- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Stemmen importeren vanuit IMDb
Stemmen importeren vanuit IMDb
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Dit had ik waarschijnlijk al 5 jaar geleden moeten bouwen, en van de vaste gebruikers zit er vast niemand op te wachten, maar je kunt nu imdb stemmen importeren. Zie de optie onder aan je profielpagina.
Als iemand dit even de Wiki wil toevoegen, graag.
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3308 stemmen
Misschien is het iets voor Henk en Speedy23.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Jordy, een 7 is toch niet gelijk aan een 3,5, of wel? 
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Jordy, een 7 is toch niet gelijk aan een 3,5, of wel? 
Voor mij wel!
0,5* = 1,0/1,5
1,0* = 2,0/2,5
1,5* = 3,0/3,5
2,0* = 4,0/4,5
2,5* = 5,0/5,5
3,0* = 6,0/6,5
3,5* = 7,0/7,5
4,0* = 8,0/8,5
4,5* = 9,0/9,5
5,0* = 10
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Uit het topic hoeveel zijn jouw sterren waard?
Hopelijk laait hierdoor niet weer de discussie over extreme stemmers op, maar ik vraag me af hoe jullie te werk gaan bij het stemmen.
Ik zie de laatste tijd aardig wat mensen die een rapport cijfer nemen op de schaal van 10, en daar de helft van nemen. Oorspronkelijk niet de bedoeling (een 6 is net voldoende, 3 sterren stond altijd voor "goed"), maar ja dat kun je toch niet opleggen aan anderen.
Maar wanneer heb je spijt een film gezien te hebben? Wanneer raad je 'm aan? Wanneer zou je 'm kopen.
Bij alles van 2 sterren en lager heb ik spijt dat ik ben gaan kijken. 2,5 vind ik de moeite waard, meer niet. 3 sterren en hoger vind ik een aanrader. Alle films die ik een 4,5 of een 5 geef wil ik op dvd hebben, en een paar 4-sterren films (die een hoog opnieuwkijk- of verzamelgehalte hebben) ook wel.
3 sterren staat voor "goed", dat zou dus ongeveer een 7 zijn idd. een rapportcijfer van 5,8 betekent "niet voldoende".
Dat julie nou andere creteria hanteren voor het geven van de cijfers (zie forum-topic van tijdje terug) 
als ik rapportcijfers wilde hanteren had ik wel een schaal van 1 tot 10 genomen...
een 5,5 is voldoende omdat het afgerond wordt... het zit tussen "matig" (5)en "voldoende" (6) in, dat bedoelde ik
er zullen weinig 5-sterren recensenten zijn die 3 sterren als "een zesje" zien. Ik heb de uitleg van de sterren weggehaald destijds in de FAQ omdat iedereen het voor zichzelf mag weten, maar "officieel" staat 3 sterren op moviemeter voor "goed", niet voor "een zes"
maar goed, ik denk dat dit een nutteloze discussie is, omdat iedereen er eigen ideeën op nahoudt
ok mooi stukje
enige dat ik er nog over kan zeggen is dat ALS je gaat vergelijken tussen imdb en moviemeter, je vaak zult zien dat films die hier een 3 krijgen, op imdb een 7 krijgen... dat gevoel krijg ik in ieder geval, 't is misschien moeilijk om dat te bewijzen
dat is ook een reden dat IK persoonlijk vind dat je een 3 op MM niet met een 6 op imdb kan vergelijken (waar dit mee begon... mensen vroegen zich af waarom ik een 5,8 op imdb te laag vond voor een film die ik een 3 gaf). Ik denk dat meer mensen, net als ik, als ze een leuke tijd in de bios hebben gehad maar meer niet, een film hier 3 sterren, en op imdb een 7 zouden geven. De meeste films die op imdb een 6 hebben vind ik niet leuk genoeg, de meeste films die op moviemeter een 3 hebben gemiddeld vind ik wel leuk genoeg... maar goed, dat is MIJN persoonlijke mening, een reden dat bij mij m'n imdb-cijfer niet automatisch 2x zo hoog is als m'n MM-cijfer
Queto,
er worden hier net zo goed hoge stemmen gegeven als op imdb, er is (bij mij) dus geen sprake van het optrekken van de schaal...
het is gewoon een feit dat "3 sterren" bij mij (en vele recensenten, ga maar 's kijken op internet enzo) voor een goede film staat, en dat bij imdb een film met een 6.0 voor een (zeer) matige film staat... zal wel psychologische oorzaken hebben dat veel mensen bij een schaal van 5 anders stemmen dan bij een schaal van 10... maar het gebeurt
Vandaar dat ik even benieuwd ben hoe stemmen worden geimporteerd vanuit imdb. 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Leuke functie, alleen zo'n 5 jaar te laat... 
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Wat gebeurt er eigenlijk als je je imdb-stemmen gaat importeren, terwijl je er hier al op gestemd hebt? Ik wil namelijk wel kijken of ik niet een of twee ben vergeten, maar ben een beetje bang dat het een en ander overschreven wordt.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Andersom ben ik meer voor 
Ik ook geloof ik, want hier staan er meer op dan op de imdb. 
Wat gebeurt er eigenlijk als je je imdb-stemmen gaat importeren, terwijl je er hier al op gestemd hebt? Ik wil namelijk wel kijken of ik niet een of twee ben vergeten, maar ben een beetje bang dat het een en ander overschreven wordt.
Daar ben ik ook benieuwd naar.
SpikeR
-
- 143 berichten
- 620 stemmen
ik hou het op de stemwijze van MM
tenslotte hebben we het over sterren
5 sterren heeft toch ook een bepaald begrip/status
zoals 5 sterren restaurant/hotel etc.
gaan we het over 9 of 10 sterren hebben vind ik het het woord ster/sterren niet meer op zijn plaats..
maarja ieder zijn eigen mening
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Dat wordt gewoon omgerekend geimporteerd hoor.
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
Ik heb het net gedaan maar zie nog niet dat er stemmen bij zijn gekomen.
Heeft het zijn tijd nodig of zou je gelijk resutaat moeten zien.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Je geeft eerst een url op (van jouw imdb pagina), en dan kom je als het goed is in een resultaatscherm voor elke MyMovies pagina. Die moet je nog wel opslaan voor de stemmen opgeslagen zijn, tot dan toe is er nog niets veranderd aan je stemmen hier.
Als het niet lukt, geef dan svp even de url die je probeert in te voeren, dan kijk ik er even naar.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Deze functionaliteit staat overigens tijdelijk uitgeschakeld, tot ik tijd heb om naar enkele bugjes te kijken.
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
We kunnen niet wachten 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Volgens mij werkt het nu, heb getest met jouw "afwijkende" MyMovies lijst (veel pagina's, en extra kolommen), en mijn "normale", en het gaat allebei goed.
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
Ik heb de lijst geimporteerd en heb 488 films gevonden waar ik nog geen stem aangegeven had. 
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
Wat bedoel je??
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Dat schiet nog eens op. 
Er zijn ook veel stemmen vernieuwd. Ik heb vandaag al een paar keer gedacht': 'die film heeft Stinissen toch allang gezien?!'.
-
- 23434 berichten
- 76917 stemmen
Het waren totaal 211 pagina's
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3308 stemmen
Wat bedoel je??
Met al je stemmen hier op moviemeter. Wat je nog kan zien op 16 nov bij je stemmen al die films met een Z.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Het zou fijn zijn als het ook omgekeerd kon.
.
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen