• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.192 stemmen

The Crown (Netflix)

zoeken in:

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

https://s17.postimg.org/pzjr3g31b/The_Crown_Netflix.jpg

The Crown focuses on Queen Elizabeth II as a 25-year-old newlywed faced with the daunting prospect of leading the world's most famous monarchy while forging a relationship with legendary Prime Minister, Sir Winston Churchill.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Nu net de eerste paar afleveringen gezien. Heb zelf niet heel veel met het koningshuis of monarchie in het algemeen (kom wel veel in GB dus die connectie heb ik dan weer wel). Maar ik ben hier toch wel erg van onder de indruk. Mooie productie, maar ook inhoudelijk poëtisch.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Niemand? Dit is echt een top notch serie zeg. Onderwerp moet je misschien wel liggen, maar Netflix brengt hier een serie van erg hoge kwaliteit

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Ligt wel klaar maar nog effe te druk met andere series afkijken.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Seizoen 1 gebinchewatched: een waar meesterwerk. Las dat er in totaal hoogstwaarschijnlijk zes seizoenen komen - hopelijk allemaal van dit niveau. Zit voor mij op de hoogte van Mad Men!

Carolien1603

• 19 berichten
  • 36 stemmen

In een weekend het hele eerste seizoen erdoorheen gejaagd. Ik heb inderdaad ook weinig met koningshuizen, maar dit boeide mij erg!

depri83

• 6802 berichten
  • 1490 stemmen

Seizoen 1 erdoor gejaagd.

Erg boeiend inderdaad.

Mijn kennis van het Engelse koningshuis ging niet veel verder dan dat van de gemiddelde Nederlander

dus veel dingen opgestoken. Serie portretteert elk karakter met zijn aardig- en onhebbelijkheden. Vooral de interne strijd van Elisabeth tussen vrouw en kroon erg interessant.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Fascinerende serie! De pluspunten gaan vooral naar de ambiance en de karakteruitdiepingen. Kom maar op met de volgende seizoenen.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Dayum! Klaar met het fantastische eerste seizoen, helemaal enthousiast om te beginnen met seizoen 2, maar die blijkt pas in november uit te komen :/ Bloody hell!

Onweersvlieg

• 161 berichten
  • 308 stemmen

Heerlijke serie

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Terwijl haar huwelijk en rijk uiteenvallen, moet koningin Elizabeth doen wat nodig is om het voortbestaan van de Britse monarchie veilig te stellen.

Het tweede seizoen van The Crown start 8 december 2017.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Hoofdrolspeelster Claire Foy stopt na tweede seizoen The Crown | AD.nl (interview)

Waarom speel je niet in het onvermijdelijke derde seizoen van The Crown? Je collega Olivia Colman (nu te zien in Murder on the Orient Express) neemt de rol over.

,,Het was van meet af aan de bedoeling dat ik de jonge Elizabeth zou spelen. Ik vind het na twee seizoenen wel genoeg. Natuurlijk hadden ze mij ouder kunnen schminken voor het vervolg. Maar een oudere actrice is realistischer. Ik ben blij dat ik nu andere rollen kan accepteren.’’

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

danuz schreef:

Niemand? Dit is echt een top notch serie zeg. Onderwerp moet je misschien wel liggen, maar Netflix brengt hier een serie van erg hoge kwaliteit

Meh, eerste aflevering is wel leuk maar toch niet zo hoge kwaliteit als je ons voorspiegelt. Churchill vind ik wat geforceerd, het production design ook niet zo bijzonder, als dit een film zou zijn zou het er wel een stukje beter mogen uit zien. Ook zit er teveel uitleg in de dialogen, wat soms een tamelijk kinderlijke indruk geeft (bijvoorbeeld de twee vrouwen die tijdens de bruiloft gaan staan beppen over of ze Elisabeth nu over of -onderschatten).

Die Claire Foy is wel een leukertje trouwens, viel me ook al op in Wolf Hall (toevallig eveneens gezien, terwijl ik pretendeer series maar niks te vinden), geknipt voor dit soort rollen.

Ik doe nog één aflevering en als het niet een stapje erbij zet dan daarna alleen nog de aflevering met Jackie Kennedy uit seizoen 2.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Nog even zeuren over de misplaatste Zimmer-muziek hier. Bombastische muziek hoort bij een bombastische film, bij Inception bijvoorbeeld is de combinatie uitstekend, maar bij een Brits drama slaat het als een tang op een varken.

Verder zag ik recent een mooie Tegenlicht-aflevering waarin het Britse zelfbeeld, wat er ook in deze serie nogal dik bovenop ligt, grondig wordt gefileerd: Woede als wapen

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Vond het nogsteeds een geweldige serie, en juist die muziek tilt het naar een hoger niveau. We lijken wel een andere serie gezien te hebben.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Ik heb uiteindelijk de eerste 3 afleveringen van seizoen 1 en de Jackie Kennedy-aflevering van seizoen 2 gezien. Het vermaakt en onderhoud zeker, maar ben toch niet onder de indruk van het niveau. Michael C. Hall als John F. Kennedy overtuigt net zo min als dat andere Dexter-personage die Churchill speelt. Zo'n aflevering duurt een uur, en dan is vooral het verschil in stijl met wat bijvoorbeeld Pablo Larraín op het scherm toverde wel groot in mijn ogen.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Seizoen 2 is wellicht nog wel beter dan de eerste. Echt razend knap gemaakt.

En dat terwijl het onderwerp me eigenlijk helemaal niet ligt.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Niet zo goed als seizoen 1 (Churchill was baas, te weinig politiek, Tony Armstrong-Jones is het irritantste tv-personage ooit en vond het niet zo bevredigend hoe de Kennedys werden neergezet), maar vind dit nog steeds een uitermate interessante serie. 4 extra afleveringen per seizoen zou ik zelfs toejuichen.

Ben overigens benieuwd hoe seizoen 3 en 4 uitpakt met een volledige nieuwe cast. Beetje risky imo.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Seizoen 3 van The Crown vanaf 17 november.

JohnWilliams

• 7504 berichten
  • 1006 stemmen

kos schreef:

Seizoen 2 is wellicht nog wel beter dan de eerste. Echt razend knap gemaakt.

En dat terwijl het onderwerp me eigenlijk helemaal niet ligt.

Ik heb dus precies hetzelfde!

Ik kan niet wachten tot november, interessant om dan een hele nieuwe cast aan het werk te zien.

Laat maar komen!

Moeilijk, want Claire Foy speelde Elizabeth echt voortreffelijk!!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.