menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Dvd-irritaties / fouten

zoeken in:
Mijn 3D versie ook niet. Reversible artwork zou wel fijn zijn. Maar daar zijn ze volgens mij "too cheap" voor bij Disney, gezien ze ook de Franse titels op de cover drukken. Geld binnen halen willen ze wel, maar o wee, als het geld moet kosten.

Op de Amerikaanse DVD-hoes van Strange Circus (Shion Sono) staat dat de film 84 minuten duurt. Maar vanmiddag kwam ik erachter dat de film ruim twintig minuten langer duurde. Ondraaglijk veel pijn ...

Artificial Eye heeft een lelijke fout gemaakt met hun Apu-trilogie. De eerste DISC is namelijk niet Pather Panchali maar Aparajito:

https://pbs.twimg.com/media/Cl5nrpNWEAANgGe.jpg

https://pbs.twimg.com/media/Cl5nsu2WkAAng0i.jpg

Drie keer raden wat mijn eerste Satyajit Ray is geworden?!

Dit is geen dvd irritatie, maar een irritatie bij nieuwe gesealde cd hoesjes, wat ik graag wil delen!
Helaas kon ik geen irritatie forum vinden op musicmeter

Sommige cd's zitten in een mooie slipcover, ofwel een hardcover hoesje van karton, maar sommige zitten zo strak geseald dat de cd geen ruimte meer krijgt...
Wat ik nu al een aantal keren heb gehad (nadat ik de cd zeer rustig er uit heb gehaald) is dat de cd een dikke stoffige tot vlekkerige streep heeft, die opvallend in een lijn loopt.
Helaas krijg ik deze rare vlek/streep er niet uit en stop ik tegenwoordig mijn cd's niet meer terug hun eigen hoesje om meerdere schade te voorkomen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of idee hoe ik de cd schoon kan maken?

kappeuter (crew)
lars-pixar

Ik zou gewoon een licht vochtige doek met beetje afwasmiddel gebruiken. Daarna droogwrijven met een theedoek.

kappeuter schreef:
lars-pixar

Ik zou gewoon een licht vochtige doek met beetje afwasmiddel gebruiken. Daarna droogwrijven met een theedoek.

Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen!

Bij Wiplala:

hallo,
deze film onlangs gekocht op Blu-Ray maar wat schets mijn verbazing van het geluid klopt niks van.
je ziet de monden bewegen en seconden later het geluid pas.
heeft misschien iemand op dit forum ook de Blu-Ray met dezelfde verschijselen?
heb hem bij Bol.Com laten komen.
misschien zegt de streepjescode u iets en dat is:
8 718868 087225
nou heb ik toch een hele verzameling Blu-Ray's maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
daar ik hoop er misschien iets van te horen.
weet natuurlijk niet of dat in de bioscoop ook zo was omdat ik hem daar niet gezien heb.
vriendelijke groet:
Hans Verbiest Eindhoven

DVD releases van Jetix, begin er niet aan! Een tijd geleden Iron Man: the Animated Series gekocht en wat scheelt er allemaal aan?

