Arnhem: The Story of an Escape (1976)

Alternatieve titel: Arnhem: Het Verhaal van een Ontsnapping

Verenigd Koninkrijk / Nederland
Oorlog / Drama

geregisseerd door Clive Rees
met Carl Duering, John Hallam en Sacco van der Made

Op 17 september 1944 begon de slag om Arnhem met massale luchtlandingen. Negen dagen later volgde de nederlaag voor de geallieerden. Duizenden soldaten werden krijgsgevangen. De Schotse kolonel-arts Graeme Warrack was een van hen. Als zijn manschappen naar kampen in Duitsland gedeporteerd worden, verbergt Graeme zich in een kleine verwarmingsruimte boven zijn kamer. Na twee weken, als hij ervan overtuigd is dat er niet langer meer naar hem gezocht wordt, waagt hij het om te ontsnappen.

Dick2008
Ook weer op de site , want de titel zocht ik onlangs nog en zelf gevonden. Kan me niet veel meer van herinneren alleen dat hij zich verborgen houdt in de ruimte en later nog in het bos. Werd destijds uitgezonden op tv, ik geloof niet lang nadat A bridge too far op tv was. Want daar handelt het in deze film een beetje om. Wat gebeurde er na deze slag om Arnhem. Het is een tv-film.

Hier staat hij tussen: IMDb: Movies related to WWII you should watch***** - a list by samratnigam (nr.60). Het nut van lijstjes.

avatar van simonfender
Film is uit 1976 en was bedoeld voor de televisie. Geen beste kwaliteit, maar een redelijk spannend verhaal dat de intentie heeft waar gebeurt te zijn. Bleef me wel boeien.
Behalve Sacco vd Made kende ik geen van de acteurs/actrices.

avatar van mirjo 2
Had er niet veel van verwacht, ook gezien de matige beeldkwaliteit, maar dit is toch alleszins een meevaller. Als je van snelle actiefilms houdt, moet je deze mijden, maar het verhaal blijft wel boeien. en er wordt best goed geacteerd. Leuk ook dat een nog erg jonge (en dunne) John Nettles een rolletje heeft.