- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Manier van communiceren op MM
Manier van communiceren op MM
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Bij deze even mijn 'two cents'. Ik heb bij sommige films het gevoel alsof bepaalde gebruikers hun mening zo graag willen doordrukken, alsof hun alleen maar gelijk hebben. De talloze berichten die zij bij deze films plaatsen werkt voor mij demotiverend en wellicht ook voor andere gebruikers om mee te participeren. Hierdoor blijf ik zo ver mogelijk weg en lees alleen maar mee.
Ik zal geen namen noemen, maar als je de talloze discussies ziet - waarvan sommige verwijderd zijn - bij een film als Only God Forgives of Spring Breakers snap je mijn idee wel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lijkt me nou juist handig om namen te noemen, vergroot iig wel de kans op daadwerkelijke resultaten.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Alright, nou met name aan Reinbo kan ik mij ergeren. Hij blijft maar door hameren lijkt het wel. Maar als ik de statistieken zie die otherfool heeft gepost kan ik concluderen dat dit geen ongewone verschijnsel is bij hem.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Hopen dat de crisis snel voorbij is en hij werk gaat vinden. Duidelijk tijd teveel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kan me wel voorstellen dat het wat demotiverend werkt. Ik vond het ook heel jammer dat dat de tendens is geworden in het Spring Breakers draadje, omdat de film mij toch erg dierbaar is. Ik postte ook wel veel, al denk ik niet dat het voor individuën demotiverend gewerkt heeft.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Nee, Naomi Watts door jouw enthousiasme ben ik juist Spring Breakers gaan kijken en ik vind het mooi om te zien hoe ver jouw liefde voor die film gaat. 
Jij kan tenminste wel op een constructieve manier de discussie aangaan zonder iemands mening te denigreren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gelukkig, ben nu na de kritiek die ik hier te verduren heb gekregen mbt Spring Breakers de balans even aan het opmaken
.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Haha, dat waren nog eens de beste tijden van moviemeter 
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ik vind het ronduit slap wat hier ter sprake. Om hoeveel films gaat het?.... Er staan tienduizenden films op de site. Om hoeveel users gaat het?..... Er zijn honderden users hier op de site actief.
Een ellenlange discussie wat dan waarschijnlijk uiteindelijk vooral om Reinbo gaat. Dit moet dan allemaal openbaar. Wat moeten bezoekers hier bijvoorbeeld wel niet van denken. Het verbaast me niks, dat overigens, ook zeer fijne users, vervolgens afhaken (danwel een hele tijd al niet meer actief zijn). Het lijkt hier steeds meer op fok.nl
Kleuterklasje, juf hij plaagt me, ja maar hij zei stommerd tegen me.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dat zei ik van de week ook al, de sfeer is laatste tijd echt bagger.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik vind het ronduit slap wat hier ter sprake. Om hoeveel films gaat het?.... Er staan tienduizenden films op de site. Om hoeveel users gaat het?..... Er zijn honderden users hier op de site actief.
Een ellenlange discussie wat dan waarschijnlijk uiteindelijk vooral om Reinbo gaat. Dit moet dan allemaal openbaar. Wat moeten bezoekers hier bijvoorbeeld wel niet van denken. Het verbaast me niks, dat overigens, ook zeer fijne users, vervolgens afhaken (danwel een hele tijd al niet meer actief zijn). Het lijkt hier steeds meer op fok.nl
Kleuterklasje, juf hij plaagt me, ja maar hij zei stommerd tegen me.
Je mening is inmiddels wel duidelijk hoor.
Zoals Onderhond al aangaf gaat het erom dat we de site ook voor de langere termijn aantrekkelijk willen houden. Er zijn heel veel mensen voor wie het probleem dat hier werd aangekaart daarin een belemmering vormt.
Dat dat voor jou niet zo is is fijn voor je, maar laat de rest gewoon een net, inhoudelijk debat hierover voeren.
