• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

Test: "liken" van berichten

zoeken in:

joyce.b

• 712 berichten
  • 0 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

Het is toch liken van alleen berichten bij de films, dus niet in het forum of zie ik dat verkeerd.

Ik vind het een slecht idee. Niet vanwege het complimenteren van iemands bericht, maar vanwege dat je iemand graag mag of iemand de film ook goed vindt net zoals jij. Dit werkt gewoon vriendjespolitiek in de hand. Dan zou je een toelichting moeten geven waarom je iemands bericht like.

Er zou een optie moeten zijn om dit uit te kunnen schakelen. Bij YouTube kun je het commentaar ook uitschakelen.

Ik ben er altijd tegen geweest. Maar je doet maar.

Nou, Dick, zo denk ik er ook over, ik had haast je bericht gewaardeerd met een plusje,hahaha

Het werkt inderdaad vriendjespolitiek in de hand,.

Ik dacht dat het om de films ging,en die kan je toch sterren geven? dat is al `liken`genoeg wat mij betreft.

Ook is er al een topic over wie(ns mening) waardeer je en waarom, ...""Liken"" is zo, zoo, zooo zeg maar feestboek

(aub mijn bericht niet waarderen met een plusje en ook niet waarderen met een minnetje) .

ps 2..ik hoor bij het woord "like"altijd de amsterdams platte fometische klank als in "laik, kijk daar ligt een...)

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Mensen die het niet leuk vinden, die doen gewoon niet mee, en je kijkt er niet naar. Niks aan de hand en je hoeft je er niet aan te storen. Overigens ben je niks verplicht.

liv2

• 20 berichten
  • 21 stemmen

Metalfist schreef:

Verschiet op zich eigenlijk van de vele klaagzangen. Volgende maand zit ik hier 10 jaar en ik heb nooit iets van vriendenclubjes ondervonden. Of ik ben gewoon een eenzame MovieMeter gebruiker Soit, er is toch niet zo enorm veel verschil tussen iemand die zegt "toffe recensie" of iemand die zo'n bericht gewoon simpelweg liket. Ben benieuwd hoe dit gaat evolueren in ieder geval.

Soms denk je 'toffe recensie' maar je schrijft dat niet, nu kan dat wel. Vind ik erg fijn eigenlijk dat je gewoon een waardering kan geven aan iemand. Je reageert niet altijd met' he mate, vond ik goed', nu kan dat wel en wat is hier in godsnaam mis mee? Ik ben het helemaal met je eens. Al ben ik enkel gebruiker/crew van boekmeter, ik snap echt de situatie hier niet, groepjes? In deze tijd? Staan we nog op de speelplaats van de Middelbare school of zo?

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

alexspyforever schreef:

Mij maakt het niet uit of het er komt of niet. Ik zou me er niet aan storen en zou er misschien zelfs gebruik van maken. Dan kan ik ipv een leuk bericht te quoten en een smiley erbij te zetten gewoon like doen.

Aangezien ik hier enkel nog actief ben in de games sectie zal ik ook geen last hebben van zogenaamde vriendjespolitiek bij meningen over films of andere dingen, daar heb ik een ander forum voor.

Dick2008 ik weet dat je je stoort aan vriendjespolitiek en kliekjesvorming maar dat is er op ieder forum. Dus aub niet zo dramatisch.

Nee het is niets dramatisch. Sinds het nieuwe design is het de site gewoon niet meer wat het is geweest. De bereikbaarheid is ook met regelmaat gewoon slecht. In 2 seconden ben ik op IMDb en na 5 minuten kan ik hier nog niet op de site komen. En zo zijn er nog wat punten. En nu weer dat liken. Ik vind het geen goed idee..... Dan maar niet.

Kondoro schreef:

Alvast de groeten. Het gaat je goed.

