• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.041 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.694 stemmen

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Vind je het gek: imdb bottom 100: #5

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3280 stemmen

kappeuter schreef:

Vind je het gek: imdb bottom 100: #5

daarom voeg ik m ook toe. Bovendien ben ik m aan t downen in de MST3K versie. Kijken of dat leuk is, dus ik hoop dat iemand wel een goed plaatje kan vinden. Overigens vond ik mn 2e poging best geslaagd.

Moviestar

• 821 berichten
  • 0 stemmen

Hallo! ik weet niet in welk topic mijn vraag hoort maar ik doe het hier maar.

Wat betekent het als er achter een film op imdb (TV) staat? en mag zo'n film dan toegevoegd worden op MM??

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Moviestar schreef:

Wat betekent het als er achter een film op imdb (TV) staat? en mag zo'n film dan toegevoegd worden op MM??

Dat betekent dat het een TV-film is en die mag inderdaad toegevoegd worden.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Het hoe en waarom rondom de speelduur van een toe te voegen film is me niet helemaal duidelijk. In hoeverre kijken we naar IMDb? En welke speelduur pakken we dan? 't lijkt namelijk soms wel alsof ieder land bijna zijn eigen speelduur heeft, het blijft al lang niet meer bij een simpele director's cut die afwijkt van de originele speelduur.

Zo zit ik bijvoorbeeld een beetje met het Deense filmpje 'Se Mig Nu', die volgens IMDb 55 minuten duurt, maar de USA-versie is 25 minuten. Ik heb het filmpje een paar maanden geleden op de VPRO gezien en hij duurde toen ook ongeveer een half uur. Mag dit dat toegevoegd worden?

En zo kom ik wel vaker iets tegen dat dankzij verschillende versies zowel boven als onder de 45 minutengrens zit. In dat geval de langste versie als speelduur invoeren en gewoon maar toegevoegen..?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Moviestar schreef:

Dat van die TV wist ik ook, maar wat bedoelen ze met films waar een V achterstaat? Het kan toch niet enkel voor de videomarkt zijn, want ik heb er al verschillende van op tv gezien...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Straight-to-video betekent dat. Dat wil zeggen dat de film geen biosrelease heeft en linea recta op dvd/video verschijnt. Tuurlijk worden deze films ook wel eens op tv uitgezonden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

kappeuter schreef:

Straight-to-video betekent dat. Dat wil zeggen dat de film geen biosrelease heeft en linea recta op dvd/video verschijnt. Tuurlijk worden deze films ook wel eens op tv uitgezonden.

Hé, bedankt zeg. Dat vroeg ik mij nu al bijna twee jaar af.

MovieMeter, de site waar men leert...

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Wat betreft de speelduren: vroeger had IMDb een systeem waarbij voor elk land een speelduur opgegeven kon worden. Vaak stond er dan bij één film een stuk of twintig speelduren die maar een paar minuten verschilden van elkaar. Daarom heeft IMDb ongeveer een jaar geleden z'n beleid gewijzigd. Het verschil van een paar minuten, zo stelden ze, kwam vooral door meetfouten (en door het verschil tussen PAL en NTSC) en niet door daadwerkelijke veranderingen per land.

Sindsdien staat er op IMDb dus primair één speelduur per film: de speelduur zoals gemeten bij de oorspronkelijke release in land van herkomst. Significant andere versies (director's cuts, ingekorte versies, etc.) kregen een attribuut mee dat aanduidde om wat voor wijzigingen het ging (details konden dan op de 'Alternate Versions'-pagina), en speelduren afwijkend van de 'echte' speelduur zonder attribuut zouden niet langer toegevoegd worden.

Echter, tot dan toe stonden er op de site dus ladingen speelduren zonder attribuut, en de omschakeling van dat systeem naar het nieuwe leidde tot heel wat problemen, en wat je nu bijvoorbeeld bij Se Mig Nu ziet, is dus een typtisch voorbeeld van zo'n overblijfsel uit het oude systeem. De Deense speelduur is tot 'primair' verheven, maar de Amerikaanse week (kennelijk) te ver af om zomaar te verdwijnen. Wat er precies anders is, is niet bekend, dus de entry kan geen attribuut krijgen, en blijft zo staan totdat iemand alsnog de benodigde informatie submit. Om deze zelfde reden zie je soms bij Amerikaanse films Germany: 89 of Canada: 95 staan. Er was dan in het oude systeem geen waarde voor het land van herkomst.

Dit zijn dus - in theorie - allemaal 'tijdelijke' problemen, en de speelduur die IMDb tot 'primair' verheft, zou dus ook de speelduur zijn die we - in mijn ogen - op MM zouden moeten aanhouden. Het enige probleem dat je blijft houden, zijn films waarvan de 'oorspronkelijke speelduur' niet te bepalen is, ofwel omdat de oorspronkelijke versie verloren is gegaan (Metropolis), ofwel omdat er twee officiele versies zijn en niet duidelijk is welke de eerste was (Andrei Rublyov). Dit betreft echter procentueel maar een heel klein deel van de films.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dit is het verschil in speelduur:

In simple terms, due to the nature of PAL/NTSC decoding standards, PAL titles run 4% quicker than their NTSC counterparts

The longer a film the greater the difference in duration between the two formats, even though the content of the movie may be exactly the same. See the table below:

PAL duration NTSC duration

1 hour and 20 minutes 1 hour and 23 minutes

1 hour and 26 minutes 1 hour and 30 minutes

1 hour and 36 minutes 1 hour and 40 minutes

1 hour and 46 minutes 1 hours and 50 minutes

1 hours and 55 minutes 2 hours and 00 minutes

2 hours and 05 minutes 2 hours and 10 minutes

2 hours and 14 minutes 2 hours and 20 minutes

2 hours and 24 minutes 2 hours and 30 minutes

2 hours and 34 minutes 2 hours and 40 minutes

2 hours and 43 minutes 2 hours and 50 minutes s

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Kan er iemand een fatsoenlijk plaatje vinden van If the Shoe Fits/ Stroke of Midnight?

