Chisto Angliyskoe Ubiystvo (1975)

Alternatieve titels: Pure English Murder | Чисто английское убийство | A Very English Murder

Sovjet-Unie
Misdaad / Mystery

geregisseerd door Samson Samsonov
met Aleksey Batalov, Georgi Taratorkin en Leonid Obolensky

Het verhaal speelt zich af in Groot-Brittannië in de 19e eeuw. Het beschrijft het leven van de Engelse high society, waar vreselijke dingen gebeuren. De hoofdpersoon, de radicale en revolutionaire Robert, wordt vergiftigd in zijn eigen grote huis. Iemand met wie hij veel contact heeft en dicht bij hem staat is zijn moordenaar, maar de dood van Robert blijft een mysterie totdat een detective zich met de zaak gaat bemoeien en een onderzoek instelt.