Het siert overigens enkele betrokkenen dat ze in dit topic duidelijk laten zien open te staan voor deze kritiek.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Zoals Onderhond al aangaf gaat het erom dat we de site ook voor de langere termijn aantrekkelijk willen houden. Er zijn heel veel mensen voor wie het probleem dat hier werd aangekaart daarin een belemmering vormt.
Dat dat voor jou niet zo is is fijn voor je, maar laat de rest gewoon een net, inhoudelijk debat hiervoor voeren.
Het siert overigens enkele betrokkenen dat ze in dit topic duidelijk laten zien open te staan voor deze kritiek.
Dat zei je vorige keer ook al "heel veel" maar hoeveel is dat. Dat er inhoudelijk een kern van waarheid in zit, waarmee deze discussie is gestart, is wel zo. Maar bij mij kwam het toch al snel over als een "poging om mensen tegen elkaar op te zetten". En dat is aardig gelukt. (ook weer uitgeschreven)
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Het probleem met Reinbo heeft zichzelf inmiddels al opgelost zie ik. Was ook weer niet nodig geweest imo.
Haal jij je nu ook niks in je hoofd Naomi Watts! 
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 berichten
- 4513 stemmen
Het probleem met Reinbo heeft zichzelf inmiddels al opgelost zie ik. Was ook weer niet nodig geweest imo.
Misschien tijdelijk, dat hij een afkoelperiode neemt en vanzelf terugkomt? Jammer, want hij is wel een toevoeging voor de site op zich.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Ik vind het ook jammer dat Orbit hier niet meer is; die kon altijd op een fijne manier klassieke film bashers op hun nummer zetten.
Verder is het forum gewoon supersaai geworden en kijk ik er steeds minder op om die reden. Stevige inhoudelijke discussies zie ik zelden meer en de films waar Reinbo blijkbaar veel bij reageerde ken ik niet of kijk ik nooit naar.
Wordt wel tijd om een hall of fame te maken van illustere ex-users, voordat iedereen ze vergeet. Ik las al FisherKing, Djelle, Pastichio Rocker en nu dus Reinbo. Ik nomineer iig Orbit.
{edit} Meneer Bungel; ook verdwenen
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Als ik een film tegenkwam met een recensie van onze Reinbo vond ik dat altijd wel de moeite waard. Hopelijk geen definitieve afscheid, zou ik wel heel jammer vinden 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ja, en nu is Reinbo weg en dan is het ineens jammer, eerst wel met zijn alle tegen 1.Rare manier van omgang.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 berichten
- 4513 stemmen
Nee, het is gewoon jammer. Reinbo draaft af en toe te ver door, maar verder heeft hij wel een toegevoegde forum op de site, en dat overheerst.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Erg jammer hoor. Reinbo is gewoon een goede gozer en iemand met veel filmkennis. Hij slaat in een discussie soms wat door om zijn punt te verdedigen, maar zo erg is dat ook weer niet.
Of zou hij als Feyenoorder nou zichzelf precies een uurtje voor Ajax-Feyenoord uitschrijven? 
Hopelijk zien we hem weer terug.
david bohm
-
- 3074 berichten
- 3439 stemmen
Gezien de publieke schandpaal in dit draadje kan ik me wel voorstellen dat Reinbo er de brui aangeeft. Je mag iemand op deze site niet publiekelijk aanvallen maar als het en groupe en enigszins omfloerst gebeurt mag het wel.
Voor Reinbo hoop ik dat Feyenoord zo meteen de drie punten pakt, dat gun ik hem.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Hij slaat in een discussie soms wat door om zijn punt te verdedigen, maar zo erg is dat ook weer niet.
Erg, erg... Ontiegelijk vervelend vooral.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Dat dat voor jou niet zo is is fijn voor je, maar laat de rest gewoon een net, inhoudelijk debat hiervoor voeren.
