menu

De Site / Algemeen / Polls en dergelijke

zoeken in:
cr_ix
Ha die Moviemaatjes,

Ik heb met verbazing een aantal discussie's op de site waargenomen en er staan altijd een aantal 'guru's' op, die weten te verwoorden wat de menigte zou vinden (ik noem vooral geen namen).

Zou het niet eens handig zijn dat er bij een bepaalde discussie een soort poll zou ontstaan, zodat de mensen die geen zin hebben om 9 pagina's aan command door te lezen, zich makkelijk, simpel en snel kunnen uitspreken.

Zo kun je er ook achter komen wie van de 3344 users voor of tegen zou zijn. Helpt een hoop ge-ouwe-hoer de lucht uit.

Ben benieuwd wat jullie denken.

Greetz,

Cr_ix

Jordy (admin)
staat al lang op de wishlist

voorlopig nog niet, maar wie weet heb ik er ooit zin en tijd voor

Jordy (admin)
met zo'n poll zou ik ook suggereren dat de meerderheid de doorslag geeft, wat natuurlijk niet in alle gevallen zo is

Lijkt me goeie en simpele oplossing voor sommige discussies die gewoon uit de hand lopen om niks... wie weet krijgt Jordy er ooit tijd voor;-)

kos
Ik begrijp hier niks van.

2 (of wat meer) mensen zijn aan het discussieren over een film en anderen kunnen dan stemmen voor welke mening ze zijn??

Wat een ontzettend wazig idee.

Tsja, zo poll voegt toch helemaal niets toe aan de discussie zelf. Bovendien zal de discussie heel snel afgekapt worden of de discussie zal over de poll zelf gaan. Ik vind het in ieder geval een slecht idee. Tenzij Jordy democratisch wil worden en in het geval van veranderingen en suggesties de mening van mede gebruikers wil horen.

Waarom staat de poll eigenlijk op de wishlist? Hoe had je dat in gedachten?

Polls lijken me best leuk, maar dan maar in de trend van :
Wat vind je de beste film van het jaar ?
Wat vind je van de oscars ?

dat soort dingen

maar niet voor discussies van U96 en Nick Kang want dan heb je binnen de kortste keren 600 polls over onzinnige dingen.

cr_ix
kos schreef:
Ik begrijp hier niks van.
2 (of wat meer) mensen zijn aan het discussieren over een film en anderen kunnen dan stemmen voor welke mening ze zijn??
Wat een ontzettend wazig idee.

Ik heb het natuurlijk niet over discussies over films. Ik heb het meer over discussies in de trend van moeten we nou wel of niet mensen die 3 maanden niet ingelogd zijn uit movie-meter smijten of niet?

De view van moviefreak(#1)
Wat vind je de beste film van het jaar ?
Wat vind je van de oscars ?
vind ik ook een hele goede. Ik kan me trouwens niet zoveel voorstellen bij een poll over de discussie tussen U96 en Nick Kang.

Maar een poll over films, dat daarbij een film geselecteerd zou kunnen worden zou helemaal niet onmogelijk zijn.

cr_ix
Yekezzez schreef:

Ik vind het in ieder geval een slecht idee. Tenzij Jordy democratisch wil worden en in het geval van veranderingen en suggesties de mening van mede gebruikers wil horen.

Ik dacht dat het stemmen op films op zichzelf al een democratische bezigheid is. Is het stemmen op films niet de grootste poll op deze site?

Ik heb het idee dat het argument 'Tenzij Jordy democratisch wil worden...' niet zo veel hout snijdt. Kijk maar naar de bug-list en het topic 'nieuwe site'. Meedenken wordt volgens mij wel geapricieerd. Het is altijd handig om te weten wat de rest denkt, maar dat is natuurlijk niet primair de finctie van de poll, het moet meer gaan over films / discussies, dan over de site zelf (al is dat ook niet onmogelijk).

cr_ix schreef:
Ik heb het idee dat het argument 'Tenzij Jordy democratisch wil worden...' niet zo veel hout snijdt. Kijk maar naar de bug-list en het topic 'nieuwe site'. Meedenken wordt volgens mij wel geapricieerd. Het is altijd handig om te weten wat de rest denkt, maar dat is natuurlijk niet primair de finctie van de poll, het moet meer gaan over films / discussies, dan over de site zelf (al is dat ook niet onmogelijk).

Jordy schreef:
met zo'n poll zou ik ook suggereren dat de meerderheid de doorslag geeft, wat natuurlijk niet in alle gevallen zo is

Daar heb je al een gedeeltelijk antwoord. Een poll wordt inderdaad verwarrend, omdat het dan op stemmen gaat lijken.

Een poll voor de lol lijkt me wel leuk. Gewoon stemmen op "De slechtste film van deze week op tv" ofzoiets.

cr_ix
Tis natuurlijk niet dat een poll doorslaggevend moet zijn, maar het is wel een snelle en makkelijke manier om voor meerdere gebruikers zich ergens over uit te spreken. Ik denk wel dat je met een poll aan zou kunnen nemen dat er bepaalde dingen leven. Het is niet voor niets een 'peiling', dat wil inderdaad nog niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.

Jordy (admin)
ik zit te denken aan een filmpoll inderdaad

geen "trends op moviemeter" poll ofzo, je kunt ook te ver doordraven met je community gevoel

cr_ix
Zozo.... trof dit topic bij een search aan... bij de start van dit topic hadden we nog maar 3344 users... onderhand al 7314 users. Netjes Jordy... toch vroeg ik me af... filmpolls... een optie?

damon
polls zijn zinloos
wat wordt je er wijzer van?
alles wat je al wil weten is toch bekend? (films met de hoogste rating, per jaar de beste films enzo....)

Jordy (admin)
Wat is de beste rol van Al Pacino dan volgens de MovieMeter-users?

stinissen (crew)
Serpico

Jordy (admin)
Henk...

damon
Jordy schreef:

als je het aan de hedendaagse jeugd vraagt: Scarface
maar volgens mij: Dog Day Afternoon

ennnehhh.....I see your point

Jordy schreef:

Voor mij persoonlijk: Scent of a Woman.

Misschien zou men elke week of elke maand een vraag kunnen beantwoorden zoals bijvoorbeeld welke acteur de beste is, beste film, beste actrice, beste score, met vijf of zes keuzemogelijkheden, iets in die aard, maar telkens met multiple choise antwoorden. Dat zou wel leuk zijn...

Jordy schreef:

Dog Day Afternoon

kos
speedy23 schreef:

Misschien zou men elke week of elke maand een vraag kunnen beantwoorden zoals bijvoorbeeld welke acteur de beste is, beste film, beste actrice, beste score, met vijf of zes keuzemogelijkheden, iets in die aard, maar telkens met multiple choise antwoorden. Dat zou wel leuk zijn...
Of elke dag.. en dat mag kappeuter dan organiseren

Of via een beurtrol misschien. Dat zou ook leuk zijn en zo bereikt men iedereen die er in geïnteresseerd is rechtstreeks...

kappeuter (crew)
Ok kos, doe jij ALLE toevoegingen.

of je houd een poll voor de poll......

Jordy (admin)
Zijn er nou mensen écht serieus antwoord op mijn Pacino vraag aan het geven ??

starbright boy (moderator)
Jordy schreef:

Zijn er nou mensen écht serieus antwoord op mijn Pacino vraag aan het geven ??

Dat pleit in ieder geval wel duidelijk voor de poll.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:38 uur

geplaatst: vandaag om 10:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.