Ja jij ook en jullie allemaal alvast de groeten. Het gaat jullie goed.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dick, is het leven niet veel te kort om zo veel tijd te steken in iets wat je blijkbaar niet (meer) leuk vindt? Het is toch geen verplichting om hier te komen?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Prima toevoeging. Bedankt, Jordy!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Er zijn ook helemaal geen kliekjes, maar het olijke duo Dick2008 en alexspyforever zoekt al jaren uit hoe ze zoveel mogelijk kunnen klagen en huilen over alles op MM. Maar ondertussen wel dagelijks de site blijven bezoeken.

Jij bent kennelijk ook niet mee. Ik heb haast geen contact met Dick, vraag het hem zelf maar. En dat ik nu zelf zeg dat hiuj drfamatisch doet is je blijkbaar ontgaan.

En ik kom bijna nergens meer buiten de games sectie die jij gelukkig niet al te veel bezoekt.

Het zit je blijkbaar nog erg hoog dat je destijds niet werd uitgenodigd voor de horror avatar KO. Dat je daarover zat te "klagen" en steun zat te zoeken bij anderen ben je blijkbaar dan wel vergeten. Dus als je nog eens reden zoekt om mij te kakken te zetten terwijl ik jou gerust laat, ik en met mij nog anderen kan gerust ook een boek open doen over jouw niet zo voorbeeldige gedrag hier.

Trouwens je bent het met me eens dat een dislike knop een slecht idee is, dus ik snap jouw kritiek naar mij allerminst.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Er loopt trouwens precies nog wel iets mis met het tonen van de avatars in de notificatie Jordy Bij quotes gaat het goed, maar bij een like lijkt het alsof die user geen avatar heeft en aangezien het hier om 2x liv gaat lijkt me dat nogal vreemd.

http://i.imgur.com/pEQ05ij.png

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

zal er even naar kijken!

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Zal het ook mogelijk worden om anoniem berichten te liken?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dat denk ik niet

joyce.b

• 712 berichten
  • 0 stemmen

hellup,ziet mijn oog goed dat iemand tóch mijn bericht heeft gelaijkt?

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Niet meteen iets wat ik per se miste op MM, maar vind het een leuke toevoeging. Zal me misschien wat meer motiveren om opnieuw wat actiever te worden.

Maar pas na het EK haha!

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

De eerste die mijn berichten disliket kom ik opzoeken.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

Ik heb het bier al koud gezet .

joyce.b

• 712 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat als dat doorgevoerd wordt, ik ook ga.

Het gaat steeds minder om de films ,en steeds meer om de rest. Is het soms een manier om gebruikers nog meer een gevoel van "betrokkenheid "te geven...tegenwoordig is elke muisklik te volgen en dus ook geld waard, en een hobby site zoals dat ooit was, is het niet meer.

De site is nu een broodwinning-site.

Misschien zijn er andere sites waar het-zonder reclame- om de films blijft gaan,zoals dat hier ook eens was- vóór de grote verandering.

Wat dat betreft heeft Dick gelijk.

Als hij gaat,ga ik ook.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

joyce.b schreef:

Ik denk dat als dat doorgevoerd wordt, ik ook ga.

Het gaat steeds minder om de films ,en steeds meer om de rest. Is het soms een manier om gebruikers nog meer een gevoel van "betrokkenheid "te geven...tegenwoordig is elke muisklik te volgen en dus ook geld waard, en een hobby site zoals dat ooit was, is het niet meer.

De site is nu een broodwinning-site.

Misschien zijn er andere sites waar het-zonder reclame- om de films blijft gaan,zoals dat hier ook eens was- vóór de grote verandering.

Wat dat betreft heeft Dick gelijk.

Als hij gaat,ga ik ook.

?

De site is met de nieuwe optie iets interactiever geworden, verder is er 0,0 gewijzigd.

En nogal logisch dat er aan MM geld verdiend moet worden. Of betaal jij de serverkosten?

Je hoeft de like optie toch ook niet te gebruiken als je het niks aan vind?

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

joyce.b schreef:

Volgens mij is een site als deze met redelijk wat verkeer gewoon afhankelijk van advertenties om de serverkosten te kunnen betalen, net als IMDB die een nog veel commerciëlere instelling heeft.

