menu

De Site / Algemeen / alternatieve stylesheet voor MovieMeter

zoeken in:
In De Site > Algemeen > Het Nieuwe Design:

Deze methode heeft de toestemming van Jordy:

Voor wie het jammer vindt dat de berichten geen alternerende kleuren meer hebben is er een (makkelijke) oplossing. Wat gewone surfers doorgaans niet weten is dat je het design van de site deels zelf kan bepalen.

Al het visuele (de look - kleuren en fontjes) zit opgeslagen in een stylesheet. Iets wat Jordy maakt. Maar de meeste (?) browsers hebben ook een functie waardoor een surfer zijn eigen stylesheet kan schrijven.

Een hoop gedoe voor mensen die weinig van webdesign afweten, daarom heb ik even een basis gemaakt die de berichten alternerende kleuren geeft net zoals op de overzichtspaginas (dit betekent wel dat quotes dezelfde kleur hebben als sommige berichten).

Het is best simpe in Firefox:

1. download deze css file.

2. plaats de file op deze locatie:
Documents and Settings\[username]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\[profile]\chrome
waarbij [username] en [profile] zelf in te kiezen zijn.

3. browser opnieuw opstarten en het werkt.

Wie de kleurtjes niet leuk vindt kan ze zelf makkelijk aanpassen (zolang hij overweg kan met RGB waarden). Gewoon de file openen als tekstbestand en de rest wijst zichzelf wel uit.

Kleine disclaimer: dit verandert wel de kleuren op alle meter sites. Resultaat op musicmeter en boekmeter is niet meteen denderend

je CCS file doet het niet bij mij onderhond

AHWA
Bij mij werkt het. Bedankt, OH!

kos
Goed werk Niels.

leuk om te zien, bah zeg

Ik ben geen designer uiteraard en "mooier" wordt het er niet mee Vind het alleen wel een stuk leesbaarder geworden. Ik hou niemand met een oog voor kleur tegen even mijn stylesheet bij te werken en up te loaden.

(Er staat trouwens nog een vreemde witte linkerborder op de messages zelf Jordy. Volgens mij kan die weg)

tovenaar
Thanks! Heb hem even veranderd in
div.forum_message_row1 {background:#F3F2EC !important;}
div.forum_message_row2 {background:#FFFFFF !important;}

Voor mensen die net als ik wit op zich prima vinden, maar dan wel afgewisseld met dat lichte kleurtje en niet weten dat wit FFFFFF is.

tovenaar
tovenaar schreef:
Thanks! Heb hem even veranderd in
(quote)

Voor mensen die net als ik wit op zich prima vinden, maar dan wel afgewisseld met dat lichte kleurtje en niet weten dat wit FFFFFF is.

Heb het nu dus een tijdje zo, maar dit bevalt me echt meer dan prima! Site is af nu voor mij (nou, als het quote-vakje ook nog een ander kleurtje kan krijgen.. of beter: als quote-vakje in row1, de kleur van row2 kan krijgen en andersom ben ik helemaal blij). Onderhond's initiele CSS met het donkerdere beviel me niet echt. Maar #FFFFFF afgewisseld met #F3F2EC doet het helemaal voor mij.

kan hoor tovenaar . Zo zijn er ook twee klasses voor de quotes (quote1 en quote2)

Dus:

div.forum_message_row1 .quote1 {background:#FFFFFF !important;}
div.forum_message_row2 .quote2 {background:#F3F2EC !important;}

zou wonderen moeten verrichten. Gewoon toevoegen in je CSS file.

Laat het hier verder maar bij, niet zo boeiend om Jordy's site om te bouwen, mensen die meer willen moeten zelf maar even met CSS leren knoeien

tovenaar
Kijk, daar heb je nog eens wat aan! Thanks OH. Dit ziet er heel fijn uit.

tovenaar
Onderhond schreef:
Laat het hier verder maar bij, niet zo boeiend om Jordy's site om te bouwen, mensen die meer willen moeten zelf maar even met CSS leren knoeien

Ja, je hebt gelijk. Ik vind het nu echt perfect, die 2 alternerende kleuren werken fijn en in combinatie met de alternerende quote-boxjes is het compleet. Ben helemaal tevreden!

