Hopsi Topsi Land (2006)

Nederland
Documentaire / Oorlog

geregisseerd door Frans Weisz en Marieke Prinsen Geerligs

Zomer 2006. Twee generaties komen terug naar Hopsi Topsi Land, de plek waar zij als kind hun vakanties doorbrachten - op zoek naar een verloren tijd. Zomerkamp Hopsi Topsi Land bestond van 1949 tot 1982, twee generaties lang. Een tijd waarin de wereld veranderde: van de volgzaamheid in de jaren vijftig tot de anarchie van de jaren zeventig. De eerste kinderen werden geronseld in de kennissenkring van de oprichters, het echtpaar Versteeg, die voornamelijk bestond uit intellectuelen en kunstenaars, verzetskringen en joden die de kampen of het onderduiken hadden overleefd.