Er zijn vast kleinere fora waar je "zonder reclame" over films kunt praten (zoals criterionforum.org om maar wat te noemen) maar Nederlandstalige fora ken ik zo snel niet. OK misschien DVD.nl maar die site is ook niet reclamevrij. Voor niets gaat de zon op.

[EDIT moderator: opmerking verwijderd die schadelijk is voor de site]

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Zal Jordy fijn vinden, je tip.

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

Nu al drie mensen die roepen dat ze gaan en nog geen één die de daad bij het woord voegt.

Blijf gewoon gezellig, maar dat gezeur om die like-knop is een beetje overtrokken.

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Zal Jordy fijn vinden, je tip.

Oh sorry voor het verklappen van het Grote Internet Geheim Het is nou niet echt een tip van "Eureka Bélon vindt het buskruit uit".

Donkerwoud heeft wel een punt. Drama in de trant van "Ik ga de site verlaten" lijkt mij op dit moment nogal overtrokken: het is een test, men kan toch gewoon zijn/haar bezwaren uiten, de uitkomst afwachten en daarna conclusies trekken.

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Ga er van uit dat iedereen die dat riep dat "bij wijzen van spreken" bedoelde. Daarom was ik het er in principe ook wel mee eens, maar om je daadwerkelijk om die reden uit te gaan laten schrijven gaat wel erg ver.

joyce.b

• 712 berichten
  • 0 stemmen

aan mjk

Het is algemeen bekend dat elke klik op internet wordt bijgehouden (door wie is vaak de vraag)

Elke informatie is geld waard, en dat is ook de reden dat twitter "gratis"( is. Er wordt bedoeld: je betaalt geen geld, maar je betaalt wél met je gegevens.

Gegevens is tegenwoordig geld waard,en veel ook.

Bij you tube levert ook elke reclame weg klik actie door de you tube gebruiker geld op voor you tube zelf.

En die kosten zijn er al niet meer om de site in de lucht te houden,maar de eigenaar van you tube rekent nu huizen contant af, net als bijvoorbeeld Enzo Knol, of de eigenaar van twitter.

Er komt een tijdperk waarin het evrdac ht zal zijn als je niet 24 uur online bent...,maar gelukkig...nach mir die tsunami's!

Tot slot heb ik een leuke opdracht voor je, pak je telefoon,en lees alle disclaimers van alle apps die je erop hebt staan eens na.

Moet jij eens zien wie er op welke info uit jouw telefoon uit is,en vraag je dan af,wat ze ermee doen,en wie precies...

je wordt er niet goed van...Wat dat beteft is de belastingdienst betrouwbaarder,die kan je tenminste in eigen persoon aanspreken...en weet je wie ,waar en wanneer

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Voor wat het waard is toch een leuke toevoeging. Een echt forum als 10-15 jaar geleden werkt amper tegenwoordig. Het moet dynamischer en interactiever worden. En bij moviemeter gaat dit stap voor stap, zodat de eigenheid van de site wel bewaard blijft.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Als je een hobby site zoekt waar niet iemand (een deel van) zijn boterham verdient, dan is dit helaas echt niet de juiste site voor je. Die verandering is 10 jaar geleden al ingezet, dat is niet iets van de laatste tijd. Dat zal ook niet meer veranderen, omdat deze site gewoon echt geen hobby meer is voor me.

Het is volgens mij ook geen commercieel circus waar maar zoveel mogelijk reclame wordt getoond om zoveel mogelijk geld uit elke bezoeker te melken. Zeker in vergelijking met andere sites. Maar goed misschien ben ik daarin niet objectief

Moviestar1979

• 1671 berichten
  • 975 stemmen

Bij deze kan ik het niet laten om even een uitgebreidere mening te geven.

Ik lees veel positieve en negatieve meningen. Laat ik duidelijk voorop stellen dat ik hier geen moeite mee heb, en dat dit moet kunnen. Waar ik wel moeite mee heb, zijn de personen die aangeven dat ze zich per direct uitschrijven. Tot op heden heb ik enkel en alleen maar woorden zonder daden gezien. Ik vind dit bijzonder jammer.

