ad
  • 141.879 films
  • 6.875 series
  • 20.919 seizoenen
  • 471.005 acteurs
  • 285.383 gebruikers
  • 8.184.116 stemmen

Trailers op de site

zoeken in:

Erwinner

• 33714 berichten
  • 3074 stemmen

Uitermate handig, mooie trailer ook. Worden ze ook op oude films toegepast?

Apollinisch

• 21234 berichten
  • 0 stemmen

Wel als die een bioscoop-(re-)release krijgen, zoals nu het geval is met North by Northwest.

Maar inderdaad een zinvolle toevoeging. De kwaliteit is hoog en de Nederlandse ondertiteling is ook fijn. Alleen gisteravond heb ik al meer trailers gezien dan de rest van het jaar. Weliswaar niet meer dan een stuk of vier, maar toch.

Film Pegasus (moderator films)

• 27939 berichten
  • 4608 stemmen

Lijkt me wel leuk mits enkel (nieuwe) crewleden er zich mee bezig houden. Kwestie van toezicht te houden op de kwaliteit van de trailers, zodat de kwaliteit van de site behouden wordt. En eventueel een meldknop om links naar trailers die niet meer werken te laten nakijken en/of verwijderen.

Erwinner

• 33714 berichten
  • 3074 stemmen

Yep, kwam er al 2 tegen die niet werkten.

JohnWilliams

• 7483 berichten
  • 716 stemmen

Ik vind het een geweldige verbetering aan de site. Heb al gekeken: Hancock, Narnia 2 en Nim's Island.

desteven007

• 734 berichten
  • 0 stemmen

Ja idd zo moet je dus niet naar Youtube surfen of naar een andere site om een trailer te bekijken.

JohnWilliams

• 7483 berichten
  • 716 stemmen

Deed ik ook altijd. Nu kan ik het gewoon op Moviemeter doen. Tenminste, wat betreft de nieuwe films. Soms kijk ik films van 2000 of van 1992 etc. dan kijk ik gewoon nog op youtube.

Film Pegasus (moderator films)

• 27939 berichten
  • 4608 stemmen

Fantastisch, ik had eerst nog niet door dat de trailers al bij de films stonden. Geweldige toevoeging.

JohnWilliams

• 7483 berichten
  • 716 stemmen

Ja, het staat gewoon bij al die dingen zoals: Filmscore op Musicmeter, IMDB etc...eerst viel het mij ook niet op. Maar bij de Meeting had ik het ook al gehoord (dat het er was).

Jordy

• 22568 berichten
  • 2945 stemmen

Naast de trailers van FilmTrailer.com heb ik ook een scriptje geschreven dat geautomatiseerd de Apple site afspeurt naar trailers. Als het goed is worden ook deze trailers automatisch gekoppeld en opgeschoond elke nacht

voorbeeldje: http://www.moviemeter.nl/film/45515

als dit een tijdje loopt en de database vol staat met allerlei Apple trailers moeten we maar eens kijken hoe het gaat met teasers en trailers enzo, hoe we kunnen zorgen dat je altijd alleen de laatste/beste trailer ziet

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Knap gedaan Jordy!

Macmanus

• 13569 berichten
  • 3436 stemmen

Nice!

Jordy

• 22568 berichten
  • 2945 stemmen

Er zijn inmiddels zo'n 100 films met een (vaak ondertitelde) Flash trailer. Daarna heb ik met met wat gescript van zo'n 800 films ook de Quicktime trailers weten te vinden. Bij recente films als http://www.moviemeter.nl/film/42666 kun je nu kiezen uit de flash trailer of de (640 pixels brede) Quicktime variant. Onderaan de laatste staan, indien beschikbaar, linkjes naar de HD versies

Als het goed is wordt dit nog steeds allemaal automatisch 's nachts opgeschoond en uitgebreid en komt er dus geen crew-werk bij kijken. Hopelijk krijg ik geen boze brief van Apple voor dit directe gelink

kappeuter (crew)

• 60982 berichten
  • 5036 stemmen

Stiekem zou je dat wel cool vinden, een brief van Apple.

Jordy

• 22568 berichten
  • 2945 stemmen

Het gaat lekker met die QuickTime trailers, er zijn er nu 1000 (geheel automatisch) gelinkt en de oude trailers lijken niet te verdwijnen.