* op de achterkant van een seizoen staat een episode lijst afgedrukt. Tof idee, alleen zijn seizoen 1 en 2 omgedraaid. De DVDs zelf bevatten echter wel de juiste episode. Dus voor een overzicht van welke afleveringen er van seizoen 1 zijn, moet je het schijfje van seizoen 1 er in steken maar wel op de achterkant van seizoen 2 kijken
* bijkomende frustratie: de afleveringen zijn niet in de juiste volgorde gezet. Geen idee welke idioot er in geslaagd is om dit zo gigantisch hard up te fucken maar je moet continu switchen tussen verschillende schijfjes als je de reeks in de juiste volgorde wilt zien
* op zich nog niet zo'n onoverkomelijk probleem ware het niet dat je elke keer als je een schijfje in de DVD speler steekt, je 4 (!) minuten aan niet skipbare content voorgeschoteld krijgt. En dan nog niet eens interessante content. De gebruikelijke shit dat je niet mag kopiëren of downloaden (had ik beter wel gedaan, dan had ik mijn afleveringen tenminste in de juiste volgorde gehad) gevolgd door een gigantisch lang reclamefilmpje voor andere series van Jetix.
* op zich tof dat ze de moeite doen voor ondertiteling, maar als je enkel en alleen Nederlandse ondertiteling voorziet => voorzie dan op zijn minst de optie om ze uit te zetten. De ondertiteling van de vierde aflevering haperde waardoor continu de eerste zin van de aflevering werd getoond. Dus 20 minuten lang heb je dezelfde onderaan in je scherm staan
* en is het tot slot zo enorm moeilijk om het geluidsniveau van het menu en dat van de aflevering zelf op hetzelfde te houden? Toegegeven, ik heb dankzij die rotte voorfilmpjes tijd genoeg om het volume zachter te zetten, maar volgens mij blaas ik binnenkort per ongeluk één van mijn speakers van de televisie aan gort dankzij dat menu scherm.

Excuses, ik moest het even kwijt

Ik zou die DVD terugsturen en mijn geld terugvragen. Minder moeite dan mijn ergernis opschrijven. Maar wellicht minder opluchtend ook.

Tjah, het is ondertussen ook alweer meer dan een jaar geleden dat ik de serie überhaupt heb aangeschaft. Ik moet zo'n zaken gewoon eens sneller kijken En ik weet niet of je zelf al ervaring hebt met het opnemen tegen zo'n maatschappij maar je mag al tevreden zijn als je gewoon een mailtje terugkrijgt.

Film Pegasus (moderator)
Ook irritant als filmliefhebber zijn verwijzingen bij acteurs of regisseurs naar hun vorige werk. 'bekend van...' Terwijl ze daar dan titels bij zetten die totaal niet hun bekendste of grootste werk zijn. 'Jackie Chan, bekend van Rush Hour' bvb. 'Steven Spielberg, bekend van War horse'.

neo (crew)
Als ik ''bekend van'' letterlijk neem is het bedoeld om aan te duiden waar het grote publiek iemand waarschijnlijk het meest van zal kennen, ongeacht of het het beste/grootste werk is.. In dat geval vind ik die van Chan uitstekend gekozen. Die reeks heeft bij een breed publiek een grote naamsbekendheid, zoals wel meer van zijn Engelstalige producties. Ik hoor graag welke ander titel jij had uitgekozen die past bij zo''n label, los van een eventueel waardeoordeel.

Daar kan ik ik mij als ''ingelezen'' filmliefhebber niet echt meer aan irriteren, maar wel als die bekendheid is gekoppeld aan titels die compleet onlogisch zijn of een waardeoordeel gaat meespelen (de meest meest spectaculaire Chan film naast Rush Hour of Rush Hour een klassieker noemen).

KillerPony 3000
Ik schrik mij soms dood van dat kijkwijzer mannetje die nog voor de film wordt gepropt. Staat altijd veel luider dan de rest.

Film Pegasus schreef:
Ook irritant als filmliefhebber zijn verwijzingen bij acteurs of regisseurs naar hun vorige werk. 'bekend van...' Terwijl ze daar dan titels bij zetten die totaal niet hun bekendste of grootste werk zijn. 'Jackie Chan, bekend van Rush Hour' bvb. 'Steven Spielberg, bekend van War horse'.

Weet niet of dat bij deze voorbeelden ook geldt, maar wat ze vaak doen is er dan slechts de filmtitels bij zetten, die ze zelf ook hebben uitgebracht en dat zijn vaak dan, of helemaal niet hun bekendste/beste films, of vaak titels waar ze helemaal geen belangrijke rol in hebben, maar ja, je zou eens als dvd label reclame maken voor een film, die bij de concurrentie is uit gebracht. Tja...!

kappeuter (crew)
Hoe verzinnen ze het, dit soort hoezen:
bol.com | Inferno (Blu-ray Steelbook) (Blu-ray), Omar Sy | Dvd's

Verwacht je eerder bij een anime.

