• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.389 stemmen

Test: "liken" van berichten

zoeken in:

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Uit de openingspost van Jordy

Je moet een "like" puur zien als een waardering voor bv. een goed geschreven bericht, of als iemand iets voor toegevoegd of uitgezocht heeft

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ja, maar vraag me toch af of er nog meer mee wil gedaan worden. Waarom net dit uit het lijstje van gewenste aanpassingen aan de site? Of is dit niet zoveel werk als aanpassing? Of is het een aanzet voor een verdere ontwikkeling? Zie voorlopig nog niet de meerwaarde.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Film Pegasus schreef:

Ik heb zelf al enkele likes gekregen voor recensies die ik schreef. Dat is idd aangenaam omdat het idd recensies zijn waar ik wat dieper ga dan de gemiddelde recensie

daar heb je het antwoord op de vraag "waarom" ? Ik heb geen plannen om er mee meer te doen

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ok, hoeft ook niet. Was gewoon een vraag.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Lijkt me ook dat het gewoon een nuttige functie is om hebben als je wat jongere gebruikers wil aantrekken. En verder ook gewoon leuk om wat nonverbal waardering te krijgen.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

En hier is dan spuit 11, die het topic net ontdekt

Net als Miszmi voor mij, heb ook ik net alle 8 pagina's doorgelezen, soms met grote ogen. Misschien moet ik toch wat vaker eens door het forum browsen in plaats van alleen frequent 'mijn updates' te checken voor alle topics die ik volg (best wat). Want ik had hier best wat over te melden, en hou wel van een sappige (maar goed beargumenteerde én beschaafde) discussie.

Ik merkte het bestaan van de knop dus ook op omdat ik er opeens een kreeg, inderdaad voor een recensie waar ik wat moeite in gestoken had. Het blijkt niet overduidelijk uit mijn reactie eronder, maar ik vond dat inderdaad leuk, Donkerwoud popping the cherry, als het ware. Wat betreft de bezwaren die eerder genoemd zijn, ik merk nooit negatieve gevolgen van kliekjesvorming, zo die er al in waarneembare negatieve zin zou zijn, ik mag graag denken dat ik ieder bericht zo inhoudelijk mogelijk beschouw, of dat nu is van iemand met wie ik veel overeenkomsten heb of mag, of iemand met wie ik doorgaans minder gemeen heb. Dat er groepjes zijn die dezelfde smaak hebben en veel met elkaar praten daardoor (zoals de Azië-liefhebbers, of horrorliefhebbers) is toch prima? Ik heb me nooit buitengesloten of belaagd gevoeld, je kunt met iedereen praten in mijn ervaring en die groepjes lijken ook mij vooral een constructie tussen de oren, waarvan de impact in de dagelijkse omgang echt minimaal is. Ik zie het niet gebeuren dat het nieuwe like systeem daar een vervelende uitwerking op zou hebben.

Ook ik vind dus uitschrijving totaal overtrokken, maar het staat eenieder (natuurlijk) vrij om gevolg te geven aan persoonlijke gevoelens, wanneer die bij hen anders zijn. Al zie ik het nut er niet zo van in, aangezien de impact op de site minimaal is gebleken. De ervaring en dynamiek (tussen de verschillende users) zijn wat mij betreft onveranderd, en af en toe krijg je een likeje, waarvan je de berichtgeving ook nog uit kan zetten mocht je er principiële bezwaren tegen hebben.

Wat ikzelf ook praktisch vind, en OH volgens mij aangaf op de eerste pagina, is dat het inderdaad de tekstuele vervuiling ook wat tegen kan gaan, en gewoon handig kan zijn. Berichtjes als 'haha, inderdaad' of 'bedankt voor de tip', kun je nu ook doen met een like. De persoon weet gelijk dat je zijn bericht gelezen hebt, en andere users hoeven niet door heen-en-weers van niet persé inhoudelijke interessante reacties.

Ik zie de meerwaarde er wel van in, en het is fijn dat het geen wedstrijd kan worden doordat je er niet op kunt sorteren.

Wat de storm in het glas water betreft, je hoort inderdaad als eerste de klagers, en het overgrote deel dat wellicht denkt 'hee geinig, eens kijken wat dat brengt', hoor je niet. Ik hoop dat dit soort ervaringen je niet dermate tegenstaan, dat de lust je vergaat om verdere veranderingen door te voeren, Jordy, wanneer je daar heil inziet. Ik hoorde in ieder geval tot nu toe bij die zwijgende, maar goedkeurende groepering, waarvan ik vermoed dat hij getalsmatig behoorlijk aanzienlijk is.

Mr Thee

• 1588 berichten
  • 1197 stemmen

Mooie discussie. Interessante stats.

Ik ben niet tegen.

Zeker op de lange termijn zou ik graag mijn eigen likes, maar evt ook die van anderen willen napluizen. Zodoende zou je bv. per genre users kunnen selecteren die bepaalde genres/ films nagenoeg gelijk waarderen. Als hier een aparte functionaliteit voor komt, is dat ook aardig (een soort volgsysteem).

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik vermoed eerlijk gezegd dat de opstappers al erg met dat idee speelden en hier een aanleiding zagen om het te 'verantwoorden'. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat zoiets minimaals en volgens mij ook positiefs je ervaring dermate in de weg zit dat je er opeens helemaal klaar mee bent.

Het was anders geweest als er een minbutton naast zat, ik heb op andere fora gemerkt dat dat een erg vervelend leventje kan gaan leiden. Ik heb me persoonlijk nog nooit aangevallen gevoeld als iemand meer hartjes kreeg dan ik.

Maar zoals hier al veel aangegeven: dit is een fijne, onschuldige veer in je achterste, een mooi compliment voor een schrijfsel of andere prestatie, zonder dat het topic gelijk zo stroperig wordt door al die uitgeschreven complimentjes.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.