- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter op Social Media
MovieMeter op Social Media
dion.ollie (hoofdredacteur)
-
- 634 berichten
- 1247 stemmen
Goedemiddag beste filmliefhebbers,
Allereerst aangenaam, ik ben Dion en sinds deze week nauw betrokken bij de invulling van de Meter-sites. Zoals bij de meesten van jullie wel bekend is MovieMeter bezig met het uitwerken van nieuwe ideeën onder een nieuwe eigenaar. In het forum is meerdere keren aangekaart door een aantal van jullie om 'misschien eens wat met de sociale kanalen van MovieMeter te gaan doen'.
Zie hier- MovieMeter heeft een aantal sociale media-pagina's gestart om de filmliefhebber op die manier nog beter op de hoogte te houden van nieuwe releases. De invulling hiervan zal ik voor mijn rekening nemen.
Graag zou ik jullie, als vaste achterban, willen vragen wat jullie wensen zijn op het gebied van sociale content. Zie jij graag aankondigingen van de on demand-diensten voorbij komen en heb jij de trailers van de nieuwste films graag rechtstreeks op je tijdlijn? Of neem je graag een wandeling langs memory lane en zie jij liever iconische shots van jouw favoriete films voorbij komen? We staan graag open voor ideeën om de community uit te breiden en MovieMeter nog groter, levendiger, maar vooral completer te maken dan het momenteel al is.
MovieMeter zal vanaf vandaag actief zijn op Facebook, Instagram en Twitter en er zal in de beginfase natuurlijk geëxperimenteerd worden met de content. We hopen dat jullie ons op deze kanalen zullen volgen en via het forum hierover jullie ongezouten mening geven om samen te bouwen aan de volgende fase van MovieMeter.
Voor ideeën zie ik graag jullie reacties tegemoet in dit topic!
Met vriendelijke groet,
Dion
Redactie MovieMeter
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
Best benieuwd naar de antwoorden die hierop gaan komen.
Ikzelf kan niet meteen iets bedenken, de vraag die ooit "vanuit het forum" kwam had volgens mij meer te maken met het actief delen van gekeken films op eigen Facebook/Twitter paginas dan een pagina van de site zelf die gevolgd kon worden. Maar dat soort social spam zie je tegenwoordig ook steeds minder, dus geen idee of dat nog echt leeft.
Verder zijn de sociale media sites toch doorgaans een middel om conversatie weg te lokken van de eigen site, al zie ik dat hier niet meteen gebeuren, omdat de meeste mensen hier juist nog zitten omdat je nog op een ietwat normale manier met elkaar kan converseren, eerder dan in steekwoorden en warrige comment secties die maar 3 reacties per keer laten zien.
Maar allicht dat er wel mensen zien die door MM op de hoogte gehouden willen worden van de laatste releases, de vraag is dan volgens mij wel welke meerwaarde je kan bieden tov talloze andere kanalen die allemaal al hetzelfde doen. Ben allicht benieuwd naar de voorstellen en of die nieuw bloed naar dit forum kunnen trekken.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Ben het wel eens met bovenstaand verhaal.
In verleden vaker gezien dat modernere Social media het oudere forum verdrongen en uiteindelijk de hobby minder werd op gebied van diepgang.
Op social media of nieuwssites met reactie mogelijkheid worden discussies elke dag dezelfde opnieuw gevoerd. Een forum heeft daar minder last van.
... Maar aangezien ik zelf geen Facebook, Instagram, etc heb weten mensen die dat wel hebben misschien zinnige ideeën te bedenken.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Hopelijk hou jij het langer vol. Dit idee is al vaker naar voren gekomen en viel uiteindelijk weer stil.
Collins
-
- 7282 berichten
- 4306 stemmen
Wellicht dat Moviemeter op Sociale Media een aantrekkelijk klankbord kan gaan worden voor users die middels een kort bericht van één welgekozen woord (of soms één hele zin) een film aan- of afraden zonder de lezer te vermoeien met een heuse mening.
Ik denk dat Onderhond het heel aardig heeft verwoord. Veel users vinden het forum prettig vanwege de mogelijkheden van verbale expressie, die verder gaan dan enkele lettergrepen.
Ik leid een leven zonder Instagram en Twitter en heb ooit eens een account bij Facebook aangemaakt dat al jaren niet meer wordt gebruikt. Een persoonlijke meerwaarde in Moviemeter op Sociale Media is er dan ook niet. ik zal er niet naar op zoek gaan.
Het zou fantastisch zijn als Moviemeter op Sociale Media vele nieuwe users weet te trekken. Daar zet ik dan maar op in. Ik hoop alleen dat de 'oude' site er niet teveel door vervuild raakt.
Basto
-
- 11920 berichten
- 7397 stemmen
Ook eens met Onderhond. Vraag je het aan mij? Ik zou enkel interesse hebben in nieuws. Welke regisseur (of acteur) verbindt zich aan wel project, zodat ik daar naar naar uit kan kijken. Nu heb ik eigenlijk geen idee waar Jarmush, Miike, Lynch, Refn, PTA, Scorsese, Sono, Wes Anderson, etc mee bezig zijn.
Maar denk niet dat je daar een pagina mee draaiende kan houden. Trailers kijk ik liever niet dan wel.
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Het lijkt mij ook in de eerste plaats geschikt voor 'filmnieuwtjes'.
Met een linkje naar deze site om bezoekers hier naar toe te halen.
badfans69
-
- 3959 berichten
- 6126 stemmen