Ik vind het voor dergelijke websites alleen maar een pluspunt dat ze creatief blijven denken. Dit geldt niet alleen voor Moviemeter. Het gevaar bestaat namelijk al snel dat mensen het te saai en standaard vinden. Ik heb dit in het verleden als lokale programmamaker ook meegemaakt. Op een gegeven ogenblik gaan veel dingen tegenwerken. Als ik zo om mij heen kijk, dan merk ik dat wij hier in dit land ontzettend veel moeite hebben met veranderingen. En dit terwijl er juist veel veranderd. Dit wil niet zeggen dat elke verandering een verbetering is, maar het zou fijn zijn als de creatieve inzet eens wat meer wordt gewaardeerd.

Ik vind die like-knop bijzonder handig. Het geeft een beter beeld van de films en gebruikers. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij geregeld aan een kleine doelgroep users stoor. Personen die b.v. hele slechte films een rating van 5 sterren geven. Enkel en alleen omdat dit hun lievelingsfilms zijn. Een duidelijk voorbeeld: Ik ben een liefhebber van horrorfilms, maar dit betekent niet dat ik elke horrorfilm 5 sterren ga geven. Het zou fijn zijn als men films kritischer bekijkt. Hier staat tegenover dat een groot deel van de gebruikers goede recensies schrijven. Een aantal van deze personen verdienen in mijn ogen deze likes, omdat ze naar het hele totaalplaatje kijken.

Mijn advies daarom: Als je hier negatief tegenover staat, dan is dit je goed recht. Ga echter geen valse beloftes typen waarbij je aangeeft te vertrekken, want ik vind dit op zijn zachts gezegd erg onrespectvol naar zowel de beheerder als de crew-members!

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Ach, gewoon klassiek gedrag bij elke wijziging. Verandering is altijd moeilijk voor een groep mensen. Die kunnen dan even zeer fel reageren maar naderhand koelt het vaak gewoon weer af. 1 of 2 schrijven zich effectief uit en 100 nieuwe mensen melden zich aan. Was bijv. met het vorige redesign niet anders.

Er zijn zelfs mensen die tegen de invoering van avatars waren. Go figure

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

Onderhond schreef:

Er zijn zelfs mensen die tegen de invoering van avatars waren. Go figure

Dat ding van jou staart me anders wel héééél griezelig aan, met zijn rode oogjes...brrr

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Moviestar1979 schreef:

Laat ik duidelijk voorop stellen dat ik hier geen moeite mee heb, en dat dit moet kunnen. Waar ik wel moeite mee heb, zijn de personen die aangeven dat ze zich per direct uitschrijven. Tot op heden heb ik enkel en alleen maar woorden zonder daden gezien. Ik vind dit bijzonder jammer.

Ik vind dit toch wel groot onzin. Waar staat per direct? Hier aan kan je zien dat er niet goed wordt gelezen.

Mensen mogen eerst rustig de test afwachten en intussen op zoek gaan naar een andere website, als ze dat in het verleden al niet hebben gedaan.

De toon is overigens al gezet in dit topic. Het is de laatste tijd rustiger maar dat zal dan wel veranderen. De één like wat er te liken wat omdat hij/zij toch niks beter te doen heeft totdat de verveling toeslaat en een aantal zullen wel weer hevig met elkaar in conflict komen, waarbij de één boos de site verlaat en de ander eraf wordt gestuurd. Uiteraard gaan er ook nog allerlei mensen mee bemoeien.

Ik heb al heel vaak meegemaakt dan mensen plots van de site weg zijn gegaan. Wat is daarvan de reden? Dat weet je dan niet. Al hoeven mensen geen reden op te geven.

Ik hou me aan mijn woord. Ik vermoed dat het toch wel door gaat. Ik ben 20 films tegengekomen waar ik hier wel maar bij IMDb niet op gestemd heb. Dat wil ik dus nog wel even controleren. Dus nog even geduld.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Er gaan al 15 jaar lang mensen weg van de site omdat ze het niet eens zijn met hoe het hier gaat, dat is echt niet iets van de laatste tijd.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.