AHWA
Werkt hier ook prima. Bedankt!

iedereen vindt het mooi, waarom doe je het dan niet gewoon standaard Jordy?

Vogens mij heeft Jordy daar ondertussen al 10 keer op geantwoord.

Verder nog een kleine (technische) tip: het is mss handig om de sites te differentiëren door op de body van elke pagina (al heb ik totaal geen idee hoeveel templates je gebruikt) een te onderscheiden klasse te plaatsen (class="mom").

Niet dat je daar persé verder wat mee moet, maar het biedt meer perspectieven en kan de onderhoudbaarheid van de css zeker ten goede komen

Hulde onderhond en tovenaar, site is helemaal mooi nu! Leest onwijs lekker.

Bedankt voor die CSS tips, de berichten zijn een stuk leesbaarder. Ik heb echter wel een probleempje ontdekt: de spoilers zijn nu leesbaar (wit). Is dit niet te fixen met een of andere CSS code.

Dustyfan
Bedankt voor de tips, OH. MM ziet er ineens een stuk vrolijker uit

ik krijg die CSS code niet op de juiste plek opgeslagen kan nergens documents and settings vinden.

Normaal heb ik Internet Explorer, maar heb nu Firefox geïnstaleerd. Heb dat CCS-bestand opgeslagen bij:

Program Files/Mozilla Firefox/chrome

Daar waar Onderhond zei van het op te slagen, staat bij mij niets van Firefox. Maar er is dus niets veranderd. Wat doe ik fout?

En je browser sluiten: dat is toch gewoon je kader sluiten en terug opnieuw openen? Of sla ik de bal volledig mis? Ken namelijk bijzonder weinig van zulke dingen.

Dustyfan
Documents & Settings zit hoogst waarschijnlijk direct op je C: drive.

Als je FireFox gebruikt, zit daar al een 'UserContent.css' in, die je kunt openen in notepad. Daar kun je de regels die OH heeft gepost plakken en vervolgens saven. Na het opnieuw opstarten van je browser moet het werken.

Doc & Sett vind ik wel, maar daar staat niets van Firefox. Maar zoals ik al zei gebruik ik normaal gezien IE. Zou het kunnen dat het dan niet gaat ofzo?

Heb het dus opgeslagen op: Program Files/Mozilla Firefox/chrome

Daar heeft Firefox zichzelf 'gezet' toen ik het daarjuist installeerde.

De map application data is waarschijnlijk nog verborgen. In de verkenner even bij extra->mapopties-> weergave->verborgen bestanden en mappen weergeven aan zetten.

Dat was inderdaad het geval. Bedankt, NKyou, nu werkt het!

Beter zo trouwens.

Werkt bij mij ook. Heeft inderdaad te maken met het verbergen van mappen.

Vervelend wel ja dat de spoilers nu te zien zijn En het 'verbeter knopje' en het 'melding' knopje hebben nu een witte schaduw...

Maar qua kleuren is het wel heerlijk rustig aan je ogen

Stuk beter nu.

Nou mooi dat het zo opgelost is voor jullie. Ik kan niet garanderen dat jullie stylesheet blijft werken als ik nog aanpassingen ga doen adhv de bekende kritiekpuntjes, maar goed dat zie je dan vanzelf

Sander2
Die CSS van Onderhond werkt goed, het ziet er echt beter uit. Bedankt!

nou, ik ben iets verder gekomen. zit nu in de map firefox en ik zie het bestand "profiles" staan, maar nu kom ik weer niet verder.

Volg deze stap nog eens:

C:\Documents and Settings\[username]\Application Data \Mozilla\Firefox\Profiles\[profile]\chrome

waarbij [username] en [profile] zelf in te kiezen zijn.

Waarbij application data wellicht verborgen is.

nee snap het niet, komt waarschijnlijk door dat *** windows vista.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:27 uur

geplaatst: vandaag om 11:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.