• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.951 gebruikers
  • 9.369.818 stemmen

The Bridge (Bron / Broen)

zoeken in:

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Nog 2,5 maand en dan start het 4e en laatste seizoen... Trailer seizoen 4:

- met NL ondertiteling:

- of:

Henrik, Saga’s partner uit seizoen 3, moet een moord oplossen waarbij een vrouw is gestenigd. Hij wil de hulp inschakelen van Saga, maar daar heeft al een tijdje niemand meer iets van vernomen...

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Heerlijke serie. Net de 1e aflevering van het 2e seizoen gezien, en ik heb al weer de drang te bingen, want dit lijkt net zo briljant te worden als seizoen 1, die ik uiteraard heb beoordeeld op TVmeter.

Vind 38 afleveringen in totaal misschien wel een naar aantal. Bij overige favorieten als Dexter en Sons Of Anarchy is dit ongeveer de helft, en toen zat ik er voor 1000% in, terwijl ik de timing van de laatste seizoenen meestal begreep (ook al mogen toppers van mij honderden afleveringen hebben). Hopelijk gaat dit geen 'nadeel' worden, al is het indirect natuurlijk enkel positief.

knusse stoel

• 3284 berichten
  • 4307 stemmen

Mag ik gewoon kwijt dat wij dit een GEWELDIGE serie vonden?

In sterren een 4,5*, dus als cijfer een 9!

Lavrot

• 900 berichten
  • 0 stemmen

knusse stoel schreef:

Mag ik gewoon kwijt dat wij dit een GEWELDIGE serie vonden?

In sterren een 4,5*, dus als cijfer een 9!

Ja, dat mag je (jullie?) zeker kwijt. Op België (kweet nooit of 't nou Een of Canvas is) wordt momenteel Seizoen 3 herhaald zodat je alvast warm kan lopen over de Brug naar Seizoen 4, die in januari 2018 begint, maar vraag mij niet wanneer deze op de NL/BE TV te zien zal zijn.

knusse stoel

• 3284 berichten
  • 4307 stemmen

Lavrot schreef:

(quote)

Ja, dat mag je (jullie?) zeker kwijt. Op België (kweet nooit of 't nou Een of Canvas is) wordt momenteel Seizoen 3 herhaald zodat je alvast warm kan lopen over de Brug naar Seizoen 4, die in januari 2018 begint, maar vraag mij niet wanneer deze op de NL/BE TV te zien zal zijn.

We zijn al warm genoeg gelopen en vinden het prachtig om dit nieuws van jou te horen!!!

Super serie en wat speelt die hoofdrolspeelster een super rol

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Borgen acteur Mikael Birkkjær in The Bridge/Broen deel 4: link.

http://i63.tinypic.com/106ybs3.png

(Preview seizoen 4, episode 7)

Scenario's seizoen 4: Bron/Broen (TV Series 2011–2018) - Episodes - IMDb

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

"Every Saga Ends".... maar: The Bridge/Broen deel 4 is o.a. hier portovrij (!) voor te bestellen!

http://i65.tinypic.com/264kf43.png

(still #1)

Cover NL uitgave: http://i67.tinypic.com/35ix64l.jpg

Cover Amerikaanse uitgave: http://i65.tinypic.com/2cwx15e.jpg

Preview (still #2):

http://i66.tinypic.com/10ft5hf.png

Preview (still #3): http://i68.tinypic.com/29m2cyp.png

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

De Blu-ray release van seizoen 4 is helaas oplichterij: i.p.v. de 8 afleveringen weer over 3 discs te verdelen zoals voorheen, zijn nu de 8 aflevering op 2 discs geperst, met als gevolg ondermaats geluid en vooral beeld; op DVD/VHS niveau zeg maar! Ook het doosje is wel erg low-budget! ,

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Vierde seizoen omvat 8 afleveringen i.p.v. 10.

http://i66.tinypic.com/2lc909i.jpg

LeBlanc

• 128 berichten
  • 52 stemmen

Pure perfectie deze serie..

Camerawerk, acteerwerk, muziek, verhaallijn, diepgang van de characters...

Ik kan niks bedenken wat me stoort..

Samen met Happy Valley de beste serie die ik ken..

LeBlanc

• 128 berichten
  • 52 stemmen

Ik moet toch even toevoegen dat Seizoen 1/2/3 echt top zijn..

Ik ben net klaar met seizoen 4. En die is echt waardeloos.. Ongeloofwaardig, slecht acteerwerk. Allemaal verhaallijntjes tussendoor die er niet echt toe doen en afleiden van de hoofdlijn... Veel 'emotionele' scenes die niet overkomen omdat de characters niet sympathiek zijn.. Er klopt echt helemaal niks van.. Hoe kan dat, is er een nieuwe regiseur? Er is in ieder geval wel minder budget heb ik het idee..

Nee, echt een tegenvaller.... erg jammer...

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

LeBlanc Dat komt bij (te) veel TV series voor, dat ze te lang duren. Meestal blijkt maximaal 3 seizoenen vol-doende om niveau op peil te houden. Bij TV-thriller Overspel zijn ze na 3 seizoenen om die reden gestopt (en vervolgens met TV-triller Klem getracht dit niveau weer te bereiken). Zie ook: Nooit meer Overspel: seizoen 3 is de laatste! - Superguide - YouTube

Maar met bijvoorbeeld Penoza, Hell on Wheels en Downton Abbey gaat het dan ook snel bergafwaarts vanaf het 4e seizoen. Zeker als het per sei-zoen om een doorlopend verhaal gaat. Vaak kunnen de makers ook niet voor elk extra seizoen dezelfde cast boeken; wisselingen pakken echter vaak averechts uit.

De (Zweedse) makers van The Bridge/Broen waren trouwens ook lang tegen een 4e seizoen. De Denen heb-ben doorgezet, vandaar ook minder Zweedse inbreng in het 4e seizoen (qua o.a. cast en budget).

Extra pech voor de makers is nog geweest dat de Joodse Kim Bodnia afgehaakt heeft vanwege racisme. De stille hoop was dat hij in het 4e seizoen alsnog weer van de partij zou zijn.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Leuke serie. In de traditie van de Scandinavische politieroman (o.a. gericht op het persoonlijk falen van de rechercheurs van dienst, maatschappelijke context, en gedegen maar langzaam speurwerk). Er is wel een aantal schoonheidsfoutjes qua plot en de sociale onaangepastheid van Saga zou wat soms subtieler mogen, maar ik kijk het met genoegen. Spannend vind ik het overigens niet echt, maar dat hoeft ook niet. Slotaflevering van seizoen 2 tot nu toe de beste.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Inmiddels ook seizoen 3 en 4 gezien. Men zoekt iets meer naar dramatische kracht en ik vond het ook spannender. Henrik is een goede toevoeging, omdat die ook echt bijdraagt aan het politiewerk (i.t.t. Martin, die alleen achter Saga aanhobbelde). Het drama wordt echter regelmatig wat te ver getrokken, waardoor Saga haar aura van rationele computer kwijt raakt en soms eerder een schichtig hertje lijkt. Op zich de logische weg om in te slaan, maar men had zich iets meer moeten inhouden (de backstory over Jennifer en Munchausen by proxy is goed, maar die veroordeling bijvoorbeeld was nergens voor nodig en ook de abortus en dan break-up met Henrik vond ik een brug te ver). Niettemin een fijne serie en Saga schaart zich voor mij toch in het rijtje bij haar roemruchte collega's Martin Beck en Kurt Wallander.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.