• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.985 gebruikers
  • 9.370.851 stemmen

Test: "liken" van berichten

zoeken in:

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Met tekstuele reacties kan je veel meer schade aanrichten dan met dat simpele like-knopje. Dat ligt meer aan de gebruikers dan aan de functionaliteit.

Eens, denk ik -ik was dan ook niet tegen het knopje maar tegen de manier waarop het hier eerder gebruikt werd - maar dan is het ook meteen duidelijker -over het algemeen dan- dat het "schadelijk bedoeld" is. En ja ook dan kunnen het iemands geniale maar miskende grappen zijn, wat al niet kan.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

kappeuter schreef:

Jij hebt natuurlijk wel makkelijk praten, als je van veel toeters en bellen en ruis houdt.

Dit topic is aangemaakt om (opbouwende) feedback te geven. Wat Jordy er vervolgens mee wil doen is aan hem.

Idealiter is dit een functie die ruis vermindert. Zeker wanneer het nieuwe er weer vanaf is en mensen het gaan gebruiker waarvoor het ook echt dient. Geen nodeloze en inhoudsloze tekstuele berichten meer die puur een affirmatie geven, maar gewoon een klein getalletje dat zich aanpast.

En als je ziet dat er op pagina 1 al een gebruiker of 3-4 is die meteen over uitschrijven begint te jammeren dan begrijp is Jordy best dat hij al dat melodrama beu is.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

Zou het leuk zijn dat het hartje rood wordt als er wordt ge-liked?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Onderhond schreef:

Idealiter is dit een functie die ruis vermindert. Zeker wanneer het nieuwe er weer vanaf is en mensen het gaan gebruiker waarvoor het ook echt dient. Geen nodeloze en inhoudsloze tekstuele berichten meer die puur een affirmatie geven, maar gewoon een klein getalletje dat zich aanpast.

In de ideale wereld wel ja. Maar in dit topic worden wat kanttekeningen geplaatst hierbij voor toepassing op MM.

En als je ziet dat er op pagina 1 al een gebruiker of 3-4 is die meteen over uitschrijven begint te jammeren dan begrijp is Jordy best dat hij al dat melodrama beu is.

Dat zal, maar ik zou maar niet alles over een kam scheren en aanmerken als melodrama. Intussen proberen we gewoon een inhoudelijke discussie te voeren.

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

De functie is meer dan drie dagen online. Buiten een paar speldenprikjes in dit topic is het nog bijna niet gebruikt.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Pesten is toch per definitie over langere tijd? Een enkel plagerijtje kan dat dus nooit zijn.

Tuurlijk, maar misschien gaan die gevallen die hier spelen ook over langere tijd. Wat ik wil zeggen is dat als iemand zich gepest voelt je dat dus niet lichtzinnig moet afdoen omdat je dat zelf niet als pesten ervaart.

Confusie

• 667 berichten
  • 0 stemmen

Bélon schreef:

(quote)

Dit vind ik nu een goed voorbeeld van het mogelijk misbruiken van de like functie. Ik kan mij indenken dat veel "leuke dames" niet zitten te wachten op (anonieme) likes op een filmsite. (Ik neem het bericht gewoon letterlijk en serieus, het kan als grapje bedoeld zijn maar hoeft niet).

Was serieus.

Beetje paaien daarna graaien.

Dievegge

• 3168 berichten
  • 8191 stemmen

Wat een gedoe om een kleine verandering! Much ado about (almost) nothing. Als een paar erg actieve forumleden hierom vertrekken, zou ik dat wel spijtig vinden. Met dat hartje is het een beetje als het aan vragen op de middelbare school; een opgestoken duim zou ook kunnen.

Ik denk niet dat het aantal stemmen veel zegt over de kwaliteit van een bericht. Flauwe grapjes en foto's van huisdieren of baby's zullen waarschijnlijk meer stemmen krijgen dan serieuze berichten. Het kan wel leuk zijn als je een stem krijgt, maar je mag het vooral niet als een doel gaan zien. Als een bericht geen stemmen krijgt, kun je jezelf wijsmaken dat de honderden forumleden die het een geweldig bericht vonden, die knop liever niet gebruiken.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Man, Man meest van de tijd gaat het in dit topic niet eens meer om de Like knop, waar maakt iedereen zich toch druk om. Get a life !!

stinissen (crew films & series)

• 23435 berichten
  • 76919 stemmen

606 schreef:

Man, Man meest van de tijd gaat het in dit topic niet eens meer om de Like knop, waar maakt iedereen zich toch druk om. Get a life !!

Inderdaad gaat nergens over...

Panta Rei

• 507 berichten
  • 7 stemmen

Jordy schreef:

Ik had ineens een geniale ingeving voor iets dat op nog geen enkele website bestaat je kunt vanaf nu dan toch eindelijk een bericht "liken".

Ik heb hier lang over getwijfeld. Ik ben geen liefhebber van sites waar dmv plusjes en minnetjes minder populaire meningen ondersneeuwen, of zelfs onzichtbaar zijn. Ook had ik geen zin in "populariteits" wedstrijdjes, in van die "kijk mij eens veel likes halen" Facebook praktijken.

Dit is de belangrijkste reden dat er geen filters zijn waarmee je alleen populaire berichten kunt zien, en er geen toplijstjes zijn/komen van mensen die de meeste likes behalen. Je moet een "like" puur zien als een waardering voor bv. een goed geschreven bericht, of als iemand iets voor toegevoegd of uitgezocht heeft.

Deze functionaliteit is een test. Ik wil een tijdje aankijken of dit bevalt en aanslaat, en hoe het gebruikt gaat worden.

Ik vind het prima als je dat wilt. Ikzelf zal er geen gebruik van maken.

Wat je schreef, dat dit nog op geen enkele website bestaat is niet waar hoor. Ik zat jaren geleden bij een forum waar zoiets ook mogelijk was. Forum is inmiddels ter ziele, niet daarom maar om een andere reden.

En of het geniaal is moet nog blijken, gezien sommige reacties hier.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4893 stemmen

Panta Rei schreef:

Wat je schreef, dat dit nog op geen enkele website bestaat is niet waar hoor. Ik zat jaren geleden bij een forum waar zoiets ook mogelijk was.

En Jordy maar denken dat-ie de primeur had. Shit.

Panta Rei

• 507 berichten
  • 7 stemmen

Nou ja, ik wilde echt niet zijn plezier vergallen.

Sorry Jordy.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het gros van de mensen geeft geen aangevinkte mening op deze site, maar ze geven wel hun mening over de film of serie die ze hebben gezien. Die mensen wil je dan bij voorbaat al uitsluiten? Buiten het feit dat je in een discussie ook geen waardering kan geven?

Dan zal ik heel weinig likes ontvangen, omdat ik geen berichten aanvink als mening/recensie.

Maar als idd die koppeling gemaakt wordt van aangevinkte berichten en "likes" vind ik dat prima.

Verder geen opbouwende feedback van mij, vind het alleen jammer dat er door sommigen zo dramatisch wordt gereageerd.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Panta Rei schreef:

Wat je schreef, dat dit nog op geen enkele website bestaat is niet waar hoor.

echt waar?

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Lol, voor sommigen is sarcasme kennelijk erg moeilijk te herkennen (géén like).

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Vind 'liken' meer iets voor social media dan voor MM. Beetje blij / simpel / kinderachtig en een lege vorm van positiviteitsdrang en –dwang. Willen we dit echt? Merk het laatste jaar een stevige terugval van berichten, recensies en discussies. Actieve leden zijn nog maar op een paar handen te tellen. Zo'n knop gaat dat echt niet terugbrengen. Maar wat krijgen we er dan wel voor terug? Nog minder geschreven interactie. Kortom zie liever meer geschreven activiteit. Hoe gaan we dat bewerkstelligen? Kunnen we het daar niet beter over hebben?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik heb natuurlijk niet de illusie dat dit de activiteit ineens terugbrengt naar het niveau van 4 of 5 jaar geleden. Ik heb tegenwoordig ook helemaal geen tijd meer om zo'n grote site te runnen, dus daar ben ik niet op uit

Het is gewoon een aardigheidje. Maar als het al een effect zou hebben, dan denk ik dat het activiteit bevordert, en niet dat mensen ipv een bericht nu een "like" gaan plaatsen.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Grappig, op MusicMeter zijn er nog geen 20 berichten geplaatst over deze slapende reus. Sterker nog, na 11 berichten was men er klaar mee. Hier kan er 6 pagina's lang gespeculeerd worden over de intenties om wel of niet schade te berokkenen op de ander. Hoezo is MovieMeter niet meer actief?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Malick schreef:

Merk het laatste jaar een stevige terugval van berichten, recensies en discussies.