YouTube heeft de kwaliteit inmiddels ook omhoog gegooid, zo is dit bv prima te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=Zu8FvFezAI4&fmt=22

Eventueel een alternatief als die QuickTime trailers ooit moeten verdwijnen. Nadeel dat het trailer archief van YouTube natuurlijk nog niet in deze kwaliteit beschikbaar is, het zijn alleen de trailers waar we ook al goede QuickTime trailers van hebben.

kos

• 45030 berichten
  • 7831 stemmen

wow, zo'n goede kwaliteit heb ik nog nooit op youtube gezien.

speedy23

• 18927 berichten
  • 14043 stemmen

Inderdaad topkwaliteit.

Leland Palmer

• 23362 berichten
  • 4225 stemmen

Die trailers update-tab, werkt die al helemaal goed? Ik zie namelijk al een paar dagen de trailer van I Love You, Man op Apple staan, maar hier is die nog nergens te bekennen.

mcvantrier

• 2 berichten
  • 0 stemmen

een week of 2 terug heb ik op moviemeter een heel overzicht gezien (met filmposters en daaraanvast de trailer) nu kan ik dit niet meer vinden. Weet iemand wat ik bedoel en waar dat staat?

Jordy

• 22568 berichten
  • 2945 stemmen

Leland Palmer schreef:

Die trailers update-tab, werkt die al helemaal goed? Ik zie namelijk al een paar dagen de trailer van I Love You, Man op Apple staan, maar hier is die nog nergens te bekennen.

Ik gebruik nu deze RSS feed om de nieuwe trailers binnen te halen, waar deze film helaas niet bij staat

Ik zie dat er ook nog deze is, zal het scriptje eens aanpassen zodat ook via deze feed gecheckt wordt op nieuwe trailers

mcvantrier

• 2 berichten
  • 0 stemmen

nee, het zag er bijna hetzelfde uit als op de apple site, maar volgens mij historie (firefox) was het op moviemeter.nl

Jordy

• 22568 berichten
  • 2945 stemmen

Leland Palmer schreef:

Heb het scriptje iets verbeterd, maar Apple levert deze trailer aan onder de titel "I Love You Man" (zonder komma) dus die wordt niet gematcht, dat zul je toch houden af en toe

Leland Palmer

• 23362 berichten
  • 4225 stemmen

Oké, bedankt voor je moeite. Maar die komma zorgt er dus voor dat de trailer van I Love You, Man niet op de site komt? Niet dat het veel uitmaakt natuurlijk, maar ben even nieuwsgierig

Jordy

• 22568 berichten
  • 2945 stemmen

Voor nu wel in ieder geval. Apple levert helaas geen unieke imdb code (oid) aan, dus ik moet raden welke film ze bedoelen. Als een film meerdere recente resultaten heeft (bv, "Good") of als ze een andere schrijfwijze hanteren dan wij, dan zal de trailer niet gelinkt worden.

Leland Palmer

• 23362 berichten
  • 4225 stemmen

Aha, dat is duidelijk. Bedankt voor je reactie.

Jordy

• 22568 berichten
  • 2945 stemmen

testje met Youtube embedding: Transformers: Revenge of the Fallen (2009)

Er staan steeds vaker al vroeg leuke trailers en teasers op Youtube, in goede kwaliteit, ver voor ze op Apple.com verschijnen. Ik moet nog even nadenken over hoe we kunnen zorgen dat deze trailers automatisch, of door gebruikers gevuld kunnen worden. Als je de mogelijkheid open stelt om net als op MusicMeter allerlei YouTube filmpjes te koppelen krijg je denk ik veel trailers van slechte kwaliteit op de site.

Leland Palmer

• 23362 berichten
  • 4225 stemmen

Youtube levert inderdaad vroeg teasers in prima kwaliteit. Apple levert (volgens mij?) alleen maar ''echte'' trailers toch? Dan zijn ze sowieso later. Er is bijvoorbeeld ook een Superbowl spot van G.I. Joe, ook erg gaaf.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Werkt bij mij goed, ik vind dit zeker een goede aanvulling. Weg met Apple.

Leland Palmer

• 23362 berichten
  • 4225 stemmen

Leuk dat er nu ook steeds meer traiers van ''oudere'' films bijkomen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.