- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Orange is the New Black (Netflix)
Orange is the New Black (Netflix)
Flavio
-
- 4893 berichten
- 5224 stemmen
Net begonnen met deze serie, wel aardig, al vond ik de laatste episode die ik heb gezien, The Chickening wel vrij zwak. Groot minpunt is de score, op de begintune na nogal flauw met rare geluidseffecten die je eerder bij jaren 80 family komedies verwacht dan bij een serie als deze. De openingscredits met die close-ups van echte inmates (zo stel ik me voor) is best aardig gevonden maar na een paar keer heb je het wel gezien.
Cast is wel OK tot erg goed op Laura Prepon na, een miscast.
Kortom niet zo laaiend maar wellicht wordt het beter. Misschien te veel verwend de laatste tijd op seriegebied.
schumacher
-
- 4554 berichten
- 4257 stemmen
Ik was aan seizoen 1 begonne tot afl5 en dan mee gestopt, wie weet kijk ik toch nog verder maar dat zit er niet meteen in, ik vond het maar slapjes.
Arnie
-
- 1082 berichten
- 1881 stemmen
Aardig tussendoortje. De serie drijft op de schakeling tussen verschillende verhaallijnen van verschillende 'inmates', met nu en dan flashbacks naar hun (criminele) verleden, die wisselend sterk zijn. De lijntjes met de familie en vrienden van Piper, die op het oog toch weinig met het plot te maken hebben, houden het luchtig. Ik schaar me trouwens in het kamp van degenen die Alex wel degelijk sexy vinden. Maar dat terzijde.
Apart inderdaad dat de hoofdpersoon het meest oninteressant is van alle inmates. Buitengewoon onrealistisch figuur, naïef, blond, en maakt ook de meest clichématige ontwikkeling door van onschuldige trien naar tough girl die je je kunt indenken. Maar de serie hangt sowieso bol van de clichés, niet te vergeten de relatie tussen een sul van een bewaker en een voloptueuze latina... De manier waarop loyaliteiten veranderen binnen de verschillende 'tribes' is ook sterk ongeloofwaardig, en tegen het einde van seizoen 2 lijkt zelfs onze hillbilly te veranderen in een redelijk mens. Tsja.
Mede daarom is het dus vooral een aardig tussendoortje. De humor is soms erg flauw, maar kan ermee door. En dat einde van seizoen 2 is natuurlijk schitterend.
The main man!!
-
- 305 berichten
- 210 stemmen
Echt een fantastische serie, en vooral de laatste 4 afleveringen van seizoen 3 zijn geniaal, maar de andere delen zijn ook erg goed, maar vooral de laatste afleveringen hebben meer emotie, en diepgang erin!!
The main man!!
-
- 305 berichten
- 210 stemmen
[quote]Threeohthree schreef:
Voornamelijk is dit gewoon een luchtig drama ala SFU, maar dan wel in een vlot Netflix jasje.
Sorry, maar wat is SFU dan?
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Echt een fantastische serie, en vooral de laatste 4 afleveringen van seizoen 3 zijn geniaal, maar de andere delen zijn ook erg goed, maar vooral de laatste afleveringen hebben meer emotie, en diepgang erin!!
Seizoen 3 gaat nergens meer over. Het was een leuke serie maar de lol is er vanaf. Het oorspronkelijke verhaal gaat over Piper en daar is niets meer van te zien. Ze hebben de andere personages te veel aandacht gegeven waardoor Piper meer op de achtergrond beland. Bij seizoen 2 was het wel leuk maar nu kabbelt de serie een beetje voort.
Rien
-
- 114 berichten
- 45 stemmen
[quote]The main man!! schreef:
Six Feet Under.. vind het een aparte stelling.. Series lijken totaal niet op elkaar
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Van de week het derde seizoen afgekeken.
Het is op zich wel een vermakelijk seizoen, maar de geïntroduceerde subplotjes zijn min of meer repetitief te noemen. Daarbij wordt er niet echt een rode draad gevolgd, hoewel de privatisering van de gevangenis wel enigszins centraal staat. Verder is het weer veel van hetzelfde, met Piper en Alex.
Leuk zijn wederom de flashbacks naar de verscheidene gevangenen, maar dit keer komen ook de medewerkers van Litchfield aan de beurt. Zo krijg je als kijker meer informatie over o.a. Chang en Caputo. Daarentegen is het jammer dat een aantal personages al vrij vroeg en bovenal plotsklaps het veld ruimen. Waarschijnlijk zal het te maken hebben met verplichtingen anderzijds.
Wat helaas overheerst is een gevoel van stuurloosheid in de uitgezette lijntjes zonder een goede pay-off te zien.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Blijf dit een bizarre serie vinden (dat einde van S3
), zo inconsistent. Zowel in kwaliteit als in 'genre'. Ik sluit me aan bij Shinobi, stuurloos. En toch blijf je kijken.
RoFFeL
-
- 265 berichten
- 301 stemmen
Ik zocht een luchtig en komische serie.. deze dus NOT! Halverwege uitgezet want ik vond het niet grappig, waardoor ik me bleef afvragen wanneer Scofield nu in beeld zou komen 
Ps: daarna keek ik een aflevering van New Girl, Eerste aflevering gezien. Paar keer goed gelachen, met een smile naar bed gegaan 
TalentedRipley
-
- 37 berichten
- 31 stemmen
Het eerste seizoen in de uitverkoop gekocht. Vroeger vond ik Vrouwenvleugel wel tof, dus ik dacht dat dit me ook wel zou aanspreken.
Veel mensen lijken het hoofdpersonage niet zo leuk te vinden, maar ik vind Piper best oké. Ze moet haar verloofde achterlaten en de gevangenis in, en dat gegeven was best tragisch. Maar op een gegeven moment is het alsof de serie verandert in de serie "L Word", dat nu toevallig in de gevangenis afspeelt.
Die hypocriete godsdienstwaanzinnige was bloedirritant. Het is erg genoeg dat er echt zulke mensen rondlopen, geen zin om dat op tv te zien. Na het einde van het seizoen was ik er wel klaar mee. Nu kijk ik Wentworth, naar mijn mening een superieure variant op hetzelfde thema.
Wel leuke types in deze serie, zoals de mollige Russin in de keuken en de zwarte vrouw die lijkt vrij te komen en dan een bewaker aanvalt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix heeft vandaag de releasedatum bekend gemaakt van het langverwachte zesde seizoen van de Netflix Original serie Orange is the New Black.
Alle afleveringen van Orange is the New Black S6 zijn exclusief te zien op Netflix vanaf vrijdag 27 juli.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Alle 13 afleveringen van Orange is the New Black seizoen 6 zijn vanaf vrijdag 27 juli te zien op Netflix.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De epische afloop van de serie die alles veranderde. Het laatste seizoen van Orange is the New Black is vanaf 26 juli beschikbaar.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Eerste seizoen: heerlijk! Vooral die finale, man man man. Tweede seizoen begint sterk met de eerste aflevering maar komt daarna in wat kabbelender water terecht voorlopig.