Is dat niet puur door de afwezigheid van reinbo?

Donkerwoud

• 8660 berichten
  • 3940 stemmen

chevy93 schreef:

Grappig, op MusicMeter zijn er nog geen 20 berichten geplaatst over deze slapende reus. Sterker nog, na 11 berichten was men er klaar mee. Hier kan er 6 pagina's lang gespeculeerd worden over de intenties om wel of niet schade te berokkenen op de ander. Hoezo is MovieMeter niet meer actief?

Boekmeter nog geen drie reacties, allemaal voorstanders.

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Alle 3 leden daar zijn voor

Jordy schreef:

(quote)

Ik ben nog benieuwd wat men hier van vindt als compromis.

Lijkt mij een goed compromis (als het makkelijk te implementeren is).

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

i dont like it

Panta Rei

• 507 berichten
  • 7 stemmen

narva77 schreef:

Lol, voor sommigen is sarcasme kennelijk erg moeilijk te herkennen (géén like).

Okee, ik ben dom. Ik dacht dat Jordy discussiefora bedoelde en geen social media. En wie verwacht er sarcasme over zoiets triviaals?

Moviestar1979

• 1671 berichten
  • 975 stemmen

Jordy schreef:

Als je een probleem hebt met mensen die je berichten positieve feedback geven (echt waar hebben we het over) dan kun je bij je instellingen de meldingen uitzetten

Dit was dus ook mijn doelstelling voor Dick2008. Meer een like om zijn persoonlijke mening. (Hoewel hij aangaf deze niet te willen). Hier kreeg ik uiteindelijk een privébericht voor van Kappeuter dat ik zat te sarren. Dit was absoluut NIET mijn intentie. Nu vind ik het wel heel erg aan het worden. Een beetje jammer dit.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Als deze mogelijkheid blijft, dan vind ik persoonlijk dat er niet op gemodereerd moet worden.

Moviestar1979

• 1671 berichten
  • 975 stemmen

Ik ga er verder ook geen groot probleem van maken, maar vind de bevooroordeelde waarschuwing wel een beetje jammer. Vooral omdat ik dit nog nooit eerder heb meegemaakt, en Dick2008 er zelf geen problemen mee had. Op zulke momenten krijg je een rot gevoel om iets wat nooit de bedoeling is geweest. Misschien dat ik het nu heel zwart zie, maar zo steek ik nu eenmaal in elkaar.

Ik beleef veel plezier aan Moviemeter, en heb me altijd netjes aan de regels gehouden. Ik ben ook niet boos, maar wel wat teleurgesteld. Dit waait wel over.

Edit: Inmiddels al privé opgelost.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jordy schreef:

Als deze mogelijkheid blijft, dan vind ik persoonlijk dat er niet op gemodereerd moet worden.

Dat lijkt me ook. Maak maar eens duidelijk dat iemand het slecht bedoelt. En dan nog, zelfs dat moet kunnen al is het niet aardig. Op MM zijn toch ook genoeg filmdiscussies waar men het inhoudelijk niet met elkaar eens is.

Ebenezer Scrooge

• 2150 berichten
  • 3092 stemmen

Ik moet steeds aan Borat denken: Very nice! I like!

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Moviestar1979 schreef:

Ik beleef veel plezier aan Moviemeter, en heb me altijd netjes aan de regels gehouden. Ik ben ook niet boos, maar wel wat teleurgesteld. Dit waait wel over.

Edit: Inmiddels al privé opgelost.

Zelfde telt hier, jammer dat het vaak te serieus word opgevat hier. We maken er verder geen probleem van maar, een berichtje alleen om het eventueel te verwijderen was al genoeg. Afijn, zijn het vaker wel gewend. We gaan weer verder!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.