• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.953 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.983 gebruikers
  • 9.370.755 stemmen

Penny Dreadful (Showtime)

zoeken in:

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Vreemd. Ik herken de kwaliteiten van deze serie en toch kan ik er niet echt inkomen. Ik weet niet waar het aan ligt. Dit zou een topper moeten zijn! Met The Americans (helemaal iets anders, ja ja) heb ik hetzelfde. 6/10

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Aflevering 8 (Memento Mori) van S2 was prachtig. Echt van een heel ander niveau (en geen Eva Green te bespeuren)!

CorvisChristi

• 382 berichten
  • 342 stemmen

Geweldige serie met een ijzersterke sfeer en vooral Eva Green steelt de show in misschien wel haar beste rol ooit als de mysterieuze Vanessa Ives.

De diverse verhaallijnen zijn intrigerend genoeg om te blijven boeien, ook al zijn sommige redelijk traag. Bij mij stoorde dat laatste niet.

Ook de aanpak om de verhaallijnen middels flashbacks en diverse scenes met lange dialogen meer uit te diepen, sprak me aan. Het is weer eens iets anders, dan alles vanaf het begin te vertellen. Soms werkt het om gewoon ergens middenin te vallen, omdat je dan vrij snel wilt weten hoe het e.e.a. zit.

Seizoen 1 lijd helaas onder wat voorspelbaarheid, maar dat mocht de pret niet drukken. Seizoen 2 grijpt me nog veel meer naar de strot en zeker na het zien van de imposante en heftige 3de aflevering, kan het wat mij betreft niet meer stuk.

Nog twee afleveringen te gaan en dan zit seizoen 2 er ook al weer op....

ibendb

• 5036 berichten
  • 3213 stemmen

Penny Dreadful blijft één van m'n favoriete series van het moment. Het heeft een speciale mix van horror, drama en veel wtf-momenten. Het eerste seizoen was fantastisch en heb ik in een wip uitgekeken. Ook het tweede seizoen heb ik deze avond uitgekeken. Het tweede seizoen komt heel traag op gang en wist pas mijn interesse te wekken na aflevering vijf. Gelukkig is het vanaf dan allemaal van hoogstaand niveau en weet de serie een geweldige sfeer neer te zetten. Eva Green speelt een glansrol en ze doet dit vol overtuiging. Ook Timothy Dalton heeft een erg goed personage. Mijn all-time favorite blijft toch wel Caliban (of John Clare of The Creature, hoe je hem maar wil noemen). Zijn verhaallijn weet mij het meest te raken. Nu is het alleen nog wachten op seizoen 3.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

Penny Dreadful toont met seizoen 2 ook weer aan een sterke serie te zijn. Dit ligt niet zozeer in de actie, intense spanning of het plot, maar meer in de drama (liefde/romantiek, tragedie), het uiterlijk en de sfeer. Hoewel Dorian Grey in dit seizoen ook nog weinig toevoegt aan het plot, tonen de laatste paar afleveringen eindelijk een interessante premise voor Dorian. Desondanks heb ik ook al wel genoten van zijn eerdere deelname, hoe doelloos dat op dat punt ook leek. Het acteerwerk is nog steeds van erg hoog niveau en dat is ook noodzakelijk voor een serie die emotioneel en psychologisch probeert te overtuigen. Ik heb zin in seizoen 3!

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Vreemd, al die lofbetuiging voor Green. Ik stoor me er wat aan, vooral wanneer ze gewichtig of indrukwekkend probeert te praten. Ze heeft wel de 'look'.

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2562 stemmen

1 mei komt het begin van seizoen 3 er aan in u.s.a.........ik kan niet wachten

SillyBilly23

• 183 berichten
  • 358 stemmen

Ik kijk ook uit naar het derde seizoen. Blijft één van mijn favoriete series. De mix van horror en drama in die Victoriaanse sfeer vind ik geweldig en het straalt ook iets sexy uit. Ook één van de weinige series waarbij ik de intro niet altijd oversla, prachtig bijna poëtisch met die klassieke muziek erbij. De acteerprestaties zijn van een hoog niveau, alle acteurs kruipen zeer goed in hun rol dus ik twijfel niet of dit zo zal blijven. Hoop enkel dat ze het verhaal interessant kunnen houden. Nog even geduld!

SillyBilly23

• 183 berichten
  • 358 stemmen

Veelbelovende eerste aflevering van het nieuwe seizoen. Komt wat traag op gang maar men neemt naar gewoonte voldoende tijd om stil te staan bij de mindset van de personages en de introductie van nieuwe karakters. Ik verbaas mij er opnieuw over hoeveel detail in elke scène kruipt. By the looks of it, denk ik dat dit seizoen beter zal worden dan de vorige. Wekt alleszins terug het gevoel op van seizoen 1, misschien ook door de introductie van Dracula . Ik hoop dat de verhaallijnen van Ethan en Vanessa niet teveel hun eigen kant opgaan, qua sfeer zit dit nog niet op dezelfde lijn.

lezertje

• 938 berichten
  • 0 stemmen

Wat een debiele onzin is dit. Zelden o een slechte tv-serie gezien. Halverwege de derde aflevering hield ik het volledig voor gezien. romanfiguren die het over hu n eigen schrijvers weten (Dan moeten ze weten dat ze niet echt bestaan) Dit is echt een bij elkaar geraapt zootje. Mina Harker en Dracula, Victor Frankenstein, Dorian Graf, Dr. Jekyll en Mr. Hyde. Ze hebben werkelijk niets met elkaar te maken. Niets mer dan een zogenaamde 'slimme', maar volledig mislukte marketingtruc om de horror liefhebbers aan zich te binden. Heb werkelijk geen idee waar ik naar gekeken heb. Oh ja, er was geloof ik een klein kind ontvoerd door monsters uit een andere dimensie. Hoe verzin je het, knap hoor, Chapeau.

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2562 stemmen

Penny Dreadfull R.I.P

SillyBilly23

• 183 berichten
  • 358 stemmen

Mijn god, ik ben er helemaal kapot van

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2562 stemmen

SillyBilly23 schreef:

Mijn god, ik ben er helemaal kapot van

Ja ik vind het ook erg jammer!

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Waren de kijkcijfers zo laag?

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Laatste aflevering zit erop. Mooi dat het eindigt met het monster van Frankenstein (John Clare). Hij was toch wel één van de mooiste personages in Penny Dreadful. Wat een goed acteur ook!

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2562 stemmen

AC1 schreef:
Laatste aflevering zit erop. Mooi dat het eindigt met het monster van Frankenstein (John Clare). Hij was toch wel één van de mooiste personages in Penny Dreadful. Wat een goed acteur ook!

Ja geweldig......van mij mag daar wel een spin-off van komen.

SillyBilly23

• 183 berichten
  • 358 stemmen

Genoeg spin-off mogelijkheden denk ik... Geen enkele verhaallijn wordt volledig afgesloten behalve dan die van Vanessa.

Er is veel te doen rond het einde en of het al dan niet te maken heeft met de kijkcijfers. Feit is dat men gekozen heeft om te stoppen op een hoogtepunt en dat kan ik wel appreciëren, hoewel het gerust nog even had kunnen doorgaan.

Ik vond het een geweldige serie, uniek in zijn soort!

tattoobob

• 8198 berichten
  • 2562 stemmen

Gelukkig toch niet het einde..........2019 word weer mooi!!

https://ewedit.files.wordpress.com/2018/11/city-of-angels.jpg

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

Interessant...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.