Dat vooral. De mensen die het hier verpesten zijn vooral de jankers over een slechte sfeer. Als je als community over dit soort dingen niet kan discussiëren is er pas echt iets mis, en niet elk onsje kritiek is meteen een aanleiding om wenend weg te rennen.
Verder komt Reinbo wel terug. Hoop ik althans, hij had mij net verlost van de nogal twijfelachtige eer om de top poster te zijn.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dat vooral. De mensen die het hier verpesten zijn vooral de jankers over een slechte sfeer.
Fortune
-
- 4314 berichten
- 2772 stemmen
Reinbo weg? Hij zorgde altijd voor gigantisch veel discussies op deze site, nu gaat het maar een tamme bedoeling worden hier. Kom terug!
Ferdydurke
-
- 1353 berichten
- 854 stemmen
Hééé, waar is Reinbo gebleven?
Eén van de grootste liefhebbers hier, met een kennis van en een passie voor films die ik zeer indrukwekkend vind. Die passie gaat dan wel regelmatig met hem op de loop, en leidt dan tot bijdragen en discussies die tot nergens leiden, maar ik vind hem doorgaans een positieve houding hebben, met vaak prima - of in ieder geval goed verwoorde - argumenten, en ook bereid tot acceptatie van andermans argumenten.
Dit geldt overigens ook voor Naomi Watts. 't Zijn in mijn ogen toch personen die wezenlijk bijdragen aan deze site; en daarvoor neem ik de inderdaad soms irritant grote stroom aan posts die alléén maar hun enthousiasme uitstralen, graag voor lief. Eigenlijk vind ik het soms ook wel komisch, moet ik zeggen.
Iedereen denkt bij veel berichten wel eens: wat een enorme flauwekul zeg. Reinbo heeft in zijn gepassioneerdheid wat meer dan anderen de neiging om dan daadwerkelijk te reageren. Soms kan dat amusant zijn, maar vaker is het alleen maar vermoeiend.
Ikzelf poogde in het verleden af en toe recensies die mij niet zinden, tot de schoenveters af te fikken. Op een gegeven moment - bij Persona - kreeg ik de bal teruggekaatst, en werd mij duidelijk (gemaakt) dat het 'recenseren' van recensies uiteindelijk ook maar een mening is, en dat je het beter bij meningen over films kan laten, omdat bij het onderuithalen van andermans meningen (hoe zwak je ze ook mag vinden) al snel de grens vervaagt tussen een 'stevige repliek' en 'op de man spelen'. Of dat wordt althans zo ervaren.
Botsing van meningen houdt de boel natuurlijk levendig, maar het is wel zaak om die grens in de gaten te houden. En omdat de discussies niet face-to-face zijn - en er een 'natuurlijke' rem dus ontbreekt - kan het niet alleen snel uit de hand lopen, maar anderzijds ook juist gaapverwekkend vervelend.
Reinbo, man, neem even een (summer) break, en kom dan gewoon weer terug.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ah die komt wel terug joh, daar ben ik van overtuigd. Feit blijft gewoon dat hij "slachtoffer" is geworden van zijn eigen enthousiasme. Denk dat iedereen hem wel een toffe peer vindt zolang hij maar niet zo heel erg zijn mening probeert door te drukken.
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Reinbo, ik heb hem voor het laatst gevolgd bij de film OGF daar waar hij echt fanatiek bezig was met zware discussie's. Heeft hij zichzelf uitgeschreven of? Vaag. Over de verdwijning van Meneer Bungel heb ik al zo een donkerbruin vermoeden, maar goed. Jammer en spijtig.
*off-topic*
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat geloof ik ook wel, zoals FD ook iemand die enorm enthousiast is voor cinema wat de site veel goed doet. Alleen vreemde timing, Spring Break is in maart/april.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Zelf uitgeschreven anders wordt dat wel vermeld in de bantopic.
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Wordt alles daar dan vermeld? verbaast mij echt niets als de crew of een van de Moderators het wel eens vergeet te plaatsen in het bantopic. Laat staan bewust niet doet (om bepaalde redenen)