closure' te bieden aan haar fanbase.

Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Inderdaad. Entourage had zijn scherpe kantjes naar het einde al volledig verloren. Het luchtige, waardoor het aangenaam was om te kijken, verdwenen in die laatste seizoenen. Ik zie het nut van een film ook niet in. Carnivale

martijnk
-
- 695 berichten
- 277 stemmen
Geweldige serie vooral de eerste 5 seizoenen was het erg vermakelijk maar helaas ging het seizoen 6-8 vrijwel nooit meer over het maken van films. Volgens mij hebben we sinds Gatsby ook geen premiere meer gezien, erg jammer.
Ari Gold was dan weer wel geniaal, zette zijn karakter echt goed weg. Goede show dus met teleurstellende laatste seizoenen maar nog steeds de moeite waard.

donmarko22
-
- 84 berichten
- 117 stemmen
Ben net begonnen met deze serie. Ik hoopte eigenlijk op een soort Serie als Californication, maar de eerste afleveringen vond ik toch tegenvallen.
Worden de afleveringen beter, of zal ik er mee stoppen?

Shinobi
-
- 4160 berichten
- 2470 stemmen
donmarko22, ik ben er ook net (een paar weken) mee begonnen. Het eerste seizoen is niet boeiend, maar seizoen twee en drie zijn de moeite waard. Inmiddels beland bij seizoen vier en tot nu toe zeker vermakelijk.
Gewoon even door het eerste seizoen zien te komen.

donmarko22
-
- 84 berichten
- 117 stemmen
Ok Shinobi. Bedankt voor jouw antwoord. Ik zal 'm wel verder gaan volgen, want het cijfer op IMDB komt ook niet uit de lucht vallen....

Shinobi
-
- 4160 berichten
- 2470 stemmen
Binnen een maand tijd toch even alle acht seizoenen erdoorheen gejaagd.
Met de korte speelduur per aflevering kijkt het lekker weg, waardoor je je er geen buil aan kan vallen. Al was het wel even doorbijten met het eerste seizoen, maar de daaropvolgende seizoenen (2-5) zijn werkelijk geweldig.
Wel moet ik zeggen dat het gebeuren rondom Vince mij persoonlijk niet echt veel deed, aangezien ik meer keek vanwege Jeremy Piven en zijn geniale vertolking van de vuilbekkende Ari Gold. Hierdoor waren zelfs de minste afleveringen nog genietbaar te noemen. Maar Kevin Dillon als Johnny Drama deed daar zeker niet voor onder.
Jammer genoeg overheerst het drama te veel in de laatste paar seizoenen. Wat dat betreft is het zichtbaar dat in seizoen acht de koek volledig op is, met als resultaat dat zowat alles afgeraffeld wordt in de laatste aflevering; het eindigt simpelweg te makkelijk.
Maar al met al heb ik me hier uitstekend mee vermaakt. Nu dus op naar de film die ergens volgend jaar moet uitkomen.
Overigens zal deze bewogen scène me altijd bijblijven, de vriendschap tussen Ari en Vince wordt hier perfect weergegeven. Uiteraard spoilers: Entourage - Emotional Ending

catdog
-
- 1343 berichten
- 1734 stemmen
Ziet er tof uit! Kan niet anders zeggen dat ik de show toch wel een beetje gemist heb. Dat sfeertje kom je bijna nergens anders tegen.

kappeuter (crew films)
-
- 70747 berichten
- 5624 stemmen
Film staat nu ook op MM: Entourage (2015)

(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
De beste comedy ooit van series én films, och och. Het geluk gehad deze serie in een paar weken/maanden compleet te bekijken en man man man wat raak je gehecht aan de crew, nog nooit zoveel gelachen. Na het zien van de laatste aflevering me toch wel wat dagen behoorlijk 'leeg' gevoeld.
De dramatische punten pakten juist heerlijk uit naar mijn mening, de enorm hilarische Ari die ook zijn geweldige vaderkant laat zien aan zijn kinderen bijvoorbeeld, het past allemaal perfect.
Ondanks de massa's aan grappen en humor heeft het iets realistisch waardoor je t gevoel hebt naar iets echts zit te kijken ipv geforceerde comedy.
Zoals eerder al beschreven maken ook de cameos en de inzicht in Hollywood het een heerlijke sfeer. Echt puur genieten.
maxcomthrilla, ik respecteer je mening, maar 'wannabes als Turtle en Johnny Drama'? Hmm, deze 'wannabe Drama' is gewoon genomineerd voor oa een Emmy, deze man is hilarisch en hem zo neerzetten lijkt meer op het uiten van frustratie aangezien je zelf de humor niet hebt het te begrijpen lijkt het, erg jammer toch.
Conclusie: naar mijn mening staat deze serie eenzaam aan de top betreft sfeer, feelgood gehalte en humor, MITS je hem non-stop afkijkt. Wekelijks een aflevering lijkt me niet genoeg om in t verhaal te kunnen komen, maar dat zou ik zeggen bij elke serie.

(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Overigens zal deze bewogen scène me altijd bijblijven, de vriendschap tussen Ari en Vince wordt hier perfect weergegeven. Uiteraard spoilers: Entourage - Emotional Ending
Haha, die chemie idd, geweldig!