Of deze hoes 'RTL7 movies voor mannen':
bol.com | Pride And Glory / Movies Voor Mannen (Blu-ray), Noah Emmerich | Dvd's

geplaatst:
Het overkomt gelukkig niet vaak, maar hoe is 't in vredesnaam mogelijk dat een DVD die nieuw in de verpakking zat blijft hangen?
De teller staat inmiddels op 5.

neo (crew)
geplaatst:
Productiefouten komen voor. Soms ligt het ook aan je eigen speler en bijbehorende lasertechniek. Ik heb gave muziek en film schijfjes die perfect werken op een goedkope, ouder speler, maar op nieuwe speler haperen of het niet doen. Als ik zelf een schijf brand, kan de snelheid en het type schijfje waarmee ik dat wil laten doen, ook verschil maken voor in hoeverre deze goed speelt op verschillende spelers. De Vangelis - Antarctica eerste cd uitgaven is denk ik de oudste cd die ik heb, met de nodige krassen, speelt op werkelijk elk apparaat dat ik ooit heb gebruikt, tot aan een recente Blurayspeler.

Wat voor uitgaven praten we over?

geplaatst:
De Nederlandse DVD-releases van Stigmata, The Guest, Experimenter, The Panic in Needle Park en Idiots and Angels.

geplaatst:
Van welke uitgever('s)? DFW toevallig?

geplaatst:
20th Century Fox, Splendid, Cinemien, Lumiere en Filmfreak. Lekkere variatie dus.
DFW is uiteraard ruk als 't gaat kwaliteit, net als E-One, maar verder nooit problemen mee.

Blijft toch wel raar dat een gloednieuwe disc zonder één krasje niet fatsoenlijk afspeelt en een disc vol met krassen waar je bang voor bent dat die niet probleemloos afspeelt wel zonder problemen afspeelt.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Het lijkt me toch wel zeer onwaarschijnlijk dat het aan de dvd's ligt, ik denk toch eerder aan je dvd of blu-ray speler. Sommige spelers hebben meer moeite met afspelen dan andere spelers.
Als je de dvd's bij iemand anders test weet je het zeker.
Hoe lang heb je de speler al?
Mijn blu-ray speler heeft sinds een paar jaar ook moeite bepaalde blu-rays af te spelen.

geplaatst:
Ik denk zo'n 7 jaar die Blu-ray speler.
Ik weet nog dat je d'r nog een stuk of 10 Blu-ray's bijkreeg bij de Mediamarkt, het was ook niet bepaald een dure.
Ik heb onder nog een XBOX One staan, zal 't daar binnenkort eens proberen om te zien of d'r verschil is.

Lekker dan. Beide Blu-Ray schijfjes van 'Death Proof' en 'Planet Terror' (toevallig allebei van A-Film) worden op geen enkele BluRay speler meer gelezen en worden als 'Data Disc' of 'Onleesbare Disc' gezien. Ook mijn BluRays van Kickass en Lord of the Rings Extended hadden moeite op sommige spelers.

Hebben meer mensen hier toevallig last van die Death Proof en Planet Terror toevallig in huis hebben? Ben dus bang dat ik ze moet gaan vervangen. Dat er een BluRay een keer ermee ophoudt, afijn, maar dit is wel een heel apart fenomeen met die schijfjes van A-Film. Het zou toch niet zo moeten zijn dat ik straks al mijn A-Film titels moet gaan vervangen.

kappeuter (crew)
Op de hoes van de dvd van Rembrandt (1936) staat Charles Leston ipv Charles Laughton:

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/2/9/7/1002004011477926.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 03:29 uur

geplaatst: vandaag om 03:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.