Of van dit plaatje effe het prijsje van Rob's voorhoofd poetsen

(afbeelding)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Dat laatste doe ik wel even.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

(afbeelding)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nieuw op MM: Kap's Poetsdienst...

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Kapp

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Knap werk! Niet stiekem een nieuw plaatje gezocht?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Kapp werk

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

LOL

The Eye

• 580 berichten
  • 4389 stemmen

Het lukt mij dus niet films toe te voegen die toevallig geen poster hebben maar wel degelijk relevant zijn.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Ik wil er ook nog zoveel toevoegen, maar waar ik ook geen poster/plaatje van kan vinden . Een scenefoto is meestal ook goed btw.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Post hier dan even welke films dat zijn. Misschien kunnen anderen een plaatje vinden.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Onder andere deze:

Dilemma 1989, Belgie/Nederland

Boerenpsalm 1989, Belgie

Gezin van Peamel, Het 1986, Belgie

Laura Ley 1989, Nederland

De laatste is misschien een twijfelgeval omdat IMDB zegt dat het een tv-serie is, maar er wel degelijk een filmversie van is uitgebracht:

Thomas & Senior op het spoor van Brute Berend 1985, Nederland

Alvast bedankt!

stinissen (crew films & series)

• 23437 berichten
  • 76922 stemmen

Wie kan er een plaatje vinden van To Save A Child uit 1991, gr. Henk

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Het toevoegen van films is gewoon kut.

Wanneer je een niet al te bekende film wilt toevoegen is er altijd wel wat mis met de pixel hoogte/breedte of grote van de afbeelding, met een gewone microsoft picture editor kwam ik er in ieder geval niet uit.

Waarom kan een afbeelding/poster met een grote van onder de 25kb maar niet met de juiste hoogte en/of breedte (wat soms maar 5 a 10 pixels scheelt) niet worden toegevoegd?

Wilde wat Dragonball Z movies toevoegen .... maar ben na een film opgehouden.

Dit gaat natuurlijk wel ten koste van de databasefunctie die de site heeft, je kan immers niet een film toevoegen waarneer je niet het juiste plaatje hebt ......

En het is ook nog heel frustrerend wanneer je alle gegevens van een film hebt ingevoerd, maar plots tot de ontdekking komt dat je de hele film niet kan toevoegen omdat het kut plaatje (heb uiteraard lang naar een goede gezocht) te groot is of niet de juiste omvang heeft, heel frustrerend kan ik je zeggen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

pascal83 schreef:

Wat een geweldig service dat je op deze site zelf films kunt toevoegen!

Wanneer je een niet al te bekende film wilt toevoegen is er altijd wel wat mis met de pixel hoogte/breedte of grote van de afbeelding, met een gewone microsoft picture editor kwam ik er in ieder geval niet uit.

Een gewone microsoft picture editor is kut (vernaggelt beeldkwaliteit). Zie FAQ voor uitleg over betere editor.

Waarom kan een afbeelding/poster met een grote van onder de 25kb maar niet met de juiste hoogte en/of breedte (wat soms maar 5 a 10 pixels scheelt) niet worden toegevoegd?

Zie FAQ

Wilde wat Dragonball Z movies toevoegen .... maar ben na een film opgehouden.

Dit gaat natuurlijk wel ten koste van de databasefunctie die de site heeft, je kan immers niet een film toevoegen waarneer je niet het juiste plaatje hebt ......

En het is ook nog heel frustrerend wanneer je alle gegevens van een film hebt ingevoerd, maar plots tot de ontdekking komt dat je de hele film niet kan toevoegen omdat het kut plaatje (heb uiteraard lang naar een goede gezocht) te groot is of niet de juiste omvang heeft, heel frustrerend kan ik je zeggen

Eerst lezen hoe het moet, je doet het je zelf alleen maar aan.

(Ik ben trouwens gek dat ik nog in ga op je onbeschofte berichtje)

blabla

• 2070 berichten
  • 5243 stemmen

pascal83 schreef:

Dan zit het probleem toch bij jou, er zijn hier hele volksstammen die het wel voor elkaar krijgen films toe te voegen zonder problemen.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

blabla schreef:

zonder problemen.

*kuch*

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

(afbeelding)En een hééééél klein volksstammetje dat er te dom voor is...

blabla

• 2070 berichten
  • 5243 stemmen

kos schreef:

(quote)
*kuch*

Beeldspraak

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

niet wanneer je NIET het juiste plaatje kan vinden, of had je dat deel niet begrepen?

En hoeveel films heb jij eigenlijk toegevoegd speedy23 ..... ?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.