• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.024 stemmen

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Uit die site blijkt dat er sprake is van seizoenen, en dat enkele films afzonderlijk zijn opgenomen:

TV Specials

Death Hits The Jackpot (12/15/1991)

No Time To Die (3/15/1992)

A Bird In The Hand... (11/22/1992)

Strange Bedfellows (5/08/1995)

A Trace of Murder (5/15/1997)

Ashes to Ashes (10/08/1998)

Murder With Too Many Notes (2000)

The Man Who Murdered Himself (2002)

Murder By Suicide (2002)

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Die airdates onderschrijven alleen maar wat Leonard Maltin al over Falk schrijft, nl. "... Lieutenant Columbo, a character he's been playing on the small screen for more than a quartercentury (beginning with 1967's Prescription: Murder and every three or four weeks from 1971 to 1977 on the "NBC Sunday Mystery Movie")." (bron).

Met andere woorden: er is geen aantal episoden dat als seizoen wordt aangeleverd; slechts losse episoden die uitgezonden worden als ze klaar zijn. De indeling in seizoenen van de pagina die je citeert is uitsluitend gebaseerd op de jaartallen (waarbij een televisiejaar in september begint). Ik vrees dat het daarmee dus nog niet als tv-serie af te schuiven is.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Waarom niet, een serie is een serie. TV-films worden niet in serie gemaakt. Columbo is een tv serie, ik heb nooit anders geweten.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

De lola's van de VPRO is toch ook een serie

Inderdaad een serie, maar wel met afleveringen die langer zijn dan de normale series, en die derhalve wel als TV films (vanwege de lengte) gepresenteerd werden. Bovendien wat Q ook al aangeeft niet echt in een serie-schema. Elk jaar een wisselend aantal films van Colombo.

De scheidslijn is moeilijk te trekken vind ik zelf. Grensgeval.

Ook TV films van Agatha Christie, met Hercule Poiret werden in een soort serievorm uitgezonden. Toch worden die wel gezien als losse films.

stinissen (crew films & series)

• 23436 berichten
  • 76920 stemmen

Mijn bescheiden mening is dat TV-Films op de site mogen, daaronder vallen ook de tv-films van Columbo en wat ik nog belangrijker vind is dat de tv-films van Tatort er ook op mogen. Als je de maatstaf aanhoudt van IMDB ( wat we bij sommige andere items wel doen ) ben je van alles af. De tv-films van Columbo en Tatort voegen naar mijn bescheiden mening veel toe op de site ook al omdat de meeste films veel kwaliteit bieden. En wat pilots betreft dat zijn dus tv-films en ik vind dat die er ook gewoon op moeten staan.

streeter

• 1436 berichten
  • 6799 stemmen

Ik wou FLYING FLEET (1929) toevoegen maar kon totaal geen poster of cover vinden. Ik heb alle poster sites en Google gezocht. Iemand proberen? Ik heb wel 1 still photo gevonden: http://www.sandiegohistory.org/journal/2002-2/images/p128a.jpg

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

In overleg met Jordy is besloten alle Columbo AFLEVERINGEN van de site te halen. We beschouwen Columbo als een tv-serie.

Als tv-films worden beschouwd:

Death Hits The Jackpot (12/15/1991)

No Time To Die (3/15/1992)

A Bird In The Hand... (11/22/1992)

Strange Bedfellows (5/08/1995)

A Trace of Murder (5/15/1997)

Ashes to Ashes (10/08/1998)

Murder With Too Many Notes (2000)

The Man Who Murdered Himself (2002)

Murder By Suicide (2002)

Deze mogen dus wel op MovieMeter.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Met excuses aan toevoegers (dat we niet gelijk bij de eerste "aflevering" gezegd hebben dat we vonden dat ie er niet op kon) maar ja we kunnen niet alles in de gaten houden...

• 23436 berichten
  • 76920 stemmen

Jordy schreef:

Met excuses aan toevoegers (dat we niet gelijk bij de eerste "aflevering" gezegd hebben dat we vonden dat ie er niet op kon) maar ja we kunnen niet alles in de gaten houden...

Jammer heel jammer...

roda

• 1670 berichten
  • 961 stemmen

het is gewoon een feit dat het een lange reeks tv-films zijn, het is 1 site van Kappeuter die zegt dat het een afl. serie, tegen honderd andere die beweren dat het een tv-film reeks is.

kijk komende tijd eens in de tv-gidsen, want SBS 6 zend er heel veel uit. en op teletekst van SBS staan ze bij het speelfilm overzicht.

maar goed, deze beslissing is nou eenmaal door jullie genomen, het heeft geen nut om daar verder over te discusieren.

het enigste wat ik hoop, en ook Henk, is dat de pilots erop blijven.

alhoewel dat ook weer een kwestie van tijd lijkt, dat die eraf gaan.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

hoe vaker je er over begint...

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Het ligt 100% in de handen van de moderators, dus ik zal er maar niet teveel over beginnen. Ik vind het eerlijk gezegd heel erg vreemd dat de Columbofilms van MM zijn verwijderd. Het zijn gewoon films vind ik.

• 23436 berichten
  • 76920 stemmen

Vind ik ook

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Heeft iemand er last van dat ze er staan......?

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

U-96 schreef:

Het ligt 100% in de handen van de moderators, dus ik zal er maar niet teveel over beginnen. Ik vind het eerlijk gezegd heel erg vreemd dat de Columbofilms van MM zijn verwijderd. Het zijn gewoon films vind ik.

Is ook zo. TV-films. Goed, het is een reeks. Vergelijk het met James Bond. Maar dan voor TV.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Wouter schreef:

Is ook zo. TV-films. Goed, het is een reeks. Vergelijk het met James Bond. Maar dan voor TV.

Precies. Dan kunnen ze net zo goed alle Bondfilm eraf gooien. Niet dat ik dat wil, maar ik vind het echt (sorry dat ik het zeg) belachelijk dat de Columbofilms eraf zijn gegooid.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

U-96 schreef:

Dan kunnen ze net zo goed alle Bondfilm eraf gooien.

Hmmn daar zeg je wat... al vond ik Moonraker wel leuk, die mag er dan opblijven

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Laat die Bondfilms er toch gewoon opstaan! Dan kun je net zo goed Back To The Future, Rambo, THE GODFATHER, The Matrix, allemaal eraf gooien. Omdat het filmreeksen zijn is het toch geen serie????

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Nou Back to the Future zijn er 3, dat gaat nog net, maar ik hoorde dat er een vierde Indiana Jones komt... en dat vind ik toch echt te veel. Hup, verwijderen die bende...

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Hehehe, Jordy in "Nihilist-mode" .

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nothing to be afraid of

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Ik neem aan dat dat sarkastisch bedoeld is.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

Hmmn daar zeg je wat... al vond ik Moonraker wel leuk, die mag er dan opblijven

Je hebt een punt, Jordy. En eigenlijk zijn al die duikbotenfilms ook een soort serie.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Das Boot is absoluut een tv-serie, weg d'r mee! En lazer nou eindelijk ook die Twin Peaks-pilot eraf, want die dient ook alleen maar als springplank om het weer over de serie te hebben.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Yak schreef:

Das Boot is absoluut een tv-serie.

Wel die van 300 minuten dan he.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Ik neem aan dat dat sarkastisch bedoeld is.

Dat heet 'ironie'.

Locutus

• 606 berichten
  • 5883 stemmen

Zero tolerance. Goeie zaak

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Jordy de serie-moordenaar

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Vraagje: mag de docu 'Journeys with George' van Alexandra Pelosi toegevoegd worden? Er zijn nergens filmposters oid te vinden, en het is duidelijk een tv-documentaire.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Misschien is het een optie om eens aan een afdeling docu's en een afdeling TV-film reeksen te denken op MM.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.